Skocz do zawartości

Silnik do Wicherka 50


Piotr21
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Troche pozno ale dopiero teraz zauwazylem post o skrecaniu skrzydla.

Najskuteczniejszym sposobem jest zrobienie kesonu, tzn pokrycie dolnej i gornej krawedzi natarcia balsa.  Najlepiej byloby tez zamknac dzwigar tak aby powstal obwod zamkniety.

Zdaje sie, ze troche pozno bo wymagalo by to nowego skrzydla.  Daloby Ci jednak mozliwosc wymiany tego "okropnego" profilu na chocby Clark Y :) .

 

Mozna by tez nakleic keson na zeberka do dzwigara a reszte zeberek do listwy splywu pokryc paskami balsy, tak jak to sie czasami robi.  Zwiekszy to troche grubosc profilu ale tem profilowi chyba nic nie jest w stanie zaszkodzic :D

 

Ostaecznie mozna tez wykrzyzowac skrzydlo wewnetrznie listewkami ale bedzie to malo skuteczne.

 

Czolem

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Do końca budowy jeszcze ho ho !

Jak napisałem  w którymś z postów tera zaczyna się drobnica nie tak efektowna ale konieczna do ulotnienia modelu.

Np. w tej chwili szlifuję łoże silnika , wzmocnienie podłogi pod podwozie ,zdublowanie wręgi nr.1.

Robię to już godzinę a końca nie widać.

Teraz chcę się zająć wycięciem podwozia z blachy duralowej 3 mm.Laubzega  z kręconą piłką do metalu i duuużo cierpliwości.

Oblot będzie u mnie na łące., ale będzie to najwcześniej w lipcu (optymistycznie  ;)  ).

A jeszcze jedno.Podwozie przykręcić śrubami nylonowymi czy stalowymi ?

Pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślałem , o nylonowych myślałem w kategorii bezpiecznika.

Właśnie wyprodukowałem szablon podwozia.Te nieudolne kreski to linie gięcia.

Materiał pod spodem to austriacka blacha duralowa 3 mm.Płakać mi się chce jak pomyślę o cięciu !

Piotr

post-8829-0-68999800-1434044394_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za radę.

Lotki będą  :D .

Czy ktoś z kolegów zna sposób na gięcie duralu 3 mm. ? Jeden podał mi pan Wojtek z Marvio (dziękuję) 

A oto efekt 20 min walki z materiałem i wyskakującym ze ścisków brzeszczotem.

Faktycznie można się popłakać.

 

Piotr

post-8829-0-31450600-1434048188_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A normalnej piłki z brzeszczotem do metalu nie masz? :)

Same linie proste inaczej to na arkuszu blachy narysuj i będziesz miał łatwiejsze cięcie i mniejsze odpadki,kawałki blachy.

 

ps.kiedyś pisałem o problemie z gięciem duralu i robię podwozie z drutu stalowego,łatwiej i towar ogólnodostępny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TeBe

Piękne dzięki.

Olo

Piłkę mam ale jest "za płytka".Niestety już zacząłem wycinać,więc rozmieszczenie elementów pozostaje.Zresztą kształt jest taki , że odpady i tak będą.Po odpoczynku idę walczyć dalej..

mjs

Gdybym miał wyrzynarkę nie ćwiczyłbym rączek .

Są drobne postępy.Do północy może coś z tego będzie.( o ile starczy mi piłek - jedna już poszła)

Druga piłka poszła przed chwilą . Została mi ostatnia !.

Posłuchałem Ola i drugą krawędź tnę piłką do metalu.Jaka różnica  :D .

Pozdrawiam

Piotr

post-8829-0-33622000-1434053800_thumb.jpg

post-8829-0-72790700-1434059038_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i zeszło godzinę dłużej , ale jest !!! . Nie mam siły dzisiejszej nocy na szlifowanie (piłowanie).

Prawe przedramię mam dwa razy grubsze .Dopiero w połowie roboty przypomniałem sobie , że istnieje takie ustrojstwo jak ścisk stolarski . :huh: .Widoczna różnica w krawędziach .No cóż piłka włośnicowa skręcana nie idzie prosto  :P .

Waga 110 g + ośka 15 g + koło 72 g =197 g na 1 stronę.

Pozdrawiam

Piotr

post-8829-0-53153900-1434063723_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

W ramach odpoczynku od duralu zająłem się statecznikiem poziomym .

Odciąłem ster wysokości

Wkleiłem listwy balsowe 6 mm.

Wyszlifowałem.

Tak jak to już mówiłem dwukrotnie , nie ma spektakularnych postępów.

Biorę się za lotki .

Tak przy okazji . Napęd lotek chcę wykonać w taki sposób .Wiem że jest to gorzej aerodynamicznie , niż serwo schowane w płacie ale dużo prościej eksploatacyjne. Tak miałem w Wicherku 25 , który bez problemu kręcił beczki. Co o takim rozwiązaniu myślicie ?

Szklana oczywiście z sokiem owocowym  :P

Pozdrawiam.

Piotr

post-8829-0-89762800-1434395603.png

post-8829-0-33688100-1434395678_thumb.jpg

post-8829-0-90163700-1434395721_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzisiaj pomęczyłem się nad lotkami skrzydeł.

Proporcje klasyczne (0,2 L x 2 L).

Wzmocnienie balsa 6 mm , 3 zawiasy na lotkę.

Pozostało wyszlifować i dodać wzmocnienia balsowe w rogach.

No i wzmocnienia wklejone.

Pozdrawiam

Piotr 

post-8829-0-87070700-1434657875_thumb.jpg

post-8829-0-23088000-1434657924_thumb.jpg

post-8829-0-53450600-1434662036_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam 

Dzisiaj wyciąłem mocowania serw lotek ( sklejka 4 mm ).

Ten sposób mocowania jest bezkonkurencyjny "serwisowo".

Atak to wygląda prze wklejeniem i po.

Biorę się za mocowanie zastrzałów w skrzydle i samo mocowanie płata.

Czas ustalić kąt wzniosu skrzydła (będzie 3 stopnie)  i wkleić żeberka nasadowe.

Więcej zdjęć z roboty pewnie nocą.

Pozdrawiam

Piotr

post-8829-0-17980200-1434728136_thumb.jpg

post-8829-0-15770800-1434728158_thumb.jpg

post-8829-0-78513300-1434802218_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacku , zaznaczyłem , że nie jest to rozwiązanie super-eleganckie , ale super-lekkie i super-praktyczne.

Miałem tak w poprzednim Wicherku i sprawdza się znakomicie (regulacja , ewentualna wymiana serwa).

Założeniem Wicherka jest przecież funkcjonalność i prostota.

Co do duralu , to nie mogę się zmusić do wycięcia drugiej "nogi"

Ale wiem ,  że muszę. Poczekam na wenę. Cięcie 1,6 mm , a 3 mm to inna bajka  ;) .

Pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.