Karol93 Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Tak ostatnio sporo o tym czytałem i szczerze powiedziawszy bardzo mi sie to spodobało . Wiem że pewnie sie denerwujecie że zakładam tyle tematów, ale cała reszta projektów została tylko troche uśpiona aż do momentu przypływu gotówki (tak co bym sobie wszystko naraz zamówił z modele.sklep.pl) . Tak oglądam i ogląam, to cox'sika 0,8 za 5dych mozna kupić, cały zestaw do operowania modelem 5dych no i model pewnie ze 30zł . Plusem jest to, że silnik zawsze będzie mozna pozniej zastosować w jakimś RC:). Do konkursu chyba sie nie zmieszcze z tym moim ToTo... brakło balsy, a nie chce zamawiać jeden deski za 5zł i przesyłka 16 ;/. Chce zaczekać aż sie dowiem co jeszcze będe potrzebować na kolejne modele i wtedy sobie mega zamówienie, tak co bym miał na wszystkie planowane modele . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Zanim zaczniesz robić cokolwiek polecam zapoznać się z książką Piotra Zawady "Sekrety modeli akrobacyjnych na uwięzi" oraz dodatkowo z książką Andrzeja Rachwała "Lotnicze modele wyczynowe na uwięzi". Obie pozycje są do dostania za parę złotych na Allegro. Książki, pomimo poważnych tytułów, napisane są przystępnie i krok po kroku wyjaśniają "co, jak i gdzie". Oczywiście trzeba wziąć poprawki na zmiany i rozwój rynku modelarskiego (np. nowe silniki czy materiały), bo były pisane kilkanaście lat temu, tym niemniej idea pozostaje ta sama. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol93 Opublikowano 6 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 książki zakupione, powinny dotrzeć na dniach Teraz sie zastanawiam co dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Czytać! :devil: W każdej książce są plany różnych modeli. W pozycji drugiej są duże arkusze 1:1, ale są to bardziej zaawansowane modele, natomiast w pierwszej książce są m.in. plany modeli dla początkujących, z tym że są w skali na stronach. W przerwach w czytaniu możesz pobawić się w powiększenie planów. A potem masz całe lato na budowę i ulotnienie modelu . Jak nie chce ci się budować od podstaw, to pewnie można znależć w sklepach modelarskich jakieś zestawy do budowy, o np. tu: http://www.modelmaking.pl/ires/oferta/1/2/ , a może i taniej? Do pomocy w startach trzeba mieć kolegę. Szczegóły to już nie ja, bo daaaawno wypadłem z obiegu, ale na forum mamy aktywnych lataczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol93 Opublikowano 6 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 za każdą książke dałem 15zł +przesyłka (w dobrym stanie) mam nadzieje że będą tego warte . Co do kupowania... zawsze jakoś wolałem sam sobie pogrzebać przy modelu . Przypuszczam że koszta będą te same, a i pewnie moj będzie gorzej latać, ale jakoś wole rozwalić(albo i nie;p) swój model, niż kupny . Czytać będe, jak książeczki przyjdą - zapowiada sie lekturka na najbliższy czas . Teraz będe musial sie sprężyć z zarobkami i robotą . Musze zbudować tego ToTo... żeby dostać te nagrody (wtedy w RC będe musiał włożyć już pewnie jakieś grosze) i później już pozostanie tylko i wyłącznie budowa i kompletowanie kolejnych zestawów - nowych RC oraz uwięź . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol93 Opublikowano 13 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 Książki dotarły, jestem w trakcie lektury . Chciałbym już zacząć cokolwiek więcej zaczać dłubać. Teraz pytanie - najpierw kupić silnik, czy model, i silnik żarowy czy samozapłon ? Na korzyść samozaplonu jest napewno dość niska cena utrzymania i mała paliwożerność. Przy żarowych... napewno zywotność i otrzymywana moc . Zależy mi na jak największej dawce frajdy przy małym zużyciu pieniędzy (cena silnika żarowego 2x większa) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekW Opublikowano 13 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 Samozapłon i niska cena utrzymania? Paliwo jest dużo droższe niż żarowe. Kup silnik żarowy i nie kombinuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 13 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 kup jakiegoś meteora na allegro pełno tego jest meteor 2,5ccm to akurat do modelu do 1,1m niestety sam nie użytkowąłem tych silników niech się wypowiedzą inni taki silnik kosztuje okolo 50zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol93 Opublikowano 13 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 Panie Tomku, czy ja wiem czy droższe ? na litrze paliwka lata sie około dwóch godzini kosztuje ono 34zł, a jak jest z żarowymi ? Ile sie polata na jednym litrze metanolu ? PS. Na dodatek samemu mieszanie troche taniej wychodzi, a jeden ze sklepów internetowych chemicznych udostępnia eter i nafte - eter 27/l a o cene nafty jeszcze sie nie pytałem . Niestety... cena przesyłki jest porażająca - 40zł :\ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 13 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 moze paliwo nie jest tanie, ale wystarczy kupic eter, nafte i olej i za duzo mniejsze pieniadze miec dobre paliwko. Do żarowych potrzeba dużo wiecej osprzętu (świece, żarki, tłumik), a do samozapłona?! może po paru lotach model jest 'obrzygany', ale jaka frajda wyczyścic swoje cudo po udanych lotach Uwięź ma dopiero ten urok jesli wszystko daje eterem wyplutym przez malutki wydech samozapłona EDIT: skąd wziąłeś taki drogi eter, ja widziałem w granicach bodaj 15 PLN za litr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekW Opublikowano 13 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 Litr standardowego żarowego wychodzi koło 10 zł, a z 10% domieszką nitro 14 zł. więc tu masz 3x drożej Co do tego ile polata się na litrze... Coxikiem 0.049 pewnie do końca jego życia , trzeba porównywać konkretne silnik. Paliwa samozapłonowego bym sam nie mieszał, chyba że lubisz niezaplanowane drzemki Żeby była jasność, nie mam nic do silników samozapłonowych, sam taki odpalałem ponad 20 lat temu jako pierwszy silniczek spalinowy w życiu (mam go notabene do dziś). Uważam jednak że obecnie, dla początkującego łatwiejszy w użyciu i tańszy w obsłudze jest silnik żarowy. Samozapłony to domena hobbystów-sentymentalistów i zawodników niektórych kategorii (F2C). Jeżeli chciałbyś tanio kupić silnik do uwięziowca to poszukaj OS Maxów 10 (1.5cc) lub 15 (2.5 cc) LA-S - są konstruowane specjalnie z myślą o uwięzi. PS. Nie panuj mi tak, to jest forum netowe i zgodnie z netykietą nie używamy takich form (no chyba że chcemy kogoś obrazić) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol93 Opublikowano 13 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 ok, ok, Tomku Chodzi mi o silniki 2,5ccm, bo (według różnych źródeł) są najodpowiedniejsze dla początkujących modeli . A ten OS'y też wcale takie tanie nie są... zastanawialem sie nad MVVS, ponieważ gdzieś wyczytalem że nie potrzeba do niego nitra, czyli znów troche zmalała by cena paliwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol93 Opublikowano 14 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 Witam Wydaje mi sie, ze najodpowiedniejszym wyborem byłby ASP .15. Koszt to 139zł. Zastanawialem sie jeszcze, czy sobie nei zamowic z towerhobbies, FOX'a http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXG887&P=0 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 Lepiej jest kupić silnik z gaźnikiem RC. Do lotów na uwięzi blokujesz przepustnicę w jednym położeniu - a jak dojdziesz do modeli RC to będzie jak znalazł. Ten FOX jest tani - ale w USA. Jak doliczysz koszty przesyłki ewentualne cło i vat to zrobi się cena ok 140 - 150 i to bez gaźnika RC. MVVS jest fajny - bo widziałem już nie raz bardzo skatowane silniki (poobijane o beton) które nadal działały Problem w tym, że raczej nie jest przeznaczony dla początkujących - trzeba wiedzieć jak wyregulować go dwoma iglicami. Ja bym obstawiał ASP 15 lub OS 15 LA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol93 Opublikowano 16 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 Wiem że MVVS ciężke w wyregulowaniu, ale znalazłem całkiem niezłą oferte na allegro.. silnik MVVS (osiem lat mają, ale leżały nie używane, zakonserwowane) 3,5ccm za 150zł +tłumik 60zł. Wydaje mi sie że to dość dobra oferta . http://allegro.pl/item365117093_nowe_mvvs_3_5_ccm.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_F3J Opublikowano 17 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2008 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol93 Opublikowano 17 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2008 Jeśli poświadczysz ręką że to wogóle poleci to biore . Nie no, żart . Model z chęcią przyjme, bo przyda sie na początek (juz i tak mase wydatków mam). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_F3J Opublikowano 17 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2008 Jeśli poświadczysz ręką że to wogóle poleci to biore . Nie no, żart . Model z chęcią przyjme, bo przyda sie na początek (juz i tak mase wydatków mam). Czemu miałby nie polecieć ? Model latał i to dużo ale niestety nie widziałem jak Może i wygląda jak grat ale jak go okleisz to będzie jak nowy :> Na folie stracisz niecałe 20zł.Napisz do mnie na gg po 12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol93 Opublikowano 17 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2008 Mógłbym wiedzieć jeszcze jaką ma rozpiętość ten model ? Chce kupić silnik 3,5ccm i nie chcialbym żeby pozniej ten model leżał i znów niszczał . PS. Z rozmiaru folii moge wywnioskować ze coś koło metra, ale wole być pewnym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol93 Opublikowano 17 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2008 Mam pytanko - czy kiedysiejsze (z lat 80tych) 7ccm to to samo co dzisiejsze 7ccm ? Znalazłem bardzo fajny, prosty modelik w książce Pana Zawady, pisze że Autor wykorzystuje do napędu silnik 7,5ccm. Ja planuje 3,5ccm - dobry wybór ? czy brać coś mniejszego ? Model który mi chodzi po głowie ma 1,25m rozpiętości (co dziwne, jeden płat jest o 1cm krótszy ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.