riczi Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Witam, Rok temu byłem na bitwie o Andrychów, jako obserwator i pomyślałem że w tym roku wezmę udział w bitwie... Nie latałem do tej pory tego rodzaju modelami, chętnie spróbuję. Po poszukiwaniach wybrałem Hurricane oczywiście od Marka, po sąsiedzku. Zdecydowałem się na malowanie pustynne. Podobają mi się kolory i mam trochę resztek zbliżonych odcieni farb z malowania domu. Na dzień dzisiejszy samolot jest biały, oblatany i idzie do lakierni do malowania. Wyposażenia nie dobierałem specjalnie, znalazłem potrzebne elementy w jednym z pudełek. W miarę dobrze pasowały parametrami a więc zostały zamontowane. Po poczytaniu formum i relacji z budowy ESiAków zacząłem budowę swojego... Skrzydełko złożone na sucho a to niesklejony, obciachany modelik, skrzydło jest już sklejone i częściowo wzmocnione węglem w skrzydłach pojawiły się serwa, zdecydowałem także o miejscu umieszczenia regulatora. Serwo wysokości i odbiornik są pod kabinką Jak nie trudno zauważyć Hurricane dostał też napęd. Na razie śmigło 8x4 slow flyer takie miałem, później poeksperymentuję z innymi. Poniżej zdjęcie przed pierwszym lotem, brakuje kabinki bo nie mogłem się zdecydować co zrobić z przewodami pomiędzy baterią a regulatorem... W obecnym stanie model waży 337g O pierwszym i kolejnych lotach (ponieważ były i są nadal :-), oraz ostatnich etapach budowy napiszę w następnym poście...
mirolek Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Odcięty element musisz wydrążyć od spodu aby kable znalazły swoje miejsce. Najlpiej połącz kabinę z odciętym kawałkiem i od przodu wklej dwa patyczki które umieścisz potem we wklejonych w kadłub 5mm kawałkach bowdenów. Z tyłu kabinki dwa magnesy neodymowe lub gumka recpturka pozwolą na zamknięcie całej górnej części kadłuba. ms
riczi Opublikowano 11 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2015 Dzięki za radę, tak to zrobię z kabinką Pierwszy start i lot był dość nerwowy. Zmniejszyłem po nim wychylenia sterów i ustawiłem ekspozycję co bardzo uspokoiło wykonywane manewry. Z dobrym efektem zwiększyłem także nieznacznie skłon i wykłon bo przy zwiększaniu obrotów model leciał w górę i zaczynał skręcać. Wykonałem do tej pory kilkanaście lotów. Według mojej oceny samolot lata bardzo dobrze, po wyłączeniu silnika spokojnie szybuje. Zmieniłem także śmigło, najpierw na gws 8x4, co nie spowodowało bardzo zauważalnej różnicy z poprzednim 8x4,3 slow fly. Ciąg był wystarczający do wykonania wszystkich manewrów (w dość małym zakresie obrotów) od około 3/4 całego zakresu. Po lataniu na pełnym gazie lądował z lekko ciepłym silnikiem, regulatorem i lipolem. Z pakietem 1300 przy mieszanym lataniu wytrzymywał w powietrzu 15-20 minut. W próbach ze śmigłem 9x5 nabrał wigoru i dobrej manewrowości od połowy wychylenia, choć po lądowaniu podzespoły były znacznie cieplejsze (nie gorące) niż z poprzednim śmigłem. Mam jeszcze w planie wypróbować śmigło 8x6. Kontury malowania: i początki kolorowych plam... Chętnie skonfrontuje moje odczucia z latania z doświadczonym w boju pilotem z okolicy Kęt...
japim Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Żeby powiedzieć coś o osiągach wypadałoby napisać jaki masz tam silnik.
marek rokowski Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Opublikowano 12 Sierpnia 2015 to kiedy robimy ustawke? moja nowa Foczka jezdzi ze mna na trasie Andrychow -Bielsko - CODZINNIE! moj tel604 465 475
magilla Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Strzelam że modelik napędza EMAX Budget 2210/30
Rekomendowane odpowiedzi