Skocz do zawartości

PA Addiction X jak nie przywołać kreta.


avere

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

chciałbym w tym temacie rozpocząć temat związany z modelami PA Addition .

Moim zamiarem jest mozliwośc zgromadzenia wiedzy na temat tych interesujących modeli produkcji PA, a ktore ponieważ jestem o tym głęboko przekonany cieszą się dużą sympatią i latają w naszym pięknym kraju w dużej ilości.

Bardzo proszę wszystkich kolegów posiadających model z serii Addiction i to niekoniecznie taki X o zamieszczanie swoich uwag na temat :

- montażu zestawu

- regulacji

- eksploatacji

- napraw

- modernizacji

- oraz inne

 

W załączniku niżej przedstawiam , mój model Addiction X, ktory ma następujące dane:

1360 gam, podana waga przez producenta1200 gram , nie możliwa do zrealizowania przy podanym wyposażeniu w instrukcji.

- serwa HS82MG, 4szt.

- silnik Trust 40

- pakiet 3s 2200,45C,195 gram

- regulator 70A Jeti

SC 140mm, podany przez producenta 132,5 mm.

post-2910-0-82923400-1430423084_thumb.jpg

post-2910-0-35916100-1430423102_thumb.jpg

post-2910-0-12492200-1430423131_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Addiction 3d (czyli najmniejszy) na zalecanym setupie, czyli thrust, quantum, serwa hitec 65 nie wymaga żadnych czarów, po prostu ustawienia zgodnie z instrukcją i lata pięknie. Dodartkowo pomimo bardzo filigranowej wydawałoby sie konstrukcji, jest modelem niesamowicie wręcz odpornym na kontakty z ziemią i niezwykle łatwo naprawialnym. Mój spotkał sie z ziemią już chyba z 5 razy, z czego dwa naprawdę solidnie, myślę że inne modele nie tak dobrze zaprojektowane nie nadawałyby się do niczego poza spaleniem, a ten przy minimalnym nakładzie pracy, mimo że juz częściowo oklejony inną folią wciąż lata pięknie. Dla mnie modele PA to nr 1, mimo że z ciekawości sprawdzam i inne, to PA zawsze jest na tzwn. krótkiej liście zakupowej. Według mnie nie ma lepszego modelu do przesiadki na konstrukcyjne i uczenia sie wygłupów na konstrukcyjnych niż Addicition.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze Viper super model chodź ja jeszcze nie sprawdzałem wytrzymałości ;) , Pa ma coś w sobie , mam Addictiona X , super model do powariowania :). A ostatnio ulotniłem Katane Mx :) na fabrycznym set upie , jaki i Addiction tak i Katana wymiatają :) jedyny minus Katany to kółko ogonowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nareszcie model X na naszym forum :)

 

W sumie ma już kilka lat, ale sam nie widziałem go na żywo - oprócz jego młodszego brata, który rzeczywiście robi wrażenie pod każdym względem: niemożliwie niskiej wagi, zdolności lotnych i wspomnianej przez Vipera wytrzymałości.

 

Co do wagi do lotu - zdaje się że wszyscy producenci trochę przesadzają i podają ją nie włączając do zestawu np wingletów, owiewek kół i wszystkiego co nie jest niezbędne. Marketing.... :):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do mojego największego akrobata o rozpiętości 1500 mm (katanka z HK) mam pudło transportowe (odpowiednio zaadaaptowany karton), który pięknie wchodzi do bagażnika, a na nim spokojnie mieszczą się dwa inne modele o rozpiętosci circa 1-1,2 ustawione przeciwstawnie, już luzem. W tym samym kartonie przechowuję model w domu, polecam takie rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Ciebie,

Tak to bardzo dobry pomysł do samochodu, bo model można wlasnie uszkodzić w transporcie. Mozna np. Wykonać szkielet z cienkich listewek, ktore oklejamy karonem. Podoba mi się.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

więc trzeba w końcu opisywać na forum blaski i cienie, tego modelu .

1.Addictiona X, kupiłem w listopadzie 2014, jak to zwykle bywa po prostu wsiadlem w samochód i po godzinie, byłem już u p. Grzegorza

w Nastiku, po ogladaniu i rozmowie kupilem ten model.

Wyposażenie kupowałam przez następne 2 miesiące.

2. Model złożyłem do konca stycznia

3. Jako że zima była lekka a tak to jej chyba nie było, to modelem zacząłem latać od lutego 2015.

 

Zaczne chyba opisywać na początku + :

 

1. Model po zmontowaniu nie wymagal zmiany skłonu i wyklonu silnika.

2. Wyważenie tylne daje mi możliwość puszczenia drążków a model pod wiatr lub kiedy nie ma powiewów, leci sam to znaczy że

leci poziomo , nie przechyla się na jeden z boków, można tak przez cale lotnisko.

3. Ciężar modelu można zredukować do 1290gram, kosztem pakietu, demontażu owiewek i kołpaka oraz regulatora.

4.Jezeli się lata na lotnisku przygodnym z nierównościami to oryginalne podwozie jest za niskie i ma za małe koła, ktore pokazalem wyżej na załączonym zdjęciu.

5.Model ponieważ tak jak wspomnialem w pkt.2 ma prawidłowo zachowane wymiary, to w moim wypadku mam mix Sk z Lotkami to model "wykonuje zwrot prawie w miejscu".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W małym Addicitionie gdzie koła też sa malutkie i leciutkie, nie ma problemu z lądowaniem, gdyż z racji małej wagi można model posadzić prawie w miejscu, a nawet jeśli potrzebny jest króciutki dobieg i model zaczepi o jakieś nierówności czy kępy trawy to też nie problem, gdyż ani razu przy tak (podkreślam) lekkim modelu ewentualny kapotaż nie powodował żadnych strat. Oczywiście kołpaki wywaliłem. Ze startem też nie ma problemu, o dziwo te małe kółeczka daja radę, inna sprawa że rozbieg może być bardzo symboliczny, ewentualnie bezproblemowo startuje z ręki.

Na standardowym setupie - silnik thrust, żaden z modeli PA nie wymaga żadnej zabawy skłonem, czy wykłonem, gdyż domki silnika sa standardowo zrobione, odpowiednio wyprofilowane pod kątem zalecanych silników. I to co piszesz, jedyne zabawy ustawieniami, to położenie baterii by uzyskać odpowiedni dla siebie środek cięzkości (bardziej przedni, czy tylny, wedle preferencji i stylu latania) i oprogramowanie zakresu wychyleń sterów, gdzie też instrukcja jest bardzo przydatna podając zalecane wartości dla różnych flight modów, a reszta i ewentualne miksowanie to już kwestia preferencji. Warto też poeksperymentować ze śmigłami - znowu firma w tym wypadku jest pomocą, do kazdego modelu określając zalecany zestaw śmigieł i dokładnie opisując czego możemy się na nich spodziewać (polecam informacje na stronie PA).

I to wszystko, czyli jakość wykonania, możliwości i swego rodzaju bezobsługowość powodują że bardzo lubię tę firmę.

Też myślałem na ten sezon o większym Addicitionie, ale z ciekawości zwyciężył inny model, którego odpowiednika PA na razie nie wytwarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć, w załączniku dodałem zdjęcia z domku, całą konstrukcję laminowana na epidian i tkaninę szklaną 120, również wrega pod silnik,

P.S.

wymieniłem regulator 70A na 40A, zawsze to -15 gram.

post-2910-0-00639200-1432374158.jpg

post-2910-0-26514500-1432374182.jpg

post-2910-0-73821000-1432374203.jpg

post-2910-0-55577700-1432374222.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Model bez aku wazy 1700g

Silnik thrust 50

Regulator Dualsky 65ax, stanowczo za duzy silnik na smigle 15/8 bierze 38A,a na smigle 16/6 40A

Serwa hs 225mg 4 razy

Aku bedzie 6 s, planuje 2 razy 2200,2300 jeszcze sie zastanawiam

Cał domez pokryłem zywca i mata 2 razt 45g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja też popełniłem addictona x w styczniu. To mój  pierwszy model konstrukcyjny. Latam samolotami od roku. 

 filmik z 3 lotu  :https://www.youtube.com/watch?v=FmtxE5LdfAw

i w 2 filmiku szczególnie fajnie widać jak lekki jest model i łatwy w lądowaniu (ostatnie sek filmu):https://www.youtube.com/watch?v=TnlYMVtx52o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyposażenie :

- silnik emax gt 2826 850kV -170g

- pakiety zippy 2200 mAh 3 s 40c (201g)

- regulator ZTW 65A 5A 5.5V  (60g)

- serwa lotki- hs85mg

- serwa kierunek i wysokość hs5085mg

- dźwignie serw aluminiowe 37mm

- śmigło -APC electric 14x7. teraz jest Vox T-40 dedykowane pod niego. Ciąg zmierzony  na apc 2470g --47Amax  , na Vox 2850- 44Amax

-- zalaminowany cały domek

- wstawiony żyroskop align na kierunek 790 i czułość na 40%- do utrzymania kierunku przy porywistym wietrze.

-- wstawione generatory vortex

-- środek ciężkośći 130mm

-ustawione klapolotki  wg instrukcji-używam do lądowania przy silnym wietrze.

 

waga kompletna z bateriami  1350G

 

Lepiej się lata na śmigle Vox (dedykowane) po pierwsze ,że jest lżejsze i o całe 15g niż Apc. Lepiej nabiera obroty. Zużywa mniej prądu i dłużej lata się o jakąś minute.Najważniejsze że ma więcej ciągu. To takie dziwne śmigło co ma 14,5 cala na skoku 5,75 (to nie pomyłka). 

Lot odwrócony możliwy bez podpierania.

Lot na żyletkę banalnie prosty. 

Zawis także ( na połowie gazu).. Super model do zabawy i nauki latania.

Latam na maxymalnych wychyleniach podanych przez producenta i teg trzeba się trzymać. expo 60%.

W przeciągu tego  roku wylatałem 72h.2 śmigłowce w tym t -rex 450 pro2 dfc 3gx , 2 konstrukcyjne 1,3m i 1,4 m. trenerek pianka 1.1.m. i depronowy F-22 którym sie pięknie lata .link do F jak latam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.