mayster8405 Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Widzę ruch na forum z budową modeli, więc postanowiłem i ja coś stworzyć z materiału który mam.Wybór padł na maleństwo o nazwie P59 Partenavia "Yolly" Model wyknany jest z depronu 3m/m.Przeznaczony jest na halę i na wolną przestrzeń.Jest powolny,lekki akurat dla mnie do nauki. Plany są zamieszczone na tej stronie http://modell-aviator.de/modelle/downloadplan-zweiachs-motormodell-partenavia-jolly/ Model ma rozpiętość 700m/m, ale dysponuję ciut większymi pakietami i serwami 5gram postanowiłem go powiększyć do 840 m/m.Tak więc plany zostały wydrukowane, wyciąłem wzorniki i wycięte alementy Podłóga oraz wręgi zamiast depronu, wycięte zostały z balsy 3m/m i klejone klejem UHU por a następnie wzmocnione klejem Soudal 66A/nanoszone pędzelkiem?. Podwozie to drut stalowy 1,5 m/m zaopatrzone w kółka 33/12/klejenie epoksydem 5 minutowym? Posprawdzeniu przyszła kolej na wklejenie bocznych części kadłuba Po tym mogłem już mniej więcej sprawdzić czy wszystkie części pasują Z pokryciem góry kadłuba oraz wklejeniem przodu wstrzymałem się, bo muszę przemyśleć umiejscowienie pakietu, odbiornika oraz regulatora, a także serwa aby zachować środek ciężkości we właściwym miejscu.Goły model bez wyposażenia waży obecnie 65gram.Dojdzie jeszcze 10gram serwa, regulator 4gramy, odbiornik 7gram,silnik 30gram i pakiet.Myślę że z wagą zmieszczę się w ok 160gram całość lub mniej. Dzisiaj jeszcze wkleiłem profile wzmocnienia w płatach Do malowania użyłem lakieru BAUFIX na bazie żywicy alkidowej/kupiony w Lidlu za 5zł/.Nie uszkadza depronu. To na razie tyle i myślę że za niedługo się odezwę jak prace ruszą dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrekrc Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Ciekawy modelik :)estetycznie wykonany,będe kibicował bo fajny mikrus na hale Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mayster8405 Opublikowano 30 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Jeden z problemów rozwiązany, a mianowicie dostęp do pakietu, odbiornika i serw. Wyciąłem drzwi,a wewnętrzną stronę wzmocniłem depronową ramką, zawiaski typu UHU por i nawet się ładnie otwierają dokładnie dolegając. Teraz myślę nad umiejscowieniem odbiornika,i pomyślałem, że mogę go umiejscowić na rzepie nad kabiną, czyli drugi problem mam także rozwiązany.O regulatorze nie myślę bo będzie chyba umiejscowiony na stałe na wprost wlotów zaraz za silnikie.Kwestia serw..., na planach są wklejone w podłogę na wysokości wręgi,a tam chcę mieć miejsca na pakiet z możliwością przesuwania aby wyważyć model. Na razie tyle, siadam do kawy i myślę co dalej. PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mayster8405 Opublikowano 30 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Kawa pomogła, więc problem z instalacją serw rozwiązany. Przy okazji dorobiłem popychacze do steru wysokości i kierunku.Sam popychacz jest z pręta węglowego 0,8m/m w białym bowdenie.Wszystko już wymierzyłem jak mają wychodzić z kadłuba i punkty podparcia na całym odcinku aby bowden się nie krzywił, ale to jutro. Mam pytanie; odbiornik będzie w kabinie na "suficie", podpowiedzcie jak wyprowadzić dwie antenki odbiornika aby nie było problemu z łącznoscią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jethrotull Opublikowano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Fajny, skąd masz te snapy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrekrc Opublikowano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2015 Nawet jeśli niewyprowadzisz antenek na zewnątrz niebędzie problemu z łącznością ja w depronowym modeliku eagle mam wewnątrz i niemiałem problemu z zasięgiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mayster8405 Opublikowano 31 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2015 Co do snapów, kupiłem je ostatnio w sklepie "Boble" w Dąbrowie G.Dostałem kilka od kolegi i bardzo sobie je chwaliłem.Ale, możesz je wykonać sam wykorzstując biały element bowdena.Robię to tak; wkładam popychacz stalowy w bowden i nożykiem ścinam część plasyiku,powstałe "piórko" po podgrzaniu rozpłaszczam kleszczykami/może nie wyjdzie za pierwszym razem ładnie/ Na końcu piórka wiercisz otworek, i element masz prawie gotowy.Teraz wystarczy tylko podgiąć piórko tak żeby pasowało do ramienia mikroserwa i odciąć ten element od reszty bowdenu. Robiłem ,sprawdziłem , zdaje egzamin.Przepraszam za jakość zdjęć. Dzięki za info dot. odbiornika. oto fotka zamontowanych bowdenów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mayster8405 Opublikowano 2 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2015 Praca idzie dalej.Po docięciu bowdenów i popychaczy wszystko zakleiłem na stałe.Teraz dopiero mogłem przykleić górną część kadłuba wraz ze statecznikiem poziomym Statecznik dostał od spodu wzmocnienie w postaci płaskownika węglowego 2x1 m/m oraz wklejone zastrzały.Zacząłem wstępnie nadawać kadłubowi zaokrąglenia/kadłub jest z góry ,dołu i boków lekko wypukły/.Górna część przodu kadłuba została dopasowana jak i przód i pozostawiłem abym miał najlepsz dostęp do montażu silnika. Co do płatów, nie wiem jeszcze czy będą to płaty jak w planach czy wykonam je na wzorze profilu typu Jodelsky, czyli dolna powierzchnia profilu dochodzi do ok 75% cięciwy przez co usztywnię płat. Napęd, tu mam dylemat, bo tak od razu mogę kupić E-maxa 2205, waga 27 gram,pasował będzie idealnie, ale coś trzeba zrobić z zamocowaniem,poprostu go jeszcze odchudzić lub też, poczekać i kupić Parka 250. Co Wy na to? Kupiłem klej i do tego czasu zakończyłem model z grubsza doklejając skrzydła i zastrzały.Wszystko to "wzmocniłem" Soudalem 66A. Na wadze z serwami waży 85 gram/nie jak na wadze, gdyż lekko dotykał podłoża/. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrekrc Opublikowano 2 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2015 Fajnie Ci ,,wyszedł ten modelik .czy na tym ostatnim zdjęciu to wręga silnikowa bo niekumam? .zachęciłeś mnie swoim modelem do remontu mojego depronowego,,eagla,,po wyrwaniu podwozia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mayster8405 Opublikowano 2 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2015 Tak jest to wręga silnikowa, druga taka sama będzie ze sklejki 1,5 m/m do której zamocuję silnik i dopiero ten zespół wkleję na żywicę do niej.Po tym już na stałe będę mógł wkleić przednią osłonę którą widać na poprzednich zdjęciach.Przed chwilą skończyłem zabawę z aparaturą i sprawdzeniem jak to wszystko działa, jestem zadowolony. Dzięki za pochwałę i zachęcam do dłubanka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mozart Opublikowano 2 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2015 Piękny i dlatego mam zamiar taki sobie zrobić Pozwoliłem sobie na wysłanie kilku pytań na priv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mayster8405 Opublikowano 3 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 Zanim dojdzie docelowy silnik Park 250 i regiel 10A, postanowiłem tymczasowo dla próby wstawić mój silnik / wagowo podobny/ i regulator Redox 30A i stwierdziłem że nie będzie problemu z wyważaniem Modelik jest prawie gotowy do lotu. Mozart odpowiedz na priv poszła i gorąco ci go polacam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi