Raffik Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Witam Szanowne grono Jako ze apetyt rosnie w miare jedzienia to upatrzylem sobie kolejnego samolota i w zwiazku z tym mam pare pytan do bardziej doswiadczonych modelarzy. Mowa o tym modelu: http://www.rcworld.pl/shop/index.php?products=product&prod_id=2892 http://www.modelehobby.pl/product_info.php/cPath/11_148_152/products_id/2810 Proszem nie krytykowac, on mi sie podoba i juz Troche danych ze strony dla nie lubiacych wlazic na linki: rozpiętość skrzydeł: 1650mm długość: 1250mm waga do lotu: 2300g optymalny silnik: 6,5cm3 - 8cm3 ilość kanałów: 4 Teraz pytania: 1. Czy mozna przerobic to na elektryka? (nie chce jeszcze wchodzic w spaliny. 2. Jesli tak - to jaki silnik musi byc? (ciag? moc?) 3. Jakie smiglo do niego, i czy zalezne jest od silnika (pewnie tak ) 4. Regulator? Oczywiscie odnosnie silnika 5. Jakie serwa polecalibyscie? Wiem ze wielu bedzie grymasic ale w spaliny narazie nie, a MODEL MI SIE PODOBA Dzieki i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 http://nastik.pl/konwersja-napedu-spalinowego-67cm-elektryczny-p-1104.html Nie wiem czy ma sens przeróbka tak wielkiego modelu na elektryka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Tutaj trochę tańsze http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=442 albo tu http://www.4hobby.pl/product_info.php?info=p5265_BL-2826-06.html A czemu nie przerabiać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 W ostatnią niedzielę Heniek oblatał takiego trenera na Podwarpiu i jak się nie mylę to on tam ma 15cm3 4t.Może Henio sam napisze co myśli o nim jako elektryku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Amerykanie polecają duzo większego przerabiać ma ellektryka http://www.hobby-lobby.com/telemaster12.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogie Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 A mozna duzo taniej: -silnik turnigy (trzeba dobrac), -regiel z zapasem powiedzmy 60A, -akus 4s a123 2300 Cena w granicach 60+120+160=340zl. Dodajac drobne duperele, przesylke itd nie powinna przekroczyc 400zl z jednym pakietem. Kazdy kolejny 160zl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raffik Opublikowano 12 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 widze ze problem polega na dosc (by nie napisac bardzo) mocnym silniku a co za tym idzie, prądożernym... co sie przeklada na regulator i pakiet zarazem... i na koncu z tego wyjdzie ze taniej bedzie kupic spaline :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Tak z czystej ciekawości zapytam.Czy czas pracy tego silnika na tym lipolku można zmierzyć tradycyjnymi metodami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Tak taniej i to zdecydowanie, tylko że nie każdy może mieć możliwość bawić się spalinowymi silnikami (warunki mieszkaniowe itp). A poza tym to lata ciszej (nie każdemu to pasuje) oraz z elektrykiem mozna iść na okoliczne pole i polatać a ze spalinką nie za bardzo Tak z czystej ciekawości zapytam.Czy czas pracy tego silnika na tym lipolku można zmierzyć tradycyjnymi metodami http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=5460&highlight=watt+meter Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Przy pakietach 4S i większych proponuję dodatkowo oddzielny BEC, chyba że zdecydujesz się na regulator Jeti z serii SPIN. na koncu z tego wyjdzie ze taniej bedzie kupic spaline Czas to pieniądz! Z elektrykiem przyjedziesz na lotnisko, założysz pakiet i fruuuuu.... w powietrze. Po wylataniu pierwszego pakietu twój kolega ze spaliną zdąży odpalić silnik i przygotować model do startu - o ile ty będziesz miał odpowiednio duży pakiet, a kolega odpowiednio duże szczęście Po lotach ty zwiniesz swoje zabawki i zajedziesz do domu, a kolega zdąży w tym czasie wyczyścić model po lotach, o ile silnik akurat za bardzo nie pluł To takie obrazowe, choć trochę przerysowane porównanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raffik Opublikowano 12 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 wiem widze to na lotnisku jak latamy... ale mimo to trzeba (musze) sie zastanowic jaki mocny ma byc silnik i na jakie zasilanie mnie stac ps. dzis skretował sie na Muchowcu w Katowicach Mustang... :/ wyłamało sie skrzydło... piekne pikowanie... silnik przezyl... bo dobry pilot mial aparature w łapkach... to juz moj 2 widok pikujacego spaliniaka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk S. Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Raffik ten model jest troszkę mniejszej rozpiętości niż piszą ma 1580mm. Do tego modelu dałem silnik OS FS 70 Surpass i mogę powiedzieć ze ten model jest super,jako trenerek. Można nim latać przy każdej pogodzie,nawet silny wiatr mu nie przeszkadza. Nie będę się rozpisywał gdyż mówiłeś że odwiedzisz nas na Podwarpiu i zobaczysz jak ten model lata i co potrafi. Wtedy zdecydujesz się na spalinkę i w dodatku 4 takt tak samo jak przekonałem Jano i jest bardzo zadowolony z tego wyboru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raffik Opublikowano 12 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 ech... a ja juz kompletuje sobie elektryke do niego... co robic... wyszlo mi takie cos: silnik - ~50$ (414g) http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4913 regulator - ~50$ (91g) http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3727 no i zasilanie... wychodzi ze najlepiej A123 5 ogniw - ~17$ szt ( ~ 85$) (5 * 70g = 350g) http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6444 = 185$ (~425,5 zł) to wersja z powerem... i 855g wagi elektroniki :/ a teraz tansza wersja: silnik - ~24$ (163g) http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4909 regulator - ~43$ (60g) http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2166 zasilanie zostaje to samo = 152$ (~349,6 zł) (573g) tylko nie wiem czy wystarczy mocy w tym slabszym zestawie... Przyznam ze w slabszym zestawie juz to wyglada "znosnie" ale... :? Moze jest jakas alternatywa do zasialnia tego potwora pradowego? Ma ktos jakies pomysly? Lipole 5S to majatek... Waga zabija :/ A spalinowy OS 46LA to 355g z tłumikiem... + zbiornik 250ml (ile to wagi? ~250g?) Co robic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Ja polecałbym ci raczej ten silnik http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6771 pracuje do 7-cel (mniejszy prąd) max 40A Oraz np takie pakiety 2szt połaczone szeregowo http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6597 (lub mniejsze) , regulator może zostać ten którego wybrałeś. waga 843 gramy, wartość 155$ Lipole są tańsze niż A123, pięć A123 byłoby za mało dla twojego drugiego zestawu a i w pierwszym mogło by być za małe napięcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 13 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 No cóż Raffik można sikać i pod wiatr,tylko po co jak można z wiatrem.Jest wygodniej i estetyczniej. :rotfl: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raffik Opublikowano 13 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 Jano - ja nie chce dyskutowac czy spalina jest lepsza w tym wypadku, tylko jakie sa alternatywy dla spaliny Wiem ze najlepiej by bylo kupic spalinke i byc zadowolonym ale jak pisalem na poczatku - w spaliny nie chce wchodzic... Leda_g, faktycznie mi uciekly te silniczki a nie wiem czemu :/ pozno bylo i czlowiek taki zakrecony Kurde... dlaczego ja nie mam podzialu na te kategorie (by size .40)? :/ EDIT: Juz wiem jak sobie nalesc te kategorie... czlowiek sie uczy cale zycie Czemu niby 5 (powiedzmy ze 6 szt - pakiet zrobie) A123 bylyby za słabe? I dalej - co z masa całości? jak sie to ma do modelu? Kompletowanie: =========== Elektryk: Regulator - 44$ - 60g http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2166 Silnik - 30$ - 253g http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6771 Pakiety - 80$ - 530g (2 szt) http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6597 wartosc: 154$ (~354 zł) waga: 843g Spalina: Silnik - ~320g z tłumikiem (280 zł) http://www.rcskorpion.pl/product_info.php?cPath=150_155&products_id=3128 :/ czyli jednak spalina? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 13 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 Czemu niby 5 (powiedzmy ze 6 szt - pakiet zrobie) A123 bylyby za słabe? Prądową to aż za dużo tylko że napięcie pracy na A123 będzie mniejsze niż na lipolach i aby uzyskać pełną moc tego mniejszego silnika to napięcie będzie za małe. A tu masz jeszcze kableki szeregowe do podłączenia pakietów http://www.bidproduct.com/part/Product_view_CONNECTOR_42.html To czekam na relacje z budowy i oblotu, sam myślałem PIPERA o podobnych rozmiarach zrobić na elektryka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raffik Opublikowano 13 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 Leda_g, to są narazie rozwazania... za i przeciw przerobce na elektryka... zadna decyzja nie zapadla a i fundusze trzeba nazbierac nie wiem czy widziales posta bo edytowalem w trakcie i mi jakos zostalo nie wyslane na przegladarce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 13 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 Wiem że bez silników spalinowych w modelarstwie lotniczym dla dużych modeli się nie obejdzie, ale myśle że to kwestja czasu. Ja osobiście też bym chciał robić kiedyś wieksze modele, ale sądze że nie bedą je napedzać silniki żarowe a raczej benzynowe. Jak się przesiadać na spaline to na konkretną, ale to przyszłość. A kto wie jakie silniczki benzynowe będą za dwa lata (może 10cm3 i z rozrusznikiem oraz prądnicą np w UH za 50$) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raffik Opublikowano 13 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 Majac chwilke czasu przeszperalem oferty na silniki spalinowe a ze udalo sie jakos z jednego sklepu to wstawiam: ASP .46 A II http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=1803 OS MAX 46 LA http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=326 GMS .47 ABC-RN BB http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=4792 SuperTigre G-51 Ring http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=317 teraz: ktory bylby najlepszy do tego samolota, prosze o wady/zalety. jaki dodatkowy osprzet bedzie mi potrzebny (nie mam NIC dla spaliny) ps. nie wykluczam w dalszym ciagu brniecia w elektryfikacje tego modelu - szukam alternatywy nadal... I jak z masa bo nikt nie odpowiedzial mi na to pytanie... ( ~850g elektryka vs ~450g spalina (+ co jeszcze?)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.