Gość Opublikowano 25 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2015 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henio Opublikowano 25 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2015 Do podlewania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 25 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2015 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Donaro Opublikowano 25 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2015 Myślę że to był żart:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 25 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2015 Myślę że to był żart:P To nie był żart. Do podlewania tłoka przed rozruchem. W wielu starszych silnikach można coś takiego znaleźć. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 25 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2015 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 25 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2015 Nie będzie problemów. To rozwiązanie pochodzi z czasów, kiedy rozruszniki nie były jeszcze popularne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Donaro Opublikowano 25 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2015 Wiem Prowokowałem do rozpisania się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2015 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 27 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2016 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 27 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2016 максимальное число оборотов (винт 280X180) - 12 000±1000 об/мин, http://rconline.ru/modules/mediawiki/index.php/%D0%A0%D0%B0%D0%B4%D1%83%D0%B3%D0%B0-10 http://rconline.ru/modules/smartsection/item.php?itemid=72 http://www.avmodels.ru/engines/reduktor.html temat poświęcony Radudze http://www.rcuniverse.com/forum/glow-engines-114/10139055-old-soviet-union-10cc-engine.html instrukcja http://s248.photobucket.com/user/earlwbollinger/media/Old%20and%20Vintage%20Engines/MDS_Engines/MDS_61_page13.jpg.html -Для топливной системы 10-ки нормальный внутренний диаметр трубок -2-2,5мм. -Винт -320х120 , 300х150, 280х150. -С таким винтом мотор должен крутить без напряга 10000-12000 об/мин. pomysły (na 7-kę) http://modelist-konstruktor.com/v_mire_modelej/glushitel-v-glushitele http://modelist-konstruktor.com/v_mire_modelej/kerosin-vmesto-metanola Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 27 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2016 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.bercik. Opublikowano 25 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2016 W latach 90tych miałem "przyjemność" latać na tych silnikach modelami F3A, z tego co pamiętam to podstawowym problemem był gaźnik . Rosjanie kiepsko skopiowali gaźnik OS i niestety motor nie dawał się wyregulować, zazwyczaj miał kiepskie "przejście" z wolnych obrotów na wysokie . Gaźnik można przerobić (linki podał RomanJ4 w poprzednim poście) ja zastosowałem gaźnik DYNAMIX który okazyjnie kupiłem od kumpla i problemy się skończyły . Drugim mankamentem był wyciek paliwa przez przednie łożysko . Po każdym locie model był cały ubabrany z paliwa, można temu zaradzić szlifując mały rowek na wale korbowym zaraz za przednim łożyskiem lub podtoczyć korpus również za przednim łożyskiem i dodatkowo należy wykonać mały kanalik do kanału ssącego . Po tych dwóch przeróbkach można śmiało wsadzać silnik do modelu . Jeśli mnie pamięć nie myli zajechałem cztery takie silniki (przeważnie jeden na sezon) , w pierwszym modelu miałem fabryczny tłumik a potem zdobyłem rurę rezonansową z WEBRY, wtedy to Raduga pokazała co potrafi . Jeśli chodzi o króciec do podlewania to proponuję go zostawić , bardzo ułatwia to rozruch bez użycia rozrusznika, nawet gdy miałem rurę rezonansową to wykonałem mały otwór w kolanku wydechowym na igłę lekarską w celu podlewania . Tyle moich wspominek , pozdrawiam roman Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 25 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2016 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.bercik. Opublikowano 25 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2016 Widzę że masz ładną flotę radzieckich napędów . MDS'a też miałem , to silnik o ogromnej mocy projektowany pod rurę rezonansową ,bez rury silnik miał podobną moc co RADUGA 10 . Niestety miał te same problemy co RADUGA 10 ( czyli wycieki i dziadowski gaźnik ) plus to że rozlatywał się wał korbowy w okolicy nawiercenia na kanał dolotowy . Niektórzy odpuszczali wał nagrzewając do odpowiedniej temperatury (niestety nie wiem jakiej) . Zaletą tych motorów było to iż dobrze chodziły na paliwie bez nitrometanu 80/20. pozdrawiam roman Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 26 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2016 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.bercik. Opublikowano 26 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2016 Radugi 10ccm na których latałem kończyły swój żywot z powodu utraty kompresji , praktycznie wszystkie były wyposażone w rury . Tak więc jak będziesz miał oryginalny tłumik to się nie masz co martwić że motorek rozleci się . Jeśli chodzi o Radzieckie łożyska to muszę powiedzieć iż były bardzo dobrej jakości , problemem w MDS'ie był słaby wał a dokładnie cienkie ścianki wału korbowego , do tego dochodził efekt karbu (brak płynnego przejścia w miejscu gdzie zaczynał się kanał dolotowy). W silnikach WEBRA Racing 10ccm który podobnie jak MDS 10ccm generował prawie 2,5 km zastosowano łożysko nisko profilowe , wał miał większą średnicę i automatycznie grubszą ściankę , ponadto Austriacy zadbali o ładne przejście w kanale dolotowym . Jak wcześniej pisałem pomagało odpuszczenie wału i wyprofilowanie ładnego przejścia w kanale dolotowym . Widzę Darku iż masz zwykły tłumik w swoim MDS'ie tak więc nie masz się co martwić o ten motorek . pozdrawiam roman Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 26 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2016 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.bercik. Opublikowano 26 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2016 Darek -jeśli ktoś powie że te motory to badziewia to mu "michę wyklepiemy" :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 26 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2016 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi