solainer Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 Mam taki coś Jest to Kyosho z silnikiem 0,15 (nie mam pojęcia co to za model bo nie zajmuje się samochodami na co dzień ).Kolega znalazł go w Norwegi w koszu na śmieci i przywiózł do mnie wiedząc że lubię zabawki RC. Poskładałem wszystko do kupy i uruchomiłem go bez większych trudności. Pojeździłem z pół godziny model o dziwo zachowywał sie całkowicie poprawnie, bez problemu osiągał duże szybkości i dobrze trzymał sie asfaltu. Za drugim razem jak wyszedłem pojeździć juz nie było tak dobrze - silnik gaśnie na wysokich obrotach. Jeżeli ustawie bogatszą mieszankę silnik się zalewa ,a jak ustawie tak jak trzeba silnik zachowuje się poprawnie do mniej więcej połowy gazu po otwarciu przepustnica do pełna gaśnie od razu. Co może być przyczyną takiego zachowania się silnika ? dodam że mam doświadczeni z silnikami spalinowymi ale lotniczymi. Instalacja paliwowa zachowuje się normalnie wymieniłem wszystkie przewody nigdzie nie pojawiają się pęcherze powietrza. Silnik rozebrałem w celu sprawdzenia w jakim jest stanie ( nie ma przedmuchów, gładź cylindra bez rys , kompresja dobra, nie ma luzów na wale i korbowodzie ). Link to comment Share on other sites More sharing options...
elektron Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 Ja sie na silnikach nie znam i Ci nie odpowiem, ale intrygujne mnie jedna rzecz... mianowicie rura wydechowa, ktora wydeje mi sie ustawiona jest pod prad kierunku jazdy do przodu? (mam nadzieje ze mnie rozumiesz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEQ Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 Hej Jeśli byś się dobrze na fotkę przyglądnął to zobaczył byś coś takiego : Ten mały dzyndzelek skierowany w ziemie to koniec rury :] Link to comment Share on other sites More sharing options...
solainer Posted January 10, 2007 Author Share Posted January 10, 2007 Wiem że to koniec rury i jest ona dobrze zamontowana, a układ wydechowy jest drożny wiec raczej to nie jest przyczyną takiego zachowania. Z tłumika mam podprowadzane ciśnienie tak jak powinno być. Silnik chodził całkowicie prawidłowo no i przestał z bliżej nie wyjaśnionych przyczyn dlatego ciężko mi znaleźć wyjaśnienie co może być nie tak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akrobata Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 Może sprawdź układ zasilania paliwa rozkręć gaźnik i go wymyj, dokładnie przejrzy wężyki czy nie pękły, również filtr paliwa czy nie jest zabrudzony..... Pozdrawiam Wojtek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Osa Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 A może świeca już dobrze nie rzaży..... Miałem to kiedys przy uruchomieniu było ok a po jakichś 5 -6 minutach klapa. Wymiana na nową pomogła. Link to comment Share on other sites More sharing options...
modelmaniak Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 1.sprawdx szczelnosc instalacji paliwowej-wymien wszystkie rurki na nowe. 2.Zmień świecę na nową. 3.Wykręć iglicę z rozpylacza i przepłukaj rozpylacz paliwem ze strzykawki. 4.Sprawdź szczelność skrzyni korbowej- ew.wymień uszczelkę. 5.Sprawdź szczelność mocowania gaźnika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin133 Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 1.sprawdx szczelnosc instalacji paliwowej-wymien wszystkie rurki na nowe.2.Zmień świecę na nową. 3.Wykręć iglicę z rozpylacza i przepłukaj rozpylacz paliwem ze strzykawki. 4.Sprawdź szczelność skrzyni korbowej- ew.wymień uszczelkę. 5.Sprawdź szczelność mocowania gaźnika. Oczywiście te żeczy powinieneś wykonac jako pierwsze. Bardzo ważne jest też zastosowane paliwo (nic o tym nie napisałeś zaznaczyłeś tylko że na codzień obsługujesz silniki lotnicze) Silniki samochodowe wymagają większej ilości nitro! Co przy obecnych temp. może mieć duże znaczenie. Jeśli dalej obsługa silnika zawiedzie sprawdź jeszcze te punkty. 1. Czy silnik przerywa pracę natychmiast? (jeśli tak) 2. Czy na załączonym zażeniu silnik ma podobny objaw? (jeśli nie) Gdy silnik spełnia dwa wyżej wymienione punkty można podejżewać niedostateczną ciepłotę silnika. Wówczas zmiana świecy na taką samą może nie dać pozytywnego rezultatu. Trzeba wymienić na cieplejszą i wrócić do poprzedniej gdy temp. zewnętrzna wzrośnie i kilkanaście stopni. Dodam również że bazuję na doświadczeniach w obsłudze silników lotniczych. Link to comment Share on other sites More sharing options...
solainer Posted January 10, 2007 Author Share Posted January 10, 2007 Jak juz wspomniałem w pierwszym poście wszystkie punkty które proponowaliście wykonałem czyli : -rozebrałem by sprawdzić czystość gaźnika -szukałem czy nie bierze powietrza ze skrzyni korbowej albo spod gaźnika -sprawdziłem czy nie leje spod głowicy -wymieniłem cała instalacje paliwową (nigdzie nie powstają bańki powietrza) Możliwe jest opcja że to paliwo bo używam lotniczego 5% nitro bo akurat to mam pod ręką ale dlaczego działał normalnie przez trochę ( kilka zbiorników wyjeździłem i było ok ) i potem przestał. Nie chce specjalnie kupować 2,5 l paliwa do czegoś co może już nie działać to auto to w końcu złom ze śmietnika a ja z ciekawości i w sumie z niedowierzaniem zabrałem się za nie i okazało się że da się jeździć i to jest całkiem niezła zabawa . Dzisiaj jeszcze raz sprawdzę gaźnik i to czy gaśnie z rażeniem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qba Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 niezłe świrki fajne rzeczy ludzie wyrzucaja tez bym sie pobawil Link to comment Share on other sites More sharing options...
solainer Posted January 10, 2007 Author Share Posted January 10, 2007 Różne rzeczy można znaleźć , myślę, że to auto zostało wyrzucone z powodu mocowanie silnika, które sie odłamało i silnik trzymał sie na 1 śrubie co uniemożliwiało jazdę, ale gwintownik i i kilka godzin w warsztacie i zrobiłem nowe mocowanie. Całość nie jest nawet bardzo zużyta widać po głowicy że auto miało dachowanie i może wtedy urwał sie ten silnik i właściciel je wyrzucił ale to tylko moje przypuszczenia. Co do dalszych testów to z żarzeniem też gaśnie, nie ma żadnej różnicy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
modelarzkobi Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 Możliwe że świeca jest już złużyta i trzeba dać nową najlepiej tą samą ponieważ jak wcześniej mówiłeś że chodzi to czemu przy tej samej świecy by nie chodził. A jak to nie świeca to nie wiadomo co to może być skoro kompresja jest i luzów nie ma i nie puszcza na głowicy i na świecy. Możesz jeszcze sprubować na innym paliwie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
solainer Posted January 10, 2007 Author Share Posted January 10, 2007 Chyba jednak coś jest z instalacja paliwową lub gaźnikiem. Wymontowałem gaźnik jeszcze raz i bardzo dokładnie wyczyściłem i jest ciut lepiej silnik juz nie gaśnie po osiągnięciu obrotów maksymalnych ale pracuje nierównomiernie , przyspiesza i zwania i tak w kółko nie chce iść równo tak jakby na maksymalnych obrotach przestawał dostawać paliwo, a gdy obroty spadną to wystarcza to do tego aby utrzymać prace i znów sie rozpędzić i tak cały czas. Dalsze zubożanie mieszanki powoduje gaśnięcie nawet na wolnych obrotach, na bogatszej jest też gorzej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artur z kołobrzegu Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 Powiedz kumplowi żeby dla mnie też poszukał czegoś w śmietniku Taki samochodzik by mi wystarczył ewentualnie jakis chelikopter bądź w ostateczności może być samolot 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artur Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 Powiedz kumplowi żeby dla mnie też poszukał czegoś w śmietniku Taki samochodzik by mi wystarczył ewentualnie jakis chelikopter bądź w ostateczności może być samolot 8) ewentualnie najlepiej bylo by caly taki smietnik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 To ja zamawiam Raptora 60 z wszystkimi serwami i z żyro. Skurki po bananach raczej sie nie przydadzą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
solainer Posted January 13, 2007 Author Share Posted January 13, 2007 Heh ale naprawdę to auto pochodzi ze śmietnika Wcale nie robie sobie żartów, do tego auta mam jeszcze reklamówkę części i 2 nadajniki- jeden graupner z komputerem, a drugi to chyba standardowe radio od tego modelu (oba działają ) aha i jeszcze trzy odbiorniki ale tylko jeden kwarc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
elektron Posted January 13, 2007 Share Posted January 13, 2007 A odbiorniki jaka czestotliwosc i ile kanalow ?? Czlowiek ktory to wyrzucil chyba naprawde ma nierowno pod klapa:/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
solainer Posted January 13, 2007 Author Share Posted January 13, 2007 Wszystko na 27 mhz. Odbiorniki to hitec has-3mb 3 kanały , kiosho 2 kanałowy i 2 kanały acomos (tej fitmy nie znam). szkoda ze to 27 mhz i że nie chociaż 4 kanałowe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobo Posted February 2, 2008 Share Posted February 2, 2008 Hallo.Nadcisnienie w zbiorniku BARDZO WAZNE. MFG Henry. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.