Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

niedawno kupiłem silniki EMAX CF2805 (http://www.emaxmodel.com/views.asp?hw_id=156). Zgodnie z informacjami przedstawionymi przez producenta, silniki podłączone do baterii LiPo 2S, wyposażone w śmigła APC 6x4 powinny generować ciąg rzędu 413g. Niestety pierwsze testy pokazały, że uzyskany ciąg jest zdecydowanie mniejszy. Szukając wadliwego elementu przeprowadziłem szereg prób. Silnik był podłączany do regulatora Turningy 10A, oraz większego regulatora 40A. Zasilanie było podawane z baterii LiPo 2S 800 mAh 20-30C, LiPo 2S 850 mAh 25-40C oraz z zasilacza o wydajności 10 A. We wszystkich przypadkach pobór prądu przy rozruchu narastał do ok 4,5A, po czym opadał i stabilizował się na wartości 2,3A. Generowany ciąg wynosił ok. 150g przy maksymalnym poborze prądu i ok. 110g w stanie ustalonym. Dodatkowo zauważyłem, że prawie połowa zakresu sygnału podawanego z pilota była nieużyteczna. Silnik osiągał maksymalne obroty już przy sygnale wynoszącym 45% wartości maksymalnej. Sytuacja wyglądała tak samo, gdy sygnał był podawany z oddzielnego układu elektronicznego. Dla śmigieł APC 5,5x4,5 sytuacja wyglądała podobnie. Po zdjęciu śmigła silnik reagował na zdecydowanie większy zakres podawanego sygnału. Testowałem w taki sposób dwa silniki. Co może powodować takie zachowanie silnika?

Dziękuje za pomoc!

Opublikowano

Niestety dopiero dzisiaj miałem dostęp do silników i regulatorów. Tak, max gazu został ustawiony. Próbowałem dzisiaj ustawienia regulatorów związane z timingiem, napięciem odcięcia itp., jednak za każdym razem silniki zachowywały się w ten sam sposób.  Podłączyłem również silniki hexTronik 20g na śmigłach 6x3, efekt jest podobny.

Opublikowano

Wiele regulatorów nie do końca radzi sobie z 2s - efekt dokładnie taki jak opisany przez Ciebie.

Podobnie będzie przy rozładowanym lub mało wydajnym akumulatorem zasilającym.

Jeśli jesteś pewny zasilania to albo zmiana na 3s albo zmiana regulatora na taki, który faktycznie 2s obsługuje a nie tylko ma taką naklejkę.

Opublikowano

Bardzo możliwe. W takim razie w sklepie musieli pomylić modele. Jeżeli jedyną różnicą między silnikami jest kolor pierścienia zabezpieczającego (czarny na wolniejszych i srebrny na szybszych) to w takim razie mam model 1600 kv...

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Niezależnie od wersji uzwojenia EMAX-a wnioskom przeczy identyczne (?) zachowanie Hextronika.... Ponieważ silniki zachowują się identycznie przy sterowaniu z nadajnika i innym źródle sygnału - wszystko wskazuje na regulator. Ciekawe, że aż 2 regulatory które nie obsługują 2s ? 40A - może być ale Turnigy 10 obsługuje 2s !

Teoretycznie (teoria spiskowa) - akumulatory masz padnięte, tzn: mają napięcie, które siada pod obciążeniem nawet takiego silniczka a zasilacz masz impulsowy z komputera i 2 elektroniki nie potrafią się dogadać, co jest częstym zjawiskiem w takich sytuacjach.

- Jurek

Opublikowano

Zmieniłem ustawienia regulatorów z baterii LiPo na NiMH i opisany spadek prądu nie występuje. Korzystałem ze sprawdzonego zasilacza labolatoryjnego, więc myślę że zasilanie nie jest problemem. HexTroniki działają teraz poprawnie, natomiast Emaxy mają pobór prądu wyraźnie mniejszy od opisanego w dokumentacji. Wydaje mi się, że po prostu w sklepie pomylili modele silników. 

Opublikowano

Jeśli po zmianach w regulatorach na NiMh działa poprawnie, to może wskazywać na słabe zasilanie. Teraz regulator nie ogranicza tak szybko prądu pod wpływem spadku napięcia. Sprawdzić to można, mierząc napięcie pod obciążeniem, najlepiej tuż przy regulatorze.

Pomimo, że regulatory nie ograniczają prądu, to może on być ograniczony przez sam spadek napięcia pod obciążeniem i dlatego Emaxy nie wyciągają pełnej mocy.

To jednak nie jedyna możliwa przyczyna.

Jak już wcześniej wspomniano, regulator może nie obsługiwać poprawnie 2S i po zmianie programu na NiMh się poprawiło.

Wtedy rzeczywiście podejrzenie pada na Emaxy. Ja bym założył większe śmigło i sprawdził co będzie się działo z prądem. Jeśli wzrośnie o słuszną wartość, to przyczyną jest  kv silników.

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Zasilacz laboratoryjny może być impulsowy i działać podobnie do zasilacza z komputera.

Wszystko wskazuje, że masz padnięte Lipole. Elektronika regulatorów ochrania akumulator i odcina (ogranicza) prąd. Podając zasilanie z zasilacza - błędnie interpretuje ilość cel do odcięcia. Zmieniając oprogramowanie na NiMh - rozpoznaje inną ilość cel i ogranicza przy innym napięciu. Można się przekonać zmieniając sposób reakcji z powolnego zmniejszania mocy na całkowite odcięcie  silnika. Do gniazdka serwisowego akumulatora podłączyć woltomierz - wyłączenia silnika będą występowały przy innych wartościach napięcia.

Zacząłbym jednak od pomiaru napięcia na akumulatorze po naładowaniu i pod obciążeniem silnikiem.

- Jurek

Opublikowano

Zaraz się okaże, że masz ustawione jakieś głupie EPA na kanale gazu w nadajniku. Cudów nie ma, może masz za mało wydajne pakiety, za stare, za małe C, jedna cela padnięta, źle polutowane ... lub piasta za słabo dokręcona i ślizga się na wale. Nawet jakby pomylili modele silników to i tak chyba uzyskany ciąg byłby większy, 150 gram to dają te małe szare emaxy po paręnaście gram wagi.

Opublikowano

 

 

Silnik osiągał maksymalne obroty już przy sygnale wynoszącym 45% wartości maksymalnej.

Skąd wiesz że to były maksymalne obroty ??

 

 

Po zdjęciu śmigła silnik reagował na zdecydowanie większy zakres podawanego sygnału.

Prawdopodobnie padnięty pakiet.

Wydaje się śmieszne ale pakiet może być niewydolny prądowo i regiel odcina do połowy gazu :)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.