Skocz do zawartości

Za duży [Nm], prosta przebudowa.


Eslike
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, napiszę krótko i na temat.

Jestem laikiem w sprawach RC (od strony technnicznej). Posiadam łódkę RC (dla dzieci, choć dorośli też się świetnie bawią). Jest to prosta konstrukcja, podstawowa.

 

Łódka ma 2 silniki klasy 380, Sc Ni-cd 8.4V. Sterowanie banalne czyli przód, lewo, prawo. Jako, że chcę przełożyć napęd do mojej łódki zanętowej pojawia się problem z momentem obrotowym i prędkością bo nie mam regulacji obrotów czy prędkości samej łódki, po prostu wciskam PRZÓD i od razu jest 'ogień'.

Reasumując, przeraża mnie wizja zagłębiania się w temat budowy i właściowści mechanizmów napędowych więc zwracam się o pomoc tutaj. Co muszę zrobić aby obniżyć [Nm]? Dodatkowe podzespoły? Jakie? Dodam, że chcę aby to była prosta konstrukcja, bez jakiś wariantów 'premium' i tak dalej... Chcę dodać gazu i chcę aby łódź płynęła wolno (nie potrzebuję płynnej regulacji prędkości (no chyba, że to jest prostsze niż mi się wydaję). Wychodzę z założenia, że jeśli już to się zrobi to czas zabawy na naładowanym aku wzrośnie (nie ważne o ile, teraz jest to ok.10-15min ciągłej pracy). Nie chcę zmieniać śrub napędowych i ingerować w inne podzespoły, interesuje mnie tylko prędkość tejże łodzi.

 

Czy powie mi ktoś co musiał bym kupić/zmienić aby osiągnąć mój cel? Tak na chłopski rozum, i bez owijania. Hmm, jeśli o czymś nie wspomniałem to wspomnę tylko proszę o pomoc. Załączam zdjęcie wnętrza łodzi. Z góry dziękuję.

post-17198-0-95655200-1431263902.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, mniejsze napięcie to rozumiem i raczej ogarnę :) Natomiast co mam rozumieć przez 'sterowanie proporcjonalne'? Jak zejdę o połowę napięcia (do 4,8v) to muszę jeszcze coś majstrować przy nadajniku do sterowania lub podzespołach łodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach