meloow Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Witam, to jest mój pierwszy post w tym dziale. Jakiś czas temu (ok 2 tyg.) kupiłem od kolegi MarkaJ model motoszybowca. Rozpiętość płata wynosi 184 cm, kadłub lamianatowy. waga modelu kadłub 214g szkrzydła 330g jak tylko przywiozłem model do domu nie czekając ani chwili wejscie na JakiśTamSklep.pl zacząłem poszukiwania odpowiedniego wyposażenia do modelu i tak kupiłem nastepujące rzeczy: (paczka ma być u mnie w poniedziałek) silnik RAY C3536/06 Kołpak MP-JET STD 40mm / łopatka 8mm / otwór 4mm () - średnica kadłuba to 38-39mm łopatki Aeronaut CAM CARBON 10x6 serwa Tower Pro SG-90 aku albo 8xKAN 1050 albo jakiś pakiet Lipol 3S 2200mAh przewidywana waga modelu to 900-1000g czy taka konfiguracja ma szanse dobrze działać w tym modelu. oblocik planuje w długi weekend. Aaaa zapomniał bym poazać sam model tu jest kilka fotek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Witam . W opisie silnika podają regulator 25 A , ja bym zamienił go na minimum 30 A a jeszcze lepiej 40 A . Nawet jak model będzie ważył 1300 gram to mocy silnika wystarczy . Polecam pakiet LiPo 3 S 2200 mAh . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Odpowiem na własnym przykładzie: Szybowiec 2m Gotowy do lotu 1350g Śmigło 9x6 Regylator 25A Pakiet 2200mAh Silnik bardzo podobny - RAY 3536/08 Model większy i cięższy od twojego z podobnym napędem. Ma bardzo dobre wznoszenie. Nie powiem dokładnie pod jakim kątem się wznosi ale będzie to napewno grubo powyżej 50 st. Myślę, że twój model to będzie prawdziwa rakieta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dp Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 Oj, rakieta to będzie napewno. Będzie potrzebował duuuuużo miejsca do lądowania więc poszukaj dłuuugiej łąki. Sam niedawno oblatywałem model o identycznym kształcie, ale mniejszej rozpiętości i również bez klap. Skurczybyk, potrafił przelecieć na wysokości 1m około 150m i ani myślał o lądowaniu, trzeba go było zmuszać. Życzę powodzenia przy oblocie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarekJ Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 Ten model ma stosunkowo krótki nos więc nie ma co oszczędzać na wadze. Solidny silnik i pakiet nie zaszkodzi. Do lądowania lotki oczywiście do góry - zwiększa się opadanie. Udanych lotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 Ja mam w Discusie CS 2,65m silnik RAY 3530-14, regler Dulasky 25A i pakiet li-ion 3s2p.Zalecane śmigło do tego silnika to 9x5 i chyba 10x5 ale ja założyłem 11x6 Cam Prop i lata super.Bez problemu wyciąga motoszybowiec (około 1300-1500g) w górę.RAY 3536 spokojnie wystarczy.W moim silniku zaobserwowałem lekkie luzy na osi po kilkunastu lotach.Napęd pobierał maksymalnie 15A przy próbie statycznej. edit:lepsze do napędu będą Li-Pol. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 Tak na marginesie to silnik Ray 3536 jest odpowiednikiem Axi 2814 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 2 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 witam, wyposażenie zamontowanie i wygląda na to że potrzebuje pakietu ważącego 200-250g aby wyważyć model ewentualnie ołów .... ale ja wolę kupić pakiet 3000-4500mAh i mieć więcej prądu na pokładzie ... niestety na olot jeszcze poczeka sobie z jakieś 2 tygodnie... dzieki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekP Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 Marku, wspominałeś o lotkach ustawionych do góry. O ile trzeba je wychylić, żeby skutecznie spowalniały model i ułatwiały lądowanie? Czytałem kiedyś, że do klapolotek trzeba domiksować jeszcze ster wysokości, żeby to poprawnie działało. O ile należy wychylić ster? Pytam raczej o wartości orientacyjne, bo dokładnie to i tak pewnie zależy od konkretnego modelu, ale nie chciałbym być zaskoczony jakąś dziwną reakcją modelu przy pierwszych próbach.. :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 Witam MarekJ napisał Ten model ma stosunkowo krótki nos więc nie ma co oszczędzać na wadze. Solidny silnik i pakiet nie zaszkodzi. Do lądowania lotki oczywiście do góry - zwiększa się opadanie. To się zgadza ale rośnie i prędkość co przy lądowaniu w spokjnej atmosferze nie bardzo jest wskazane , jest to dobra konfiguracja do lądowania przy silniejszym wietrze który niweluje prędkość przyziemienia , nie należy też z nią przesadzać ,szczególnie z modelami o małej stateczności poprzecznej [ z małym lub bez wzniosu] Pozdrawiam Henryk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.