Skocz do zawartości

Great Planes Extra 330 S - 27% - dobór napędu i wyposażenia


Hotpoint

Rekomendowane odpowiedzi

Witam nabyłem ostatnio drogą kupna ww. Extrę. Posiadam silnik benzynowy Fuji Imvac BT 50 jednak wydaje mi się on za ciężki do tego modelu. Nie myślę na razie o lotach 3D , ale o zwykłej akrobacji. Dlatego z chęcią poczytam rady bardziej doświadczonych kolegów nt. doboru wyposażenia do tego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje ! model piękny ,firmowy..

Problemem jest jednak że to 2 m z hakiem.. i silnik 50 cm za duży ,30 trochę cm za mały.. :P

Teoretycznie jeśli nie interesuje Cie "wymiatanie 3D" to dobry silnik o pojemności 35 cm da radę -DLE 35 RA ,MLD-35 .Model zrobić max. lekko i będzie dobrze latał.Szukanie 45 cm może być problemem bo taki silnik wychodzi niewiele mniej od 50/55cm więc już lepiej te 55 cm w ostateczności.

Można też nabyć OS max GT -33 lub jakiegoś MVVS-a np.40 cm.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest taki, że posiadam też nówkę Webrę Bully do której kupiłem tłumik od Ciebie :) ale on wydaje się za słaby. Nie ukrywam, że 3D pewnie gdzieś docelowo i nie chciałbym się bawić w wymianę napędu ( ale tego nie wykluczam ), tylko zainstalować od razu silnik docelowy. Zastanawiam się nad jakimś chińczykiem 50-58 ccm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale co ? DLE 55 ,DLA 58 ? , będą ciut przewymiarowane ale oczywiście siądą bez problemu w tym modelu-mocy będzie w 3 du...y

Jeśli uzyskałbyś wagą zakładaną przez producenta czyli 6100-7000 to można by się pokusić.

Napiszę Ci tylko że kiedyś miałem MLD 35 i ten silnik na śmigle 21x8 dawał zmierzonego ciągu 10 kg ! i Yakiem 185 cm z GW targał zdrowo.Dochodzi też kwestia wag silników ,jak z wyważeniem,czy taki 55/58 nie będzie zbyt ciężkawy i dodając ołów nie  zrobisz z tego modelu klocka.Ogólnie trochę do myślenia :) .

Dam Ci też przykład że można zrobić model na 2 sposoby- koledzy mają Yaka z Carfa 2,6 m  i można zrobić go z silnikiem 100/120 cm i lata super ale też i ładują do niego silnik 85 cm i też lata super...trochę mniej mocy ale i sporo lżej i wychodzi na to samo ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najchętniej nie ładowałbym się w koszy i włożył tego Fuji ale on waży ponad 2 kg ! a z tego co pamiętam do zalecanego Fuji 43 trzeba dołożyć ok. 250 g na ogon, dlatego myślę o chińczyku, ok 500 g mniej.

To silnik, który posiadam

http://www.philshobbyshop.com/catalog/viewsku?sku=FJI50SB&itemname=bt-50sb_46_5cc_2_85ci_gas_engine  - raczej mało popularna u nas maszyna.

 

Fajny, ale waga kosmiczna, dlatego zastanawiam się nad tym:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__8859__Turnigy_HP50_50cc_Gas_Engine_5_5HP.html

 

Ktoś może miał z nim styczność?

 

Druga sprawa:

Czy w modelu tej wielkości konieczne jest już używanie power boxa ?

 

Czy serwa ok. 10 kg wystarczą czy szukać mocniejszych ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście gdybym stał przed takim dylematem to bym co najmniej mocno rozważył MVVS. Z doświadczenia wiem że zarówno jakość i parametry tych silników wymiatają jak i serwis i pomoc techniczna są na wysokim poziomie.

Dodatkowo jeśli chodzi o konstrukcje zapłonów to DA, DLE i pochodne jak i 3W muszą się jeszcze długo uczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zważyć pusty model wraz ze wszystkimi akcesoriami? Chcę porównać z SU 29 78" takim: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__20398__Sukhoi_SU_29_Carbon_Fiber_Landing_Gear_1980mm_Gas_ARF_AUS_Warehouse_.html

Mogę poważyć, ale najszybciej w środę. Wcześniej nie będę miał niestety czasu.

 

Tak to wygląda.

post-9147-0-11313900-1416843810_thumb.jpg

post-9147-0-77479000-1416843829_thumb.jpg

post-9147-0-77051200-1416843847_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładna :) .

Nabyłeś znakomity model,dopracowany konstrukcyjnie jak i świetnie latający -nie zepsuj jej ładując najtańsze wyposażenie czy silnik bo był tani...

Niestety nabycie modelu to dopiero początek wydatków,drugie tyle jak nie więcej idzie w wyposażenie -ból znany większości modelarzy.

Wg mnie nie ma sensu pakować tu Power Boxa ,dobry odbiornik da radę bez problemu.Dobrze by było aby były 2 żródła zasilania tzn. pakiety -tu już musiałbyś zastosować jakiś regulator a/la Max Bec 2 ,Dualsky V-Pro czy im podobne.

Oczywiście że polecisz na 10 kg serwach ,chociaż ja jestem zwolennikiem dawania serw"na zapas" -samo przeznaczenie modelu wskazuje że będą one miały ciężko momentami i lepiej nie latać na granicy ich wytrzymałości-12-16 kg tu wydają się optymalne.

Dalej twierdzę że zrobiłbym ten model lekko i dał silnik 35/40 cm cm.Na bank 50-55-58 będzie zbyt cieżki,model straci trochę na właściwościach,zgubi "lekkość" ;) .

To takie moje skromne przemyślenia,może któryś z kolegów podpowie coś jeszcze.

 

Silnik który zalinkowaleś,  Turnigy, ma nasz kolega na lotnisku w Reaktorze i nawet to chodzi,szału nie ma ale lata-tylko że to 224 cm rozpiętości.

 

Jpd-

Mvvs-y są stosunkowo mało popularne -po pierwsze cena po drugie sporo cięższe od ich chińskich odpowiedników..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się co miałeś na myśli, pisząc o dobrym odbiorniku ? Planuję tam włożyć Sanwa RX 1011. Czy on już się łapie do "dobrych " ? :)

 

http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/WYPOSAZENIE-RC/Odbiorniki/Odbiornik-10-kanalowy/SANWA-ODBIORNIK-RX-1011-FS-FHSS-3.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się co miałeś na myśli, pisząc o dobrym odbiorniku ?

 

 

Rafał na pewno też odpowie. Dobry w Twoim wypadku to taki, który będzie miał więcej niż jedną ścieżkę zasilania, np. ten http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/WYPOSAZENIE-RC/Odbiorniki/Odbiornik-12-kanalowy/GRAUPNER-33512-GR-24-HOTT-ODBIORNIK.html - kanał 11 i 12.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedziałem na jakim sprzęcie latasz Adrian -myślę że ten odbiornik który masz spokojnie da radę.

Po prostu chodziło mi o to że przy zasilaniu "na ostro" czyli wszystkie serwa bezpośrednio w odbiornik, musi on być dobry czyli nie taki budżetowy a wręcz flagowy  ;) danej firmy. Dobry odbiornik potrafi przenieść prąd rzędu 10-15 A .Oczywiście chodzi o ten model czyli na granicy odbiornik/ ewent.Power Box

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu znalazłem dzisiaj chwilę i poważyłem Extrę:

 

- kadłub - 1192 g

- płat lewy - 532 g

- płat prawy - 531 g

- statecznik poziomy - 210 g

- statecznik pionowy - 96 g

- akcesoria_1 - 601 g

- akcesoria_2 - 656 g

- maska + owiewki kół - 272 g

- cięgna + akcesoria - 131 g

- dodali też coś to samoobrony :D - rura alu 359 g ! - przesadzili, trzeba będzie pomysleć o zmianie na węgiel

 

Łącznie zestaw fabryczny - 4580 g

post-9147-0-69318000-1417288138_thumb.jpg

post-9147-0-69146900-1417288169_thumb.jpg

post-9147-0-16548000-1417288191_thumb.jpg

post-9147-0-81304300-1417288221_thumb.jpg

post-9147-0-57471300-1417288242_thumb.jpg

post-9147-0-34554000-1417288264_thumb.jpg

post-9147-0-84534500-1417288292_thumb.jpg

post-9147-0-04295200-1417288311_thumb.jpg

post-9147-0-75818400-1417288330_thumb.jpg

post-9147-0-03718200-1417288363_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć, z racji tego, że Extra wymaga inwestycji ( silnik, serwa, itd.) na razie leży i czeka na lepsze czasy, czyli pewnie na wiosnę, ale rozgladam się powoli za jakimś napędęm ~ 45 ccm.

... a na zimę popełniłem to :)

 

Koledzy z lotniska - młodsi stażem nie chcileli go, to po roku stania i oglądania kartonu, poskładałem z tego co miałem na stanie ;) bez dodatkowych kosztów.

 

p.s. rura węglowa do Extry jest ogólnie dostępna fi 22 - ścianka 2 mm, ale i tak dzięki za info chłopaki ;)

 

 

 

 

 

post-9147-0-08748700-1418157304_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.