Skocz do zawartości

brak wysokich obrotow


Miki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

kupilem kiedys "okazyjnie" silnik thunder tiger 15 i postanowilem wykorzystac go w modelu. okazuje sie ze silnik odpala tylko mocno przelany(5-7 obrotowiglicy) i przy probie wyregolowania wysokich obrotow gasnie. pracuje tylko wtedy jesli z tlumika kapie niespalone paliwo a iglica jest rozkrecona tak ze puszcza banki.jaki kolwiek ruch w celu zuborzenia mieszanki konczy sie momentalnym wylaczeniem silnika. co dziwne silnik nie kopci. czy to wina budowy silnika czy regulacji, czy moze gaznik jest do bani? prosze o pomoc bo nowiutki model czeka, aparatura MX-12 kupiona a tu taki klopocik. doadam ze mam inny silnik tej firmy i nie mam z nim problemow.

dzieki za pomoc

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a głupie pytanie- sprawdzałeś czy kręci się we właściwą stronę? mnie czasem jak supertigre .40 odbił, to bardzo poprawnie chodził w przeciwną stroną, ale właśnie tylko na przelaniu. W ogóle polecam rozebrać gaźnik i dokładnie go wypłukać w jakiejś benzynce albo wd-40, to bardzo pomaga. Gromadzą się czasem różne smieci z paliwa i zapychają kanaliki. A i wstaw zdjęcie tego gaźnika z obu stron, może ma on jakąś regulację wolnych obrotów nie igłą ale np. śrubką.

Ale jeśli coś chodzi na b.dużym przelaniu a na uboższej mieszance nie, to może być to problem z podawaniem paliwa (za nisko zbiornik, za długie weżyki, moze jakiś ciasny filtr na ciężarku itp).

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się zapytam inaczej. Czy silnik ma kompresje? Bo to także może być przyczyna pracy silnika tylko na przelaniu gdyż paliwo którego jest bardzo dużo w tym momencie w silniku wnika w jak by to powiedzieć "luz między tłokiem a tuleją". Wraz ze wzrostem obrotów, paliwa(oleju jak kto woli) zaczyna brakować i kompresja spada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

smiglo jest 8x6. odkrylem jeszcze jedna rzecz. paliwo zaczyna plynac do gaznika dopiero po 3, 4 obrotach. porownalem wiec iglice z inna iglica od silnika tej samej firmy ale 6ccm o ktorym wiem ze pracuje dobrze. okazalo sie ze iglica jest dluzsza i to wyraznie. jak tylko bede mial czas to przeloze ta krotsza iglice z dobrego silnik a potem sprobuje na innym smigle.

dzieki wszystkim za zainteresowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

no, jest OK. silnik oblatany na modelu ladnie sie regoluje(oczywiscie silnik jest jeszcze nie dotarty do konca wiec nie jest idealnie). mocy ma tyle ze moj trenerek startuje z reki bez nadania predkosci poczatkowej. wychodzi na to ze problemem byla iglica rozpylacza(zbyt malo stozkowa i ciezko bylo cokolwiek regolowac) oraz swieca(dalem OS A3) i zarzenie(przewodem do fajki plynelo max 2A). dzieki za pomoc wszystkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.