Skocz do zawartości

Moto szybowiec ze skrzydłem Jedelsky


motofan11

Rekomendowane odpowiedzi

Postaram się aby nie było zbędnego obciążenia :)Dzisiaj robiłem próby z doborem silnika i śmigła , model latał na silniku 1200kV i śmigle 8 x 3,8 ja zrobiłem próbę na silniku 850kV i śmigle składanym 11x7 i wyszło mi 900 gram ciągu 6200 obr/min 16A poboru ,a na silniku 1300kV i śmigle 8x3.8, 800 gram ciągu 10000 obr/min 16A poboru, i teraz w którą stronę iść duże śmigło małe obroty ale wysoka wieża , czy mniejsze śmigło większe obroty niższa wieża?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

niższa wieża. wysoka wieza/duże smiglo  bedzie bardziej zabuzac lot modelu -w momencie startu/zatrzymania silnika bedzie miało  wpływ na lot -zadzieranie nurkowanie -może być dość gwałtownym szarpnieciem.

 

8" srednicy wydaje sie być optymalne do modelu z wiezyczką na yle duze, że już niezła sprawność napedu -i na tyle małe, ze oś ciagu względnie blisko kadłuba a wieża niezbyt wysoka...

 

jesli zdołasz umieścić silnik przed/za wieżą i zgrać srednice silnika (najlepiej 28mm) ze srednica wiezy -wyjdzie opływowo...


szkice. klocek balsowy -wbic -wklejić stalowy pret -zamocować w wiertarce -i doszlifować na obrotach papierem ściernym.

potem wyrwać ten pręt -wydlubać (najlepiej dremelem) stosowne otwory wewnatrz i wklejić mocowanie silnika.

 

post-2776-0-06056100-1420304664.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troszkę ciężkie :(

 

dlaczego tyle pakietów -zbyt ciężki ogon?   może zbyt grubo pomalowałeś?  lakier potrafi być cięższy niż balsowe stateczniki...

a waga ogona  - odległość ogona od SC jest duuuuuża  -każdy gram ogona się liczy ...  może być konieczne zrobienie lżejszych sterów... np  wyciąć duże otwory i okleić papierem japońskim...  albo zrobić z lekkiej balsy -i naprawdę delikatnie pomalować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to wychodzi że ogon ciężki a z tego ogona wyjąłem troszkę kulek ołowianych,jutro sprawdzę ile ważą stery ale to nie jest wielki ciężar.Jeszcze nie malowałem. postanowiłem złożyć model i zobaczyć jak się będzie wyważał, ciekawi mnie tylko jak był wyważony do lotu na filmie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam tego profilu ale byćmoże przy małym obciążeniu nie będzie chciał poprawnie lecieć do przodu.

Dawniej modele swoje ważyły. Dopiero teraz, gdy są możliwości, modele są lekkie.

Do tego 2,5kg na prawie 3m szybowca to nie tak źle.

Proponuję uzbroić sterowanie, doważyć ołowiem ile trzeba i oblatać z małego wzniesienia lub przy jakimś konkretniejszym równym wietrze.

Potem będziesz dobrze wiedział co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko, że to ma dość małą cięciwę  a i powierzchnia jak na 2,7 rozpiętości nie jest bardzo duża.

 

35g na dm2 byłoby fajnie... 40g/dm2  wydaje mi się granica rozsądku...

 

wiec jakieś 2200g. ogon jest za ciężki. może po jakiejś naprawie... może nadmiar lakieru...

 

a może ktoś pokusił się o rzadko stosowany układ z nośnym statecznikiem i bardzo z tyłu sc ? jaka jest długość od tej 1/3 cięciwy do natarcia ogona? czy ogon też jest montowany z dodatnim katem natarcia?

 

taki układ typowo jest mało stateczny -więc się go unika. ale w połączeniu ze statecznym profilem może to zagrać.

oblot -koniecznie z reki nad wysoką trawą/ zbożem -żeby łagodziło pierwsze lądowania... może być trudno wytrymować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witku śladów napraw nie ma a w ogonie były ołowiane kulki więc to też troszkę dziwne jutro postaram się to pomierzyć o co pytasz, na zboże to troszkę trzeba będzie poczekać :) pogoda teraz do niczego, trochę znalazłem w tym wątku . http://www.modelbouwforum.nl/forums/zweefvliegen/205901-airfish.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam Mariusz 100mm od krawędzi natarcia,znalazłem też na niemieckim forum te informacje wraz z planami Standard Airfish 2450mm ake jest wspomniane o wersji 2700mm a na wiki piszą ,że pierwsze Airfish'e miały usterzenie motylkowe, do tego ten mechaniczny mikser V-tail może świadczyć o dość wiekowym rozwiązaniu:)do napędu używano silników "Pet O.S 099" 1.26cmm 0,12kW śmigło 7x4 paliwa mieściło się 30ml . wyczytałem też że najdłuższy lot trwał 5 godzin i latali we trzech bo karki ich bolały:). Prawdopodobnie najlepiej sprzedający się model + 40 tys sprzedanych egzemplarzy. Wieża w kształcie takim jak proponował Witek co do napędu jeszcze to piszą ,że przy tym modelu prędkość strumienia zaśmiłowego powinna wahać się w granicach 60 -70 km/h a wspomniany wyżej silnik spalinowy pracował na 15 tys obr/min u mnie było śmigło 8x3.8 SF i silnik 1200kV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam Mariusz 100mm od krawędzi natarcia,znalazłem też na niemieckim forum te informacje wraz z planami Standard Airfish 2450mm ake jest wspomniane o wersji 2700mm a na wiki piszą ,że pierwsze Airfish'e miały usterzenie motylkowe, do tego ten mechaniczny mikser V-tail może świadczyć o dość wiekowym rozwiązaniu:)do napędu używano silników "Pet O.S 099" 1.26cmm 0,12kW śmigło 7x4 paliwa mieściło się 30ml . wyczytałem też że najdłuższy lot trwał 5 godzin i latali we trzech bo karki ich bolały:). Prawdopodobnie najlepiej sprzedający się model + 40 tys sprzedanych egzemplarzy. Wieża w kształcie takim jak proponował Witek co do napędu jeszcze to piszą ,że przy tym modelu prędkość strumienia zaśmiłowego powinna wahać się w granicach 60 -70 km/h a wspomniany wyżej silnik spalinowy pracował na 15 tys obr/min u mnie było śmigło 8x3.8 SF i silnik 1200kV.

http://postimg.org/image/l0epreiar/    cosik takiego... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakbyś jeszcze dał plan gdzie widać kąt zaklinowania ogona...

 

tradycyjny współczesny model -z reguły całą siłę nośną wytwarza skrzydło -statecznik zaklinowany około 0 tylko stabilizuje -lub wręcz SC bardziej z przodu a statecznik na ujemnych katach dusi ogon w dół... i stabilizuje.

 

kiedyś -bywały modele z SC mocno z tyłu -nawet za krawędzią spływu -i ze statecznikiem wytwarzającym część siły nośnej... zaklinowanym na plus.

 

troszkę o tym jest w książce areodynamika modeli latających...

 

ciekawe jak jest tu -ogon na + czy około  0    ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wygląda, ze statecznik poziomy nie jest płaska płytką -tylko  ma mocno wygięty nośny  profil lotniczy...

i chyba zaklinowany na leciutkim plusie  lub na zero... na pewno nie minus. czyli -statecznik nośny -i znane nam prawidła o położeniu SC nie mają zastosowania...

SC będzie mocno z tyłu -to 100mm a więc połowa cięciwy brzmi wiarygodnie...a  może być jeszcze więcej...

 

czyli -nie potrzeba tyle ciężaru (pakietów) z przodu...

 

może ciekawie latać -choć i niespodzianki możliwe...    musisz poczekać na wysoką trawę lub inną "podusię" do oblotu... 

 

mój modelik na takim profilu był mniejszy miał w miarę normalne wyważenie i normalny statecznik -płaska płytkę na malutkim minusie... więc nie mam praktycznych doświadczeń z wyważeniem takiego cuda jak Twoje... tylko jakaś teoria i przeczytane...

 

może wypowie się jakiś modelarz który latał modelami z nośnym statecznikiem - pewnie ze stażem 40 lat.. wtedy trochę podobnych cudów latało...

zaletą takich modeli  (wtedy konieczną) było zadowalanie się słabiutkimi silnikami -wadą gorsza stateczność - stąd stateczne  nośne (ale powolne) profile...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.