Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

model to piper j 3 - 40-  hangar 9  wystarczy to wpisac i dopisać PDF    , a nadajnik spektrum DX6 może być lepiej dlatego bym wolał to zrozumieć.....ale piszecie abym sobie poczytał...hmm

Opublikowano

co odwrotnie o czym wy piszecie....

Ja bym się poważnie zastanowił, czy jest rozsądne przerzucanie się na takie modele o jakich dyskutuje się w tym wątku z jakichś chyba prościutkich modeli, którymi latanie niemal nic Cię nie nauczyło (nie zmusiło do nauczenia).

Co więcej śmiem twierdzić, że nie ciągnie cię do zgłębienia choćby podstaw wiedzy, bo w pierwszym poście piszesz o stateczniku jako o "tylnym skrzydle" a 6 stron dalej i ileś tygodni później o "przednich i tylnych lotkach". Nie pytasz gdzie możesz doczytać, brniesz dalej ostro do przodu.

 

Na chwilę obecną, trochę strach by Cię było mieć nad głową ;) .

  • Lubię to 2
Opublikowano

Można po prostu latać i wydaje sie nam ze latamy dobrze, utrzymujemy model w powietrzu dłuższy czas , lub latać poprawnie tak jak sie nateży.Koledzy podali ci na tacy odpowiedź. 

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

no i model prawie gotowy tylko mam problem z ustawieniem wychyleń lotek bo nie kumam co tam piszą w tej instrukcji....proszę o podpowiedz...podane jest w stopniach i calach wiec jesli ktos może mi przerobić to na mm to będę wdzięczny....RUDDER (statecznik) 1 1/2" (28 stopni) LEFT........1  1/2" (28 stopni) RIGHT             AILERON (przednie lotki) LOW RATE 3/8" (8 stopni) UP  -  1/2" (9stopni) DOWN     HIGH RATE 7/8" (21 stopni) UP  -  1 1/16" (22 stopnie) DOWN                ELEVATOR (tylne lotki) LOW RATE 11/16" (11,5 stopnia) UP   -   9/16" (10 stopni) DOWN      HIGH RATE 1 1/4" (19,5 stopnia) UP  -  1" (18 stopni) DOWN.....

rozumiem, że masz wątpliwości odnośnie zróżnicowanych wychyleń "aileron" w gorę więcej, w dół mniej i tak samo "elewator" w gorę więcej a w dół mniej - z takimi ustawieniami w modelach "Pipera" spotkałem się u różnych producentów - wiąże się to z prawidłowym opływem strug powietrza wokół skrzydeł i steru wysokosci. Jeśli instrukcja tak podaje to tego się trzymaj. Piper jest specyficznym modelem.  Miałem dwa modele Pipera - w jednym wychylenia lotek i sterów niesymetryczne a w drugim symetryczne. Próbowałem lotki ustawić "po swojemu" tzn. symetrycznie w modelu gdzie w instrukcji miały być ustawienia niesymetryczne (w górę większe, w dół mniejsze) niestety model był praktycznie nielotny - tendencja do przepadania na lewo lub prawo. Dopiero po ustawieniu wg zaleceń producenta Piperek zaczął  poprawnie latać.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Cześć Marcin. Nie tak dawno zastanawiałem się jak tam Twoje postępy i zgłębianie tajników co z czym i dla czego  ;)

 

Jak widać po doświadczeniach Irka, nie każdy model musi mieć ustawienia wychyleń zgodnie z teorią. Trzymaj się instrukcji, to priorytet zwłaszcza przy oblocie i będzie dobrze.

No i czekamy na Twoją relację z oblotu za który trzymamy kciuki.

Opublikowano

Witam....piperek praktycznie gotowy, zostało ustawić wychylenie lotek i wyważyc model....mam pewne wątpliwości co do tych lotek bo zawsze latałem na tych samych wychyleniach ,teraz zaś chciałbym ustawić tak jak pisze instrukcja ale nigdy tego nie robilem i mam z tym problem ,pewnie się ustawia to w radiu ale nie kumam w innym jezyku  wiec rozumiesz....tez zastanawiam się nad wyważeniem modelu bo są rożne opinie na temat wyważania a model drogi i nie chce się rozbić...nie wiem czy ma się przechylać lekko  do przodu czy wisieć równo,czy ma być z paliwem czy pusty zbiornik....a ten pierwszy raz tak jak pisałeś takim modelem jest ważny...hmmm

Opublikowano

Doskonale Cię rozumiem. Jak chcesz to mam instrukcję do DX6i po polsku.

Wyważenie bez paliwa, model ma być poziomo, chyba że instrukcja stanowi inaczej.

Opublikowano

mam DX6 a to trochę inne oprogramowanie...w instrukcji nic nie ma jak ma być poziomo przynajmniej  tak myśle ...ale to tez nie po polsku i nie wiem do końca...punkt CG jest dla mnie tylko zrozumiały.......ma być poziomo względem osi kadłuba jak na rysunku czy jak to napisać aby znowu nikt nie krytykował ze zle opisuje czy myle ....poziomo do dolnej cięciwy skrzydła...?

post-2380-0-70131200-1454532176.jpg

Opublikowano

Poziomo w odniesieniu do linii bazowej kadłuba (u Ciebie jest to zaznaczone jako oś kadłuba).

 

Nie ma czegoś takiego jak "dolna cięciwa" skrzydła, bo nie ma też "górnej" cięciwy. Jest tylko jedna cięciwa i masz ją zaznaczoną jako "cięciwa profilu".

Opublikowano

aj tam.....kolega znowu fachowo ....cięciwa profilu...ale wyżej jest tez zaznaczona cięciwa skrzydła...dlatego tak napisałem...ale rozumiem mam wypoziomować bez paliwa poziomo do linii bazowej kadłuba na obrazku zwaną osią kadłuba....( tylne skrzydło ma być idealnie  w poziomie )   :)  ale dziekuje za rady.....

Opublikowano

Chodziło mi o rozróżnienie na górną i dolną cięciwę. To, że profilu czy skrzydła to już mniejsza.

tylne skrzydło ma być idealnie w poziomie

You're hopeless :D

 

A tak serio: Marcin, Twoje lekceważenie (bo nie wierzę, że nie umiesz zapamiętać paru podstawowych terminów) próśb o poprawne nazewnictwo zalatuje ostentacją. To już naprawdę nie chodzi o to "kto kogo", tylko o trzymanie jakiegoś minimalnego merytorycznego poziomu tego forum.

 

Chętnie pomożemy, ale poczuj się współodpowiedzialny za to podwórko, hę? ;)

Opublikowano

Tak jest prawidłowo nazwane i powinno być prawidłowo wyważone. ;) (zakładając, jak na rysunku, kąt zerowy między statecznikiem poziomym a linią bazową; dlatego lepiej jest odnosić się do linii bazowej niż statecznika).

Choć ja znam osoby wyważające z połową zawartości zbiornika.

 

A tak w ogóle: idealne wyważenie wcale nie musi oznaczać poziomego położenia modelu. Dla niektórych idealnie jest z odchyłką - na ogon lub na nos. Do oblotów preferowane jest wyważenie "ciężki na nos" - model jest mniej czuły na wychylenia sterów = mniej nerwowy.

Opublikowano

Nie wiem, gdzie, w stosunku do CG ,masz zainstalowany zbiornik, czyli jak się wyważy po dotankowaniu. Jeśli zbiornik jest neutralnie w stosunku do CG to ja bym wyważał lekko ciężki na nos. Jeśli zbiornik jest przed CG (tu dużo zależy od tempa zużywania paliwa) - wyraźnie ciężki na nos, bo podczas lotu nos będzie coraz lżejszy, i do lądowania potrzeba zapasu przeważenia na nos. Oczywiście jak będzie za ciężki na nos to też niedobrze, bo jest ryzyko kapotażu, ew. po prostu nie wystartuje lub będzie potrzebował długiego rozbiegu (choć to też ryzyko).

Poczekaj też na podpowiedzi innych Kolegów.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.