Kpt_max Opublikowano 15 Lutego 2015 Opublikowano 15 Lutego 2015 WitamBudujemy z dziadkiem kolejny model samolotu akrobacyjnego Su-26M, metoda konstrukcyjna rozpiętość-1400 mmdługość- 1080 mmWięcej napisze w kolejnych postach 3
chrisj23 Opublikowano 15 Lutego 2015 Opublikowano 15 Lutego 2015 Jak na tą metodę budowy - za mały model - generalnie nie ten dział - bo to w stronę półmakiety lub makiety idzie... patrząc na użyte materiały mimo mocnego odciążanie wręg - wyjdzie ciężki model...
f-150 Opublikowano 15 Lutego 2015 Opublikowano 15 Lutego 2015 Jak na tą metodę budowy - za mały model - generalnie nie ten dział - bo to w stronę półmakiety lub makiety idzie... patrząc na użyte materiały mimo mocnego odciążanie wręg - wyjdzie ciężki model... Bierz połowę.
chrisj23 Opublikowano 15 Lutego 2015 Opublikowano 15 Lutego 2015 Bierz połowę. Coś na temat chciałeś napisać ? Bo nie rozumiem
andrzej-ko Opublikowano 16 Lutego 2015 Opublikowano 16 Lutego 2015 Wydaje się mi że na wręgi kadłuba używacie troszeczkę za grubej sklejki, pewnie jest to jakaś 4 ? proponował bym 2, albo zwiększyć ażurowanie
Tomek Opublikowano 16 Lutego 2015 Opublikowano 16 Lutego 2015 Po pierwsze podziw ,że 17 latek coś robi zamiast grać na komputerze i popijać piwo !!! Po drugie 4 sklejka to za dużo, ale skoro już tak zrobiłeś to trudno , i tak poleci. Po 3 nie napisałeś czy to elektryk czy spalina. I po czwarte , buduj, staraj się oszczędzać na wadze , ale buduj dalej , zdobywasz nie tylko nowy model ale kupę doświadczenia. Czekam na kolejne fotki. 1
Kpt_max Opublikowano 16 Lutego 2015 Autor Opublikowano 16 Lutego 2015 szczerze mówiąc, nie mam czasu na takie rozrywki od kiedy zacząłem działać z lotnictwem na poważnie. Z góry przepraszam że to nie jest to miejsce. Chciałem żeby docelowo był to akrobat 3D. Na dzisiaj, czyli to co widac na zdjęciu waga wynosi 360 gramów. Będzie to elektryk. Wyciągnęliśmy wnioski podczas budowy Ła-7, jest ciężki ale postaramy się żeby poleciał Podwozie zrobimy z kawałka aluminium wspomaganego prętem stalowym 4mm, dodam zdjęcie kiedy przyjadę do modelarni. Zastanawiamy się, jaki ustawić kąt natarcia skrzydeł, z uwagi na opór czołowy podwozia
Tomek Opublikowano 17 Lutego 2015 Opublikowano 17 Lutego 2015 Zastanawiamy się, jaki ustawić kąt natarcia skrzydeł, z uwagi na opór czołowy podwozia ??? a co to ma do rzeczy, kąt natarcia to zwykle od 0,5 do 2 stopnie , w zależności od konstrukcji i typu modelu i profilu skrzydła.
dziobak Opublikowano 17 Lutego 2015 Opublikowano 17 Lutego 2015 Oryginalne wręgi na planach są z 3 mm, a oryginalny rozmiar to 1489 mm, więc ta 2 to chyba raczej do wicherka 15. Patrząc na zdjęcia ,to nie wiem co jeszcze można ażurować w tych wręgach. A to plany wręg. su26mx_4of4.pdf
Kpt_max Opublikowano 17 Lutego 2015 Autor Opublikowano 17 Lutego 2015 Chcieliśmy zaoszczedzic na sklejce modelarskiej i dlatego zastosowaliśmy 4mm. Juz bardziej nie mozna ich wyażurować, masz rację.
andrzej-ko Opublikowano 17 Lutego 2015 Opublikowano 17 Lutego 2015 Chcieliśmy zaoszczedzic na sklejce modelarskiej i dlatego zastosowaliśmy 4mm. Juz bardziej nie mozna ich wyażurować, masz rację. Witam, ale ta wręga na czwartym zdjęciu to taka solidna, pewnie z 8 mm grubości ma bo złożona z dwóch
Kpt_max Opublikowano 17 Lutego 2015 Autor Opublikowano 17 Lutego 2015 To są dwie oddzielne wregi,poniewaz skrzydla robimy w calosci Kawałek spodu kadluba będzie wyjmowany. Kiedy zaczniemy skrzydla pokaze jak to wygląda.
dziobak Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Jak tam z postępami w budowie ? Ciekawi mnie jak wyjdzie z wagą.
Kpt_max Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Wygląda to na razie tak, waga 1400g: 1
dziobak Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Jak na taką konstrukcję, to nie tak źle z wagą . Silnik żarowy,czy benzynka?
Kpt_max Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Na maksa wyazurowalismy to co mogliśmy. Silnik bedzie elektryczny. Zastosowalismy 3x Towerpro MG995. Zastanawiam się czy nie jest to lekka przesada.
kkdarch Opublikowano 3 Maja 2015 Opublikowano 3 Maja 2015 Na maksa wyazurowalismy to co mogliśmy. Silnik bedzie elektryczny. Zastosowalismy 3x Towerpro MG995. Zastanawiam się czy nie jest to lekka przesada.Tak,lekka przesada z tymi serwami:-)
Kpt_max Opublikowano 6 Maja 2015 Autor Opublikowano 6 Maja 2015 Polecacie zmienić serwa? a jeżeli tak, to na jakie?
dziobak Opublikowano 7 Maja 2015 Opublikowano 7 Maja 2015 Wysokość i lotki wystarczy dać http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=65_455_456&products_id=900 lub podobne http://radio-modele.pl/serwo-emax-es3001-3-2kg-0-17sec-37g,549,20546.html kierunek http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=65_455_456&products_id=897 Napęd jest elektryczny ,czyli -prawie brak wibracji, więc nie koniecznie tryby metalowe w serwach.
Damian73 Opublikowano 7 Maja 2015 Opublikowano 7 Maja 2015 Władek spójrz na lotki, te serwa które poleciłeś jakoś słabo widzę przy nagłym i pełnym wychyleniu, zębatki, to prawie pewne że się sypną. Miałem edga 540 1970 mm. na lotkach były serwa 10 kg. na trybach plastykowych i przy pierwszym locie oba serwa się rozsypały. Chyba że kolega Max będzie latał tym Su jak trenerkiem to zapewne te serwa wystarczą, ale to przecież akrobat.
Rekomendowane odpowiedzi