RcHammer Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 Chciałbym zapytać jak obliczyć parametry zamieszczonego na zdjęciu silniczka.? Chodzi mi głównie o współczynnki kV. Silnik jest niewielki. Obudowa bez końcówki wału ma ok 2cm długości. Wirnik na każdej z trzech zwojnic ma dwunastokrotnie nawinięty drucik fi=0,25mm Zasilany jest on pakietem Li-Po 7,4V, a prąd, który pobiera to 400mA. Przy okazji chciałbym zapytać, jaką rolę pełni drut dolutowany do obudowy i czy można taki silnik łatwo wymienić na bezszczotkowy odpowiednik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macgaw Opublikowano 2 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2015 Współczynnik KV zwykle opisuje silnik bezszczotkowy. Twój silniczek jest szczotkowy -zwykle zasilany z ustalonego przez producenta stałego napięcia. Parametry silnika wyznacza się na hamowni. Ujemny biegun zasilania przylutowany do ubudowy powinien zmiejszyć zakłócenia elektromagnetyczne. Silnik szczotkowy można zastąpić silnikiem bezszczotkowym ale wymaga to zmiany również regulatora ( o ile Twój silnik był w jakiś sposób regulowany). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RcHammer Opublikowano 2 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2015 Współczynnik KV zwykle opisuje silnik bezszczotkowy. Twój silniczek jest szczotkowy -zwykle zasilany z ustalonego przez producenta stałego napięcia. Parametry silnika wyznacza się na hamowni. Ujemny biegun zasilania przylutowany do ubudowy powinien zmiejszyć zakłócenia elektromagnetyczne. Silnik szczotkowy można zastąpić silnikiem bezszczotkowym ale wymaga to zmiany również regulatora ( o ile Twój silnik był w jakiś sposób regulowany). Silnik napędza wirnik ogonowy helikoptera RC. W gnieździe znajdującym się na odbiorniku, w które podłącza się ten silnik występuje stałe napięcie równe napięciu pakietu zasilającego i niezależne od obrotów. Wachania poboru prądu są nieznaczne. Wydaje mi się, że silnik jest tym samym regulowany częstotliwością. Niestety jeszcze nie miałem okazji zbadać rodzaju sygnału sterującego pracą tego silnika, ale gdyby okazało się, że jest to zwykły sygnał PWM, to czy wystarczyłby on do sterowania kontrolerem silnika bezszczotkowego? Drut dochodzący do obudowy od drugiej strony dolutowany jest bezpośrednio do kondensatora po stronie bieguna dodatniego. W helikopterku jest silnik bezszczotkowy, który napędza wał główny. Wyposażony jest on w układ BEC, chociaż odbiornik nie wymaga takiego rozwiązania, gdyż zasilany jest bezpośrdnio z pakietu. Żeby to potwierdzić odłączyłem jeden z trzech przewodów (brązowy) i układ dalej działał. To co mnie jednak zdziwiło to fakt, że na kabellku tym występuje napięcie -5V.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jethrotull Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 To zależy co rozumiesz przez "zwykły" PWM. Regulatory są sterowane sygnałem o następujących parametrach: - okres: 20ms - amplituda: 2.5-10V - wypełnienie: od ok 0.5ms (dla najniższego położenia manetki gazu) do ok 3ms (położenie najwyższe). Jeśli masz oscyloskop możesz sprawdzić czy sygnał generowany przez odbiornik Twojego helikoptera spełnia te parametry. Swoją drogą, wydaje mi się bardzo dziwne że nie ma różnicy pobieranego prądu przy różnych obrotach. Wydaje mi sie że coś źle mierzysz. Albo może to dlatego że nie zrozumiałem z Twojego opisu czy ten sygnał PWM ma byc przed czy za regulatorem silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrEryk Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 (edytowane) Post usunięty. Proszę o prawidłowe omówienie tematu. Edytowane 10 Września 2015 przez PiotrEryk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wapniak Opublikowano 10 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2015 Sygnały wychodzące z odbiornika do serw czy regulatora to najczęściej PPM (choć może być PWM czySBus czy jeszcze inne), sterowanie silnikami szczotkowymi prądu stałego to PWM. Są dostępne proste moduły które konwertują te sygnały, można to też ogarnąć programowo np modułem Arduino. Oczywiści po dołożeniu odpowiedniej końcówki mocy w przypadku konwersji z PPM naPWM. Przy sterowaniu silników wykorzystuje się zakres współczynnika wypełnienia od 20-30% do 100%. Sygnał PPM odbiornika modelarskiego sterującego regulator zawiera się w 1,6 do 15% (w przybliżeniu, bo ni o to w tym sygnale chodzi) To porównianie sygnałów PWM PPM i samplowany sygnał analogowy, które moz eprzybliży nieco ideę sterowania. Usuń proszę tego posta, bo dawno takich bzdur nie czytałem... 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi