Skocz do zawartości

345km/h!!!


tom000

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

hehe a po paru piwkach zapytają się czy byłeś w goglach i czy miałeś komary w zębach :rotfl: :rotfl: :rotfl:

 

nie mogłem się powstrzymać :jupi: :jupi: :jupi:

Opublikowano

345 km/h to jest 95m/s

załóżmy że sumaryczna powierzchnia czołowa modelu wynosi 1dm2 (choć wydaje mi się że będzie większa) i że średni współczynnik oporu Cx wyniesie 0,07 (uśredniając kadłub , skrzydła, podwozie, usterzenie itp).

To

Px= Cx*(ro*V^2 )/2=0,07*1,20*95*95)/5= 380 N, czyli cirka 38kilogramów

 

zakładając ciąg śmigła z silnika 6,5 czyli około 1,3 konia przy idealnie dobranym śmigle i max obrotach będzie 4 kilo czyli 40N, model powinien ważyć 34 kG żeby osiągnąć w nurkowaniu taką prędkość. Zakładamy też, że na lotki są założone porządne cyfrowe serwa i jest zero luzów, bo inaczej dawno wpadłyby we flatter.

 

Nie należy wierzyć bezkrytycznie we wszystkie odczyty, jakie podają nam przyrządy.

pzdr

Opublikowano
No ale puki co to przy moge sie chwalić kolegom przy piwie że lecialem modelem 345km/h :twisted:

Spoko tom000 wśród wędkarzy to narmalka każdy dodaje parę centymetrów dlaczego nie miałbyś dodać paru kilometrów/h :D tym bardziej że taki miałeś odczyt :shock:

Opublikowano

Coś nowego w tej sprawie, tzn mozliwych prędkości modeli RC. otóż dzisiaj przed południem był w TV film o tytule: "podniebni drapieżcy" czy jakoś tak. Chodziło o porównania ptaków drapieżnych z normalnym lotnictwem. Nawet dość ciekawe ale jedna rzecz: pokazywali przez chwilę jak duże ptaki wykorzystują prądy i strefy ciszy na zboczu aby zwiększać wysokość i prędkość lotu z minimalnym wysiłkiem. I zaraz potem był eksperyment z modelem szybowca zboczowego, na oko gdzieś z 2,5 metra, pilot próbował powtarzać manewry ptaka i dość mu się to udawało, pomiar suszarką przy pierwszym przelocie dał 250 km/h a w drugim 370 km/h (!) - mogę sie mylić ale na pewno było to ponad 300. Niesamowite, nawet operator kamery miał trudności aby nadążyć z filmowaniem.

 

Pzdr,

Opublikowano

Jest takie cos jak dynamic soaring. Wlasnie sa to loty na zboczu (w odpowiedni sposob). Predkosci 250km/h sa tam na porzadku dziennym. Mam gdzies film, gdzie lataja 200mil/h modelem 2 metrowym.

Opublikowano
Gdybanie gdybaniem, ale 345km/h to prawie 100m/s więc pikowanie musiało by trwać ze 2s wraz z rozpędzaniem. Ile rpm kręci Twój silnik?

 

 

No więc wyobraźcie sobie model z silnikiem 6,5ccm rozpędzający się w 2 sekundy do 350km/h

Hayabusa się kryje ze swoimi 6s do 200km/h :)

 

Po prostu błąd odczytu i tyle.

 

 

 

Zboczowe prędkości, to co innego. Nie wyciągnie się tego w lufcie.

 

Jeszcze jedno:

jaki to model GPS?

no i gdzie te zdjęcia?

Opublikowano
Po prostu błąd odczytu i tyle.
To jedyne rozsądne wytłumaczenie.Modele klasy F2A do bicia rekordow predkości chyba jeszcze nie przekroczyły tego wyniku. Modele wyglądają tak

24043cce7bc44eba.jpg.To poprostu silnik z rurą na uwięzi z paliwem 40% nitro. Przy tej prędkości nie wyobrażam sobie lotu modelem RC.

Opublikowano

Jet do wyciągania większych prędkości na troche inną budowę od acro.

 

 

 

Poza tym silnik to jet.

 

Widzieliście jak wygląda lot takiego jeta na max prędkości? Start, nawrót, przelot, nawrót, przelot, nawrót...

Pierwszy z brzegu dla przykładu:

http://pl.youtube.com/watch?v=tErGXfwMI0I

A tu standardowe f5D

http://pl.youtube.com/watch?v=TTvdaj3aqZw

tylko te 180Mph w locie poziomym także może być przesadzone.

 

 

Chociaż f2a jak wyczytałem ciągną już ponad 200 Mph Tylko paliwa przy 2,5ccm starcza in na kilka okrążeń słupka :)

 

Dorzucę jeszcze f3D

http://pl.youtube.com/watch?v=QjR-KrlVlVE&feature=related

369km/h

ten silniczek wyciąga grubo ponad 30krpm

Opublikowano

W linku przedstawiam zdjecie mojego ścigacza:)(przepraszam za jakość zdjęcia):

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/f04e7dcabbb36bd3.html

W oczy od razu rzyca się opływowa sylwetka i piekielnie mocny silnik(nie widać go bo jest zakopany w ziemi :P )

Model wycedził z pełną prędkością w ziemię(spadł gdzieś ze 100m na pełnym gazie). Rozwaliłem już drugi model w przeciągu miesiąca :roll: . Przyczyna jest jedna: Startuje, latam chwile i nagle model nie reaguje na moje polecenia. Po pierwszej kraksie oddałem aparaturę na gwarancję lecz w serwisie stwierdzili że jest ok. Przysłali mi aparaturę po miesiącu( :!: :!: :?: :!: ) No i w ostatnią niedziele powtórka z rozrywki. Okazało się że coś niełączy przy module nadawczym(eclipse7). Gdy startuje jest ok a po chwili(pewnie gdy tam dotknę) tracę łaczność z modelem. Dziś po raz kolejny odesłałem im aparaturę lecz tym razem zarządałem wymiany na nową(skoro nieumieją jej naprawić). Zdjęcia modelu za życia ma kolega w swoim aparacie i puki co się z nim niewidziałem

Opublikowano

No prędkość niesamowita! Filmy "troszkę" niewyraźne ale nie ma się co dziwić. W każdym razie kolega klif5 zgasil temat :mrgreen:

Opublikowano

345 km /h !!! :lol2: Wynik pomiaru to jedno (niewątpliwie błędny) Ale ocena prędkości lotu z ziemi to drugie, proponuję Ci tom000 porównać prędkości modeli z filmów do przelotów Twojego modelu.A gdybys chciał zobaczyc jak lata na żywo model ze zbliżoną predkością do twojej odczytanej (345) zapraszam :wink:

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Gdybym nagrał mój model podobną kamerą z identycznym zoomem co na podanym linku to mozna mówić o porównaniu...A twoja prędkość nie jest odczytana? :P

  • 9 miesięcy temu...
Gość Anonymous
Opublikowano

Lech Mirkiewicz, co do składu paliwa to jesteś w błędzie ponieważ w F2A latamy na zupie (80/20), a żeby nie było to paliwo zapewnia organizator zawodów i dodatkowo przed każdym lotem komisyjnie płucze się zbiornik!!! Czym innym są modele do bicia rekordów - skład paliwa dowolny, jedna linka i takie tam jeszcze inne szczególy nie dopuszczone na zawodach.

p.s. skąd ja znam to zdjęcie?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.