Skocz do zawartości

Co się nada do FPV?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Latam samolotem z lotkami i nie ma zadnego z tym problemu , tak naprawde to bardzo lubie latac wlasnie czyms z lotkami - dlatego troche sie wzbraniam przed ES - sprzetem z lotkami fajnie jest pomanewrowac w locie :) , czysta radocha . Z FPV przy ziemi zawsze jest latwo o krakse .

  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

ja sądzę że największy problem jest ze startem i lądowaniem,

co wynika z trudności oszacowania odległości (brak widzenia przestrzennego), prędkości (łatwość przeciągnięcia), ograniczonym polem widzenia i rozdzielczością i wynikającą z tego trudnością ocen wysokości nad ziemią i szybkości - co ma miejsce jak się człowiek gapi w gogle, a nie na samolot

Do tego dochodzą zakłócenia i czasem utrata kontroli nad samolotem, dezorientacja w przestrzeni, trudność z oceną siły wiatru, odległości i kierunku do bazy, itp.

łotewer

 

Ja dlatego (choć 2 lata temu kupiłęm sobie syfne gogle) nigdy nie latałem w okularach. Po prostu nie mam pomocnika na lotnisku, który byłby odpowiednio kumaty i obserwował cały czas samolot, żeby móc mi go pokazać jak zdejmę okulary. Samemu jak się to robi, to się topi w tym kupę kasy, o czym chętnie opowie Peter.

 

Aber - newer sej newer

 

buduję właśnie duży drewniany samolot, który będzie woził kamerkę i aparat. Nie zamierzam raczej latać w goglach, ale z ekranikiem przyczepionym do nadajnika, w który będę patrzył jak się ostatecznie do tego przekonam, czyli coś tak jak ty.

Opublikowano

No właśnie, dlatego myślę raczej o małym monitorze. W ten sposób widzę to co "widzi" samolot, a jednocześnie mogę obserwować otoczenie. W tym wypadku starty i lądowania można wykonać tradycyjnie, a na kamerze zacząć polegać gdy samolot jest już na jakiejś wysokości. Podejrzewam, że gdybym zdjął gogle to pewni zajęłoby mi chwilę odnalezienie samolotu na niebie.

 

To są wszystko oczywiście moje intuicyjne przypuszczenia. A jak jest, się albo zobaczy, albo doświadczeni koledzy mi podpowiedzą na tym forum.

Opublikowano

No ja też o czymś takim myślę. Gogle mają tylko tą zaletę, że lepiej w nich widać, niż na monitorku - słońce nie przeszkadza. Do monitorka trzeba będzie dobudować jakiś długi tunel zapewniający mu odpowiednią ilość cienia.

Opublikowano

Dorzucę swoje "2 grosze".

9cfc43b7262437dfmed.jpg

Zrobiłem taki zestawik i powiem ,dział nawet na silnym słońcu ale... i tak trza koszulkę lub ręcznik na głowę zarzucić.Filmy ogląda sie prawie jak w kinie - naprawdę. Co do latania FPV heli to jest ciężko ale możliwe,ja ćwiczę na symulatorze już ok.roku i stabilny zawis bez problemu wychodzi.Początki były żałosne.Po drodze ćwiczę FPV płatowcem i myślę ze mogę zacząć FPV w realu :D

Opublikowano
Najlepiej czarną matową farbą wnętrze tej obudowy ekranu pociągnąć.

 

 

PS. Co ty masz tam za wiatrak z głowicy od helika?

Tez o tym myślałem ale to tylko prowizorka do testów.

Dokładnie to głowica z T-rex 450 z łopatami 305.Monza polegać na wiatraku kiedy można latać modelami.

Jak wieje w Holandii

Opublikowano

Trochę dzisiaj podłubałem, powierciłem i zrobiłem uchwyt do aparatu z przodu helika. Taki efekt:

 

 

 

I jeszcze pytanie do Olo: na jakim ćwiczyłeś symulatorze? Ja próbuje latać helikiem z widokiem z kokpitu w REalflight 3.5 i muszę powiedzieć, że jest to o wiele łatwiejsze niż latanie normalne. Oczywiście lądowanie to już spora sztuka.

Opublikowano
jeszcze pytanie do Olo: na jakim ćwiczyłeś symulatorze? Ja próbuje latać helikiem z widokiem z kokpitu w REalflight 3.5

Latam na tym samym symku i tez widok z kokpitu.

Opublikowano

Dzisiaj udało mi się zrobić pierwszy raz ostre zdjęcia z pokładu Raptora. W zasadzie była to druga próba, poprzednia nie udała się, bo ustawiłem zieloną automatykę. Tym razem włączyłem program zdjęć sportowych i zdjęcia wyszły ostre. Niestety aparat to prosty Nikon Coolpix L16 i nie da się tam ustawić preselekcji czasu ani ISO. Ale efekt jest pozytywny, jak widać wbrew wielu opiniom, że nie da się zrobić ostrych zdjęć ze śmigłowca nitro.

Zachęcony tym drobnym sukcesem chyba zabiorę się wkrótce za budowę porządnego podwozia pod aparat z obrotową głowicą.

 

I pytanie, czy można kupić w Polsce jakiś nadajnik/odbiornik a/v 900Mhz? A jeśli już to jaki radzicie? Pewnie lepiej zainwestować raz a dobrze w coś lepszej jakości i o większym zasięgu.

 

download.php?id=3961

Opublikowano

From_heaven, wszystko wskazuje na to, że czas już byś odkrył cały dział RC-CAM na tym forum ;-)

Poszperaj na RANGEVIDEO za nadajnikami i podpytaj się ciut PETERA. Z pewnością będziesz zadowolony.

Opublikowano

Na Rangevideo już sporo szperałem, ale może da się coś kupić u nas? I dodatkowe pytanie, jaki będzie zasięg przy zastosowaniu nadajnika 500 mW?

Opublikowano

U nas nie kupisz taniej - niestety ;-(

 

Ja mam zasięgi na 500mW ok 2km, dalej na razie nie latałem, ale ponoć można o wiele więcej wyciągnąć, wszystko zależy od dobrej anteny odbiorczej i odbiornika - ja już to przerabiałem !!!

Opublikowano

Wiem, że taniej nie kupię w Polsce, ale jak patrzyłem na Rangevideo, to tam zestaw 500 mW kosztuje max 120 dol. A wiadomo, że przy małych kwotach, jak się doliczy cło i transport to wyjdzie niewiele drożej niż u nas. Tylko pytanie, czy u nas można coś takiego dostać?

Opublikowano

RangeVideo tak wysyła byś cła w Polsce płacić nie musiał (ja przynajmniej jeszcze nie zapłaciłem)

 

A koszt wysyłi to 15 $

 

Więc w kraju na pewno taniej nie kupisz !!

Ale jak to sie mówi, masz prawo wyboru i szukac możesz.....

Opublikowano

W takim razie zakupię na Rangevideo. Dodam też, że ostatecznie porzuciłem pomysł zakupu spalinowej Cessny i nabyłem dzisiaj Easy Glidera. Składanie go to droga przez mękę, cały jestem w kleju. Do tego jak na razie nie mam zielonego pojęcia jak zamontować silnik bezszczotkowy. Ma za krótki wał i nie ma jak przymocować śmigło. Chyba trzeba będzie trochę utrzeć modelowi nosek :)

Opublikowano
i nabyłem dzisiaj Easy Glidera.

no to po kompocie...lepszy bylby Easy Star,jest stabilniejszy i ma wiekszy udzwig.

jak zamontować silnik bezszczotkowy.

Pozycja silnika przeciazonego EG nie jest tak oczywista jak w standardzie.Zwroc uwage na duze pochylenie.

Opublikowano

Easy Glider ma tendencje do mocnego zadzierania nosa w czasie lotu na silniku , typowe 2-3 stopnie w dół moga niewysrtarczyć, mocując silnik zostaw sobie mozliwość jakiejś regulacji kata pochylenia.

Opublikowano

Easystar mnie zniechęcił brakiem lotek. No i zdjęcia Petera z pokładu Easy Glidera też miały wpływ na decyzję :)

Co do obciążenia, to na dzień dzisiejszy będzie to Nikon Coolpix L16 (125 g bez baterii) oraz nadajnik a/v. Jaki, jeszcze się nie zdecydowałem.

 

Oblot z aparatem być może już w weekend, ale nie wiem czy zdążę z montażem. No i zapowiadają załamanie pogody.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.