darkarll Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Po kilku minutach lotu coś w silniku (DA50)chrupneło i zgasł , po lądowaniu ,a właściwie pionowym uderzeniu w ziemie (zgasł w zawisie około 10 m nad ziemią)naszym oczom ukazał się taki oto widok :shock: urwało wszystkie śruby mocujące cylinder
meloow Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Opublikowano 26 Kwietnia 2008 o ja cie pipce :shock: czyżby silnik sie zatarł ?
armand Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Śruby pękają i w 3W mi akurat mocujące śmigło w piaście.
darkarll Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 26 Kwietnia 2008 silnik chodził na rezonansie i prawdopodobnie się zatarł ( był bardzo gorący)
Kostek Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Opublikowano 27 Kwietnia 2008 3W mi akurat mocujące śmigło w piaście. Te od cylindrów też , sam widziałem.
Nielot Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Opublikowano 27 Kwietnia 2008 W fuji BT 64 też się urywają. Raz śruby a następnym razem śruby z kołnierzem.
Paweł Rzedzicki Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Darek, ten wątek to tak przekornie nazwałeś czy nie lubisz już DA? Współczuję rozwałki Yaka.
darkarll Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Ja "zdzieram"już drugiego DA50 i jestem z tych silników bardzo zadowolony , ten nieszczęśnik nie należał do mnie tylko do kolegi z lotniska , no a w yaku o dziwo uszkodzenia znikome , do naprawy w jeden wieczór, wyrwany cylinder lekko uszkodził osłone silnika nieznaczne pęknięcia konstrukcji kadłuba za silnikiem i wygięta rura mocująca skrzydła a przypominam że model uderzył pionowo w ziemie
jakubk Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Witam, na jakim oleju chodził ten silnik ?
Borys Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Witam Jeżeli się nie myle to używa oleju Shel.
jakubk Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Witam Jeżeli się nie myle to używa oleju Shel. Witam, nie znalazłem oleju Shell na liście rekomendowanych przez DA ?
rabbitlkr Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Opublikowano 29 Kwietnia 2008 co nie znaczy, że nie jest dobrym olejem. Dzisiejsze syntetyczne oleje do 2t bardzo od siebie nie odstają jakościowo. Tym bardziej te drogie;)
tikicaca Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Opublikowano 29 Kwietnia 2008 honda do swoich silnikow w motocyklach zaleca motul, ja lalem mobil, castrol, i teraz skuter jest juz w trzecich rekach, nawiniete ma z 25tys km co jest sporo jak na piecdziesiatke i dalej smiga zdrowo do mieszanki leje teraz mobil pelny syntetyk . Tak jak pisze Lukasz obecne oleje so bardzo do siebie zblizone. Faktem jest tez ze nawet najlepszy olej nie uchroni silnika jak sie go zamecza :wink:
jakubk Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Witam, Producent ma chyba jakiś cel podając w instrukcji jakiego oleju należy użyć. Jest jeszcze kwestia gwarancji na silnik i to w przypadku DA 2 lata, pod warunkiem prawidłowej eksploatacji - czytaj stosowania zalecanego oleju również... Inne oleje na własne ryzyko ! Stosuję zalecany Red Line 1:40.
armand Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Gwarancja na silnik jest iluzoryczna. Prawidłowa eksplatacja - humm, to całkiem dobre sformułowanie, ale dla gwaranta. :wink:
darkarll Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Jakub chyba troche przesadzasz z tymi olejami , mając kilka silników MVVS, ZDZ i DA ,nie będę przecież do każdego robił oddzielnej mieszanki paliwa i nie wydaje mi sie żeby przy naprawie gwarancyjnej robili jakieś badanie laboratoryjne żeby ustalić na jakim oleju pracował silnik , oczywiście gdyby okazało sie że olej nie jest zalecany przez producenta to mogli by odmówić naprawy ale byłby to tylko pretekst .Ja też latam na oleju Shell od wielu lat na różnych silnikach i nic się nie dzieje . Natomiast oglądałem ten nieszczęsny silnik i okazuje się że cylinder jest w stanie idealnym , zadnych rys czy zapieczeń , tłok w górnej części (przy pierścieniu)jest idealny , pokruszyła się natomiast dolna część tłoka , tłok z cylindra dało się wysunąć bez żadnych oporów , według mnie poprostu trafił się bubel i tyle ,postaram sie wkrótce zamieścić zdjęcie tłoka
Nielot Opublikowano 2 Maja 2008 Opublikowano 2 Maja 2008 Ciekawi mnie w jaki sposób producent silnika ustali na jakim oleju silnik pracował ,zakladając bardzo podobne składy i fakt że olej był "użyty" Kolega latał na słynnym oleju bel-ray i też urwało cylinder z kołnierzem.Pozdrawiam
ZARZU Opublikowano 2 Maja 2008 Opublikowano 2 Maja 2008 Kolega latał na słynnym oleju bel-ray i też urwało cylinder z kołnierzem. A w jakim silniku, również w DA?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.