Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ze względu na łatwy dostęp i regulację.

A także mniejsze niebezpieczeństwo "zaciągnięcia"  ziemi przy krecie  :P

Na planie oryginału Wicherka 25 RC jest głowicą w dół.

Piotr

Opublikowano

Nie wydaje mi się że przesadziłem z "dwudziestką " na dziesiątce (MDS) z nieco większej trawy miał problem, potem już dawał radę, ale teraz to jest holownik :)

Opublikowano

Witam

Budowa ruszyła.

Odebrałem zestaw wyciętych elementów (ten z Allegro).

Jedna kratownica kadłuba gotowa,druga będzie dzisiaj.

Kleję w swoim warsztaciku w piwnicy , a tam temperatura powoduje wolniejsze wiązanie żywicy (Epidian 53) .

A tak to dzisiaj  wygląda 

 

post-8829-0-60399500-1429887162_thumb.jpg

post-8829-0-89367000-1429887177_thumb.jpg

 

Chciałem podziękować panu Wojtkowi z Marvio za konsultacje oraz nieznajomemu modelarzowi spotkanemu w sklepie za pomoc w  wyborze silnika.Okazał się właścicielem i NGH 9 cc i Evolution 10.Bezwzględnie polecił mi ten drugi.Opinia o NGH 9 fatalna.(dotyczy to tego konkretnego modelu)

Pozdrawiam 

Piotr

Opublikowano

Witam.

 

Żywica zżelowała i prace powoli postępują.

Myślę,że do jutra konstrukcja kadłuba będzie gotowa (nocka jest długa  :) ).

Pozdrawiam

Piotr

 

 

 

 

post-8829-0-21762900-1430076398_thumb.jpg

post-8829-0-71286200-1430076493_thumb.jpg

Opublikowano

Witam ponownie.

 

Zastanawiam się jeszcze nad takim silnikiem.

Cena jest bardzo zachęcająca (wychodzi 690 PLN ).

Ma on 1,8 KM.

Wymaga on jednak cofnięcia wręgi silnikowe( w opisie z HK silnika do śmigła to 103 mm,w rzeczywistości to 113,1 mm - wg instrukcji obsługi).

Nie wie czy ten rozmiar to nie przesada.

.

Pozdrawiam

Piotr

 

 

 

 

post-8829-0-58028100-1430080759.jpg

Opublikowano

A nie jest ten silnik troszkę za duży? Myślę, że powinna wystarczyć ''żarówka''  6,5ccm ze śmigłem 13x6   ;)


Wczoraj odbyłem swój pierwszy spalinowy lot, przy takim napędzie i masie modelu 2,5kg przez 10 minut lotu poszło tylko 60ml paliwa   ;). Przy takim śmigle silnik pracował u mnie praktycznie cały czas na minimalnych obrotach, a duże śmigło sprzyja charakterystyce lotu Wicherka  :)

  • Lubię to 1
Opublikowano

Witam

Myślę,że Wicherek 50 będzie ważył ok 3,5 kg.

Dobrze jest mieć nadmiar mocy , co przydaje się w trudnych momentach.( a także do ewentualnego holowania).

Prosiłem o radę bardziej doświadczonych kolegów (ale cieszę się ,że napisałeś - dziękuję).

Piotr

  • Lubię to 1
Opublikowano

Może faktycznie nie powinienem się mądrzyć... 

Zasugerowałem się tym że Wicherek Pana Andrzeja ważył jak pisze 2,2kg, mój model był trochę cięższy a cały czas latał na minimalnych obrotach... i nawet miał siłę wyrwać do góry  ^_^

 

Pozdrawiam i kibicuję w budowie  :)

  • Lubię to 1
Opublikowano

Witam.

Liczyłem na opinie doświadczonych kolegów co do napędu.

Przykro , że nikt się nie zainteresował.

Kadłub gotowy.

Łoża na serwa wykonałem nowe , bo autor wycinanki przygotował miejsce tylko na mikro serwa.

Jeszcze jeden problem: bowdeny czy popychacze (na wysokość i kierunek).

Pozdrawiam.

Piotr 

post-8829-0-12108300-1430513816_thumb.jpg

post-8829-0-98981500-1430747046_thumb.jpg

post-8829-0-78725300-1430747068_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Witam

Dzisiaj przymiarka do skrzydła, planowanie lotek.

Zamiast kesonu zastosuję , jak widać półżeberka noskowe.

Nie dają one takiej sztywności jak keson, ale przy planowanym pokryciu folia transparentną dają ciekawy wygląd.

Zastanawiam się też nad wykonaniem kesonu przykadłubowego.

Pozdrawiam 
Piotr

 

post-8829-0-54004700-1430746901_thumb.jpg

post-8829-0-95145400-1430746961_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Jeżeli planujesz lotki a skrzydła jeszcze nie kleiłeś to powinieneś dodać drogą listwę do tego tylnego dźwigara.

Żeberka w bloczek i....... :) 

Ale wg.mnie to sobie je odpuść i zrób Wicherka słabo silnikowego :) bo te 1,8 KM które planujesz raczej rozszarpie ten model.

  • Lubię to 2
Opublikowano

Witam.

To zdjęcie to tyko ułożone elementy.Oczywiście druga listewka (dolna) na na tylny dźwigar będzie..

Cóż , moje doświadczenia z mocą silników są raczej ostrożne.

Mój poprzedni Wicherek 25 miał os.maxa 25 (nowego) i latał baaaardzo dystyngowanie.

Niestety poległ , gdy po  okropnych ulewach zalało mi piwnicę.

Teraz marzy mi się pierwsza benzyna.

Tomek:

Wpisz po wejściu na allegro "wicherek" i znajdź aukcję

post-8829-0-46449700-1430773290_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Witam

Przed montażem skrzydeł postanowiłem wykonać statecznik pionowy.

Listwy pionowe balsa 6 x 20 mm, wykrzyżowania 6 x 15 mm.Ster kierunku balsa 5 mm.Obrys oryginału będzie zachowany.

Ponieważ ster kierunku będzie sterowany sztywnym popychaczem do kółka ogonowego planuję cieni bowden.

Co o tym myślicie ?.

Pozdrawiam

Piotr

post-8829-0-01497800-1430766563_thumb.jpg

Opublikowano

Ster kierunku i kółko mogą być na linkach razem 4 linki

post-56-0-08605600-1430768955_thumb.jpg

Linka to pozostałość po modelach na uwięzi.

Możesz też tylko od steru pociągnąć sterowanie kółkiem tzn.od steru drut pod kadłub i od niego sterowanie na kółko.

Tylne kółko to jakiś gotowiec ze sklepu czy sam to zrobisz?

W 50 ten sztywny popychacz który robisz jaką ma długość i jak go widzisz?

Opublikowano

Sztywny popychacz ma ok 80 cm (rurka węglowa) i będzie podparty w połowie.

Linek nie lubię  ;)

Piotr

Opublikowano

Myślałem że skoro sztywny to bez podpierania to może być nie najlepsze rozwiązanie.

Do wysokości to samo a ten będzie jeszcze dłuższy.

Jaką średnicę ma ta rura tak dla porównania z innymi modelami.

Może jednak tradycyjny popychacz z lekkiej balsy,na środku gruby ,cieńsze końce.

Może być przekrój kwadratowy,okrągły z naklejonym rowingiem.

A linki do kierunku to niezłe rozwiązanie

Opublikowano

Rurka węglowa ma 5 mm.Jej długość (mierzyłem - poprzednio było na oko ) to 65 cm.

Ten sposób napędu podpowiedział mi pan Wojtek z Marvio.

Myślałem początkowo o klasycznych popychaczach potem o bowdenach.

I wstępna przymiarka statecznika pionowego

Piotr.

 

post-8829-0-27279300-1430776273_thumb.jpg

  • Lubię to 1
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.