modelkryjsie Opublikowano 19 Października 2015 Opublikowano 19 Października 2015 Myślę, że dokonałeś trafnego wyboru. Najbardziej zbliżony do oryginału (wśród rozpatrywanych przez ciebie zestawów) i duża szansa na dobrą jakość konstrukcji Pozdrawiam
marcinlota1977 Opublikowano 19 Października 2015 Autor Opublikowano 19 Października 2015 nom troszkę się wykosztowałem... ale mam nadzieje ze będę zadowolony model na zdieciach jest konkretny i lata na filmach tez fajowo..ale czas pokaze.....co do silnika mam nowe asp 70 i jakie paliwo mi polecacie bo to co uzywalem to kupowałem w nastiku i już go nie ma a te inne to nie znam....(używałewm w asp 61 10% nitrometanu i 19 oleju) firma jakas ARCTICGLOW....mam jeszcze gdzies ale przeleżałe i nie wiem czy się nadaje
Shock Opublikowano 19 Października 2015 Opublikowano 19 Października 2015 Gratulacje . Teraz sama przyjemność z uzbrajania,składania i oblotu.
marcinlota1977 Opublikowano 19 Października 2015 Autor Opublikowano 19 Października 2015 no tak zgadzam się...uwielbiam to...jutor przyjdzie cessna z top flite..już nie mogę się doczekać......
M.Ch. Opublikowano 20 Października 2015 Opublikowano 20 Października 2015 no tak zgadzam się...uwielbiam to...jutor przyjdzie cessna z top flite..już nie mogę się doczekać...... Już się chyba pogubiłem, To Cessne też zamówiłeś? Na MM jej nie ma.... http://www.modelemax.pl/advanced_search_result.php?osCsid=9vj614j5fois1elg53q4fuup73&keywords=cessna&x=0&y=0 Czy tylko Piper'a z H9 - tak wogóle to bdb wybór!!! Jeżeli nie miałeś wcześniej TF lub H9 to uważaj.... ich jakosć i właściwości uzależniają i później trzeba wiecej pieniędzy na hobby odłozyć...
marcinlota1977 Opublikowano 20 Października 2015 Autor Opublikowano 20 Października 2015 tak cessne tez....właśnie przyszła az się boje rozpakować....ze wiesz (cos uszkodzone )...a hangar zamówiony...teraz pasztet przez kilka miesięcy trzeba będzie jeść, ale cóż jak się chce to tak trzeba... a co do TOP FLITE to mam na ścianie mustanga z tej firmy - ze tak napisze podniecam się nim każdego dnia....hehe
M.Ch. Opublikowano 21 Października 2015 Opublikowano 21 Października 2015 GRATULUJĘ!!! Piękne "zabawki" Cessna elektryk czy spalina?
marcinlota1977 Opublikowano 21 Października 2015 Autor Opublikowano 21 Października 2015 Nom piękne ...spalina jak cos...z modelem wszystko okej nic nie jest uszkodzone...tylko okleina pomarszczona strasznie.
M.Ch. Opublikowano 21 Października 2015 Opublikowano 21 Października 2015 Folią się nie przejmuj. Monokote jest dość gruby, ale ładnie się wygładza. Nie iem, jakie masz wyposażenie warsztatowe, ale opalarkla z regulacją temp + rękawica term. to dobre wyjście, np. kiedyś była w Juli: http://www.jula.pl/catalog/artykuly-budowlane-i-farby/farby-i-fugi/usuwanie-farb/opalarki-elektryczne/opalarka-051014/ Gdybyś, odpukać, potrzebował folię Monokote, to tam gdzie kupiłeś Cessnę bez problemu Ci ściągną. To o czym Koledzy pisali powyżej, zainwestuj jak bedziesz miał możliwość w lepszy silnik: Saito lub O.S. wg uznania. Saito są lżejsze. Ja kiedyś oglądałem ASP - nówkę w sklepie - jakoś tak pechowo wyszło, że od razu miała pordzewiałe 2 śruby... Od tamtej pory zbieram na Saito.
marcinlota1977 Opublikowano 21 Października 2015 Autor Opublikowano 21 Października 2015 hmm...co do asp to podobają mi się te silniki mój asp 61 pykał jak ta lala mam nowy jeszcze asp 70 i 91 i oba wyglądają świetnie...wiadomo ze to nie osmaxx ale całkiem całkiem,mam nadzieje ze będą tez poprawnie chodzić....piszesz ze lżejsze, cessna może mieć silnik nawet 20 cm a ja jak się za niego zabiore to wsadze mu 15 cm i na pewno nie będzie za ciężki ...tak myśle. SAITO drogie a OS MAXX znowu mi się nie widza te kolory złoty/czarny itd. nie za bardzo....i tez droższe.. co do opalarki to na ile ustawić aby nie zniszczyć tej okleiny bo mam taką z regulacją w pracy to przyniosę.
M.Ch. Opublikowano 21 Października 2015 Opublikowano 21 Października 2015 Wg. mnie 130-170 stopni, ale można i więcej. http://www.monokote.com/monoinst1.html Poczytaj sobie o podobnym produkcie - Oracover: http://www.modelemax.pl/instrukcje/oracover.pdf A silniki pomyliłeś. OS jest droższy i szary lub szaro niebieski, lub szaro czarny. Saito było czarno złote (Golden Knight) i szaro chromowe (pokrywy zaworów). Wersji GK swoich motorków już nie robią.
marcinlota1977 Opublikowano 21 Października 2015 Autor Opublikowano 21 Października 2015 no tak napisałem odwrotnie..pomyliłem się ale tez nie przywiązywałem wagi aż tak do tych silników przyznaje się...oczywiście rozumiem ze są lepsze od ASP.....co do paliwa to co powinienem kupić....wcześniej o tym pisałem ale nie uzyskałem odpowiedzi...
modelkryjsie Opublikowano 21 Października 2015 Opublikowano 21 Października 2015 Tak sobie przeglądam Twoje ostatnie posty, więc pozwolę sobie na kilka uwag. Po pierwsze - z silnikami jest tak samo jak z zestawami modeli. Za jakość i osiągi niestety trzeba zapłacić. Nie bedę obiektywny, bo osobiście preferuję dobre marki, sam latam na Saito i OsMax-ach, ale wydaje mi się, że skoro dokonałeś już dobrego wyboru co do modeli, to przemyśl również zakup dobrego silnika. Osobiście uważam, że lepiej jest nawet poczekać i odłożyć trochę więcej kasy, a za to potem dobrze się bawić. Po drugie - na temat paliw do silników na tym szacownym forum znajdziesz niejedną zdrową i dobrą radę - przejrzyj tylko odpowiedni dział i sam wyciągnij wnioski (przykładowo http://pfmrc.eu/index.php?/topic/43412-jakie-stosujecie-dobre-paliwo-do-4-takta/). Osobiście stosowałem zarówno topowe paliwa takie jak Cool Power (prod. Morgan Fuel) czy Byron, ale ich cena odstrasza i mało kogo na nie stać. Bardzo dobry stosunek jakości do ceny ma paliwo CONTEST prod. Model Technics http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=393_396_401&products_id=8068 . Jest ono oparte na oleju syntetycznym KLOTZ (bardzo dobry olej), a zawartość oleju (18%) oraz nitrometanu (10%) jest w sam raz dla silnika czterosuwowego. Wielu moich kolegów z powodzeniem je stosuje. Istnieje co prawda teoria, że paliwo do modelarskich czterotaktów powinno zawierać przynajmniej 2% oleju rycynowego lub mineralnego, ale sam nie znajduję dla niej uzasadnienia (ale też nie jestem ekspertem w tej dziedzinie). Pozdrawiam
marcinlota1977 Opublikowano 22 Października 2015 Autor Opublikowano 22 Października 2015 dziekuje za wasze opinie i mysle ze to paliwo z MM co polecił Paweł będzie oki ....a czy to co kupiem jakos 6 lat temu nadaje się waszym zdaniem czy powinienem się pozbyć bo został mi cała 5 litrówka w piewnicy ,nie wiem czy nie jest stare...co myślicie ? a co do jakości to i top flite ma niedociągnięcia bo przykładałem kilka elementów cessny i niestety..... na trzecim widać załamanie na górze .....może ktoś napisze ze się czepiam ale jednak dopracowane nie jest...nawet czerwona dioda na stateczniku nie jest wklejona prosto tylko się kładzie na prawą strone...hmmm
Shock Opublikowano 22 Października 2015 Opublikowano 22 Października 2015 Co do paliwka ,zerknij tu http://pfmrc.eu/index.php?/topic/41467-trzymanie-paliwa-modelarskiego/?fromsearch=1
modelkryjsie Opublikowano 22 Października 2015 Opublikowano 22 Października 2015 dziekuje za wasze opinie i mysle ze to paliwo z MM co polecił Paweł będzie oki ....a czy to co kupiem jakos 6 lat temu nadaje się waszym zdaniem czy powinienem się pozbyć bo został mi cała 5 litrówka w piewnicy ,nie wiem czy nie jest stare...co myślicie ? a co do jakości to i top flite ma niedociągnięcia bo przykładałem kilka elementów cessny i niestety..... na trzecim widać załamanie na górze .....może ktoś napisze ze się czepiam ale jednak dopracowane nie jest...nawet czerwona dioda na stateczniku nie jest wklejona prosto tylko się kładzie na prawą strone...hmmm Zestaw nawet najlepszej firmy ma niedoróbki - nigdy nie osiągnie jakości indywidualnej pracy dobrego modelarza. Na pociechę dodam, że gdybyś zaczął montować do kupy Piperka z GP (przynajmniej takiego jakiego miałem "na warsztacie"), to dopiero byś się ździwił Co do paliwa - jeżeli było szczelnie zamknięte i nie nałapało wody (metanol jest bardzo higroskopijny) to jest OK Pozdrawiam
marcinlota1977 Opublikowano 23 Października 2015 Autor Opublikowano 23 Października 2015 czyli mogę używać....to jeszcze jedno pytanie czy potem jak już skoncze te paliwo to można spokojnie zmieniac na inne w tym samym silniku czy się nie powinno, bo zawsze używałem jednego a teraz docierając nowy ASP 70 i latając może lepiej zmienić na inne od razu co jest dostepne w sklepie? no i przyszedł HANGAR......
modelkryjsie Opublikowano 23 Października 2015 Opublikowano 23 Października 2015 Zmiana paliwa na inne silnikowi nie szkodzi, ale w tym momencie prawie na pewno zmieni się regulacja silnika...
marcinlota1977 Opublikowano 24 Października 2015 Autor Opublikowano 24 Października 2015 modelik fajny ma pewne niedociągnięcia (folia położona tak sobie) ale się nie czepiam ..no i jes strasznie lekki....dylemat mam taki czy założyć do niego 61 czy 70 tke czterotaka ASP...no i jeszcze jedna sprawa -zbiornik paliwa ma tylko włożone dwie rurki do podłączenia silnika i dwa wężyki....nie rozumiem...
modelkryjsie Opublikowano 26 Października 2015 Opublikowano 26 Października 2015 I bardzo dobrze. Jedną rurkę podłączasz do króćca ciśnienia z tłumika. Drugą-zasilającą do zaworu dwukierunkowego do tankowania, z którego dalej prowadzisz przewód do króćca gaźnika i po sprawie. Zaletą takiego rozwiązania jest fakt, że masz jeden przewód paliwowy mniej i w trakcie tankowania nie zalewasz silnika. Poza tym nie musisz stosować zaślepki przewodu tankowania, bo zawór robi to za ciebie. Taki zawór możesz na przykład kupić http://www.nastik.pl/zawor-dwukierunkowy-tankowania-metanol-maly-p-1463.html Poza tym zawsze możesz do zbiornika wprowadzić trzecią rurkę jeżeli powyższe rozwiązanie ci nie odpowiada Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi