Skocz do zawartości

Pierwszy model na uwięzi


Karol93

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak ostatnio sporo o tym czytałem i szczerze powiedziawszy bardzo mi sie to spodobało :). Wiem że pewnie sie denerwujecie że zakładam tyle tematów, ale cała reszta projektów została tylko troche uśpiona aż do momentu przypływu gotówki (tak co bym sobie wszystko naraz zamówił z modele.sklep.pl) :). Tak oglądam i ogląam, to cox'sika 0,8 za 5dych mozna kupić, cały zestaw do operowania modelem 5dych no i model pewnie ze 30zł :). Plusem jest to, że silnik zawsze będzie mozna pozniej zastosować w jakimś RC:). Do konkursu chyba sie nie zmieszcze z tym moim ToTo... brakło balsy, a nie chce zamawiać jeden deski za 5zł i przesyłka 16 ;/. Chce zaczekać aż sie dowiem co jeszcze będe potrzebować na kolejne modele i wtedy sobie mega zamówienie, tak co bym miał na wszystkie planowane modele ;).

Opublikowano

Zanim zaczniesz robić cokolwiek polecam zapoznać się z książką Piotra Zawady "Sekrety modeli akrobacyjnych na uwięzi" oraz dodatkowo z książką Andrzeja Rachwała "Lotnicze modele wyczynowe na uwięzi". Obie pozycje są do dostania za parę złotych na Allegro.

Książki, pomimo poważnych tytułów, napisane są przystępnie i krok po kroku wyjaśniają "co, jak i gdzie". Oczywiście trzeba wziąć poprawki na zmiany i rozwój rynku modelarskiego (np. nowe silniki czy materiały), bo były pisane kilkanaście lat temu, tym niemniej idea pozostaje ta sama.

Opublikowano

Czytać! :devil:

W każdej książce są plany różnych modeli. W pozycji drugiej są duże arkusze 1:1, ale są to bardziej zaawansowane modele, natomiast w pierwszej książce są m.in. plany modeli dla początkujących, z tym że są w skali na stronach. W przerwach w czytaniu możesz pobawić się w powiększenie planów. A potem masz całe lato na budowę i ulotnienie modelu :D .

Jak nie chce ci się budować od podstaw, to pewnie można znależć w sklepach modelarskich jakieś zestawy do budowy, o np. tu: http://www.modelmaking.pl/ires/oferta/1/2/ , a może i taniej?

Do pomocy w startach trzeba mieć kolegę. Szczegóły to już nie ja, bo daaaawno wypadłem z obiegu, ale na forum mamy aktywnych lataczy :D

Opublikowano

za każdą książke dałem 15zł +przesyłka (w dobrym stanie) mam nadzieje że będą tego warte ;). Co do kupowania... zawsze jakoś wolałem sam sobie pogrzebać przy modelu :). Przypuszczam że koszta będą te same, a i pewnie moj będzie gorzej latać, ale jakoś wole rozwalić(albo i nie;p) swój model, niż kupny :). Czytać będe, jak książeczki przyjdą - zapowiada sie lekturka na najbliższy czas ;). Teraz będe musial sie sprężyć z zarobkami i robotą ;). Musze zbudować tego ToTo... żeby dostać te nagrody (wtedy w RC będe musiał włożyć już pewnie jakieś grosze) i później już pozostanie tylko i wyłącznie budowa i kompletowanie kolejnych zestawów - nowych RC oraz uwięź ;).

Opublikowano

Książki dotarły, jestem w trakcie lektury :). Chciałbym już zacząć cokolwiek więcej zaczać dłubać. Teraz pytanie - najpierw kupić silnik, czy model, i silnik żarowy czy samozapłon ? Na korzyść samozaplonu jest napewno dość niska cena utrzymania i mała paliwożerność. Przy żarowych... napewno zywotność i otrzymywana moc :). Zależy mi na jak największej dawce frajdy przy małym zużyciu pieniędzy :) (cena silnika żarowego 2x większa)

Opublikowano

kup jakiegoś meteora na allegro pełno tego jest meteor 2,5ccm to akurat do modelu do 1,1m

niestety sam nie użytkowąłem tych silników niech się wypowiedzą inni taki silnik kosztuje okolo 50zł

Opublikowano

Panie Tomku, czy ja wiem czy droższe ? na litrze paliwka lata sie około dwóch godzini kosztuje ono 34zł, a jak jest z żarowymi ? Ile sie polata na jednym litrze metanolu ? :)

PS. Na dodatek samemu mieszanie troche taniej wychodzi, a jeden ze sklepów internetowych chemicznych udostępnia eter i nafte - eter 27/l a o cene nafty jeszcze sie nie pytałem :). Niestety... cena przesyłki jest porażająca - 40zł :\

Opublikowano

moze paliwo nie jest tanie, ale wystarczy kupic eter, nafte i olej i za duzo mniejsze pieniadze miec dobre paliwko.

Do żarowych potrzeba dużo wiecej osprzętu (świece, żarki, tłumik), a do samozapłona?! może po paru lotach model jest 'obrzygany', ale jaka frajda wyczyścic swoje cudo po udanych lotach :D

Uwięź ma dopiero ten urok jesli wszystko daje eterem wyplutym przez malutki wydech samozapłona ;)

 

EDIT: skąd wziąłeś taki drogi eter, ja widziałem w granicach bodaj 15 PLN za litr

Opublikowano

Litr standardowego żarowego wychodzi koło 10 zł, a z 10% domieszką nitro 14 zł. więc tu masz 3x drożej :)

Co do tego ile polata się na litrze... Coxikiem 0.049 pewnie do końca jego życia :D;), trzeba porównywać konkretne silnik.

Paliwa samozapłonowego bym sam nie mieszał, chyba że lubisz niezaplanowane drzemki ;)

 

Żeby była jasność, nie mam nic do silników samozapłonowych, sam taki odpalałem ponad 20 lat temu jako pierwszy silniczek spalinowy w życiu (mam go notabene do dziś).

Uważam jednak że obecnie, dla początkującego łatwiejszy w użyciu i tańszy w obsłudze jest silnik żarowy. Samozapłony to domena hobbystów-sentymentalistów :) i zawodników niektórych kategorii (F2C).

Jeżeli chciałbyś tanio kupić silnik do uwięziowca to poszukaj OS Maxów 10 (1.5cc) lub 15 (2.5 cc) LA-S - są konstruowane specjalnie z myślą o uwięzi.

 

 

PS. Nie panuj mi tak, to jest forum netowe i zgodnie z netykietą nie używamy takich form (no chyba że chcemy kogoś obrazić) :D

Opublikowano

ok, ok, Tomku :) Chodzi mi o silniki 2,5ccm, bo (według różnych źródeł:P) są najodpowiedniejsze dla początkujących modeli :). A ten OS'y też wcale takie tanie nie są... zastanawialem sie nad MVVS, ponieważ gdzieś wyczytalem że nie potrzeba do niego nitra, czyli znów troche zmalała by cena paliwa ;)

Opublikowano

Lepiej jest kupić silnik z gaźnikiem RC.

 

Do lotów na uwięzi blokujesz przepustnicę w jednym położeniu - a jak dojdziesz do modeli RC to będzie jak znalazł.

Ten FOX jest tani - ale w USA. Jak doliczysz koszty przesyłki ewentualne cło i vat to zrobi się cena ok 140 - 150 i to bez gaźnika RC.

MVVS jest fajny - bo widziałem już nie raz bardzo skatowane silniki (poobijane o beton) które nadal działały :) Problem w tym, że raczej nie jest przeznaczony dla początkujących - trzeba wiedzieć jak wyregulować go dwoma iglicami.

Ja bym obstawiał ASP 15 lub OS 15 LA.

Opublikowano

Jeśli poświadczysz ręką że to wogóle poleci to biore :P. Nie no, żart ;). Model z chęcią przyjme, bo przyda sie na początek (juz i tak mase wydatków mam).

Opublikowano
Jeśli poświadczysz ręką że to wogóle poleci to biore :P. Nie no, żart ;). Model z chęcią przyjme, bo przyda sie na początek (juz i tak mase wydatków mam).

 

Czemu miałby nie polecieć ? Model latał i to dużo ale niestety nie widziałem jak :P Może i wygląda jak grat ale jak go okleisz to będzie jak nowy :> Na folie stracisz niecałe 20zł.Napisz do mnie na gg po 12

Opublikowano

Mógłbym wiedzieć jeszcze jaką ma rozpiętość ten model ?:) Chce kupić silnik 3,5ccm i nie chcialbym żeby pozniej ten model leżał i znów niszczał ;).

PS. Z rozmiaru folii moge wywnioskować ze coś koło metra, ale wole być pewnym ;)

Opublikowano

Mam pytanko - czy kiedysiejsze (z lat 80tych) 7ccm to to samo co dzisiejsze 7ccm ? :) Znalazłem bardzo fajny, prosty modelik w książce Pana Zawady, pisze że Autor wykorzystuje do napędu silnik 7,5ccm. Ja planuje 3,5ccm - dobry wybór ? czy brać coś mniejszego ? Model który mi chodzi po głowie ma 1,25m rozpiętości (co dziwne, jeden płat jest o 1cm krótszy :P)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.