Piotr21 Posted April 13, 2015 Share Posted April 13, 2015 Witam serdecznie. Buduję Wicherka 50. Mam pytanie. Czy silnik benzynowy NGH 9 cc (1,2 KM) będzie odpowiedni dla tego modelu ? Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
instruktor Posted April 13, 2015 Share Posted April 13, 2015 Swego czasu moj Wicher 50 latał z 10 cm ale metanol teraz ma 20 benzynę Link to comment Share on other sites More sharing options...
dariuszj Posted April 13, 2015 Share Posted April 13, 2015 Dawno temu mój Wicherek 50 (w wersji dolnopłata) latał z silnikiem Raduga 7 i dawał radę. A moc Radugi była chyba coś koło 0,5 KM. Więc ten silnik myślę, że będzie jak najbardziej OK. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jogi99 Posted April 13, 2015 Share Posted April 13, 2015 http://www.alehar.aplus.pl/images/artykuly/tabela8_1_wicherek_duza.jpg http://www.alehar.aplus.pl/artykuly_wicherek.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
andrzej nowicki Posted April 13, 2015 Share Posted April 13, 2015 Witam miałem wicherka 50 waga 2,2kg silnik 46os max w zupełnosci wystarczył do rekreacyjnego latania . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek Posted April 13, 2015 Share Posted April 13, 2015 Widzialem dwa wicherki 50 w jednym był MDS 6,5ccm w drygim POLIOT podajze miał 5ccm,latały pięknie.A Szczepan troche nie poniosło Ciebie z tą dwudziestką Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr21 Posted April 13, 2015 Author Share Posted April 13, 2015 Witam kolegów ponownie. Sory za podwójny post,ale myślałem,że poprzedni nie wszedł. Dziękuję za podpowiedzi. Mam pytanie do posiadaczy Wicherka 50. Na podwozie blacha dural 2 czy 3 mm (obrys jak w oryginale) ?. Zastanawiam się także nad Evolution 10 cc benzyna,ale jest kłopot ze zbiornikiem paliwa. Mój warunek: silnik głowicą do góry, a wtedy zbiornik wypada nisko. Trzeba by dać pompę Perry , ale to konieczność wyprowadzenia ciśnienia z karteru. Chyba , że są inne możliwości. Jakie pochylenie silnika w dół i w prawo zastosować ? Piotr Koledze Jogi99 dziękuję za podpowiedź , ale jestem w posiadaniu obu książek papy Shiera. Chodziło mi o uwagi kolegów z praktyki. Ale dziękuję za starania. Piotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
olo Posted April 13, 2015 Share Posted April 13, 2015 Ten silnik ma pompę paliwa i jest mu obojętne czy będzie zamocowany głowicą na dół czy górę. Podwozie możesz zrobić z dobrego,sprężystego drutu. A kąty na silnik takie same jak i na mniejsze Wicherki i jak to jest opisane w obu książkach Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr21 Posted April 13, 2015 Author Share Posted April 13, 2015 Evolutin 10 cc nie ma pompy paliwa w gaźniku, Piotr, Link to comment Share on other sites More sharing options...
olo Posted April 13, 2015 Share Posted April 13, 2015 Wg. mnie ten którego oglądałem ma chyba że piszemy o różnych wersjach? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr21 Posted April 13, 2015 Author Share Posted April 13, 2015 Niestety nie ma (instrukcja obsługi). Piotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
olo Posted April 13, 2015 Share Posted April 13, 2015 Piszemy o tym silniku? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr21 Posted April 13, 2015 Author Share Posted April 13, 2015 Dokładnie o tym samym.Choć w materiałach reklamowych sklepów modelarskich jest napisane że ma pompę w gaźniku. W instrukcji obsługi napisane jest,że pompy nie ma i zbiornik paliwa trzeba umieścić klasyczni w poziomi rozpylacza, a ciśnienie pobiera jak żarowy z tłumika. Piotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
olo Posted April 13, 2015 Share Posted April 13, 2015 Masz chyba instrukcję nie od tego silnika. Ten gaźnik to połączenie Walbro i naszego gaźnika. Tu pracuje z głowicą prawie w dół Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr21 Posted April 13, 2015 Author Share Posted April 13, 2015 Położenie głowicy silnika nie ma znaczenia.Ważne jest by zbiornik paliwa był na poziomie gaźnika A tutaj fragment instrukcji.Tank Location - Because muffler pressure is used to provide the pressurization to the fuel regulating and metering carburetor, the tank still needs to be mounted in line with the carburetor, and as close to the rear of the engine as possible. Care taken in mounting the tank as described will provide trouble free operations in all flight attitudes.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
f-150 Posted April 13, 2015 Share Posted April 13, 2015 Raczej nie powinno być problemu.Ten silnik jest dedykowany do Meridiana i tam też jest głowicą do góry http://www.scorpio-polska.pl/katalog/hangar-9/meridian-10cc-arf-p28261.html P.S. Już wiem po co tyle listew Link to comment Share on other sites More sharing options...
olo Posted April 13, 2015 Share Posted April 13, 2015 Z innego silnika wiem jak ten gaźnik pracuje a zbiornik jest pod silnikiem. Zawsze możesz wstawić inny silnik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr21 Posted April 13, 2015 Author Share Posted April 13, 2015 Proporce Meridiana są zupełnie inne Kadłub sięga do 3/4 wysokości silnika. W Wicherku 50 to jest tylko 25 mm (nie potrafię wkleić zdjęcia). Piotr Dlatego moje pierwsze pytanie było czy NGH 9 cm (1,2 KM) wystarczy dla Wicherka 50. (ten silnik ma osobną pompę). Panie Wojtku ,a co doradziłby pan wprawie podwozia.Zaznaczam , ze nie chcę drutów. Piotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
f-150 Posted April 13, 2015 Share Posted April 13, 2015 To wniosek z tego że silnik powinien być głowicą w dół.25mm przy tak dużym modelu to bardzo mało.Jakikolwiek zamontowany silnik nie będzie miał przy tym układzie zbiornika w osi gaźnika. Nie ma co kombinować z podwoziem,Blacha duralowa Link to comment Share on other sites More sharing options...
olo Posted April 13, 2015 Share Posted April 13, 2015 Silnik z głowicą w dół to chyba dalej Wicherek? Tak mi się bardziej podoba. Chcesz głowicą do góry bo tak jest narysowane na planie czy z innego powodu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts