avere Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Cześć, chciałbym w tym temacie rozpocząć temat związany z modelami PA Addition . Moim zamiarem jest mozliwośc zgromadzenia wiedzy na temat tych interesujących modeli produkcji PA, a ktore ponieważ jestem o tym głęboko przekonany cieszą się dużą sympatią i latają w naszym pięknym kraju w dużej ilości. Bardzo proszę wszystkich kolegów posiadających model z serii Addiction i to niekoniecznie taki X o zamieszczanie swoich uwag na temat : - montażu zestawu - regulacji - eksploatacji - napraw - modernizacji - oraz inne W załączniku niżej przedstawiam , mój model Addiction X, ktory ma następujące dane: 1360 gam, podana waga przez producenta1200 gram , nie możliwa do zrealizowania przy podanym wyposażeniu w instrukcji. - serwa HS82MG, 4szt. - silnik Trust 40 - pakiet 3s 2200,45C,195 gram - regulator 70A Jeti SC 140mm, podany przez producenta 132,5 mm.
Viper Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Addiction 3d (czyli najmniejszy) na zalecanym setupie, czyli thrust, quantum, serwa hitec 65 nie wymaga żadnych czarów, po prostu ustawienia zgodnie z instrukcją i lata pięknie. Dodartkowo pomimo bardzo filigranowej wydawałoby sie konstrukcji, jest modelem niesamowicie wręcz odpornym na kontakty z ziemią i niezwykle łatwo naprawialnym. Mój spotkał sie z ziemią już chyba z 5 razy, z czego dwa naprawdę solidnie, myślę że inne modele nie tak dobrze zaprojektowane nie nadawałyby się do niczego poza spaleniem, a ten przy minimalnym nakładzie pracy, mimo że juz częściowo oklejony inną folią wciąż lata pięknie. Dla mnie modele PA to nr 1, mimo że z ciekawości sprawdzam i inne, to PA zawsze jest na tzwn. krótkiej liście zakupowej. Według mnie nie ma lepszego modelu do przesiadki na konstrukcyjne i uczenia sie wygłupów na konstrukcyjnych niż Addicition.
Marcin.O Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Tak jak pisze Viper super model chodź ja jeszcze nie sprawdzałem wytrzymałości , Pa ma coś w sobie , mam Addictiona X , super model do powariowania . A ostatnio ulotniłem Katane Mx na fabrycznym set upie , jaki i Addiction tak i Katana wymiatają jedyny minus Katany to kółko ogonowe.
avere Opublikowano 1 Maja 2015 Autor Opublikowano 1 Maja 2015 Cześć, na prośbę mojego kolegi z forum zacznę dodawać zdjęcia z konstrukcji wersji X, przepraszam Wszystkie zainteresowane osoby za ograniczenia jakosciowe zdjęć :
Kicior Opublikowano 1 Maja 2015 Opublikowano 1 Maja 2015 Nareszcie model X na naszym forum W sumie ma już kilka lat, ale sam nie widziałem go na żywo - oprócz jego młodszego brata, który rzeczywiście robi wrażenie pod każdym względem: niemożliwie niskiej wagi, zdolności lotnych i wspomnianej przez Vipera wytrzymałości. Co do wagi do lotu - zdaje się że wszyscy producenci trochę przesadzają i podają ją nie włączając do zestawu np wingletów, owiewek kół i wszystkiego co nie jest niezbędne. Marketing.... :)
avere Opublikowano 2 Maja 2015 Autor Opublikowano 2 Maja 2015 Cześć, latając dzisiaj dla jakiejś odmiany innym modelem, wpadłem na pomysł sprawienia sobie dla Addiction a X pokrowców na skrzydla i kadlub :
Viper Opublikowano 2 Maja 2015 Opublikowano 2 Maja 2015 Ja do mojego największego akrobata o rozpiętości 1500 mm (katanka z HK) mam pudło transportowe (odpowiednio zaadaaptowany karton), który pięknie wchodzi do bagażnika, a na nim spokojnie mieszczą się dwa inne modele o rozpiętosci circa 1-1,2 ustawione przeciwstawnie, już luzem. W tym samym kartonie przechowuję model w domu, polecam takie rozwiązanie.
avere Opublikowano 2 Maja 2015 Autor Opublikowano 2 Maja 2015 Witam Ciebie, Tak to bardzo dobry pomysł do samochodu, bo model można wlasnie uszkodzić w transporcie. Mozna np. Wykonać szkielet z cienkich listewek, ktore oklejamy karonem. Podoba mi się. Pozdrawiam
avere Opublikowano 9 Maja 2015 Autor Opublikowano 9 Maja 2015 Witam, dodalem dodatkowe zdjęcia z dzisiejszego latania.
Kicior Opublikowano 9 Maja 2015 Opublikowano 9 Maja 2015 Napisz proszę kilka słów jak się latało... Jak sądzę trudno ten model porównać do czegokolwiek innego, ale może ... ja w każdym razie bardzo jestem ciekaw.
avere Opublikowano 10 Maja 2015 Autor Opublikowano 10 Maja 2015 Cześć, więc trzeba w końcu opisywać na forum blaski i cienie, tego modelu . 1.Addictiona X, kupiłem w listopadzie 2014, jak to zwykle bywa po prostu wsiadlem w samochód i po godzinie, byłem już u p. Grzegorza w Nastiku, po ogladaniu i rozmowie kupilem ten model. Wyposażenie kupowałam przez następne 2 miesiące. 2. Model złożyłem do konca stycznia 3. Jako że zima była lekka a tak to jej chyba nie było, to modelem zacząłem latać od lutego 2015. Zaczne chyba opisywać na początku + : 1. Model po zmontowaniu nie wymagal zmiany skłonu i wyklonu silnika. 2. Wyważenie tylne daje mi możliwość puszczenia drążków a model pod wiatr lub kiedy nie ma powiewów, leci sam to znaczy że leci poziomo , nie przechyla się na jeden z boków, można tak przez cale lotnisko. 3. Ciężar modelu można zredukować do 1290gram, kosztem pakietu, demontażu owiewek i kołpaka oraz regulatora. 4.Jezeli się lata na lotnisku przygodnym z nierównościami to oryginalne podwozie jest za niskie i ma za małe koła, ktore pokazalem wyżej na załączonym zdjęciu. 5.Model ponieważ tak jak wspomnialem w pkt.2 ma prawidłowo zachowane wymiary, to w moim wypadku mam mix Sk z Lotkami to model "wykonuje zwrot prawie w miejscu".
Viper Opublikowano 10 Maja 2015 Opublikowano 10 Maja 2015 W małym Addicitionie gdzie koła też sa malutkie i leciutkie, nie ma problemu z lądowaniem, gdyż z racji małej wagi można model posadzić prawie w miejscu, a nawet jeśli potrzebny jest króciutki dobieg i model zaczepi o jakieś nierówności czy kępy trawy to też nie problem, gdyż ani razu przy tak (podkreślam) lekkim modelu ewentualny kapotaż nie powodował żadnych strat. Oczywiście kołpaki wywaliłem. Ze startem też nie ma problemu, o dziwo te małe kółeczka daja radę, inna sprawa że rozbieg może być bardzo symboliczny, ewentualnie bezproblemowo startuje z ręki. Na standardowym setupie - silnik thrust, żaden z modeli PA nie wymaga żadnej zabawy skłonem, czy wykłonem, gdyż domki silnika sa standardowo zrobione, odpowiednio wyprofilowane pod kątem zalecanych silników. I to co piszesz, jedyne zabawy ustawieniami, to położenie baterii by uzyskać odpowiedni dla siebie środek cięzkości (bardziej przedni, czy tylny, wedle preferencji i stylu latania) i oprogramowanie zakresu wychyleń sterów, gdzie też instrukcja jest bardzo przydatna podając zalecane wartości dla różnych flight modów, a reszta i ewentualne miksowanie to już kwestia preferencji. Warto też poeksperymentować ze śmigłami - znowu firma w tym wypadku jest pomocą, do kazdego modelu określając zalecany zestaw śmigieł i dokładnie opisując czego możemy się na nich spodziewać (polecam informacje na stronie PA). I to wszystko, czyli jakość wykonania, możliwości i swego rodzaju bezobsługowość powodują że bardzo lubię tę firmę. Też myślałem na ten sezon o większym Addicitionie, ale z ciekawości zwyciężył inny model, którego odpowiednika PA na razie nie wytwarza.
avere Opublikowano 23 Maja 2015 Autor Opublikowano 23 Maja 2015 Cześć, w załączniku dodałem zdjęcia z domku, całą konstrukcję laminowana na epidian i tkaninę szklaną 120, również wrega pod silnik, P.S. wymieniłem regulator 70A na 40A, zawsze to -15 gram.
Mark3 Opublikowano 28 Czerwca 2015 Opublikowano 28 Czerwca 2015 Witam I ja sprawiłem sobie XL Modelik na żywo wyglądo super
andrzej351 Opublikowano 28 Czerwca 2015 Opublikowano 28 Czerwca 2015 wygląda pięknie ,gratuluję ! mógłbyś napisać coś o wyposażeniu i pakietach jakie zastosowałeś w modelu...
Mark3 Opublikowano 29 Czerwca 2015 Opublikowano 29 Czerwca 2015 Model bez aku wazy 1700g Silnik thrust 50 Regulator Dualsky 65ax, stanowczo za duzy silnik na smigle 15/8 bierze 38A,a na smigle 16/6 40A Serwa hs 225mg 4 razy Aku bedzie 6 s, planuje 2 razy 2200,2300 jeszcze sie zastanawiam Cał domez pokryłem zywca i mata 2 razt 45g
PawełA Opublikowano 14 Lipca 2015 Opublikowano 14 Lipca 2015 Ja też popełniłem addictona x w styczniu. To mój pierwszy model konstrukcyjny. Latam samolotami od roku. filmik z 3 lotu :https://www.youtube.com/watch?v=FmtxE5LdfAw i w 2 filmiku szczególnie fajnie widać jak lekki jest model i łatwy w lądowaniu (ostatnie sek filmu):https://www.youtube.com/watch?v=TnlYMVtx52o
avere Opublikowano 15 Lipca 2015 Autor Opublikowano 15 Lipca 2015 Cześć Paweł, czy możesz nam napisać o wyposażeniu w twoim modelu ?, również o twoiej opini o tym modelu. Pozdrawiam serdecznie.
PawełA Opublikowano 16 Lipca 2015 Opublikowano 16 Lipca 2015 wyposażenie : - silnik emax gt 2826 850kV -170g - pakiety zippy 2200 mAh 3 s 40c (201g) - regulator ZTW 65A 5A 5.5V (60g) - serwa lotki- hs85mg - serwa kierunek i wysokość hs5085mg - dźwignie serw aluminiowe 37mm - śmigło -APC electric 14x7. teraz jest Vox T-40 dedykowane pod niego. Ciąg zmierzony na apc 2470g --47Amax , na Vox 2850- 44Amax -- zalaminowany cały domek - wstawiony żyroskop align na kierunek 790 i czułość na 40%- do utrzymania kierunku przy porywistym wietrze. -- wstawione generatory vortex -- środek ciężkośći 130mm -ustawione klapolotki wg instrukcji-używam do lądowania przy silnym wietrze. waga kompletna z bateriami 1350G Lepiej się lata na śmigle Vox (dedykowane) po pierwsze ,że jest lżejsze i o całe 15g niż Apc. Lepiej nabiera obroty. Zużywa mniej prądu i dłużej lata się o jakąś minute.Najważniejsze że ma więcej ciągu. To takie dziwne śmigło co ma 14,5 cala na skoku 5,75 (to nie pomyłka). Lot odwrócony możliwy bez podpierania. Lot na żyletkę banalnie prosty. Zawis także ( na połowie gazu).. Super model do zabawy i nauki latania. Latam na maxymalnych wychyleniach podanych przez producenta i teg trzeba się trzymać. expo 60%. W przeciągu tego roku wylatałem 72h.2 śmigłowce w tym t -rex 450 pro2 dfc 3gx , 2 konstrukcyjne 1,3m i 1,4 m. trenerek pianka 1.1.m. i depronowy F-22 którym sie pięknie lata .link do F jak latam
Rekomendowane odpowiedzi