Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy, posiadam drona i płytkę hobbikink kk2.1. Ustawione jest moim zdaniem wszystko książkowo według instrukcji. Przy starcie z ziemi lub z "ręki" wywraca go na plecy. Nie unosi się równomiernie tak jak powinien. Czy ktoś miał taki problem lub wie jak go rozwiązać ?

Czy ktoś wie jak skasować trymery i ustawić je od zera? Niektóre trymery mam całkowicie na lewą strony, aby w ustawieniach widoczne były jako po środku czyli na zero...

Mam taką płytkę: http://isojed.nl/blog/wp-content/upload ... 08/kk2.jpg

Czy jesli podpinam po lewej ail ele thr itp. to do odbiornika ma iść w ten sam pierwszy drugi trzeci kanał ?

z góry dziękuję za pomoc.

P.S. czy jest ktoś z Wrocławia ?

Opublikowano

https://www.youtube.com/results?search_query=kk2.1 <-- jeśli chodzi o podłączenie wszystkiego do płytki to proponuję obejrzeć jakiś filmik na yt, jest tego mnóstwo ! ;)  ( ja korzystałem spooro z opisów RCExplorer )

 

A objaw jaki opisujesz to mi przypomina moje zmagania z Tricopterem, miałem na stabilizacji na którymś kierunku zamiast tłumienia - wzmacnianie ( chyba miałem to na roll za co u mnie było odpowiedzialne serwo ). W sensie "płytka" zamiast tłumić zaburzenie to jeszcze je wzmacniała ). Wystarczyło zmienić kierunek/rewers "działania/tłumienia" przyśpieszeniomierza na danej osi. ;) 

Sprawdź, czy przy włączonych silnikach ( np bez śmigieł :P  ) jak trzymasz copterka i przechylasz go w różne strony to odpowiednie silniki przyśpieszają/zwalniają chcąc przeciwdziałać Twojemu ruchowi  ;) ( zresztą wszystko na miliard sposobów jest opisane w tych filmikach  :P  )

Opublikowano

https://www.youtube.com/results?search_query=kk2.1 <-- jeśli chodzi o podłączenie wszystkiego do płytki to proponuję obejrzeć jakiś filmik na yt, jest tego mnóstwo ! ;)  ( ja korzystałem spooro z opisów RCExplorer )

 

A objaw jaki opisujesz to mi przypomina moje zmagania z Tricopterem, miałem na stabilizacji na którymś kierunku zamiast tłumienia - wzmacnianie ( chyba miałem to na roll za co u mnie było odpowiedzialne serwo ). W sensie "płytka" zamiast tłumić zaburzenie to jeszcze je wzmacniała ). Wystarczyło zmienić kierunek/rewers "działania/tłumienia" przyśpieszeniomierza na danej osi. ;)

Sprawdź, czy przy włączonych silnikach ( np bez śmigieł :P  ) jak trzymasz copterka i przechylasz go w różne strony to odpowiednie silniki przyśpieszają/zwalniają chcąc przeciwdziałać Twojemu ruchowi  ;) ( zresztą wszystko na miliard sposobów jest opisane w tych filmikach  :P  )

 

robilem tak jak na filmiku i dalej to samo. W jaki sposob zmienic jerunek serwa tłiumienia ? Jak trzymam koptera to tak jak piszesz smigla reaguja jak go przechylam w rozne strony. Czyli powinno byc ok.

 

Silniki sa podlaczone zgodnie z instrukcja m1,2,3,4.

 

czy jesli zalozylem smigla w taki sposb jak tutaj: http://kfc32.direk.info/images/4/4e/Mixer-QUADX.jpg

 

mam rozumiec, ze smigla, ktore sa oznaczone strzalka w lewo to maja byc smigla lewe ? w jaki sposb sprawdzic smigla ? Moze mam zle zalozone ?

Opublikowano

Zmieniłem kierunki revers i jak na początku wywracało go w jedną strone to po mianie rev odwraca go tak samo tylko,ze w strone przeciwną ;/


do tego jeszcze wyskakuje na poczatku na kk2 no yaw input ...

 

 

Opublikowano

Jak wcześniej napisał Mikx, najlepiej wytłumaczył to David "RCExplorer" tutaj https://www.youtube.com/watch?v=UZ4AaI6KPhA. Co prawda dla Tricoptera, ale zasady są takie same dla praktycznie wszystkich innych układów. Przy czym kluczowe sprawy załatwiasz w nadajniku, monitorując KK2 aby dostawał odpowiednie sygnały.

 

W skrócie po Polsku:

 

Programując kk2 musisz BEZ ŚMIGIEŁ, na biurku "po zerowe" podłączyć odpowienio odbiornik do lewej strony KK2. Kanał THR z odbiornika do THR, AIL do AIL itd. W zależności od odbiornika/standardu może to wyglądać różnie, ale każdy kanał idzie do swojego pinu. Przy okazji potwierdź poprawne podłączenie kolejności silników, ich kierunku i (na razie zdjętych) śmigieł. Silniki na obrazku 1, 2, 3, 4 mają być tam, gdzie na obrazku (1 to wyjście M1 itd), kręcić się w takim kierunku jak strzałka na obrazku  oraz miec odpowiednie śmigło (napisami do góry, natomiast "wiać" ma w dół).

 

Po pierwsze na KK2 musisz złapać poziom (ACC calibration), czyli wchodzisz do menu, ustawiasz quada na poziomej powierzchni i nie ruszasz przez kilka sekund od rozpoczęcia procedury.

 

Po drugie ustaw wartości neutralne subtrymerem (nie trymerem) na trzech osiach (drążki w pozycji neutralnej, KK2 ma widzieć neutrum przy korekcji subtrymerem).

 

Po trzecie ustaw wartości krańcowe (wychylenie prawo/lewo i przód/tył) na wszystkich trzech osiach - u mnie w dx6i  nazywa się to "travel adjust": wchodzisz w menu, przechylasz drążek i ustawiasz zakres tak, aby KK2 widziało odpowiedni sygnał (-100 lu 100) dla danego wychylenia krańcowego każdego z kanałów.

 

Po tym włącz sobie stabilizację (dla testów na stałe, z menu KK2 - Autolevel) i tu już ze śmigłami quad powinien trzymać poziom w zwisie. Może dryfować prawo/lewo, przód/tył czy minimalny obrót, ale nie powinien się wywracać. Dopiero tutaj koryguj dryfowanie - trymerami przy drążkach.

 

Nierównomierne wznoszenie (czytaj drżenie) może być spowodowane złym ustawieniem P&I, ale to już inna bajka. Na autolevelu musi trzymać poziom.

Opublikowano

Nic mi sie nie udalo zrobic. Robie wszystko jak na filmiku i dalej jest to samo ... ;/


Tymonidas, można prosić o informację jak podłączyć "po zerowe" ?

 

Mam taki odbiornik, ale nigdzie w Internecie ani w sklepie modelarskim w którym go kupiłem nie potrafią mi powiedzieć na ktorym kanale jest THR RUD AIL ELE ? Czy ktoś wie gdzie ? Lub wie gdzie mogę to sprawdzić? http://www.rcpitstop.pl/environment/cache/images/0_0_productGfx_2aab28b98d66ec8a8fd582de4a274925.jpg

 

Silniki są odpowiednio podlączone do M1 M2 itp. Kręcą się w prawidłową strone, kalibracja wykonana prawidłowo.

 

Po drugie ustaw wartości neutralne subtrymerem (nie trymerem) na trzech osiach (drążki w pozycji neutralnej, KK2 ma widzieć neutrum przy korekcji subtrymerem). - nie rozumiem ?

 

Rozumiem, że dron jak jest dobrze ustawiony to powinien startować z ziemi z równego podłoża i powinien wzbić sie prawidłowo ? Tak samo puszczając go z ręki ?

Mi niestety wywraca go na bok na plecy. Jak przełacze trymer to wywraca go w drugą strone :(

Opublikowano

Nie napisałeś o jaki typ drona chodzi, ale miałem to samo w tricopterze.

U mnie problemem okazała się bateria, która prawdopodobnie nie utrzymywała deklarowanych parametrów.

Nadal mam podobne efekty gdy bateria się wyczerpuje, więc przydaje się buzzer informujący o tym odpowiednio wcześniej - a może ktoś ma lepsze rozwiązanie.

 

Przy każdym uruchomieniu drona, a przynajmniej w fazie testowej, sprawdzaj ustawienia w 'receiver test'.

O ile masz takie możliwości wgraj też lepszy firmware.

 

Chyba pora stworzyć jakieś FAQ :)

Opublikowano

Gdyby to był quadcopter to bym ci powiedział że masz śmigła na odwrót. Non stop klienci mi z tym przychodzą. Niby pierdoła ale bez tego nie polecisz. Nie widzę czy nie napisałeś jaki to model?

Opublikowano

Kuczi, możesz samemu znaleźć kanały. W KK2 masz monitor kanałów (receiver test), więc jak w niego wejdziesz, to powinieneś widzieć jak KK2 reaguje na wychylenia drążków radia. W Mode 2 powinieneś mieć na lewym THR pionowo, RUD poziomo, na prawym ELE pionowo i AIL poziomo. Jeśli wychylają się inaczej to pozamieniaj wtyczki na KK2 tak, żeby odpowiedni ruch odpowiadał kanałowi. Roman - post wyżej - podpowiedział rozpiskę, sprawdź i potwierdź. 

 

Subtrymer - w zależności od tego jakie masz radio  możesz mieć lub nie mieć subtrymera. Jeśli nie masz - to trudno, trzeba z tym żyć :), ale jeśli masz to warto użyć. Różnica trymer vs subtrymer jest taka, że subtrymer przesuwa punkt zerowy (neutrum) kanału zachowując pełne wychylenia w jedną i drugą stronę (albo inaczej mówiąc - przesuwa neutrum oraz granice kanału). Trymer natomiast nie przesuwa granic, czyli po wytrymowaniu na maksimum w jedną stronę, odbiornik widzi to jakby drążek na stałe był wychylony w tę stronę, czyli powiedzmy w 60%. w tej sytuacji w dolnym zakresie kanału masz 60% wartości na 50% wychylenia drążka, natomiast w górnym zakresie masz 40% wartości kanału na 50% wychyleń drążka. Efekt jest taki, że inaczej się lata w prawo a inaczej w lewo, pokrótce. Trudno to wytłumaczyć w prosty sposób, ale jak tę różnicę załapiesz raz to będziesz pamiętać na zawsze... i też nie będziesz wiedział jak to prosto wytłumaczyć.

 

A w kwestii oryginalnego problemu - w miarę możliwości podeślij zdjęcia nadajnika, odbiornika, KK2 i całego quada (a może to inny układ?), zdjęcie jest warte tysiąc słów. Prościej będzie pomóc.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.