Jump to content
Guest Columb

do usunięcia

Recommended Posts

Niech każdy robi jak uważa za słuszne ale co Wam szkodzi wiedzieć jak to się robi prawidłowo.

Jeśli ktoś tak jak Shock tankuje paliwa do modelu na cały dzień latania to faktycznie nich wyważa model z pełnym bakiem.

Tylko niech odpowie mi na pytanie po co walczy z każdym gramem przy budowie i wyposażanie modelu  buli grubą kasę jak potem tankuje litr paliwa i dogania wagą słynne modele CM-pro, skoro silnik wypali 200 mml.

Myślę że nikt kto lata program akrobacji np.10 min nie tankuje paliwa na pól dnia latania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jano ,piszesz coś o mnie, o czym nie masz pojęcia ...  i skończmy temat :D .

Niech Ci kulka zawsze wraca do środka... ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niech każdy robi jak uważa za słuszne ale co Wam szkodzi wiedzieć jak to się robi prawidłowo.

 

Zgadzam się , z tym że według mnie prawidłowe wyważenie można sprawdzić tylko w locie , jeśli ktoś potrafi zrobić to bez paliwa to gratuluje , ja zbiornik montuje w SC a jeśli się nie da to jak najbliżej SC .w modelu 2,2m w czasie lotu silnik wypala około 200-250 gram paliwa przy wadze modelu około 8kg i przy akrobacji 3D nie ma to dla mnie najmniejszego znaczenia , Jeśli przy oblocie okaże się że model jest mocno przeważony na tył ( i takie sytuacje mi się zdażały) zawsze można oddać na trymie SW , albo siadać harierem , w końcu to modele 3D , to nie makieta trudna w lataniu .to tyle z mojej strony , Do zobaczenia na piknikach :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgoda, skala modelu ma kolosalne znaczenie  , ale tu  nikt nie zaznaczał jakiej skali to dotyczy.Przykładowo modelik waży 2.200 kg a 15 ka 4t pali na 10 min lotu 240 mml metanolu to 10% wagi modelu.Przecież są takie modele i też latają 3d. Gdyby problem dotyczył tylko 8 kg modeli to bym nie zabierał głosu bo nie mam i się nie znam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jano piszesz że Rafał walczy z wagą, to akurat jest pewne, tylko Rafał napisał że ma extrę 2,6 m i w tym modelu 1 l. paliwa to jak najbardziej trafna ilość, no i w tym modelu zbiornik jest w CG.

Był jakiś czas temu temat chyba jak się nie mylę, zakup pierwszej spaliny i tam też nie doczytałeś jaka jest rozpiętość modelu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok mój błąd że wdałem się w dyskusję choć temat brzmi "z paliwem czy bez"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma co bić piany ,temat ma nam wszystkim dać pewne wytyczne ,które mogą być przydatne przy oblocie :) .

Ja akurat sądziłem że dyskutujemy w skali większych modeli 1,8-2,6 m i tu będę obstawał przy swoim.

Jeśli zaś opieramy się o wszystko co lata to np.ja model typu motoszybowiec z silnikiem spalinowym(coraz większa rzadkość) czy model który ma wylatać zbiornik do zera a potem kontynuować lot szybowcowy wyważałbym z pustym zbiornikiem paliwa bo chciałbym aby po jego wypaleniu model miał żądane CG i nic się nie zmieniło.

Myślę więc że jak zwykle prawda jest gdzieś pośrodku :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.piotrp.de/MIX/sp.htm

Tu masz link do programu który wylicza sc uwzględniając konstrukcję modelu.Sam sobie policzysz gdzie ma być i zadecydujesz jak ma być stabilny.Dowiesz się też dlaczego wspomniałem o kulce :D która ubawiła naszego kolegę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kulka, jak najbardziej dobry przykład i dobrze obrazujący zachowanie modelu w locie ( gdzieś to kiedyś wyczytałem )  i nie chodzi tu o kłótnie kto ma rację.

Jano wystarczyło zapytać  Rafała czym lata i nie byłoby teorii tankowania modelu raz na cały dzień latania, jego model na lot wypali około 0.7 l. wiem bo latam takim samym modelem, myślę że ta kulka ( powiedzmy ) ubawiła Rafała właśnie z tego powodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.