Skocz do zawartości

Piper Cub 1,8m - pierwszy spaliniak


bartek-91

Rekomendowane odpowiedzi

To jest mały, lekki i spokojnie latający model.

Użyj HS422 lub HS325HB i się nie przejmuj.

Daj sobie spokój z super mocnymi serwami. To nie akrobat.

 

Jeśli chodzi o paliwo do 4-suwa.

Każde, mające odrobinę nitro będzie dobre.

Zwróć tylko uwagę, by oleju było nie mniej jak 18%

Tak więc wspomniane przez Ciebie będzie ok (jeśli to Arctic Glow to jest to dobre paliwo)

 

Mój 15cm 4-suw doskonale pracował nawet na paliwie bez nitro (80/20 straight castor)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

To zależy od grubości końcówek w silniku i zbiorniku. Generalnie, jak będzie większa średnica wewnętrzna to będziesz miał większą pewność, że silnik dostanie tyle paliwa ile potrzebuje. Ja bym dał 3mm (oczywiście, średnica wewnętrzna).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bartek-91 Bardzo podoba mi się twój model :!: (komplement którego teraz udzieliłem nie jest bezinteresowny 8) ) . Kupiłem kilka miesięcy temu identyczny model za parę groszy problem w tym że gość który nim "latał" nie umiał tego robić i zaraz po starcie zaliczył kreta. Model jest w dobrym stanie tylko przednia wręga jest zmasakrowana no i trzeba odbudować oszklenie kabiny. Jeśli masz jakieś zdjęcia tej części modelu to bardzo proszę o przesłanie. Co do wtrzymałości modelu to myśle że nie masz się czym martwić. Na tym moim nie ma żadnego pęknięcia ani rysy(nielicząc braku przodu) choć model musiał zdrowo walnąć w ziemię.Z góry dzięki!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie! Na tym twoim silniku to piper będzie szedł jak burza :) i myśle że pełny gaz to tylko w podbramkowych chwilach.(Te modele mają bardzo lekką konstrukcję). Ja w swoim zamontuje OS 46 2t albo Asp 40 (oba leżą i się kurzą). Muszę jednak sporo podłubać przy tym modelu ale na razie czasu brak :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bartek-91 przepraszam że trochę śmiecę na twoim poście ale mam jeszcze jedno małe pytanie i nie ma sensu żebym zakładał nowy temat. Zmierz mi z łaski swojej wymiar X pokazany na zdjęciu. Z góry dzięki!

7e153e37ef82b702.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc dzisiaj doszedł silnik ASP FA 80. Jutro albo pojutrze zabiorę się za docieranie, natomiast teraz mam problem z zamontowaniem go w modelu. W modelu są seryjnie wywiercone dziury w wrędze silnikowej i od środka są wklejone nakrętki, jednak silnik na tym rozstawie lekko się opiera o łoże i nie wchodzi do końca. Łoże jest plastikowe. Co w tym przypadku zrobić? Brakuje dosłownie 2-3mm, więc w tym samym usytuowaniu silnika nie da rady wywiercić obok dziury. Czy zamontować ten silnik cylindrem pod skosem w dół? Wtedy mógł bym wywiercić dziury o odpowiednim rozstawie i zamontować silnik. Czy może minimalnie papierkiem przejechać powierzchnię łoża stykającą się z wręgą silnikową (teraz łoże po przykręceniu schodzi się, czyli jak przy wrędze jest odpowiedni rozstaw to na końcu ramion łoża jest już mniejszy rozstaw). Minimalne popuszczenie śrub wystarcza żeby silnik wszedł.

A może macie inną propozycję?

Z góry dzięki Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli samo łoże jest dość grube (szerokie) to możesz to spokojnie wypiłować (2-3mm to jest 1-1.5mm na stronę więc niewiele).

 

Drugie rozwiązanie to naklejenie na zewnątrz lub od środka dodatkowej wręgi ze sklejki i ponowne nawiercenie otworów tak jak potrzebujesz. Wagi wiele nie dojdzie.

 

Zacząłbym jednak od rozwiązania pierwszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zaraz mam zamiar zabierać się za docieranie silnika ale zastanawia mnie do czego ma być podłączony nypel wychodzący u dołu silnika. W instrukcji pisze: "silikonowy wężyk łączy nypel w korpusie silnika z nyplem w rurce dolotowej służy do odprowadzenia nadwyżki oleju z wewnątrz silnika z powrotem do kanału dolotowego mieszanki, dzięki czemu olej może zostać ponownie wykożystany do smarowania elementów silnika".

Gdzie ja mam tą rurkę podłączyć? Rozmawiałem z kolegą i radził mi po prostu wyprowadzić rurkę od tego nypla u dołu silnika i do niczego nie podłączać. Czy tak można zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak z dotarciem? Teraz pada u mnie deszcz ale mógł bym dotrzeć silnik przy domu pod daszkiem. Czy nie będzie negatywnych skutków docierania w wilgotnej pogodzie? Pytam ponieważ mam złe doświadczenia z odpalaniem silnika samochodowego po deszczu :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.