Skocz do zawartości

bez zewnetrznego bec'a


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Panowie walcze z kazdym gramem w modelu

czy zastosowanie samego regla z wbudowanym becem na 16A max zamiast zewnetrznego spowoduje jakies duze ryzyko ?

w sumie kwestia 35g :)

Opublikowano

Domyślam się, że masz większy i bardziej wartościowy model jak taki amperarz. Nie rezygnowałbym więc z osobnego beca do serw i odbiornika.

Opublikowano

model bedzie wazył 3.5kg do lotu wiec pewnie te 35g nie zrobi roznicy tylko tak mysle ze regiel ma zabezpieczenie wiec szybciej odetnie mi silnik ale moze faktycznie nie ma sensu

jeszcze poczekam az sie ktos inny wypowie czy warto

Opublikowano

Według mnie nie ma większego sensu wkładanie oddzielnego BECa. Prawdopodobieństwo awarii jest takie samo jak tego wewnętrznego, a dokładamy dodatkową wagę , przyłącze elektryczne do pakietu. No , ale to oczywiście moje prywatne zdanie  :)

Opublikowano

Jeśli faktycznie ten BEC ma tyle co podają to zgadzam się z opinią Tomka. Jeśli BEC się przegrzeje to odetnie serwa ale nie silnik - znam z autopsji  ;) a przynajmniej mój regulator tak się zachowywał.

Opublikowano

Odetnie silnik a nie serwa ... Jeżeli odetnie serwa a nie silnik, tak jak napisałeś to już tragedia murowana ... :)

  • Lubię to 1
Opublikowano

Ano, model wyrżnął z wielkim hukiem  :)

Przy czym za pierwszym razem nie skumałem co jest grane bo zaskoczył po paru sekundach, ale za drugim razem nie było wybacz.

Opublikowano

Ja bym osobiście przy podelu ponad 2.5 kg masy nawet się nie zastanawiał nad extra 30 czy 40 gramów na dodatkowego beca by stery bezwzględnie mogły działać prawidłowo bo przecież bez silnika mozna wylądować, ale bez SW już nie, szczególnie jak się zatrzymał w losowej pozycji .... korek to tylko życzenie w tej sytuacji. 

Opublikowano

Wszystko zależy od tego iloma celami będziesz zasilał regulator . Jak więcej niż 4S to bezwzględnie BEC zewnętrzny (choć osobiście BEC wewnętrzny stosuję tylko do zasilania 3S ) . Ale BEC zewnętrzny podłączam poprzez wyjście balansera pakietu zasilającego (2S) , sprawdzają się uszkodzone regulatory , w których działa BEC .. Zero dodatkowego pakietu do BEc-a .

Opublikowano

model bedzie wazył 3.5kg do lotu wiec pewnie te 35g nie zrobi roznicy tylko tak mysle ze regiel ma zabezpieczenie wiec szybciej odetnie mi silnik ale moze faktycznie nie ma sensu

jeszcze poczekam az sie ktos inny wypowie czy warto

Witaj,

 

post modelach do 3D a Ty piszesz, że "szybciej odetnie mi silnik" . Rozumiem, że to jakieś teoretyczne rozważania a nie latasz 3D do odcięcia. Różnica w mocy silnika miedzy np. 3,0V/cela a 4,2V/cela jest gigantyczna, a tak eksploatowane pakiety starczają na sezon...

 

A po co Ci taki BEC 8A/16A (chwilowe)? Ile masz serw i ile biorą prądu?

To mój wycinek z tematu, który podlinkuję niżej:

 

Do tej pory w elektrykach do 110cm rozp. poprostu miałem regiel z BECem ok. 3A i to wystarczało. Zminiałem baterię i znowu w górę. Do 150cm pd 6S planuję regiel OPTO i Jeti SBEC. Obawiam się, że gdybym miał oddzielnąbaterię 6S na silnik i 2S na zasilanie, to w końcu zafascynowany lataniem zapomniałbym ją zmienić (dawne przyzwyczajenia z mniejszych modeli)

http://www.jetimodel.../@produkt/SBEC/

Teoretycznie fajne parametry, ale jak się zajrzy fo manuala:

"Table showing dependence of sustained current loads on input voltages

Number of Lixx Cells                  2   3    4    5   6      7    8   9   10

Sustained Output-Current* [A] 6.2 5.7 5.4 5.1 4.7 4.5 4.1 3.8 3.5"

Czyli przy zasilaniu na wejsciu 6S to już 4,7A - wystarczy na 4 mocne serwa ok. 30g (czyli chyba "midi" o ile pamiętam)

Oczywiscie Wasza "płytka" dalej wymagana, bo mój 6-cio kanałowy odbiornik zniesie 2A bez "pocenia się"

 

Nie ufaj tak deklaracji ZTW, że zawsze jest 8A/16A porównując to do pogrubionego tekstu wpowyżej.

 

Warto poczytać, bo BEC BECem a możliwości prądowe odbiornika to już co innego:

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/50624-p%C5%82ytka-do-zasilania-serwomechanizm%C3%B3w-poza-odbiornikiem/

Opublikowano

Chodzilo mi ze odetnie np z przegrzania bo osobiscie latam do max rozladowania 3.8v na cele

serw bedzie 6 sztuk cyfrowe

2x 23g i 4x 45g

Naped bedzie tak dopasowany ze nie przekrocze 75A ciaglego

Opublikowano

Chodzilo mi ze odetnie np z przegrzania bo osobiscie latam do max rozladowania 3.8v na cele

serw bedzie 6 sztuk cyfrowe

2x 23g i 4x 45g

Naped bedzie tak dopasowany ze nie przekrocze 75A ciaglego

 

Ok. Regiel ma niewielki zapas, może nie bedzie się aż tak gotował jeżli faktycznie napęd weźmie max. 75A.

Co to za model 3D w elktryku na 6 serw i 3.5 kg wagi? Poważnie pytam konkretnie jaki to model? Jakiś dwupłat, czy po 2 serwa na kierunek i wysokość?

Też latam do 3,8V

 

Zwróć proszę uwagę, że to odbiornik będzie wąskim gardłem (no chyba, że masz Spektrum z serii "power safe").

Opublikowano

Jarek,

 

nie musisz walczyć o te gramy. Znajomy ma ten model i jest zachwycony (a ma ponad 15 lat doświadczenia i jest bdb w 3D).

Zapytaj muchomor84 (na 99%) na rc groups (to oczywiście Polak).

Model znajomego waży do lotu ok. 4 kg i świetnie lata. Zrobiony pod 6S i prąd chwilowy ponad 100A...

Ja bym go robił na 8S z mniejszą pojemnością pakietów, ale kolega poprostu miał taki silnik i pakiety.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.