Skocz do zawartości

Webra 61


Zycior
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Niedawno uruchomiłem swój pierwszy samolot spalinowy, na silniku webra 61. Jako, że w temacie modeli spalinowych jestem żółtodziobem liczę, że koledzy nieco podpowiedzą gdzie szukać problemu... a mianowicie, paliwo ze zbiornika nie jest wypalane do końca. Pozostaje 1/3 zbiornika. Przy pełnym zbiorniku silnik chodzi bez problemów, nie przerywa, nie gaśnie, po przekroczeniu połowy stanu zaczyna gorzej wchodzić na obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjście zasilania ze zbiornika jest w osi dyszy gaźnika... tak jak szkoła nakazuje.

Co do stanu technicznego... w modelarskich silnikach nie mam wielkiego doświadczenia, a w zasadzie nie mam go w ogóle, mam za to spore doświadczenie jako mechanik samochodowy. Po rozebraniu silnika na części pierwsze nie stwierdziłem znacznego zużycia, co prawda nie jest to stan fabryczny ale na moje oko całkiem znośny.

Przy pełnym zbiorniku silniczek bez problemu pali z palca po 2-3 "kopnięciach", przy zastosowaniu rozrusznika pali "od kopa".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób taki test - nalej paliwa do połowy zbiornika i uruchom zimny silnik - jeśli będzie chodził dobrze to znaczy, że wina leży po stronie silnika (może być jeszcze "niedotarty" i się przegrzewać), jeśli będą problemy to przyczyny należy szukać w instalacji paliwowej.

Jakiego paliwa używasz?

Jaka świeca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Pawle za wskazówki, dzisiaj sprawdzę co się dzieje. Przegrzewanie raczej wykluczam, gdyż w ostatnim locie od czasu zgaśnięcia do wylądowania minęło kilkanaście sekund, a silnik nie był gorący - byłem w stanie trzymać palec na głowicy, "śliniany" test również nie wskazywał na przegrzanie :).

Paliwo takie jakie jest zalecane do tego silnika, czyli 80% metanol 20% rycyna. O świecy nic konkretnego powiedzieć nie mogę - nie mam pojęcia co tam jest wkręcone.