Skocz do zawartości

Dla zwolenników DL


darkarll

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po kilku minutach lotu coś w silniku (DA50)chrupneło i zgasł , po lądowaniu ,a właściwie pionowym uderzeniu w ziemie (zgasł w zawisie około 10 m nad ziemią)naszym oczom ukazał się taki oto widok :shock: urwało wszystkie śruby mocujące cylinder

DSC00350.JPG

DSC00349.JPG

Opublikowano

Ja "zdzieram"już drugiego DA50 i jestem z tych silników bardzo zadowolony , ten nieszczęśnik nie należał do mnie tylko do kolegi z lotniska , no a w yaku o dziwo uszkodzenia znikome , do naprawy w jeden wieczór, wyrwany cylinder lekko uszkodził osłone silnika nieznaczne pęknięcia konstrukcji kadłuba za silnikiem i wygięta rura mocująca skrzydła a przypominam że model uderzył pionowo w ziemie

Opublikowano

honda do swoich silnikow w motocyklach zaleca motul, ja lalem mobil, castrol, i teraz skuter jest juz w trzecich rekach, nawiniete ma z 25tys km co jest sporo jak na piecdziesiatke :) i dalej smiga zdrowo

 

do mieszanki leje teraz mobil pelny syntetyk . Tak jak pisze Lukasz obecne oleje so bardzo do siebie zblizone. Faktem jest tez ze nawet najlepszy olej nie uchroni silnika jak sie go zamecza :wink:

Opublikowano

Witam,

Producent ma chyba jakiś cel podając w instrukcji jakiego oleju należy użyć. Jest jeszcze kwestia gwarancji na silnik i to w przypadku DA 2 lata, pod warunkiem prawidłowej eksploatacji - czytaj stosowania zalecanego oleju również... Inne oleje na własne ryzyko !

Stosuję zalecany Red Line 1:40.

Opublikowano

Jakub chyba troche przesadzasz z tymi olejami , mając kilka silników MVVS, ZDZ i DA ,nie będę przecież do każdego robił oddzielnej mieszanki paliwa i nie wydaje mi sie żeby przy naprawie gwarancyjnej robili jakieś badanie laboratoryjne żeby ustalić na jakim oleju pracował silnik , oczywiście gdyby okazało sie że olej nie jest zalecany przez producenta to mogli by odmówić naprawy ale byłby to tylko pretekst .Ja też latam na oleju Shell od wielu lat na różnych silnikach i nic się nie dzieje . Natomiast oglądałem ten nieszczęsny silnik i okazuje się że cylinder jest w stanie idealnym , zadnych rys czy zapieczeń , tłok w górnej części (przy pierścieniu)jest idealny , pokruszyła się natomiast dolna część tłoka , tłok z cylindra dało się wysunąć bez żadnych oporów , według mnie poprostu trafił się bubel i tyle ,postaram sie wkrótce zamieścić zdjęcie tłoka

Opublikowano

Ciekawi mnie w jaki sposób producent silnika ustali na jakim oleju silnik pracował ,zakladając bardzo podobne składy i fakt że olej był "użyty" Kolega latał na słynnym oleju bel-ray i też urwało cylinder z kołnierzem.Pozdrawiam

Opublikowano
Kolega latał na słynnym oleju bel-ray i też urwało cylinder z kołnierzem.

A w jakim silniku, również w DA?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.