Ryś Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Witam Mając za sobą styropianowego elektryka P40 oraz "drewnianego" Neutrona" na OS 025 postanowiłem wymaścić coś bardziej rozłożystego. Wybór padł na Blerie XI -bo taki stary i ładny. Początkowo myślałem o makiecie ,ale te detale...więc nie. Co z tego wyjdzie to się zobaczy. Kupiłem sobie "kit "w postaci listew sosnowych i balsowych, kilka "płatków" sklejki, deseczek balsianych i kleju CA . Plany spłynęły po drucie z netu. Na pierwszy strzał poszedł statecznik poziomy z sterem kierunku. edyt 22:54 I jeszcze statecznik pionowy Edit 14.05 Zmieniam format zdjęć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adrian77774 Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2008 No no widze że robota wrze oby tak dalej. Może troche szczegółowych infrmacj i?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Rysiu - z makietowego modelu nie rezygnuj tak łatwo. W książce Pionierskie przeloty ... czy jakoś tak jest on dobrze rozrysowany bo to miała być makietka na spalinę. Jesli interesuje to Ciebie - mogę zeskanować rysujki i wszystko potrzebne bo dudowy zawarte w ej pozycji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryś Opublikowano 5 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 Witam Info o modelu . Rozpiętość 174cm - dzielone Długość 133.4cm Cięciwa płata 35cm Waga ile wyjdzie Napęd spalina 4T się dobierze Gdy pisałem poprzedni post to prace nad kadłubem były mocno zaawansowane (schnęły połówki) edit 19:27 05 maj Te zdjęcia jakieś takie... Teraz z nieco innej perspektywy Dzisiaj było nieco więcej czasu to i kadłub zmienił nieco wygląd. Widoczne otwory w poszyciu kadłuba to miejsca na bagnety z blachy alu-pochodnej 5,5mm i 2,6mm Skrzydełka hmmmmmmmmm coś mi tu nie gra! Zdjęcia jak rozwiąże problem z końcówkami i ich pokleję. Fokker szkoda, że wcześniej tu nie zaglądałem (chwilowy brak pc’a). Owszem jestem tym zainteresowany, napisz na pw co i jak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryś Opublikowano 14 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 Prace nad skrzydłami nieco się przedłużyły Obecnie skrzydełka wyglądają tak Końcówki skrzydeł z którymi miałem mały kłopocik wyglądają tak Zastanawiam się jak je wykończyć (końcówki) :roll: .Może cos doradzicie? A może tak pozostawić? :crazy: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Rysiu - sorki ale jakoś przeoczyłem Twój ostatni post i teraz już nie wiem czy wysyłać to co mam n/t modelu i samolotu czy nie. Za duzo tego nie ma ale jest bardzo dokładny rzut, powiększonestery i takie tam. Twój model to na podstawie planów czy rysunków? widzę, że zmieniłeś obrys skrzydła, lotki czasem nie mają za małej powierzchni? Co do skrzydeł to raczej nie pomogę gdyż w książce wykonane są tradycyjnie - znaczy jak w epoce z pasków sklejki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mRqS Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Przy tej wielkości modelu spokojnie wystarczy 15-ka 4-suw. Powinien być miły nadmiar mocy (przeca to dyliżansik a nie ścigacz) Swojego 2m Bristola F2b napędzałem właśnie 15-ką i latałem na... 1/3 góra 1/2 gazu. Model ważył 4kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogie Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Oj Marku sadze, ze i dycha przy tej wielkosci bedzie az nadto!! 15tka to do trenerka tej wielkosci bylaby nawet za duza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mRqS Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Zależy jaka waga wyjdzie. Ale zgadza się. 10-ka powinna wystarczyć a 15-ka, jak pisałem, dałaby "miły" nadmiar mocy Oczywiście cały czas piszemy o 4-suwach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Marek - ale to model Bleriot XI, a nie Bristl :devil: Plan modelu o rozp ponad 140cm zakłada montaż 2,5cm3. Myślę, że i 7,5cm będzie dużo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mRqS Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Irek, ale Bristol to też taka latająca gazeta..hihi ok.. wiesz przecież, że ja zawsze daję silnik przynajmniej o połowę większy niż zalecany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryś Opublikowano 16 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 Fokker, model wykonuję wg .planów http://www.modelarz.com/pliki.php?itp=1&w=lista Lotki to tak na szybko długość 1/3 dł. płata szerokość to ok.1/5cięciwy płata .Myślę że będą skuteczne. Obrys skrzydła a w szczególności końcówki jest rzeczywiście zmieniony (tak jest na planie) w stosunku do oryginału. Jeżeli idzie o stronę przykadłubową to wychodzi że mój model to Blerie11- 2 Genie . Dwu miejscowy -produkowany na potrzeby wojska. Dzięki za plany ale mi nie przesyłaj bo raczej nie podejmę się wykonania drugiego i trudniejszego modelu (profole). Strony o samolocie http://www.forum.spotter.pl/bleriot-xi-t940/index.html http://storage.mfa.free.fr/BleriotXIuk.html Początkowo myślałem o OS’ie 0.25 ale myślę że 4T będzie przyjemniejszy Jego wielkość to dopiero się okaże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryś Opublikowano 18 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 Ponieważ tym modelem nie będę mógł latać na „moim lotnisku” trzeba będzie jeździć (może tylko 1raz) 50km. na lotnisko modelarskie i nie tylko W większości przejazdów będę miał dwoje pasażerów :małżonka i pies. Zastanawiałem się nad możliwością zminimalizowania przestrzeni potrzebnej do transportu tego modelu . Skrzydła dzielone –to już wykonane ale ten ponad 60cm statecznik poziomy –szeroki! Będzie zdejmowany Prowadzenie (umiejscowienie) na dwóch kołeczkach fi 3mm i przykręcany śrubą M4 Statecznik w miejscu przykadłubowym został wypełniony balsą oraz obustronnie pokryty sklejką # 0,4mm Na pierwszej foto (1post) widać otwory Tu zbliżenie na montaż. Trzyma mocno. Co o takim mocowaniu myślicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mRqS Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 Nie wydaje mi się, aby miało się toto wyrwać. Akrobat to nie jest To będzie latało jak motoszybowiec A w szybowcach stosuje sie takie mocowanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 Mógłbyś wykorzystać oryginalny sposób mocowania statecznika czyli wsporniki, które byłyby własnie odkręcane, a jednoczesnie usztywniałyby szeroki statecznik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryś Opublikowano 22 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 Myślałem o wspornikach ale jako usztywniające statecznik Jednak ni chol.... nie wiem jak rozwiązać ich mocowanie ! Może są gotowe rozwiązania do podpatrzenia ????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 Oczywiście że są . Na fotce ktorą wrzuciłem widać, że wsporniki te mocowane są w centralnej cześci statecznika. Sterami są skrajne części statecznika. U ciebie jest prościej bo masz statecznik dzielony na statecznik i ster, wystarczy teraz wsporniki( te odchodzące do tyłu tworząc literę "V" lekko skrócić by montowany był w sekcji statecznika i po zawodach. Nie treba tu jakiegoś wymyślnego patentu. Oczywiście mozesz też go od dołu przykręcać, a wsporniki imitowałyby rozciągnięte linki, lub byłoby to dodatkowe usztywnienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryś Opublikowano 25 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 Chodziło mi bardziej o sposób połączenia np. wspornik – statecznik. Wykombinowałem coś takiego Oczywiście to tylko wstępny montaż. Trzeba jeszcze parę okuć przeszlifować pilniczkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 No i bardzo dobrze, na rysunku jest prawie identycznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryś Opublikowano 11 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 Minęło parę dni od ostatniego wpisu . Nic wiele nie działo się z modelem - ostatnio mam chroniczny brak czasu. Chyba wywalę zegary!! :jupi: Aby się nieco nakręcić do dalszej pracy nad modelem złożyłem go w niejaką całość Z ciekawości zaczepiłem na dziobie wagę sprężynową i model uniosłem w SC Kiepska ta waga-ani drgnęła, więc domowym sposobem przeważyłem wyszło 1,3kg na przód! Model musiałem poddać częściowemu odsysaniu tłuszczu . Zmieniłem większość rozpórek w kratownicy na balsowe zeszlifowałem okucia wsporników statecznika poziomego, przyciąłem poszycie boczne kadłuba (sklejka 3mm) –dam balsę 3mm. To odtłuszczanie dało spory efekt –teraz do przeważenia wystarczy 87dkg. Trzeba jeszcze pomyśleć o stateczniku pionowym ,oraz przesunąć półkę z serwami do przodu około5cm.Waga tego co widać (bez ”odważników”) to 2kg. Do tego dojdzie pokrycie folią, linki (0.38mm) do SK i SW i naciągi skrzydeł , górne poszycie kadłuba (przód). Oczywiście jeszcze silnik,łoże,śmigło,cięgno gazu. Mam cichą nadzieję iż waga gotowego do lotu –bez paliwa nie będzie większa niż 3,15kg :roll: Co dla 60dm2 da 52gram/dm2.Więc wyjdzie dyliżansik ale pełen złota :lol2: Dlatego myślę o silniku ASP FS91AR –będzie spory zapas mocy i przyda do innego modelu. :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.