Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dobra wielkie dzieki , zamowie to 9x5 tylko teraz co z tym serwem ?

Nic. Ustaw popychacz tej lotki albo trymer aby było równo i tyle.

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

Jak to ma być nauka latania do kupił bym propsaver i pomarańczowe śmigła 9x5 GWS prawe i zmienił kierunek pracy sinika (robi się to przez zamienienie miejscami dwóch dowolnych kabelków silnika)

 

śmigło 

http://abc-rc.pl/p/76/1541/smiglo-gws-ep-9050-9x5--gws-smigla-stale-smigla-i-akcesoria.html

 

piasta (oczywiście należy dobrać pod średnicę wału)

http://abc-rc.pl/p/106/3309/piasta-prop-saver-gemfan-3mm-5-5mm-i-7mm-dwustronna-piasty-prop-saver-piasty-do-smigiel-smigla-i-akcesoria.html

 

Ja jak załatwiłem dwa śmigła z zestawu RTF, to miałem ten sam problem. Śmigła dobierałem metodą prób i błędów kupując kilka w różnych rozmiarach. 

Udanych lotów  :)

Opublikowano

Witam 

Rozbiłem mój model , wszystko złozyłem do kupy , ale został mi jeden mankament, 

Mianowicie nie wiem jakie śmigło kupic , a moje nie posiada zadnych oznaczen.

 

Śmigło tak jakby dzieli się na dwa płaty, od środa tulejki (dziurki ktora nachodzi na piaste) jest około 11,5 cm czyli całe smigło na długośc ma około 23 cm grubość około 2cm  w najgrubszym miejscu. Dziurka ktora nachodzi na piastę ma 0,5 cm.

 

Bardzo proszę o pomoc

 

Zawsze kilka śmigieł o podobnych rozmiarach będzie +/- pasować do modelu.

Jaką masz pewność, że złamane było akurat idealne.

Najogólniej mówiąc większe śmigło powinno być lepsze, jednak za duże, może powodować zbyt duże obciążenie elementów napędu: silnika/regulatora/pakietu (najprostsza metoda sprawdzenia - kontrola temperatury elementów).

Za małe daje niewystarczające parametry napędu (ciąg statyczny, prędkość) i w efekcie słabsze osiągi modelu lub w skrajnym przypadku niemożliwy lot silnikowy.

 

Tak, jak napisał Irek: zamów różne śmigła podobne do złamanego ( 9x4, 9x5 i ewentualnie 8x4)

Prawe, lewe - nie ma znaczenia.

 

Polecam eksperymentowanie, jak ja zaczynałem, to miałem zawsze kilka śmigieł w zapasie (i "kilka" złamanych):

jesien.JPG

 

Opublikowano

Zamowilem , GWS 9x4,5 wszystko fajnie pieknie , tylko kiedy odpalilem model , ten zacza leciec w tyl -.- Teraz pytanie jak , zmienic kierunek obrotu silnika ? Z silnika wychodza 3 kable czarny , czerwony zolty , do ( chyba ) regulatora podluzna czarna kostka. z niej wychodzi kabel do podlaczenia baterii , oraz 3 male kabelki do adaptera , wiec jak zmienic kierunek obrotu silnika ?

Opublikowano

Zacytuję sam siebie

 

 

 kupił bym propsaver i pomarańczowe śmigła 9x5 GWS prawe i zmienił kierunek pracy sinika (robi się to przez zamienienie miejscami dwóch dowolnych kabelków silnika)
Opublikowano

zamienilem czerwony z zoltym , po miedzy nimi jest czarny. Teraz silnik nie chce krecic sie w zadna strone , kreci sie pol obrotu w lewo a potem w prawo.

Opublikowano

Sprawdzilem wszystkir mozliwe sposoby ;d Zostawilem to jak stalo , po kilku h wrocilem i dzialalo bez zarzutow ;d ahh te turnigy :D

Opublikowano

To znowu ja z moim nieszczesnym problemem.. Dzis mialem zamiar polatac , wszystko bylo git , naladowalem batki , podlaczylem wszystko na glanc , ale znowu , silnik chce sie krecic ale.nie moze.. kreci sie raz w jedna pol obrotu i raz w druga.. Kable mam podlaczone czerwon- C

zolty-B czarny- A

Dodatkowo kable mam polaczone kabelkiem wychodzacym z silnika , potem przedluzebie , grubszym kablem miedzianym , a potem do regulatora leci taki sam kabelek jak z silnika , smiglo mam prawobrotowe.

Teraz podlaczylem , a zolty b czerwony c czarny. Silnik popracowal chwile dobrze a zaraz znow to samo , albo rozpedzil sie i tak jakby odlacza zasilanie

Dobra , na poczatku bylo smiglo lewostronne , silnik rowniez w lewo chodzil sila rzeczy. teraz jak jest prawo stronne , zaobserwowalem , ze smiglo jakby chcialo uciec ze szczotek silnika razem z piasta i podejzewam , ze dlatego silnik sie wylacza. co mysliscie ?

Dobra , na poczatku bylo smiglo lewostronne , silnik rowniez w lewo chodzil sila rzeczy. teraz jak jest prawo stronne , zaobserwowalem , ze smiglo jakby chcialo uciec ze szczotek silnika razem z piasta i podejzewam , ze dlatego silnik sie wylacza. co mysliscie ?

Opublikowano

To jest silnik BEZSZCZOTKOWY!

Prawie na pewno winne jest tandetne połączenie. Połączenie regulator - silnik musi być pewne, to znaczy albo zlutowane na krótko, albo przez wtyki GOLD. Jeżeli masz goldy to spróbuj je przelutować - fabryczne luty często są tandetne 

Opublikowano

Ja skrecilem kable , 2 ito o roznej grubosci i zaizolowalem tasna. Kazdy silnik moze krecic sie w obie strony ? ;d I silnik na niskich obrotach smiruje , tak jak mowilem kreci sie w obie strony itp

Opublikowano

A kabel , musi byc specjalny modelarski ? Czy moze byc np z wiazki jak wiekszosc kabli , w pralkach ( te cienkie ) w motorowerach itp ?

Opublikowano

A kabel , musi byc specjalny modelarski ? Czy moze byc np z wiazki jak wiekszosc kabli , w pralkach ( te cienkie ) w motorowerach itp ?

Do Twojego modelu może być taki cienki, aczkolwiek lepiej żeby był podobnego przekroju jak od silnika.

Jak będzie za cienki po prostu się będzie grzał.

 

Ale Ty masz problem z NORMALNYM (czyli dobrze wykonanym) połączeniem silnik regulator - stąd dziwne zachowanie silnika.

Opublikowano

17 latek i takie pytanka  :rolleyes: Przewody powinny być podobnego przekroju co przewody silnika/regulatora. 

 

 

A kabel , musi byc specjalny modelarski ?

Co chcesz przez to powiedzieć ? :) Liczy się jedynie grubość/przekrój przewodu bez izolacji.

 

Polecam przeprowadzać próby ze ZDJĘTYM śmigłem z powodu niebezpieczeństwa skaleczenia lub uszkodzenia oka.

 

Modelarski silnik bezszczotkowy może się obracać w każdą stronę, kierunek ustalasz podłączeniem przewodów silnik/ESC lub zaprogramowaniem regulatora (ESC).

 

Twój problem może nie leżeć w połączeniu twoim tylko producenta :) Zdejmij termokurcze z goldów(styków) i sprawdź czy przewody nie trzymają się tylko dzięki nim :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

OK , wszystko zrobiłem, , dziekuję. Nie chce zakładać nowego tematu więc pytam , polatam na 9x3,8 wolnoobrotowym?  Czy lepiej 10,x3,5 szybkoobrotowe?

 

I czy moje poprzednie smigło (zdj u góry) było wolno obrotowe?

I czy polatam np na wolnoobrotym śmigle jak i na szybkoobrotowym?


Proszę o szybką odpowiedz , jeszcze dziś chcę jechać po śmigło.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.