MASK Opublikowano 25 Lipca 2015 Opublikowano 25 Lipca 2015 Myślę że to był żart:P To nie był żart. Do podlewania tłoka przed rozruchem. W wielu starszych silnikach można coś takiego znaleźć. 2
MASK Opublikowano 25 Lipca 2015 Opublikowano 25 Lipca 2015 Nie będzie problemów. To rozwiązanie pochodzi z czasów, kiedy rozruszniki nie były jeszcze popularne.
RomanJ4 Opublikowano 27 Października 2016 Opublikowano 27 Października 2016 максимальное число оборотов (винт 280X180) - 12 000±1000 об/мин, http://rconline.ru/modules/mediawiki/index.php/%D0%A0%D0%B0%D0%B4%D1%83%D0%B3%D0%B0-10 http://rconline.ru/modules/smartsection/item.php?itemid=72 http://www.avmodels.ru/engines/reduktor.html temat poświęcony Radudze http://www.rcuniverse.com/forum/glow-engines-114/10139055-old-soviet-union-10cc-engine.html instrukcja http://s248.photobucket.com/user/earlwbollinger/media/Old%20and%20Vintage%20Engines/MDS_Engines/MDS_61_page13.jpg.html -Для топливной системы 10-ки нормальный внутренний диаметр трубок -2-2,5мм. -Винт -320х120 , 300х150, 280х150. -С таким винтом мотор должен крутить без напряга 10000-12000 об/мин. pomysły (na 7-kę) http://modelist-konstruktor.com/v_mire_modelej/glushitel-v-glushitele http://modelist-konstruktor.com/v_mire_modelej/kerosin-vmesto-metanola
.bercik. Opublikowano 25 Grudnia 2016 Opublikowano 25 Grudnia 2016 W latach 90tych miałem "przyjemność" latać na tych silnikach modelami F3A, z tego co pamiętam to podstawowym problemem był gaźnik . Rosjanie kiepsko skopiowali gaźnik OS i niestety motor nie dawał się wyregulować, zazwyczaj miał kiepskie "przejście" z wolnych obrotów na wysokie . Gaźnik można przerobić (linki podał RomanJ4 w poprzednim poście) ja zastosowałem gaźnik DYNAMIX który okazyjnie kupiłem od kumpla i problemy się skończyły . Drugim mankamentem był wyciek paliwa przez przednie łożysko . Po każdym locie model był cały ubabrany z paliwa, można temu zaradzić szlifując mały rowek na wale korbowym zaraz za przednim łożyskiem lub podtoczyć korpus również za przednim łożyskiem i dodatkowo należy wykonać mały kanalik do kanału ssącego . Po tych dwóch przeróbkach można śmiało wsadzać silnik do modelu . Jeśli mnie pamięć nie myli zajechałem cztery takie silniki (przeważnie jeden na sezon) , w pierwszym modelu miałem fabryczny tłumik a potem zdobyłem rurę rezonansową z WEBRY, wtedy to Raduga pokazała co potrafi . Jeśli chodzi o króciec do podlewania to proponuję go zostawić , bardzo ułatwia to rozruch bez użycia rozrusznika, nawet gdy miałem rurę rezonansową to wykonałem mały otwór w kolanku wydechowym na igłę lekarską w celu podlewania . Tyle moich wspominek , pozdrawiam roman
.bercik. Opublikowano 25 Grudnia 2016 Opublikowano 25 Grudnia 2016 Widzę że masz ładną flotę radzieckich napędów . MDS'a też miałem , to silnik o ogromnej mocy projektowany pod rurę rezonansową ,bez rury silnik miał podobną moc co RADUGA 10 . Niestety miał te same problemy co RADUGA 10 ( czyli wycieki i dziadowski gaźnik ) plus to że rozlatywał się wał korbowy w okolicy nawiercenia na kanał dolotowy . Niektórzy odpuszczali wał nagrzewając do odpowiedniej temperatury (niestety nie wiem jakiej) . Zaletą tych motorów było to iż dobrze chodziły na paliwie bez nitrometanu 80/20. pozdrawiam roman
.bercik. Opublikowano 26 Grudnia 2016 Opublikowano 26 Grudnia 2016 Radugi 10ccm na których latałem kończyły swój żywot z powodu utraty kompresji , praktycznie wszystkie były wyposażone w rury . Tak więc jak będziesz miał oryginalny tłumik to się nie masz co martwić że motorek rozleci się . Jeśli chodzi o Radzieckie łożyska to muszę powiedzieć iż były bardzo dobrej jakości , problemem w MDS'ie był słaby wał a dokładnie cienkie ścianki wału korbowego , do tego dochodził efekt karbu (brak płynnego przejścia w miejscu gdzie zaczynał się kanał dolotowy). W silnikach WEBRA Racing 10ccm który podobnie jak MDS 10ccm generował prawie 2,5 km zastosowano łożysko nisko profilowe , wał miał większą średnicę i automatycznie grubszą ściankę , ponadto Austriacy zadbali o ładne przejście w kanale dolotowym . Jak wcześniej pisałem pomagało odpuszczenie wału i wyprofilowanie ładnego przejścia w kanale dolotowym . Widzę Darku iż masz zwykły tłumik w swoim MDS'ie tak więc nie masz się co martwić o ten motorek . pozdrawiam roman
.bercik. Opublikowano 26 Grudnia 2016 Opublikowano 26 Grudnia 2016 Darek -jeśli ktoś powie że te motory to badziewia to mu "michę wyklepiemy" :D
Rekomendowane odpowiedzi