Skocz do zawartości

brak wysokich obrotow


Miki

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

kupilem kiedys "okazyjnie" silnik thunder tiger 15 i postanowilem wykorzystac go w modelu. okazuje sie ze silnik odpala tylko mocno przelany(5-7 obrotowiglicy) i przy probie wyregolowania wysokich obrotow gasnie. pracuje tylko wtedy jesli z tlumika kapie niespalone paliwo a iglica jest rozkrecona tak ze puszcza banki.jaki kolwiek ruch w celu zuborzenia mieszanki konczy sie momentalnym wylaczeniem silnika. co dziwne silnik nie kopci. czy to wina budowy silnika czy regulacji, czy moze gaznik jest do bani? prosze o pomoc bo nowiutki model czeka, aparatura MX-12 kupiona a tu taki klopocik. doadam ze mam inny silnik tej firmy i nie mam z nim problemow.

dzieki za pomoc

M.

Opublikowano

wyglada na to, ze odpowietrzenie zbiornika paliwa nie działa, albo cisnienie z tłumika do zbiorniczka nie dochodzi. Ew moze jakiś być śmieć w przewodzie paliwa, lub w gaźniku.

pzdr

Opublikowano

no ale jakby cisnienia nie bylo to by chybq nie chcal palic a on tyle paliwa pompuje ze przez tlumik zywe paliwo leci(nie kapie). nic nie kuma. zazwyczaj mialem problem z niskimi obrotami ale zeby nechcial sie rozkrecac?

Opublikowano

a głupie pytanie- sprawdzałeś czy kręci się we właściwą stronę? mnie czasem jak supertigre .40 odbił, to bardzo poprawnie chodził w przeciwną stroną, ale właśnie tylko na przelaniu. W ogóle polecam rozebrać gaźnik i dokładnie go wypłukać w jakiejś benzynce albo wd-40, to bardzo pomaga. Gromadzą się czasem różne smieci z paliwa i zapychają kanaliki. A i wstaw zdjęcie tego gaźnika z obu stron, może ma on jakąś regulację wolnych obrotów nie igłą ale np. śrubką.

Ale jeśli coś chodzi na b.dużym przelaniu a na uboższej mieszance nie, to może być to problem z podawaniem paliwa (za nisko zbiornik, za długie weżyki, moze jakiś ciasny filtr na ciężarku itp).

pzdr

Opublikowano

A ja się zapytam inaczej. Czy silnik ma kompresje? Bo to także może być przyczyna pracy silnika tylko na przelaniu gdyż paliwo którego jest bardzo dużo w tym momencie w silniku wnika w jak by to powiedzieć "luz między tłokiem a tuleją". Wraz ze wzrostem obrotów, paliwa(oleju jak kto woli) zaczyna brakować i kompresja spada.

Opublikowano

smiglo jest 8x6. odkrylem jeszcze jedna rzecz. paliwo zaczyna plynac do gaznika dopiero po 3, 4 obrotach. porownalem wiec iglice z inna iglica od silnika tej samej firmy ale 6ccm o ktorym wiem ze pracuje dobrze. okazalo sie ze iglica jest dluzsza i to wyraznie. jak tylko bede mial czas to przeloze ta krotsza iglice z dobrego silnik a potem sprobuje na innym smigle.

dzieki wszystkim za zainteresowanie

Opublikowano

zrobilem probe ze smiglem 8x4 i od razu idac roznce mysle ze jest to wlasciwy trop.zorganizuje jescze mniejsze smilo i zobacze jak sie zachowa.

Opublikowano

Niestety 8x6 to stanowczo za duzo - o czym się już przekonałeś. Ze zmniejszaniem śmigła nie przesadzaj. Kiedyś do OS 15 FP założyłem śmigło 7x6 i też fajnie śmigał. Optymalnym śmigłem do silników 2.5cm3 jest właśnie 8x4.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

no, jest OK. silnik oblatany na modelu ladnie sie regoluje(oczywiscie silnik jest jeszcze nie dotarty do konca wiec nie jest idealnie). mocy ma tyle ze moj trenerek startuje z reki bez nadania predkosci poczatkowej. wychodzi na to ze problemem byla iglica rozpylacza(zbyt malo stozkowa i ciezko bylo cokolwiek regolowac) oraz swieca(dalem OS A3) i zarzenie(przewodem do fajki plynelo max 2A). dzieki za pomoc wszystkim.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.