wapniak Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Trochę się może pospieszyłem, bo być może będą nowe zasady w modelach klas M w nowym sezonie, wszak mamy nowy zarząd, ale co tam. Zbudowałem nowe H 1 na nowy sezon. Długość całkowita od czubków pływaków do końca śruby 760 mm, szerokość 500 mm. Kilka gramów jeszcze dojdzie, bo brakuje hydrauliki (wężyki) i mocowania pływaków, ale to dosłownie kilka gramów Fotki powiedzą wszystko: 1
mike217 Opublikowano 1 Września 2015 Opublikowano 1 Września 2015 ładne , lekkie - 1 strzał i na dno. Są jakieś granice tego absurdu , który dzieje się w sekcji M. Zamiast uwolnić wagę aku ludzie robią papierowe modele. Ale co poradzić skoro człowiek, który jako nieliczny miał pojęcie o temacie został spławiony a na jego miejsce weszli ludzie z przypadku.
wapniak Opublikowano 1 Września 2015 Autor Opublikowano 1 Września 2015 Na zdjęciach może tego nie widać, ale kadłub zawiera 5 warstw porządnej tkaniny szklanej, w miejscach mocowania wsporników 7 warstw. Wzdłuż kokpitu wklejone są węglowe płaskowniki. Całość wzmacniają też zakładki przy dnie kadłuba, bo cały spód jest doklejony do góry kadłuba na zakładki. Taki układ stosowałem cały miniony sezon, waląc często i gęsto, we wszystko co na wodzie było, jak na początkującego przystało. I nic nie utopiłem. Praktyka pokazała, że najbardziej zagrożone są miejsca, w których rurki są wklejone w pływaki i kadłub. A te miejsca są naprawdę pancerne. Niską wagę uzyskałem głównie poprzez redukcję ilości ciężkich metali (stal, mosiądz), oraz przekrojów kadłuba i pływaków.
wapniak Opublikowano 2 Września 2015 Autor Opublikowano 2 Września 2015 Dzięki za dobre słowo. Łódeczka gotowa do pływania. Akumulatory naładowane, wszystko zaklejone. Wałek giętki nasmarowany, łożyska też. Zmieniłem mechanizm obracania steru na aluminiowy. Mosiądz z nierdzewką miał za mały współczynnik tarcia. Zbyt łatwo ster się odchylał. Jak jutro dopisze pogoda to będzie wodowanie.
mike217 Opublikowano 3 Września 2015 Opublikowano 3 Września 2015 Śruba widzę koszmarna Kędzierzyńska.. Daj znać jak pływa. Co mi się nie podoba osobiście to ster jakiś taki delikatny jest.
wapniak Opublikowano 3 Września 2015 Autor Opublikowano 3 Września 2015 Michał, ale się zafiksowałeś na KK! Ale moim zdaniem nie masz racji, te śruby są tak samo O.K. jak i te z CNC i ETTI, tyle mogę powiedzieć po jednym sezonie pływania w Hydro, a są o tyle lepsze, że po kolizji ( średnio co drugi bieg) można je wyprostować i pływać dalej, a te wszystkie nowoczesne aluminiowe trzeba albo spiłować na mniejszą średnicę albo wyrzucić. Przy cenie 20 do 40 $ za sztukę , to dość trudna decyzja. Tymczasem film z pierwszego pływania. Jak widać ster się sprawdził, model idzie za ręką i jest bardzo zwrotny, aż za bardzo, można będzie trochę przyciąć i ster i turnfin. Przód modelu jest w porządku, muszę trochę przeprofilować tył kadłuba, za bardzo podskakuje, a to była mała śruba, 38 mm. Ale do wiosny daleko, zdążę. https://youtu.be/CcjVoTDS1KY 1
mike217 Opublikowano 3 Września 2015 Opublikowano 3 Września 2015 Spoko pływa. Co do tych śrub to miałem i wiem, jak się trafi 1 na 10 z prostym otworem i da się wyważyć to jest ok. Załóż na próbę duralową prosto z pudełka i porównaj prędkość i napisz. Prawda, że aluminiowe są na raz. No i cena..
wapniak Opublikowano 3 Września 2015 Autor Opublikowano 3 Września 2015 Naładowałem akumulator i okazało się, że weszło 1910 mAh (A-SPEC 4,5 Ah), po ponad 3,5 min pływania. To oznacza, że z tą śrubą prądu wystarczy na ponad 8,5 minuty. Można dać znacznie większą śrubę. Jest dobrze. Pozdrawiam
mike217 Opublikowano 3 Września 2015 Opublikowano 3 Września 2015 Ta śruba ma mały skok stąd małe zużycie prądu. Ale model idzie szybko a to znaczy, że silnik kręci swoje i ma lekko. Ja bym ze średnicą nie cudował bo zacznie bujać modelem. Zmień skok.
wapniak Opublikowano 3 Września 2015 Autor Opublikowano 3 Września 2015 Śruba była 38x1,4 , taka normalna. Mam jeszcze 38x1,6, no i inne do 43 x 1,4. Zmniejszyłem kąt natarcia tylnej narty, to powinno trochę go uspokoić, jeśli chodzi o podskakiwanie tyłu. Inna rzecz, że tył wyszedł mi nieco za lekki, to "zasługa" laminatowego zawiasa steru, oraz rezygnacji ze wspornika obsady wału śruby napędowej... Liczę na to, że model będzie pływał na śrubie ok 40 mm, może nawet ciut więcej. Jutro się okaże.
wapniak Opublikowano 5 Września 2015 Autor Opublikowano 5 Września 2015 I jeszcze dwa krótkie filmiki z pływania z większą śrubą. Krótkie, bo pływało sporo trzcin i co chwila trzeba było prostować ster, chyba muszę pomyśleć nad sprężynowym mechanizmem powrotu steru. http://youtu.be/09Eb8vIr2cE http://youtu.be/1ehO08VvC1Q
ozi27 Opublikowano 6 Września 2015 Opublikowano 6 Września 2015 Dziwne jest to, ze te wszystkie modele sa piekielnie szybkie i super plywajace a na zawodach wychodzi i naczej :-)
MaciekK Opublikowano 6 Września 2015 Opublikowano 6 Września 2015 Dość często są promocje śrub Al CNC i można przy odrobinie zainteresowania dostać te śruby po 50-60zł sztuka
wapniak Opublikowano 13 Września 2015 Autor Opublikowano 13 Września 2015 Jeszcze jeden film z pływania. https://youtu.be/vPXPKtAHdhQ 1
Rekomendowane odpowiedzi