enter1978 Opublikowano 15 Lipca 2015 Autor Opublikowano 15 Lipca 2015 Co do silnika to mam zamiar go kupić pod koniec miesiąca, Z racji tego że 29lipca będę w tym sklepie http://www.gimmik.pl/ to mam pytanie czy w ich ofercie jest silnik który będzie wskazany do mojego modelu? Nie wiem jak będę stał z finansami chciał bym kupić wszystko, ale muszę kupić jeszcze psa w tym miesiącu i nie wiem czy zostaną mi zbędne pieniądze, jeśli tak to wziął bym jeszcze regulator, pakiet i jakąś wystarczającą ładowarkę, jak budżet nie wytrzyma to wezmę tylko silnik i śmigło, czy mógł by ktoś sprawdzić co z ich oferty by pasowało do mojego modelu? chodzi mi o ładowarkę, silnik , regulator i pakiet, wiem że w pakiecie ważna jest wartość C i inne parametry dla tego sam nie zdecyduję sie nic wybierać, zdam się na forumowiczów. A dla czego ten sklep co w linku? bo będę tuz koło niego przejeżdżał więc warto samemu odebrać towar.
Bartek Piękoś Opublikowano 15 Lipca 2015 Opublikowano 15 Lipca 2015 http://www.gimmik.pl/GF2215-25,o,8527.html
enter1978 Opublikowano 16 Lipca 2015 Autor Opublikowano 16 Lipca 2015 Model mam już cały oklejony, dziś z grubsza oszlifowałem maskę silnika i wykonałem nową szybę. Ale mam dylemat , silnik na pewno wezmę ten co Bartek zaproponował, ale nie wiem jakie śmigło zastosować w planach jest napisane żeby zamontować śmigło 8x4 lub 9x6 na na zdjęciu autora planów w skończonym modelu jest śmigło trzy łopatowe nieznanych wymiarów, a w opisie silnika jest zalecane śmigło 10x4,7 lub 10x5 . Na symulatorze jak latam zawsze mam ciąg ustawiony 1:1 i taka dynamika bardzo mi odpowiada w trenerkach, jakie śmigło zastosować do tego silnika i tego modelu żeby to miało ręce i nogi?. Mam jeszcze pytanie odnośnie pakietu, nie mając wiedzy na ten temat wydedukowałem że mogę zastosować i pakiet s3 i s2 z tego co widzę pakiet s2 będzie miał o wiele lepsze parametry niz s3 za te same pieniądze ale domyślam się że moc silnika na s3 będzie o wiele lepsza niż na s2, jaki pakiet jest mi potrzebny?
Bartek Piękoś Opublikowano 16 Lipca 2015 Opublikowano 16 Lipca 2015 Co rozumiesz przez lepsze parametry na 2S? Nie mogę znaleźć w specyfikacji tego silnika, jakie śmigła na 2 a jakie na 3S. Strzelając: - możesz zastosować śmigło 8x4 3-łopatowe i napęd na 3S. - jeśli zalecają śmigła 10x5 (rozumiem, że na 2S) to na 3S silnik powinien sobie poradzić. - jeśli 2-łopatowe, to brałbym 9x6. Tu masz fajny silnik w dobrej cenie, ale z innego sklepu. Typowy silnik pod 3S, ma nieco lepsze osiągi od powyższego. Spokojnie powinien pociągnąć śmigło 3 łopatowe 9x5, ew. jeszcze bym poszukał 9x4. Te tabelki z opisami parametrów emaxów są w ogóle jakieś dziwne.Niektóre dane są z kosmosu. Dlatego gorąco polecam Ci dokonanie pomiarów ciągu i poboru prądu na kilku śmigłach. Nie wiem, czy masz taką możliwość. Jeśli nie, to powinieneś ją sobie stworzyć.
andrzej_t Opublikowano 17 Lipca 2015 Opublikowano 17 Lipca 2015 Patrząc na zdjęcie silnika z linku Bartka myślę, że ten silnik jest goły więc wypada pomyśleć o mocowaniu śmigła i konektorach pasujących do regulatora. Druga sprawa - ten silnik ma marne mocowanie - podstawa jest z cienkiej blaszki i potrafi pękać więc warto pomyśleć o jego właściwym zamocowaniu na kawałku płytki do druku o wymiarach 36x36mm i dopiero tą płytkę mocować do modelu i to z możliwością regulacji kątów czyli z podkładką pod płytkę wykonaną z epp o grubości 3-5mm.
dukeroger Opublikowano 17 Lipca 2015 Opublikowano 17 Lipca 2015 Przy 1kg modelu ja bym bral pod uwage tylko pakiet 3S Smiglo nalezy brac takie jak zaleca producent silnika, jak kupujesz na HobbyKiIng to jest sporo recenzji gdzie ludzie mierza z roznymi smiglami i podaja ciag i prady/napiecia pomierzone. Ogolnie ciagu powinno byc tyle co masy RTF (ready to fly) modelu co najmniej a prad powinien byc ponizej granicznego dla regulatora (dla bezpeiczenstwa przyjal bym 80% podanej wartosci). Odpusil bym smigla 3 lopatowe na razie. Jezeli masz sie uczyc to licz sie ze mozesz ich troche poniszczyc, ciezej sie tez je wywaza i wiecej kosztuja. Z pozytytwow maja mniejsza srednice i bardziej makietowy wyglad.
enter1978 Opublikowano 17 Lipca 2015 Autor Opublikowano 17 Lipca 2015 Dzięki wielki za sugestie, dla mnie każda podpowiedź ma wielkie znaczenie. Co do pakietu, mówiłem że s2 ma lepsze parametry w podobnej cenie, mam na myśli to że np do 100zł pakiet s2 będzie miał większą wydajność prądową i większą pojemność, żeby pakiet s3 miał tą pojemność trzeba troszkę dopłacić. No ale ja widzę że muszę się rozglądać za s3. Mam chęć na ten silnik http://www.gimmik.pl/GF2215-25,o,8527.html i to śmigło http://www.gimmik.pl/Smiglo_APC_10x5_E,o,16052.html regulator nie wiem może ten? http://www.gimmik.pl/Regulator_GPX_O30A,o,8299.html nie jest za drogi jest jeszcze taki sam tylko 20A ale 20A to chyba za mało. Wieczorem obejrzę jeszcze giełdę na forum, może tam ktos coś ma w dobrym stanie i w dobrej cenie, Niektórzy forumowicze mają do sprzedania pakiety, ładowarki, czasami piszą że nie używane, z drugiej strony boję się kupić coś co juz dawno powinno leżeć w śmietniku, zobaczymy, ostatecznie jak wyżej pisałem teraz kupię silnik, śmigło, regulator, i ładowarkę nowe, a pakiet w następnym miesiącu.
enter1978 Opublikowano 17 Lipca 2015 Autor Opublikowano 17 Lipca 2015 Mam jeszcze pytanie odnośnie mocowania skrzydła. mam taką wizję w element skrzydła który styka się z kadłubem od środka wkleić sklejkę , od spodu przykleić balsę, i przestrzelić to śrubami np3mm, śruby do sklejki przykleić żeby podczas przykręcania na nie nakrętek się nie obracały. Zrobiłem szkic który wygląda dramatycznie ale może ktoś domyśli się o co mi chodzi Wykonanie banalne, ale czy takie rozwiązanie ma poważne wady?
Bartek Piękoś Opublikowano 17 Lipca 2015 Opublikowano 17 Lipca 2015 Powinieneś przymocować za dźwigar. W powyższym rozwiązaniu jest duża szansa, że skrzydło odfrunie, zostanie tylko sklejka z balsą przykręcone do kadłuba.
dukeroger Opublikowano 17 Lipca 2015 Opublikowano 17 Lipca 2015 Ma; po pierwsze sruby powinny byc nylonowe, jak je przykleisz to po zerwaniu bedzie problem z wymiana, dlatego raczej mocuje sie nakretki - takie jak pokazalem wczesniej wada druga to po co 4 sruby... skrzydlo powinno od strony krawedzi natarcia byc mocowane kolkiem (badz kolkami) a przy krawedzi splywu 2 srubami Sugerowal bym te sruby wziac M4 vo mniejsze srednice latwo ukrecic jako inspiracje pokaze ci cos takiego: sruby wchodza od dolu itrafiaja w cos takiego:
andrzej_t Opublikowano 17 Lipca 2015 Opublikowano 17 Lipca 2015 Powinno być: skrzydło powinno od strony krawędzi natarcia być mocowane kołkiem (bądź kołkami) a przy krawędzi SPŁYWU 2 śrubami
Bartek Piękoś Opublikowano 17 Lipca 2015 Opublikowano 17 Lipca 2015 Andrzej, czy jeśli skrzydła ma się wyczepić przy uderzeniu, to nie powinno być odwrotnie?
dukeroger Opublikowano 17 Lipca 2015 Opublikowano 17 Lipca 2015 Powinno być: skrzydło powinno od strony krawędzi natarcia być mocowane kołkiem (bądź kołkami) a przy krawędzi SPŁYWU 2 śrubami oczywiscie racja - poprawione Andrzej, czy jeśli skrzydła ma się wyczepić przy uderzeniu, to nie powinno być odwrotnie? skrzydlo ma sie wyczepic jak koncem uderzy w ziemie, nie ma sie odlaczyc jak segment w rakiecie
wacek.matuszak Opublikowano 17 Lipca 2015 Opublikowano 17 Lipca 2015 A ja z zupełnie innej beczki . Gdzie kupić takie śruby nylonowe ? Bo w Poznaniu nie znalazłem żadnego sklepu z takim ustrojstwem ?
andrzej_t Opublikowano 17 Lipca 2015 Opublikowano 17 Lipca 2015 Skrzydło zaczepiając o ziemię wykonuje dosyć krótki ale szybki ruch ucinający śruby. To klasyczny układ stosowany od lat w wielu konstrukcjach. Poza tym trudno jest zrealizować mocowanie na kołki na spływie ze względu na niewielką grubość skrzydła w tym miejscu. Natomiast jeśli się na spływie wzmocni skrzydło i kadłub twardymi materiałami to działają na plastikowe śruby jak gilotyna ucinając je, co teoretycznie oszczędza kadłub. Ja od dawna stosuję jednak wyłącznie gumę do galotów a krótkie kołeczki z przodu i z tyłu jedynie pozycjonują skrzydło wysuwając się z płytkich otworów przy powiedzmy różnych kolizjach jak to u mnie. Skrzydło nie odpada od kadłuba w takim wypadku i model leci dalej a moja w tym głowa jak takim modelem sterować, gdy ułożenie skrzydła kpi z aerodynamiki. a śruby są choćby tutaj http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=1_94_640&products_id=803
micro Opublikowano 18 Lipca 2015 Opublikowano 18 Lipca 2015 A tu w Poznaniu na Łukasiewicza, do wyboru http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?d=szukaj&szukaj=+%C5%9ARUBA+PLAST&x=13&y=6
wacek.matuszak Opublikowano 18 Lipca 2015 Opublikowano 18 Lipca 2015 Roman jutro jestem na Kobylnicy ok. 11.00 to pogadamy. Jak byłem ostatnio W TYM SKLEPIE TO NIE ZAPYTAŁEM O TAKIE ŚRUBY. Mój błąd. Po wczorajszym klasycznym krecie wszystko naprawione=-dziś model oblatany ,więc cieszę się na jutrzejsze spotkanie.Oprócz FC szykowałem od 3 dni także innego trenerka M-500 i dziś w trakcie oblotu - przyznaję dosyć szybkiego - złożyło mu się skrzydło . Model nie do odbudowy, no cóż trochę więcej miejsca na inne modele. Pozdrawiam
enter1978 Opublikowano 20 Lipca 2015 Autor Opublikowano 20 Lipca 2015 Dziś zamontowałem ten silnik http://www.gimmik.pl/GF2215-25,o,8527.html i to śmigło http://www.gimmik.pl/Smiglo_APC_10x5_E,o,16052.html regulator nie wiem jaki kupiłem, był w woreczku nie ma na nim logo producenta, na woreczku jest tylko napisane 20A, tani był, planowałem 30A ale nic nie było w dobrej cenie, na stronie niby jest, a na stanie brak. Tak czy inaczej chciałem podłączyć silnik i sprawdzić czy w dobrą stronę chodzi itp, ale nie posiadam pakietu LiPol za to mam pakiet Ni-MH 8,4V i taki podłączyłem na próbę, po włączeniu wszystkiego, nie wiem czy radio czy odbiornik wydawał jakieś dźwięki jakieś takie pikanie, i wszystko ruszyło, stery działają silnik chodzi w dobrą stronę, przejechałem model po pokoju, ale strzeliło mi do głowy żeby sprawdzić jak on ciągnie. Złapałem go za ogon żeby nie odjechał i popchnąłem drążek gazu na maxa, w efekcie wyrwał wręgę silnikową, UHU POR puścił to raz, a dwa to mocowanie silnika jest źle zaprojektowane. Na szczęście straty są zerowe bo silnik nie odfrunął z kadłuba, choć nie wiele brakowało, ktoś wcześniej pisał w postach, żeby wręgę silnikową połączyć z tymi płaskownikami węglowymi, i teraz właśnie tak zrobię, bardzo potrzebne są wzmocnienia wręgi silnikowej, wiele razy nosiłem model trzymając go za tą wręgę i nic nie wskazywało że może coś puścić, a silnik wydarł ją w kilka sekund. Czy mógł bym prosić o wyjaśnienie w jakiej pozycji ma być zamocowany silnik?, chodzi mi o skłon, i czy on powinien być wychylony w lewo? i o ile, jak bym siedział w kabinie tego modelu to śmigło porusza się zgodnie ze wskazówkami zegara.
dukeroger Opublikowano 20 Lipca 2015 Opublikowano 20 Lipca 2015 taaa.... a nie mowilem co do sklonu i wyklonu to sprawdz jak bylo w oryginalnym projekcie
Bartek Piękoś Opublikowano 20 Lipca 2015 Opublikowano 20 Lipca 2015 Ciesz się, że wręga Ci odeszła w pokoju a nie w locie. Pamiętam, że pisałem Ci, że podłużnice kadłuba powinny się zaczynać od wręgi (połączone z nią i iść aż do ogona). Zrób połączenie wręga-podłużnica drewniana jakimś Soudalem albo żywicą (byle nie CA). Skłon dałbym 3-4 st. a wykłon w prawo ok. 3st. Skłon ustalałbym do linii bazowej kadłuba.
Rekomendowane odpowiedzi