Skocz do zawartości

Pierwszy model na uwięzi


Karol93

Rekomendowane odpowiedzi

Tak ostatnio sporo o tym czytałem i szczerze powiedziawszy bardzo mi sie to spodobało :). Wiem że pewnie sie denerwujecie że zakładam tyle tematów, ale cała reszta projektów została tylko troche uśpiona aż do momentu przypływu gotówki (tak co bym sobie wszystko naraz zamówił z modele.sklep.pl) :). Tak oglądam i ogląam, to cox'sika 0,8 za 5dych mozna kupić, cały zestaw do operowania modelem 5dych no i model pewnie ze 30zł :). Plusem jest to, że silnik zawsze będzie mozna pozniej zastosować w jakimś RC:). Do konkursu chyba sie nie zmieszcze z tym moim ToTo... brakło balsy, a nie chce zamawiać jeden deski za 5zł i przesyłka 16 ;/. Chce zaczekać aż sie dowiem co jeszcze będe potrzebować na kolejne modele i wtedy sobie mega zamówienie, tak co bym miał na wszystkie planowane modele ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zaczniesz robić cokolwiek polecam zapoznać się z książką Piotra Zawady "Sekrety modeli akrobacyjnych na uwięzi" oraz dodatkowo z książką Andrzeja Rachwała "Lotnicze modele wyczynowe na uwięzi". Obie pozycje są do dostania za parę złotych na Allegro.

Książki, pomimo poważnych tytułów, napisane są przystępnie i krok po kroku wyjaśniają "co, jak i gdzie". Oczywiście trzeba wziąć poprawki na zmiany i rozwój rynku modelarskiego (np. nowe silniki czy materiały), bo były pisane kilkanaście lat temu, tym niemniej idea pozostaje ta sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytać! :devil:

W każdej książce są plany różnych modeli. W pozycji drugiej są duże arkusze 1:1, ale są to bardziej zaawansowane modele, natomiast w pierwszej książce są m.in. plany modeli dla początkujących, z tym że są w skali na stronach. W przerwach w czytaniu możesz pobawić się w powiększenie planów. A potem masz całe lato na budowę i ulotnienie modelu :D .

Jak nie chce ci się budować od podstaw, to pewnie można znależć w sklepach modelarskich jakieś zestawy do budowy, o np. tu: http://www.modelmaking.pl/ires/oferta/1/2/ , a może i taniej?

Do pomocy w startach trzeba mieć kolegę. Szczegóły to już nie ja, bo daaaawno wypadłem z obiegu, ale na forum mamy aktywnych lataczy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za każdą książke dałem 15zł +przesyłka (w dobrym stanie) mam nadzieje że będą tego warte ;). Co do kupowania... zawsze jakoś wolałem sam sobie pogrzebać przy modelu :). Przypuszczam że koszta będą te same, a i pewnie moj będzie gorzej latać, ale jakoś wole rozwalić(albo i nie;p) swój model, niż kupny :). Czytać będe, jak książeczki przyjdą - zapowiada sie lekturka na najbliższy czas ;). Teraz będe musial sie sprężyć z zarobkami i robotą ;). Musze zbudować tego ToTo... żeby dostać te nagrody (wtedy w RC będe musiał włożyć już pewnie jakieś grosze) i później już pozostanie tylko i wyłącznie budowa i kompletowanie kolejnych zestawów - nowych RC oraz uwięź ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Książki dotarły, jestem w trakcie lektury :). Chciałbym już zacząć cokolwiek więcej zaczać dłubać. Teraz pytanie - najpierw kupić silnik, czy model, i silnik żarowy czy samozapłon ? Na korzyść samozaplonu jest napewno dość niska cena utrzymania i mała paliwożerność. Przy żarowych... napewno zywotność i otrzymywana moc :). Zależy mi na jak największej dawce frajdy przy małym zużyciu pieniędzy :) (cena silnika żarowego 2x większa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Tomku, czy ja wiem czy droższe ? na litrze paliwka lata sie około dwóch godzini kosztuje ono 34zł, a jak jest z żarowymi ? Ile sie polata na jednym litrze metanolu ? :)

PS. Na dodatek samemu mieszanie troche taniej wychodzi, a jeden ze sklepów internetowych chemicznych udostępnia eter i nafte - eter 27/l a o cene nafty jeszcze sie nie pytałem :). Niestety... cena przesyłki jest porażająca - 40zł :\

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze paliwo nie jest tanie, ale wystarczy kupic eter, nafte i olej i za duzo mniejsze pieniadze miec dobre paliwko.

Do żarowych potrzeba dużo wiecej osprzętu (świece, żarki, tłumik), a do samozapłona?! może po paru lotach model jest 'obrzygany', ale jaka frajda wyczyścic swoje cudo po udanych lotach :D

Uwięź ma dopiero ten urok jesli wszystko daje eterem wyplutym przez malutki wydech samozapłona ;)

 

EDIT: skąd wziąłeś taki drogi eter, ja widziałem w granicach bodaj 15 PLN za litr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Litr standardowego żarowego wychodzi koło 10 zł, a z 10% domieszką nitro 14 zł. więc tu masz 3x drożej :)

Co do tego ile polata się na litrze... Coxikiem 0.049 pewnie do końca jego życia :D;), trzeba porównywać konkretne silnik.

Paliwa samozapłonowego bym sam nie mieszał, chyba że lubisz niezaplanowane drzemki ;)

 

Żeby była jasność, nie mam nic do silników samozapłonowych, sam taki odpalałem ponad 20 lat temu jako pierwszy silniczek spalinowy w życiu (mam go notabene do dziś).

Uważam jednak że obecnie, dla początkującego łatwiejszy w użyciu i tańszy w obsłudze jest silnik żarowy. Samozapłony to domena hobbystów-sentymentalistów :) i zawodników niektórych kategorii (F2C).

Jeżeli chciałbyś tanio kupić silnik do uwięziowca to poszukaj OS Maxów 10 (1.5cc) lub 15 (2.5 cc) LA-S - są konstruowane specjalnie z myślą o uwięzi.

 

 

PS. Nie panuj mi tak, to jest forum netowe i zgodnie z netykietą nie używamy takich form (no chyba że chcemy kogoś obrazić) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, ok, Tomku :) Chodzi mi o silniki 2,5ccm, bo (według różnych źródeł:P) są najodpowiedniejsze dla początkujących modeli :). A ten OS'y też wcale takie tanie nie są... zastanawialem sie nad MVVS, ponieważ gdzieś wyczytalem że nie potrzeba do niego nitra, czyli znów troche zmalała by cena paliwa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej jest kupić silnik z gaźnikiem RC.

 

Do lotów na uwięzi blokujesz przepustnicę w jednym położeniu - a jak dojdziesz do modeli RC to będzie jak znalazł.

Ten FOX jest tani - ale w USA. Jak doliczysz koszty przesyłki ewentualne cło i vat to zrobi się cena ok 140 - 150 i to bez gaźnika RC.

MVVS jest fajny - bo widziałem już nie raz bardzo skatowane silniki (poobijane o beton) które nadal działały :) Problem w tym, że raczej nie jest przeznaczony dla początkujących - trzeba wiedzieć jak wyregulować go dwoma iglicami.

Ja bym obstawiał ASP 15 lub OS 15 LA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że MVVS ciężke w wyregulowaniu, ale znalazłem całkiem niezłą oferte na allegro.. silnik MVVS (osiem lat mają, ale leżały nie używane, zakonserwowane) 3,5ccm za 150zł +tłumik 60zł. Wydaje mi sie że to dość dobra oferta ;). http://allegro.pl/item365117093_nowe_mvvs_3_5_ccm.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli poświadczysz ręką że to wogóle poleci to biore :P. Nie no, żart ;). Model z chęcią przyjme, bo przyda sie na początek (juz i tak mase wydatków mam).

 

Czemu miałby nie polecieć ? Model latał i to dużo ale niestety nie widziałem jak :P Może i wygląda jak grat ale jak go okleisz to będzie jak nowy :> Na folie stracisz niecałe 20zł.Napisz do mnie na gg po 12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbym wiedzieć jeszcze jaką ma rozpiętość ten model ?:) Chce kupić silnik 3,5ccm i nie chcialbym żeby pozniej ten model leżał i znów niszczał ;).

PS. Z rozmiaru folii moge wywnioskować ze coś koło metra, ale wole być pewnym ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko - czy kiedysiejsze (z lat 80tych) 7ccm to to samo co dzisiejsze 7ccm ? :) Znalazłem bardzo fajny, prosty modelik w książce Pana Zawady, pisze że Autor wykorzystuje do napędu silnik 7,5ccm. Ja planuje 3,5ccm - dobry wybór ? czy brać coś mniejszego ? Model który mi chodzi po głowie ma 1,25m rozpiętości (co dziwne, jeden płat jest o 1cm krótszy :P)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.