Skocz do zawartości

Relacja budowy Bird of Time


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam was!

Po wicherku 25 który zostanie oblatany kiedy przyjdzie podwozie, upatrzyłem sobie szybowiec Bird of Time. Najbardziej spodobał mi się układ skrzydła podobny jak w popularnym minimoe. Wystrzeliwany w powietrze z gumy a w przyszłości awans na napęd elektryczny. Ze względu na ograniczone środki będę budował od podstaw. Na arf czy kity mnie nie stać chociaż bardzo kuszą swoim wyglądem. Budowę zacznę gdy przyjdą materiały. Posty i zdjęcia będą wstawiane w weekendy albo czasami w dni tygodnia. Poprawiajcie mnie jak będę coś źle budować. Plany zamawiam tutaj: http://www.modelemax.pl/product_info.php?products_id=16699 . Listę materiałów dostałem od w poprzednim moim wątku. chciałbym zamówić wszytko razem w jednym sklepie czyli www.modelemax.pl . Między innym folia oracover biała i czerwona przejrzysta. Przewidywane stery to SK i SW. Latałem kiedyś z lotkami ale nie za bardzo sprawia mi to przyjemność. Hamulce aerodynamiczne tez nie będą mi potrzebne, dużo miejsca do lądowania mam.

Serwa Hitec HS-53. Reszta informacji w czasie budowy. Zapraszam do obserwowania. Pozdrawiam

Opublikowano

Kibicuję!

Może jednak rozważ hamulec aerodynamiczny w centropłacie. Może się przydać do bezstresowego sprowadzenia szybowca z większej wysokości... w końcu to tylko jedno serwo 9g więcej.

Opublikowano

Trzymam kciuki i czekam na relacje :)

 

ps. dawno temu  udało mi się polatać tym szybowcem ze stajni TopModel bardzo wdzięczny szybowiec :)

Opublikowano

Spisałem sobie wszystkie materiały, czyli balsa, sklejki i listewki. Wyszło mi 300zł. Znalazłem zestaw kit w cenie 290zł. Teraz nie wiem co lepsze.  Żebra są wycięte czy trzeba je szlifować w bloku? Miał ktoś już może taki zestaw? Jak wyglądają elementy, są już wycięte czy dostaje się np płytkę balsy z której się później się odrysowuje i wycina? Jeszcze nigdy nie miałem zestawu.

Opublikowano

warto tutaj tez sobie zajrzeć   http://www.rcclub.eu/viewtopic.php?f=13&t=5516

 

Już to obczaiłem, i na Rcgroups.com

Ale nadal nie wiem co bardziej warto. Kupić zestaw kit albo samemu od podstaw. Ceny bardzo podobne. Jak zbuduje samemu to myślę że da to mi więcej pożytku ponieważ się nauczę i dostanę wprawy do budowy. Poraźcie mi co lepiej bo sam już nie wiem :huh:

Opublikowano

Gdzie znalazłeś ten kit?

Kiedy rok temu szukałem BoT w formie KIT od dynaflite, to się okazało że wszystkie sklepy mają już wyprzedany, i że już nie będzie sprowadzany.

Opublikowano

http://www.hoelleinshop.com/Flugmodelle-Helis-Quadcopter/Flaechenmodelle/Segelflugmodelle/Hobbico-Flyzone-GreatPlanes/Bird-of-Time-Bausatzmodell-3000mm-Simprop-2010100.htm?shop=hoellein&SessionId=&a=article&ProdNr=S2010100&t=49301&c=55413&p=55413

 

kit do Bird of Time


Zobacz sobie tutaj bardzo fajny opis budowy

www.retroplane.net/forum/viewtopic.php?p=130564

 

Naprawdę bardzo fajny tylko Nie będę robił lotek i hamulców. Tak jak wcześniej pisałem, z lotkami nie dobrze mi się lata a miejsca do lądowania mam. No i włoch trochę go udoskonalił np rowing.


Każdy robi pod siebie i swoje umiejętności.

Opublikowano

Naprawdę bardzo fajny tylko Nie będę robił lotek i hamulców. Tak jak wcześniej pisałem, z lotkami nie dobrze mi się lata a miejsca do lądowania mam. No i włoch trochę go udoskonalił np rowing.

Każdy robi pod siebie i swoje umiejętności.

 

Otóż to. Jeśli czujesz się na siłach, to może spróbuj robić z planów... Wysyłka tego kitu do Polski wyjdzie dodatkowe 40 euro, to sporo...

Opublikowano

Jak chcesz tym modelem latać bezstresowo to mniejsza o to jakie masz duże "lotnisko" rób hamulce. Mam ten model jako elektryk i jest dość ciężki bo 1,9kg ale nad łąką niesie go jak echo po lesie

Jak chcesz go przerobić na elektryka to poszerz kadłub w części dziobowej bo w oryginale jest coś około 3cm więc ciężko będzie znaleźć silnik w tym rozmiarze o sensownej mocy.

Najlepiej rób go pod dany rozmiar silnika od razu jako elektryk, tylko zamiast silnika i kołpaka zrobisz dziób z balsy i przykręcisz, a jak kupisz napęd to odkręcisz przód i wstawisz napęd. Najłatwiej i najwygodniej robić przód pod kołpak 45mm

 

Opublikowano

Stawiał bym na gumę najtaniej zwłaszcza z punku widzenia młodego człowieka najbardziej ekonomiczne latanie :) a frajdy daje co żaden silnik :)

To tylko moje przemyślenia :)

Opublikowano

Stawiał bym na gumę najtaniej zwłaszcza z punku widzenia młode człowieka najbardziej ekonomiczne latanie :) a frajdy daje co żaden silnik :)

To tylko moje przemyślenia :)

Słuszne przemyślenia

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.