Skocz do zawartości

Webra 61


Zycior

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Niedawno uruchomiłem swój pierwszy samolot spalinowy, na silniku webra 61. Jako, że w temacie modeli spalinowych jestem żółtodziobem liczę, że koledzy nieco podpowiedzą gdzie szukać problemu... a mianowicie, paliwo ze zbiornika nie jest wypalane do końca. Pozostaje 1/3 zbiornika. Przy pełnym zbiorniku silnik chodzi bez problemów, nie przerywa, nie gaśnie, po przekroczeniu połowy stanu zaczyna gorzej wchodzić na obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjście zasilania ze zbiornika jest w osi dyszy gaźnika... tak jak szkoła nakazuje.

Co do stanu technicznego... w modelarskich silnikach nie mam wielkiego doświadczenia, a w zasadzie nie mam go w ogóle, mam za to spore doświadczenie jako mechanik samochodowy. Po rozebraniu silnika na części pierwsze nie stwierdziłem znacznego zużycia, co prawda nie jest to stan fabryczny ale na moje oko całkiem znośny.

Przy pełnym zbiorniku silniczek bez problemu pali z palca po 2-3 "kopnięciach", przy zastosowaniu rozrusznika pali "od kopa".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób taki test - nalej paliwa do połowy zbiornika i uruchom zimny silnik - jeśli będzie chodził dobrze to znaczy, że wina leży po stronie silnika (może być jeszcze "niedotarty" i się przegrzewać), jeśli będą problemy to przyczyny należy szukać w instalacji paliwowej.

Jakiego paliwa używasz?

Jaka świeca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Pawle za wskazówki, dzisiaj sprawdzę co się dzieje. Przegrzewanie raczej wykluczam, gdyż w ostatnim locie od czasu zgaśnięcia do wylądowania minęło kilkanaście sekund, a silnik nie był gorący - byłem w stanie trzymać palec na głowicy, "śliniany" test również nie wskazywał na przegrzanie :).

Paliwo takie jakie jest zalecane do tego silnika, czyli 80% metanol 20% rycyna. O świecy nic konkretnego powiedzieć nie mogę - nie mam pojęcia co tam jest wkręcone. 

Dzisiaj trochę pomęczę silnik na lotnisku i zaobserwuję dokładnie jakie są objawy. Spróbuję także po zgaśnięciu silnika uzupełnić paliwo, wtedy będę wiedział czy to faktycznie problem z paliwem, czy szukać przyczyny gdzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany !

Powodem gaśnięcia silnika i nieopróżnianiem zbiornika do końca, była nieszczelność między karterem a tłumikiem. Poprzedni właściciel zastosował w tym miejscu silikon. Jako, że używam tego specifiku tylko w ostateczności (takie zboczenie zawodowe) dorobiłem uszczelkę. Okazało się jednak, że wyfrezowany kołnież na tłumiku był zbyt duży i opierał się o żeberka. Zastosowanie grubszej uszczelki i podpiłowanie tłumika rozwiązało problem.

Wypaliłem dzisiaj 2 zbiorniki i paliwa zostaje minimalna ilość.

 

Niestety silniczek ma jeszcze jedną nieciekawą przypadłość, a mianowicie problemy z regulacją... jeżeli wyreguluję gaźnik aby wkręcał się na maksymalne obroty, to słabo chodzi z przepustnicą uchyloną do połowy, jeśli z kolei wyreguluję dawkę tak, że ładnie chodzi na średnich obrotach, to krztusi się na wysokich.

Postaram się jeszcze pobawić regulacją, dziś już zabrakło czasu.

 

Dziękuję wszystkim za cenne wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka to jest webra. Jak możesz wrzuć jakieś zdjęcie. Mam dużo silników tej firmy i wszystkie ładnie pracują. Być może potrzebna jest korekta drugą igłą w gaźniku. Ja używam świec Novarossi C6S i również paliwa 80/20.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie wystarczy. Tak na szybko. Igłą przy wężyku doprowadzającym paliwo regulujesz maksymalne obroty na pełnym otwarciu przepustnicy a następnie odkręcasz kilka ząbków. Od strony dźwigni gazu masz drugą iglice. Nią regulujesz przejscie z niskich na wysokie obroty. Od niej zależy też praca silnika na średnich obrotach (pół gazu). Bardzo delikatnie nią kręć, małymi kroczkami. Musisz tak ustawić aby silnik płynnie wchodził z wolnych na max obroty. Jak się krztusi wkręcasz o 1/8 obrotu i próba. Aż do skutku. Jak gaśnie przy dodaniu gazu wykręcasz o 1/8 itd. Wolne obroty ustawisz sobie później z nadajnika. Śruba w tylnej ścianie gaźnika w kierunku cylindra to jest blokada przymknięcia przepustnicy. Kiedyś ustawiało się nią wolne obroty. Teraz robi się to z nadajnika funkcja EPA a tą śrubę ustawia się tak aby można było całkowicie zamknąć przepustnice (czyli zgasić silnik). Mam nadzieję że coś pomogłem. Daj znać jakie będą efekty regulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.