Skocz do zawartości

Budowa ToTo-0 i dobór sprzętu do silnika


patrykcbr

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Skrzydło narazie chyba skleję stare bo bez sensu żebym nowe zaraz znowu połamał :D.
Zastanawiam się czemu tak dziwnie poleciał w góre, teraz przed kolejnym lotem ustawię ster wysokości żeby go lekko ciągnęło w dół może temu zapobiegne.

Wyważony był a przynajmniej tak mi się wydawało.
Myślę też że dużo pomogły by mi kółka do startu wtedy od razu było by widać jak się będzie zachowywał ale mam takie wielkie śmigło że kółka i stelaż nie wiem jak długie musiały by być :D

Może po jutrze będzie kolejny film

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wyważenie. Jak na oko był wytrymowany "na zero" na wysokości to nawet silnik ze skłonem i wykłonem na zero nie powinien go tak do góry wyciągnąć, masz dobre SC? I skontroluj kąty zaklinowania statecznika poziomego i skrzydła. Pierwszy lot wykonuje się jako rzutek, nawet jakby miał przywalić, zaorać glebę to i tak łagodniej niż w przypadku przykrecenia w locie silnikowym. Dobrze zbudowany, wytrymowany na zero i z dobrym SC po odpowiednim wyrzucie powinien przy bezwietrznej pogodzie przelecieć przynajmniej te kilkanaście metrów bez dotykania drążka. Podstawowy błąd to wyrzut do góry, obejrzyj film i zobacz jak wysoko miałeś dziób zaczynając wyrzut trzymając model za sobą w dłoni. Silnik silnikiem ale po wyrzucie wyraźnie widać, że ogon po prostu "spada", nie tyle co go silnik ciągnie w górę bo ma zły skłon ale po prostu ogon ciągnie w dół jakby był przeważony na tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turnigy 9x dotarło, wszystko dzisiaj założone, pojechałem na polankę, pierwszy lot i kret... Skrzydło się złamało w pół, kadłub cały tylko depron od baterii mi wyrwało.

 

https://youtu.be/LSHMHPoEmZU

 

na zwolnionym tempie widać zaciągnięty ster wysokości, który w połączeniu z wyrzutem do góry i prawdopodobnie za słabym skłonem spowodował takie zadarcie... 

 

po naprawie bym nic nie zmieniał , sprawdził tylko wyważenie i spróbował jeszcze raz  ;)

SW przy wyrzucie musi być w neutrrum ewentualnie delikatnie podtrymowany w dół by model mógł swobodnie się rozpędzić. Sam wyrzut oczywiście lekko w dół. 

 

Koledzy dobrze radzą aby porzucać nim trochę przed ponownym oblotem  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj odbyły się kolejne loty :lol: . Na filmikach widać piękne wloty w rzepak :D. Ogólnie po naprawie zauważyłem że faktycznie środek ciężkości był trochę za bardzo z tyłu i dlatego mogło go tak pociągnąć, przesunąłem bardziej na przód żeby dziób szedłw razie czego w ziemie  (tak wyczytałem na jakimś forum że jest bezpieczniej dla samolotu).

Po za tym wtedy, jak idiota ustawiłem sobie ster wysokości na odwrót bo stwierdziłem że tak będzie łatwiej sie połapać ale nie wziąłem pod uwagę tego że uczyłem się na symulatorze latać na odwrót :D
Dzisiaj przed lotem sprawdziłem sobie jeszcze wyważenie i wyszło mi że przechyla się na lewo, więc dokleiłem odważnik z prawej strony skrzydła po to żeby to wyrównać (na nitce było wszystko ok), jak się okazało i widać na pierwszym filmiku samolot zapierdziela w prawą stronę przez ten odważnik :D.

Po pierwszym upadku wywaliłem odważnik i leciał w miarę prosto poza tym że nie do końca umiem obsługiwać drążki tzn delikatnie je wychylać i latał jak opętany :D

Aha i po pierwszym upadku w środku wyrwało mi się mocowanie baterii więc możliwe że potem samolot już miał trochę inny środek ciężkości i nie mogłem nad nim zapanować zbytnio jak gwałtownie go przechyliłem bo w środku pewnie mogło się przesunąć wszystko.

Możecie mi podpowiedzieć czym zamocować baterię i regulator ? Bo już drugi raz wyrwało mi i depron i listewki sosnowe w których siedział lipo i regler

 

Lot 1 był wyżej

Lot 2 :

Lot 3 : https://youtu.be/s2QIrq5P90s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, lipo i wszystko juz mam przymocowane, czekam na ładną pogodę przed koleją próbą lotu. 

Czy mógłby mi ktoś powiedzieć jak obliczyć ile mój samolot może latać?

Silnik: liczba ogniw LiPO: (2 ÷ 3S);

KV [liczba obrotów/min /V]: 1200;

natężenie prądu biegu jałowego /10V: 0,9A;

przepustowość prądowa [A/60s] 16 ;

długość silnika: 47,3mm;

średnica silnika: 28,5mm;

średnica wału: 3mm;

długość wału (użyteczna):

16,5 mm; długość przewodów: 55mm;

masa: 39g;

zalecana masa modelu: 200 ÷ 600g;

zalecana śrdnica śmigła (bez przekładni): 7" ÷ 10"


LiPo- 1300mah,

Regulator 20a RED BRICK UBEC 5V/2A

Śmigło: 10x4,7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haha kolego wybacz że się tak smieje ale piekne akrobacje kręczisz tym totkiem :D 

 

 

Co do czasu lotu to na pełnym gazie z 5-6 min max a szybując myślę ze te 10min uzyskasz bez problemu. Oczywiście jak nauczysz się dobrze latać na "skrzydle" to i czas latania będzie dłuższa. Powiedz mi dlaczego drążek do siebie tak mocno zasiągasz że model startuje pionowo ? Gdybys tak zrobił z innym modelem który ma słabszy silnik nie miałby odpowiedniej siły nosnej bo jego prędkość była by za mała i by poprosty spadł na ziemie jak kamień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ten drążek nie był zaciągnięty :D

Pewnie chodzi Ci o 2 filmik, nagrywany był już po małym "rzepakowaniu" i chyba z lekko innym środkiem ciężkości. Po ponownym puszczeniu go, dałem full gazu i zaczęło go ciągnąc w górę. A potem te akrobacje to w sumie były improwizacje aby tylko się nie rozbił chociaż po chwili i tak już wpadł w docelowe miejsce :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Panowie dzisiaj wszystkie loty trwały minimum minutę :] jeden doszedł prawie do 2 minut nawet a i jedno lądowanie wyszło całkiem przyzwoicie tylko nie do końca w zaplanowanym miejscu:D.

Wczoraj były praktycznie same starty i wloty w zborze bo się uczyłem i na koniec udało się wystartować i przelecieć z 20s.

Jutro będzie gotowy filmik z dzisiaj to wstawię go tutaj, a z wczoraj muszę poskłądać do kupy kilka filmików i też się podzielę :).

Dzisiaj ToTo latał łącznie z 10-15 minut.

 

@edit:

Film z dnia 4: https://youtu.be/-ZgDiEj1l9o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.