Zycior Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Witajcie Niedawno uruchomiłem swój pierwszy samolot spalinowy, na silniku webra 61. Jako, że w temacie modeli spalinowych jestem żółtodziobem liczę, że koledzy nieco podpowiedzą gdzie szukać problemu... a mianowicie, paliwo ze zbiornika nie jest wypalane do końca. Pozostaje 1/3 zbiornika. Przy pełnym zbiorniku silnik chodzi bez problemów, nie przerywa, nie gaśnie, po przekroczeniu połowy stanu zaczyna gorzej wchodzić na obroty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkdarch Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Rurka ssąca w zbiorniku jest uszkodzona lub luźna i zasysa powietrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zycior Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2015 To sprawdziłem, szczelność zbiornika, wężyków. Wyczyściłem gaźnik, wymieniłem oring między gaźnikiem a silnikiem, wymieniłem także uszczelkę między silnikiem a tłumikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Podajesz ciśnienie z tłumika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zycior Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Tak, ciśnienie ze zbiornika podane - króćce szczelne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertK Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Oś gaźnika, oś zbiornika... W jakim stanie technicznym jest silnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zycior Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Wyjście zasilania ze zbiornika jest w osi dyszy gaźnika... tak jak szkoła nakazuje. Co do stanu technicznego... w modelarskich silnikach nie mam wielkiego doświadczenia, a w zasadzie nie mam go w ogóle, mam za to spore doświadczenie jako mechanik samochodowy. Po rozebraniu silnika na części pierwsze nie stwierdziłem znacznego zużycia, co prawda nie jest to stan fabryczny ale na moje oko całkiem znośny. Przy pełnym zbiorniku silniczek bez problemu pali z palca po 2-3 "kopnięciach", przy zastosowaniu rozrusznika pali "od kopa". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Zrób taki test - nalej paliwa do połowy zbiornika i uruchom zimny silnik - jeśli będzie chodził dobrze to znaczy, że wina leży po stronie silnika (może być jeszcze "niedotarty" i się przegrzewać), jeśli będą problemy to przyczyny należy szukać w instalacji paliwowej. Jakiego paliwa używasz? Jaka świeca? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zycior Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Dziękuję Pawle za wskazówki, dzisiaj sprawdzę co się dzieje. Przegrzewanie raczej wykluczam, gdyż w ostatnim locie od czasu zgaśnięcia do wylądowania minęło kilkanaście sekund, a silnik nie był gorący - byłem w stanie trzymać palec na głowicy, "śliniany" test również nie wskazywał na przegrzanie . Paliwo takie jakie jest zalecane do tego silnika, czyli 80% metanol 20% rycyna. O świecy nic konkretnego powiedzieć nie mogę - nie mam pojęcia co tam jest wkręcone. Dzisiaj trochę pomęczę silnik na lotnisku i zaobserwuję dokładnie jakie są objawy. Spróbuję także po zgaśnięciu silnika uzupełnić paliwo, wtedy będę wiedział czy to faktycznie problem z paliwem, czy szukać przyczyny gdzie indziej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zycior Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Problem rozwiązany ! Powodem gaśnięcia silnika i nieopróżnianiem zbiornika do końca, była nieszczelność między karterem a tłumikiem. Poprzedni właściciel zastosował w tym miejscu silikon. Jako, że używam tego specifiku tylko w ostateczności (takie zboczenie zawodowe) dorobiłem uszczelkę. Okazało się jednak, że wyfrezowany kołnież na tłumiku był zbyt duży i opierał się o żeberka. Zastosowanie grubszej uszczelki i podpiłowanie tłumika rozwiązało problem. Wypaliłem dzisiaj 2 zbiorniki i paliwa zostaje minimalna ilość. Niestety silniczek ma jeszcze jedną nieciekawą przypadłość, a mianowicie problemy z regulacją... jeżeli wyreguluję gaźnik aby wkręcał się na maksymalne obroty, to słabo chodzi z przepustnicą uchyloną do połowy, jeśli z kolei wyreguluję dawkę tak, że ładnie chodzi na średnich obrotach, to krztusi się na wysokich. Postaram się jeszcze pobawić regulacją, dziś już zabrakło czasu. Dziękuję wszystkim za cenne wskazówki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skuter Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Jaka to jest webra. Jak możesz wrzuć jakieś zdjęcie. Mam dużo silników tej firmy i wszystkie ładnie pracują. Być może potrzebna jest korekta drugą igłą w gaźniku. Ja używam świec Novarossi C6S i również paliwa 80/20. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zycior Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Tak na szybkiego to mam tylko to zdjęcie, juro mogę podesłać coś bardziej wyraźnego, jeśli zajdzie taka konieczność Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PysiuJP Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 to mój były model tu jeszcze z mvvs 12,7 a na wymianę poszedł z tą webrą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zycior Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Jaki świat mały:) Zjechałeś webrę i oddałeś mi kłopot żartowałem... jeszcze po mnie ktoś ją odziedziczy no chyba, że kretom się spodoba... a jak wiadomo kretom się nie odmawia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skuter Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Zdjęcie wystarczy. Tak na szybko. Igłą przy wężyku doprowadzającym paliwo regulujesz maksymalne obroty na pełnym otwarciu przepustnicy a następnie odkręcasz kilka ząbków. Od strony dźwigni gazu masz drugą iglice. Nią regulujesz przejscie z niskich na wysokie obroty. Od niej zależy też praca silnika na średnich obrotach (pół gazu). Bardzo delikatnie nią kręć, małymi kroczkami. Musisz tak ustawić aby silnik płynnie wchodził z wolnych na max obroty. Jak się krztusi wkręcasz o 1/8 obrotu i próba. Aż do skutku. Jak gaśnie przy dodaniu gazu wykręcasz o 1/8 itd. Wolne obroty ustawisz sobie później z nadajnika. Śruba w tylnej ścianie gaźnika w kierunku cylindra to jest blokada przymknięcia przepustnicy. Kiedyś ustawiało się nią wolne obroty. Teraz robi się to z nadajnika funkcja EPA a tą śrubę ustawia się tak aby można było całkowicie zamknąć przepustnice (czyli zgasić silnik). Mam nadzieję że coś pomogłem. Daj znać jakie będą efekty regulacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PysiuJP Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 a najlepiej chodziła na tej świecy http://avifly.pl/pl/swiece/swieca-o-s--max-f-do-4t?search_query=max&results=42 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Francka Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2015 a najlepiej chodziła na tej świecy http://avifly.pl/pl/swiece/swieca-o-s--max-f-do-4t?search_query=max&results=42 Tylko ciężko odpalała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zycior Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2015 To nie silnik ciężko odpala... na filmie wyraźnie widać, że to odpalający ma zdecydowanie zbyt późny zapłon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2015 debili nie brakuje!, moja Webra na paliwie 5%sport chadza jak pszczółeczka i to od wielu lat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Ale nie chodzi na lewych obrotach ! Kto to tego tałatajstwa nasiał ?? - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi