Barlu Opublikowano 10 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2008 Toż to "grzech" model kosztuje zaledwie 35zł :shock: I można go ulotnić na R/C :mrgreen: http://www.emodel.pl/esklep/multiplex-m-14.html Co to są za serwa? Znaczy jaka jest ich waga. Bo nie dowidzę na zdjęciu a nie widze nigdzie żeby było napisane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 10 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2008 Serwo na ster wysokości to 4,5 grama (noname - chinczyk) - pisałem wcześniej, a na lotki to Hextronik 500 5g. Wyliczone obciążenie płata to 40g na 1dm2, trochę chyba dużo jak na motoszybowieć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogie Opublikowano 10 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2008 Oj przegiales Panie kolego :? Moj Fox wazy 110g do lotu i nie cierpi tracic predkosci- od razu wpada w korkociag. Z bardziej tylnym wyposazeniem obawiam sie, ze moze byc jeszcze gorzej. Zawsze jak latam nie moge sie oprzec i sciagam do polowy gaz i przy ostrzejszym zakrecie niestety model zwala sie do ziemi i bardzo ciezko go wyprowadzic z racji jego wielkosci. Ja bede szukal oszczednosci w swoim, gdyz uwazam, ze to choc troche zabezpieczy przed wpadaniem w korek. A co do lotek- przy tej wielkosci modelu na pewno sam elapor nie da sobie rady :!: :!: :!: Nie chcialem wymieniac u siebie na balsowe wczoraj- z powodu braku czasu, wiec okleilem od spodu tasma zbrojona wloknem szklanym. Wszelkie problemy z niesztywnoscia zniknely!! Wowczas model udalo sie poprawnie wytrymowac i latal zdecydowanie lepiej niz za pierwszym razem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 10 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2008 Jako że pomocy na forum co do S.C. w tym modelu nie uzyskałem doszedłem do wniosku że jak i program tak i producent (raczej doświadczony) nie może się przecież mylić, zdecydowałem więc że zostaje przy S.C. na 60% cięciwy Program i producent pewnie się nie mylą i SC leży tradycyjnie w okolicach 1/3 średniej cięciwy płata. Nie wprowadzaj więc ludzi w błąd , bo jesteś w okolicach 60% cięciwy ale najwyżej tej przykadłubowej. Pobaw się tym programem i skrzydłami typu Mig15 - zobaczysz, że wg Twojej nomenklatury SC wyjdzie Ci na 100% cięciwy :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 10 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2008 Jako że pomocy na forum co do S.C. w tym modelu nie uzyskałem doszedłem do wniosku że jak i program tak i producent (raczej doświadczony) nie może się przecież mylić, zdecydowałem więc że zostaje przy S.C. na 60% cięciwy Program i producent pewnie się nie mylą i SC leży tradycyjnie w okolicach 1/3 średniej cięciwy płata. Nie wprowadzaj więc ludzi w błąd , bo jesteś w okolicach 60% cięciwy ale najwyżej tej przykadłubowej. Pobaw się tym programem i skrzydłami typu Mig15 - zobaczysz, że wg Twojej nomenklatury SC wyjdzie Ci na 100% cięciwy :] Hubert widzę że dość pobieżnie czytałeś mój opis i trochę szybko odpowiedziałeś. Jak byś się pobawił tym programem to byś też zauważył że SC może być poza skrzydłem i poza średnią cięciwą płata i nie ma czegoś takiego jak typowe SC w 30% średniej cięciwy. Jest to może intuicyjne bo większość modeli tak ma. Jest a owszem ale środek aerodynamiczny skrzydła i znajduję się on w ? długości średniej cięciwy skrzydła A środek ciężkości "podaję się" jako odległość od natarcia skrzydła przy kadłubie (cięciwa przykadłubowa), a nie średniej cięciwy skrzydła. Natomiast wylicza się ją w odniesieniu do środka areodynamicznego średniej cięciwy. W niektórych typach skrzydła trudno byłoby nawet ją znaleźć. Położenie średniej cięciwy wyznacza cięciwa która przechodzi przez środek ciężkości połówki płaszczyzny skrzydła. Akurat w FOX-się długość tej cięciwy wynosi około 80mm i położenie SC w stosunku do średniej niewiele się zmienia jest to 43mm czyli 54% średniej cięciwy Środek ciężkości jest zależny od powierzchni skrzydła , powierzchni statecznika poziomego, odległości usterzenia poziomego od skrzydła, (tzw ramienia usterzenia) oraz od wielkości średniej cięciwy. Hubert i tak dla ciekawości jeżeli w FOX-ie przesunę statecznik do tyłu o 30cm to SC będzie poza skrzydłem (92mm od natarcia skrzydła – cięciwa przykadłubowa - 102% ) i daleko poza średnią cięciwą skrzydła. ( 85 mm od natarcia skrzydła przy średniej cięciwie skrzydła – 109%) Tak że nie sądzę abym kogoś wprowadzał w błąd, chyba że Wiesław Schier też to robi (z jego wiedzy czerpie te informacje) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Robi się spory OT Hubert widzę że dość pobieżnie czytałeś mój opis i trochę szybko odpowiedziałeś. Jak byś się pobawił tym programem to byś też zauważył że SC może być poza skrzydłem i poza średnią cięciwą płata i nie ma czegoś takiego jak typowe SC w 30% średniej cięciwy. Jest to może intuicyjne bo większość modeli tak ma. Jest a owszem ale środek aerodynamiczny skrzydła i znajduję się on w ? długości średniej cięciwy skrzydła Zgoda A środek ciężkości "podaję się" jako odległość od natarcia skrzydła przy kadłubie (cięciwa przykadłubowa), a nie średniej cięciwy skrzydła. Niekoniecznie, ale nie to mnie w Twojej wypowiedzi zdziwiło, tylko to: Sprawdziłem jak był umieszczony w oryginale i okazało się że był w odległości 50mm od natarcia skrzydła, czyli daleko do tyłu za środkiem skrzydła 60% Skoro rozumiesz pojęcie średniej cięciwy, to czemu się dziwiłeś Swoją drogą wspomniałeś o moim guru, więc pozwolę sobie o cytat bez pytania w postaci tabelki (W Schier, Miniaturowe lotnictwo, WKŁ 1978) Przyjmowanie 1/3 średniej cięciwy nie jest dużym błędem (dla RC, bo dla swobodnie latających jest daleko z tyłu, a na uwięzi bardziej z przodu). I jeszcze jeżeli chodzi o zabawę z SC (to wyrażenie Cię uraziło - przepraszam), to zobacz, co poleca program dla Foxa, przyjmując prostokątne skrzydła: Wydaje się, że tak niewielka różnica (ten skosik i miniuszka), a jednak ma to duże znaczenie na położenie średniej cięciwy i położenie SC co miałem na myśli zaczynając tą całą dyskusję. Pierwszy dwupłat, pierwszy nietypowy kształt skrzydła (uszy, skos) i ludzie panikują - wystarczy orientować się, gdzie leży średnia cięciwa, a czy 1/3 jest słuszna, to już inna inszość - nie na ten wątek :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 11 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Jako że udało mi się znaleźć trochę czasu wczoraj i udało namówić córkę (operator kamery) wybrałem się na oblot FOXa. I jedyne co mi się udało to jak dla początkującego lot 10 sekundowy. Przyczyną był odbiornik Hitec HFS-05MS którego tam dałem (więcej o tym odbiorniku piszę tu http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=7259&postdays=0&postorder=asc&start=0 ) Przez pierwsze kilka sekund było wszystko OK, potem zaczęły się problemy, trzepotały wszystkie serwa i wariował regulator. Jako że nie mam drugiego tak małego odbiornika (z wyprowadzeniami z czoła), zdecydowałem na powiększenie komory w kadłubie i zamontowałem inny odbiornik. Dziś nastąpił właściwy oblot, tylko że nie udało mi się już namówić mojego operatora (nie mam filmu z dziś). Polatałem modelem 45min na jednym pakiecie. Po kilku korektach (skłon silnika, wielkość wychyleń sterów) modelem latało mi się jak EasyStar-em. Uwagi odnośnie własności lotnych modelu. - moc silnika wystarczająca do lotu pionowego - spokojny lot na 1/3 do ? gazu (jak ES) - model jest samostateczny jak ES - nie lubi dużych wychyleń steru wysokości (dlatego konieczna korekta wychyleń steru wysokości) – traci siłę nośną i przepada na skrzydło. Po ograniczeniu wychyleń nie udało mi się go wprowadzić w taki stan - bardzo dobrze lata jako szybowiec - szeroki zakres prędkości (potrafi latać szybko – mocny silnik oraz szybować) - pokracznie wychodzą beczki (to nie jest akrobat – brak symetrii i konstrukcja) - pętle są bardzo ładne i czyste Reasumując bardzo fajny modelik do polatania, mały, tani (przedstawię wyposażenie i koszt budowy), bardzo łatwy w sterowaniu (jak Easy Star), i bardzo odporny (mój miał kilka twardych spotkań z ziemią- zero uszkodzeń) oraz czas lotu 20-30min. Jedyną wadą modelu jest to że jest mały, nie da się latać wysoko i daleko (tylko po co) Oj przegiales Panie kolego Moj Fox wazy 110g do lotu i nie cierpi tracic predkosci- od razu wpada w korkociag. Z bardziej tylnym wyposazeniem obawiam sie, ze moze byc jeszcze gorzej. Zawsze jak latam nie moge sie oprzec i sciagam do polowy gaz i przy ostrzejszym zakrecie niestety model zwala sie do ziemi i bardzo ciezko go wyprowadzic z racji jego wielkosci. Sądze że jak zmniejszysz wychylenia steru wysokości to nie będzie problemów. Model lata na dość dużym kącie natarcia i zbytnie zadzieranie powoduje odrywanie strugi. Oraz sądzę że fabryczne ustalenie środka ciężkości jest właściwsze, latając moim pierwszym FOXem na SC 30% miałem problemy, model dziwnie się zachowywał. Teraz jak mam na 60% SC to lata bardzo statecznie. Jedyne co zauważyłem to lecąc spokojnie model myszkuje na boki, tak jakby drgał mi ster kierunku (którego nie mam sterowanego). Ale przypuszczam że może to być wina dość długiej anteny wystającej z tyłu modelu. Tutaj zdjęcia i filmik z wczoraj (nie udany lot z uszkodzonym odbiornikiem) Filmik z wczorajszego lotu http://pl.youtube.com/watch?v=YaKBpc5bpFo Przygotowuje się do holowania drugiego FOXa za nim tak że następnym razem na pewno będą filmy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 11 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Leda_g napisał/a:Sprawdziłem jak był umieszczony w oryginale i okazało się że był w odległości 50mm od natarcia skrzydła, czyli daleko do tyłu za środkiem skrzydła 60% Skoro rozumiesz pojęcie średniej cięciwy, to czemu się dziwiłeś A no dlatego że też myślałem że powinno być na około 30% średniej cięciwy a było 54% Człowiek czytał kilka razy tą literaturę ale jak wpraktyce ma sie naście samolotów z SC na 25%- 35% i na nagle pojawia się takie coś to :oops: Prawdą jest to że teraz mam model motoszybowca z SC na 54% średniej cięciwy i lata prawidłowo i bardzo stabilnie (przez chwilę myslałem że latam EasyStarem) A tak a propo w tej samej książce ale z 1985 roku jest inna tabelka z dużo wiekszym zakresem wartości "A" gdzie dla modeli samolotów RC wyważenie mierzone od krawędzi natarcia dla średniej cięciwy wynosi nawet 65%. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil_rc Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Noto gratulacje pomyślnego drugiego oblotu. Kiedy będzie holowanko i kto będzie pilotem 2 modelu foxa :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 11 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Chciałem teraz przedstawić wykaz osprzętu którego można dać jako wyposażenie do modelu FOXa i ile by to kosztowało. Model można kupić już w kilku polskich sklepach modelarskich Np. http://www.emodel.pl/esklep/multiplex-kadlub-bialy-p-316.html http://www.arthobby.pl/index.php?page=8&prod_id=938 Koszt modelu z wysyłką 45zł A tutaj wykaz wyposażenia. Nie jest to może wyposażenie najlepsze ale takie które pasuje i jest tanie. Śmigło Folding Propeller 6.5x4inch http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4333 Regulator Weight: 6g Size: 30x18x2mm Cells: 2-3S (Auto Detect) Max Current: 10A BEC: 1A http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6455 Akumulator Capacity: 800mAh Voltage: 2S1P / 2 Cell / 7.4v Discharge: 15C Constant / 15-25C Burst Weight: 43g (including wire, plug & shrink wrap) Dimensions: 54x30x14mm Balance Plug: JST-XH http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6787 Silnik AX-1806N-2500 Micro brushless motor Factory Spec. Kv: 2500rpm/v Lipo Range: 2-3 cell Suggested prop: 5x3 Best current range: 3~8A Weight: 19g Shaft: 3mm http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5432 Serwa Size : 22.9x11.4x22 mm / 0.9x0.45x0.87 in Voltage : 3v ~ 6v Weight: 5g / 0.18oz Speed : 0.10 sec/60(4.8V) Torque : 0.8 kg-cm Working Temp : -30C~60C Teflon Bushing, 15cm wire, coreless motor Servo arms & screw include http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=663 Całość towaru zamówionego w UH kosztuje 31,51$ plus 5,69$ wysyłki to daję kwotę 37,2$ co po przeliczeniu jest 85zł Tak że za kwotę 45zł model plus 85zł to jest 130zł osprzęt można mieć fajny samolocik do polatania. Wystarczy dać tylko odbiornik i można latać. Jeżeli ktoś nie ma nadajnika i odbiornika to najtańszy nowy jest tutaj (27MHz -3 kanały z odbiornikiem) 20$ http://www.bidproduct.com/part/Product_view_TRANSMITTER%20RECEIVER%20CRYSTAL_57.html Lub trochę lepszy nadajnik (35MHz – 6 kanałów) 32$ http://www.bidproduct.com/part/Product_view_TRANSMITTER%20RECEIVER%20CRYSTAL_8.html Bardzo fajny odbiornik 13$ http://www.bidproduct.com/part/Product_view_TRANSMITTER%20RECEIVER%20CRYSTAL_22.html i do tego kwarc 3$ http://www.bidproduct.com/part/Product_view_TRANSMITTER%20RECEIVER%20CRYSTAL_42.html Czyli za 250zł (z nadajnikiem) można mieć bardzo fajną alternatywę (do Sky Lady lub jak kogoś nie stać EasyStar) do nauki latania, model bardzo trwały, tani i ładny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Bardzo ładna, wręcz wzorcowa relacja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 12 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Dzisiaj przybyło nowe urządzenie w szybowcu, jako że jutro mamy przetestować holowanie FOXa za FOXem, pobawiłem się w zrobienie zaczepu zwalniającego do holu. Zamontowałem najmniejsze serwo jakie teraz miałem to jest 9 gram, bardzo niedobrze ale co było zrobić. Oto efekty moich zmagań z zaczepem Oraz mały filmik z pracy zaczepu http://pl.youtube.com/watch?v=1nbT6OX8I38 Mam pytanie do modelarzy „szybowników” jaki długi hol dać do tych modelików i z czego oraz czy zaczep w „samolocie” na grzbiecie nad SC to dobre miejsce na hol? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Na grzbiecie nad sc to bardzo dobre i idealne miejsce. Hol w waszym przypadku zrobiłbym z zwykłej żyłki możliwie cienkiej o długości trudno powiedzieć ale około 3 metry. I najpierw sprawdziłbym jak sobie fox radzi z lataniem z tą żyłką a potem ewentualnie próbowałbym holować. I obawiam się że może nic z tego nie wyjść. Ale coś większego w roli holownika mogło by się okazać strzałem w dziesiątkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 12 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Na grzbiecie nad sc to bardzo dobre i idealne miejsce. To super, bo zrobiłem tam właśnie zaczep, myślałem o żyłce ale gdzieś 10m. Co do możliwości holowania to zdaję sobie sprawę że chyba nic z tego nie będzie, ale to ma byc eksperyment czy się da. I tak nie bedę tak latał, już pisałem jako szybowiec RC FOX jest za mały, chyba że do latania na zboczu. Chodzi o to że jak już mam go to czemu tego tak nie sprawdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 14 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 Jesteśmy po pierwszych próbach holowania FOXa za moto-FOX-em. Jako że cały dzień wiało (przez ten wiatr udało mi się uszkodzić mojego EG z kamerką), dopiero całkiem pod wieczór jak zrobiło się spokojnie szybko zdecydowaliśmy się z Kamilem na test. Było już prawie ciemno jak przygotowaliśmy modele. Wszyscy operatorzy kamer nam nawalili tak że brak filmów (zresztą raczej nadawałyby się do kabaretów a nie na to forum) Efekt raczej śmieszny, poza tym że kilka razy dostałem szybowcem w głowę, to wszystko bardzo ładnie kończyło się pięknymi kretami (okoliczni rolnicy mieli ubaw :rotfl: ) Głównym problemem jest trudność równoczesnego wypuszczenia i jednoczesnego sterowania obu modeli. Powodowało to szarpania i albo holownika wybijało z kierunku lotu albo go hamowało. Drugim problemem jest podobna waga obu modeli co powoduje że holownik nie ma bezwładności pozwalającej na nie reagowanie na szarpania przez szybowiec. Modele wszystkie upadki przeżyły bez problemu. Tutaj zdjęcie ale tylko na ziemi. Ale będą kolejne próby, tym razem z ziemi. Mam pomysł aby wystartować motoszybowcem z wózka którego mam od „Winga”. Możliwe że przez weekend ponowimy próbę. Na osłodę polatałem sobie samym FOXem, lata naprawdę bardzo fajnie, Kamil może potwierdzić. Przez moment widać księżyc na filmie (a ja myślałem że to UFO :lol2: ) Mały filmie (większość wyciąłem bo było widać tylko małą kropkę). http://pl.youtube.com/watch?v=o2cUCe0KQn0 Na końcu filmu widać jak zachowuję się model przy zbyt wolnym locie i zaciągnięciu steru (chciałem podlecieć bliżej) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil_rc Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 No modelik lata naprawdę świetnie. Potrafi lecieć dosyć szybko przy tym silniku co jest w motoszybowcu. Szybowczyk tez sie ładnie spisał bo po żucie z małej górki przeleciał jakies 100m. Szkoda ze holowanie sie nie udało. Zobaczymy jak będzie za innym modelem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 16 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 Chciałem tutaj poinformować że pojawiła się konkurencją do FOXa a mianowicie MINI DISCUS Graupnera https://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=4216 strony http://www.sussex-model-centre.co.uk/shopexd.asp?id=25025 Latanie (pomysłowy napęd) http://pl.youtube.com/watch?v=RyxnGw6vzTA http://pl.youtube.com/watch?v=5UVES4BKQac Forum http://www.rc-network.de/forum/showthread.php?t=94214&page=2 http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=807898&pp=20 - FOX i nie tylko Coś czuję że coraz bardziej podobają mi się takie małe modele (oraz duże) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 18 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 Wczoraj trochę polatałem FOXem bo coś mi nie dawało spokoju. Wylatałem na tym modelu z dwie godziny i dopiero wczoraj zauważyłem że nim się inaczej skręca na lotkach jak np modelami ESA. I powiem szczerze jest to trochę męczące gdyż FOX powraca do lotu poziomego po wyrównaniu lotkami do położenia zerowego. W modelach bez wzniosu (lub końcówek -uszu) aby wykonać zakręt na lotkach wystarczy lotki wychylić na chwilę, model się przechyla i można wykonać zakręt sterem wysokości. A w tym modelu tak nie jest, lotki muszą być wychylone cały czas, z tym że aby model pochylić trzeba wychylić mocnej, aby potem trochę zmniejszyć wychylenie. Nie jest to takie proste dla kogoś kto zaczyna latanie. Ja się zorientowałem o tym dopiero wczoraj gdy w zakręcie musiałem oderwać prawą rękę od aparatury (model 1). Uważam że dla kogoś kto zacząłby przygodę z modelarstwem na tym modelu należy zrezygnować z lotek na rzecz steru kierunku. Model będzie wtedy bardzo podobny do ES (no może poza prędkością lądowania) Aby to sprawdzić postaram sie przerobić mojego FOXa na sterowany sterem kierunku. Myślę że dorabianie lotek w skrzydłach z taką konstrukcją to jest małe nieporozumienie. Wyraźnie widać że model nie chcę się przechylać i lubi latać poziomo. Sterowanie sterem kierunku wyjdzie na dobre temu modelikowi. Jeżeli kogoś wprowadziłem w błąd z przeróbką to przepraszam. A może ktoś początkujący z okolicy by chciał nim polatać. Ciekawe jaka byłaby ocena początkującego o tym modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Milko Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 Witam. Po przeczytaniu i analizie tego wątku postanowiłem przerobić sobie ten modelik, co by był jakiś mały pod ręką na wieczorne latanko :wink: . Trochę już latałem więc wybrałem opcję z lotkami zobaczymy co z tego będzie. Model dotarł wczoraj więc podłubałem nieco i tak to na dzień dzisiejszy wygląda- Jak widać na fotce w celu wzmocnienia i usztywnienia lotki wkleiłem cieniutki pasek z węgla. Wyposażenie jest w drodze więc kiedy dojdzie będzie można wykańczać I mam prośbę czy można prosić o podanie optymalnych wychyłów na sterze i lotkach . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 24 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2008 I mam prośbę czy można prosić o podanie optymalnych wychyłów na sterze i lotkach . Przy wymiarach lotek135/17mm wychylenia wynoszą 7mm, natomiast ster wysokości przy szerokości lotki 16mm wychylenia góra 6mm i dół 5mm (miałem więcej ale model miał tendencje do przeciągnięcia. Czekam na dalszy ciąg. Tutaj podaję bardzo fajną przeróbkę FOXa na dwupłata http://www.rcgroups.com/forums/attachment.php?attachmentid=1883882 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.