ST43 Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 Ze względów, nazwijmy je roboczo, 'innych' chciałbym odstąpić od równoramienności sześciokąta. Czy znacząco odbije się to na stateczności ? Kontrolerem miała by być Naza. Poniżej mój schemat. Z lewej matematycznie doskonały układ geometryczny Z prawej mój planowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bluuu Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 Do tego typu układów najlepiej mieć możliwość konfigurowalny mikser aby odpowiednio dystrybuować moc na silniki. Coś takiego bez problemu można zrobić na AutoQuadzie. Naza pewnie poleci ale będzie to dalekie od optymalnego sterowania ciągiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 8 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2015 Lepiej by to działało, jakbyś powiększył brązowy okrąg, tak aby wszystkie silniki były na tym okręgu, ale pogrupowane z przodu i z tyłu po trzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ST43 Opublikowano 8 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2015 Właściwie słuszna uwaga. Wtedy moment siły ciągu względem środka ciężkości (znajdującego się w centrum) będzie taki sam dla każdego ramienia. Na szczęście taki układ już odrzuciłem, ze względu na warunki eksploatacyjne i rozmieszczenie komponentów na pokładzie. Będzie równomiernie. Mimo wszystko uważam, że dywagacje wniosły coś do zagadnienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kry Opublikowano 11 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2015 Na pewno płytka KK2.1 cos takiego obsłuży. Trzeba tylko skonfigurować odległości silników od środka geometrii (nie środka ciężkości). Jak chcesz to mogę poszukać przykładów, które kiedyś analizowałem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 11 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2015 Ja bardzo chętnie bym sie dowiedział. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ST43 Opublikowano 11 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2015 Panowie pytanie więc z innej paczki: Jaki kontroler zamiast Nazy ? Wymagał bym od niego możliwości konfiguracji, niezbyt skomplikowanej w miarę możliwości, aczkolwiek noga z elektroniki i fizyki nie jestem Koszt... no wiadaomo, żebym hipotecznego nie musiał brać Wodotrysków nie potrzebuję, ale jakieś programowanie drogi przelotu mile widziane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyCopter Opublikowano 11 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2015 Panowie pytanie więc z innej paczki: Jaki kontroler zamiast Nazy ? Wymagał bym od niego możliwości konfiguracji, niezbyt skomplikowanej w miarę możliwości, aczkolwiek noga z elektroniki i fizyki nie jestem Koszt... no wiadaomo, żebym hipotecznego nie musiał brać Wodotrysków nie potrzebuję, ale jakieś programowanie drogi przelotu mile widziane. http://copter.ardupilot.com/ źródła oprogramowania są dostępne, więc jeśli wiesz jak programować - poradzisz sobie ze zmianą geometrii wirników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bluuu Opublikowano 11 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2015 Panowie pytanie więc z innej paczki: Jaki kontroler zamiast Nazy ? Wymagał bym od niego możliwości konfiguracji, niezbyt skomplikowanej w miarę możliwości, aczkolwiek noga z elektroniki i fizyki nie jestem Koszt... no wiadaomo, żebym hipotecznego nie musiał brać Wodotrysków nie potrzebuję, ale jakieś programowanie drogi przelotu mile widziane. już pisałem - AutoQuad Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bluuu Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 już pisałem - AutoQuad aby nie być gołosłownym: ramię przednie 12,5cm boczne 13,5cm tylne 18,5cm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi