PK999 Opublikowano 7 Grudnia 2014 Opublikowano 7 Grudnia 2014 Dobra wielkie dzieki , zamowie to 9x5 tylko teraz co z tym serwem ? Nic. Ustaw popychacz tej lotki albo trymer aby było równo i tyle.
dawo4444 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2014 Dobra , wiem ,że śmigło ma być 9x4,5 lewe. I właśnie nie mogę znaleźć odpowiedniego tańszego zamiennika myślałem nad http://abc-rc.pl/MR-HQProp-9x45R ale nie wiem czy mogę to wsadzić do modelu jak śmigło jest do multi rotoru
robertus Opublikowano 8 Grudnia 2014 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Ale zauważyłeś, że to śmigło prawe R
modelarz115 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Jak to ma być nauka latania do kupił bym propsaver i pomarańczowe śmigła 9x5 GWS prawe i zmienił kierunek pracy sinika (robi się to przez zamienienie miejscami dwóch dowolnych kabelków silnika) śmigło http://abc-rc.pl/p/76/1541/smiglo-gws-ep-9050-9x5--gws-smigla-stale-smigla-i-akcesoria.html piasta (oczywiście należy dobrać pod średnicę wału) http://abc-rc.pl/p/106/3309/piasta-prop-saver-gemfan-3mm-5-5mm-i-7mm-dwustronna-piasty-prop-saver-piasty-do-smigiel-smigla-i-akcesoria.html Ja jak załatwiłem dwa śmigła z zestawu RTF, to miałem ten sam problem. Śmigła dobierałem metodą prób i błędów kupując kilka w różnych rozmiarach. Udanych lotów
hubert_tata Opublikowano 8 Grudnia 2014 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Witam Rozbiłem mój model , wszystko złozyłem do kupy , ale został mi jeden mankament, Mianowicie nie wiem jakie śmigło kupic , a moje nie posiada zadnych oznaczen. Śmigło tak jakby dzieli się na dwa płaty, od środa tulejki (dziurki ktora nachodzi na piaste) jest około 11,5 cm czyli całe smigło na długośc ma około 23 cm grubość około 2cm w najgrubszym miejscu. Dziurka ktora nachodzi na piastę ma 0,5 cm. Bardzo proszę o pomoc Zawsze kilka śmigieł o podobnych rozmiarach będzie +/- pasować do modelu. Jaką masz pewność, że złamane było akurat idealne. Najogólniej mówiąc większe śmigło powinno być lepsze, jednak za duże, może powodować zbyt duże obciążenie elementów napędu: silnika/regulatora/pakietu (najprostsza metoda sprawdzenia - kontrola temperatury elementów). Za małe daje niewystarczające parametry napędu (ciąg statyczny, prędkość) i w efekcie słabsze osiągi modelu lub w skrajnym przypadku niemożliwy lot silnikowy. Tak, jak napisał Irek: zamów różne śmigła podobne do złamanego ( 9x4, 9x5 i ewentualnie 8x4) Prawe, lewe - nie ma znaczenia. Polecam eksperymentowanie, jak ja zaczynałem, to miałem zawsze kilka śmigieł w zapasie (i "kilka" złamanych):
dawo4444 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2014 Zamowilem , GWS 9x4,5 wszystko fajnie pieknie , tylko kiedy odpalilem model , ten zacza leciec w tyl -.- Teraz pytanie jak , zmienic kierunek obrotu silnika ? Z silnika wychodza 3 kable czarny , czerwony zolty , do ( chyba ) regulatora podluzna czarna kostka. z niej wychodzi kabel do podlaczenia baterii , oraz 3 male kabelki do adaptera , wiec jak zmienic kierunek obrotu silnika ?
japko95 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Zamień miejscami dwa dowolne kable pomiędzy silnikiem a regulatorem.
modelarz115 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Zacytuję sam siebie kupił bym propsaver i pomarańczowe śmigła 9x5 GWS prawe i zmienił kierunek pracy sinika (robi się to przez zamienienie miejscami dwóch dowolnych kabelków silnika)
dawo4444 Opublikowano 10 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2014 zamienilem czerwony z zoltym , po miedzy nimi jest czarny. Teraz silnik nie chce krecic sie w zadna strone , kreci sie pol obrotu w lewo a potem w prawo.
modelarz115 Opublikowano 10 Grudnia 2014 Opublikowano 10 Grudnia 2014 Jaki regulator? Może inne kombinacje podłączenia pomogą...
dawo4444 Opublikowano 10 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2014 Sprawdzilem wszystkir mozliwe sposoby ;d Zostawilem to jak stalo , po kilku h wrocilem i dzialalo bez zarzutow ;d ahh te turnigy
dawo4444 Opublikowano 14 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2014 To znowu ja z moim nieszczesnym problemem.. Dzis mialem zamiar polatac , wszystko bylo git , naladowalem batki , podlaczylem wszystko na glanc , ale znowu , silnik chce sie krecic ale.nie moze.. kreci sie raz w jedna pol obrotu i raz w druga.. Kable mam podlaczone czerwon- C zolty-B czarny- A Dodatkowo kable mam polaczone kabelkiem wychodzacym z silnika , potem przedluzebie , grubszym kablem miedzianym , a potem do regulatora leci taki sam kabelek jak z silnika , smiglo mam prawobrotowe. Teraz podlaczylem , a zolty b czerwony c czarny. Silnik popracowal chwile dobrze a zaraz znow to samo , albo rozpedzil sie i tak jakby odlacza zasilanie Dobra , na poczatku bylo smiglo lewostronne , silnik rowniez w lewo chodzil sila rzeczy. teraz jak jest prawo stronne , zaobserwowalem , ze smiglo jakby chcialo uciec ze szczotek silnika razem z piasta i podejzewam , ze dlatego silnik sie wylacza. co mysliscie ? Dobra , na poczatku bylo smiglo lewostronne , silnik rowniez w lewo chodzil sila rzeczy. teraz jak jest prawo stronne , zaobserwowalem , ze smiglo jakby chcialo uciec ze szczotek silnika razem z piasta i podejzewam , ze dlatego silnik sie wylacza. co mysliscie ?
modelarz115 Opublikowano 14 Grudnia 2014 Opublikowano 14 Grudnia 2014 To jest silnik BEZSZCZOTKOWY! Prawie na pewno winne jest tandetne połączenie. Połączenie regulator - silnik musi być pewne, to znaczy albo zlutowane na krótko, albo przez wtyki GOLD. Jeżeli masz goldy to spróbuj je przelutować - fabryczne luty często są tandetne
dawo4444 Opublikowano 14 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2014 Ja skrecilem kable , 2 ito o roznej grubosci i zaizolowalem tasna. Kazdy silnik moze krecic sie w obie strony ? ;d I silnik na niskich obrotach smiruje , tak jak mowilem kreci sie w obie strony itp
modelarz115 Opublikowano 14 Grudnia 2014 Opublikowano 14 Grudnia 2014 Spróbuj zlutować połączenie, najlepiej użyj pewnego kabla - jestem pewien że będzie działał
dawo4444 Opublikowano 14 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2014 A kabel , musi byc specjalny modelarski ? Czy moze byc np z wiazki jak wiekszosc kabli , w pralkach ( te cienkie ) w motorowerach itp ?
hubert_tata Opublikowano 14 Grudnia 2014 Opublikowano 14 Grudnia 2014 A kabel , musi byc specjalny modelarski ? Czy moze byc np z wiazki jak wiekszosc kabli , w pralkach ( te cienkie ) w motorowerach itp ? Do Twojego modelu może być taki cienki, aczkolwiek lepiej żeby był podobnego przekroju jak od silnika. Jak będzie za cienki po prostu się będzie grzał. Ale Ty masz problem z NORMALNYM (czyli dobrze wykonanym) połączeniem silnik regulator - stąd dziwne zachowanie silnika.
polpakpol Opublikowano 14 Grudnia 2014 Opublikowano 14 Grudnia 2014 17 latek i takie pytanka Przewody powinny być podobnego przekroju co przewody silnika/regulatora. A kabel , musi byc specjalny modelarski ? Co chcesz przez to powiedzieć ? Liczy się jedynie grubość/przekrój przewodu bez izolacji. Polecam przeprowadzać próby ze ZDJĘTYM śmigłem z powodu niebezpieczeństwa skaleczenia lub uszkodzenia oka. Modelarski silnik bezszczotkowy może się obracać w każdą stronę, kierunek ustalasz podłączeniem przewodów silnik/ESC lub zaprogramowaniem regulatora (ESC). Twój problem może nie leżeć w połączeniu twoim tylko producenta Zdejmij termokurcze z goldów(styków) i sprawdź czy przewody nie trzymają się tylko dzięki nim
dawo4444 Opublikowano 23 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2014 OK , wszystko zrobiłem, , dziekuję. Nie chce zakładać nowego tematu więc pytam , polatam na 9x3,8 wolnoobrotowym? Czy lepiej 10,x3,5 szybkoobrotowe? I czy moje poprzednie smigło (zdj u góry) było wolno obrotowe? I czy polatam np na wolnoobrotym śmigle jak i na szybkoobrotowym? Proszę o szybką odpowiedz , jeszcze dziś chcę jechać po śmigło.
Rekomendowane odpowiedzi