Kuczi Opublikowano 9 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 Koledzy, posiadam drona i płytkę hobbikink kk2.1. Ustawione jest moim zdaniem wszystko książkowo według instrukcji. Przy starcie z ziemi lub z "ręki" wywraca go na plecy. Nie unosi się równomiernie tak jak powinien. Czy ktoś miał taki problem lub wie jak go rozwiązać ?Czy ktoś wie jak skasować trymery i ustawić je od zera? Niektóre trymery mam całkowicie na lewą strony, aby w ustawieniach widoczne były jako po środku czyli na zero...Mam taką płytkę: http://isojed.nl/blog/wp-content/upload ... 08/kk2.jpgCzy jesli podpinam po lewej ail ele thr itp. to do odbiornika ma iść w ten sam pierwszy drugi trzeci kanał ?z góry dziękuję za pomoc.P.S. czy jest ktoś z Wrocławia ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 9 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 A zyroskopy masz ustawione zgodnie z osiami drona, silniki podpięte pod właściwe piny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikx Opublikowano 11 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2015 https://www.youtube.com/results?search_query=kk2.1 <-- jeśli chodzi o podłączenie wszystkiego do płytki to proponuję obejrzeć jakiś filmik na yt, jest tego mnóstwo ! ( ja korzystałem spooro z opisów RCExplorer ) A objaw jaki opisujesz to mi przypomina moje zmagania z Tricopterem, miałem na stabilizacji na którymś kierunku zamiast tłumienia - wzmacnianie ( chyba miałem to na roll za co u mnie było odpowiedzialne serwo ). W sensie "płytka" zamiast tłumić zaburzenie to jeszcze je wzmacniała ). Wystarczyło zmienić kierunek/rewers "działania/tłumienia" przyśpieszeniomierza na danej osi. Sprawdź, czy przy włączonych silnikach ( np bez śmigieł ) jak trzymasz copterka i przechylasz go w różne strony to odpowiednie silniki przyśpieszają/zwalniają chcąc przeciwdziałać Twojemu ruchowi ( zresztą wszystko na miliard sposobów jest opisane w tych filmikach ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuczi Opublikowano 12 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2015 https://www.youtube.com/results?search_query=kk2.1 <-- jeśli chodzi o podłączenie wszystkiego do płytki to proponuję obejrzeć jakiś filmik na yt, jest tego mnóstwo ! ( ja korzystałem spooro z opisów RCExplorer ) A objaw jaki opisujesz to mi przypomina moje zmagania z Tricopterem, miałem na stabilizacji na którymś kierunku zamiast tłumienia - wzmacnianie ( chyba miałem to na roll za co u mnie było odpowiedzialne serwo ). W sensie "płytka" zamiast tłumić zaburzenie to jeszcze je wzmacniała ). Wystarczyło zmienić kierunek/rewers "działania/tłumienia" przyśpieszeniomierza na danej osi. Sprawdź, czy przy włączonych silnikach ( np bez śmigieł ) jak trzymasz copterka i przechylasz go w różne strony to odpowiednie silniki przyśpieszają/zwalniają chcąc przeciwdziałać Twojemu ruchowi ( zresztą wszystko na miliard sposobów jest opisane w tych filmikach ) robilem tak jak na filmiku i dalej to samo. W jaki sposob zmienic jerunek serwa tłiumienia ? Jak trzymam koptera to tak jak piszesz smigla reaguja jak go przechylam w rozne strony. Czyli powinno byc ok. Silniki sa podlaczone zgodnie z instrukcja m1,2,3,4. czy jesli zalozylem smigla w taki sposb jak tutaj: http://kfc32.direk.info/images/4/4e/Mixer-QUADX.jpg mam rozumiec, ze smigla, ktore sa oznaczone strzalka w lewo to maja byc smigla lewe ? w jaki sposb sprawdzic smigla ? Moze mam zle zalozone ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuczi Opublikowano 12 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2015 Zmieniłem kierunki revers i jak na początku wywracało go w jedną strone to po mianie rev odwraca go tak samo tylko,ze w strone przeciwną ;/ do tego jeszcze wyskakuje na poczatku na kk2 no yaw input ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tymonidas Opublikowano 14 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2015 Jak wcześniej napisał Mikx, najlepiej wytłumaczył to David "RCExplorer" tutaj https://www.youtube.com/watch?v=UZ4AaI6KPhA. Co prawda dla Tricoptera, ale zasady są takie same dla praktycznie wszystkich innych układów. Przy czym kluczowe sprawy załatwiasz w nadajniku, monitorując KK2 aby dostawał odpowiednie sygnały. W skrócie po Polsku: Programując kk2 musisz BEZ ŚMIGIEŁ, na biurku "po zerowe" podłączyć odpowienio odbiornik do lewej strony KK2. Kanał THR z odbiornika do THR, AIL do AIL itd. W zależności od odbiornika/standardu może to wyglądać różnie, ale każdy kanał idzie do swojego pinu. Przy okazji potwierdź poprawne podłączenie kolejności silników, ich kierunku i (na razie zdjętych) śmigieł. Silniki na obrazku 1, 2, 3, 4 mają być tam, gdzie na obrazku (1 to wyjście M1 itd), kręcić się w takim kierunku jak strzałka na obrazku oraz miec odpowiednie śmigło (napisami do góry, natomiast "wiać" ma w dół). Po pierwsze na KK2 musisz złapać poziom (ACC calibration), czyli wchodzisz do menu, ustawiasz quada na poziomej powierzchni i nie ruszasz przez kilka sekund od rozpoczęcia procedury. Po drugie ustaw wartości neutralne subtrymerem (nie trymerem) na trzech osiach (drążki w pozycji neutralnej, KK2 ma widzieć neutrum przy korekcji subtrymerem). Po trzecie ustaw wartości krańcowe (wychylenie prawo/lewo i przód/tył) na wszystkich trzech osiach - u mnie w dx6i nazywa się to "travel adjust": wchodzisz w menu, przechylasz drążek i ustawiasz zakres tak, aby KK2 widziało odpowiedni sygnał (-100 lu 100) dla danego wychylenia krańcowego każdego z kanałów. Po tym włącz sobie stabilizację (dla testów na stałe, z menu KK2 - Autolevel) i tu już ze śmigłami quad powinien trzymać poziom w zwisie. Może dryfować prawo/lewo, przód/tył czy minimalny obrót, ale nie powinien się wywracać. Dopiero tutaj koryguj dryfowanie - trymerami przy drążkach. Nierównomierne wznoszenie (czytaj drżenie) może być spowodowane złym ustawieniem P&I, ale to już inna bajka. Na autolevelu musi trzymać poziom. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuczi Opublikowano 19 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2015 Nic mi sie nie udalo zrobic. Robie wszystko jak na filmiku i dalej jest to samo ... ;/ Tymonidas, można prosić o informację jak podłączyć "po zerowe" ? Mam taki odbiornik, ale nigdzie w Internecie ani w sklepie modelarskim w którym go kupiłem nie potrafią mi powiedzieć na ktorym kanale jest THR RUD AIL ELE ? Czy ktoś wie gdzie ? Lub wie gdzie mogę to sprawdzić? http://www.rcpitstop.pl/environment/cache/images/0_0_productGfx_2aab28b98d66ec8a8fd582de4a274925.jpg Silniki są odpowiednio podlączone do M1 M2 itp. Kręcą się w prawidłową strone, kalibracja wykonana prawidłowo. Po drugie ustaw wartości neutralne subtrymerem (nie trymerem) na trzech osiach (drążki w pozycji neutralnej, KK2 ma widzieć neutrum przy korekcji subtrymerem). - nie rozumiem ? Rozumiem, że dron jak jest dobrze ustawiony to powinien startować z ziemi z równego podłoża i powinien wzbić sie prawidłowo ? Tak samo puszczając go z ręki ? Mi niestety wywraca go na bok na plecy. Jak przełacze trymer to wywraca go w drugą strone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hincek Opublikowano 19 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2015 Nie napisałeś o jaki typ drona chodzi, ale miałem to samo w tricopterze. U mnie problemem okazała się bateria, która prawdopodobnie nie utrzymywała deklarowanych parametrów. Nadal mam podobne efekty gdy bateria się wyczerpuje, więc przydaje się buzzer informujący o tym odpowiednio wcześniej - a może ktoś ma lepsze rozwiązanie. Przy każdym uruchomieniu drona, a przynajmniej w fazie testowej, sprawdzaj ustawienia w 'receiver test'. O ile masz takie możliwości wgraj też lepszy firmware. Chyba pora stworzyć jakieś FAQ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Donaro Opublikowano 19 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2015 Gdyby to był quadcopter to bym ci powiedział że masz śmigła na odwrót. Non stop klienci mi z tym przychodzą. Niby pierdoła ale bez tego nie polecisz. Nie widzę czy nie napisałeś jaki to model? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tymonidas Opublikowano 20 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 Kuczi, możesz samemu znaleźć kanały. W KK2 masz monitor kanałów (receiver test), więc jak w niego wejdziesz, to powinieneś widzieć jak KK2 reaguje na wychylenia drążków radia. W Mode 2 powinieneś mieć na lewym THR pionowo, RUD poziomo, na prawym ELE pionowo i AIL poziomo. Jeśli wychylają się inaczej to pozamieniaj wtyczki na KK2 tak, żeby odpowiedni ruch odpowiadał kanałowi. Roman - post wyżej - podpowiedział rozpiskę, sprawdź i potwierdź. Subtrymer - w zależności od tego jakie masz radio możesz mieć lub nie mieć subtrymera. Jeśli nie masz - to trudno, trzeba z tym żyć , ale jeśli masz to warto użyć. Różnica trymer vs subtrymer jest taka, że subtrymer przesuwa punkt zerowy (neutrum) kanału zachowując pełne wychylenia w jedną i drugą stronę (albo inaczej mówiąc - przesuwa neutrum oraz granice kanału). Trymer natomiast nie przesuwa granic, czyli po wytrymowaniu na maksimum w jedną stronę, odbiornik widzi to jakby drążek na stałe był wychylony w tę stronę, czyli powiedzmy w 60%. w tej sytuacji w dolnym zakresie kanału masz 60% wartości na 50% wychylenia drążka, natomiast w górnym zakresie masz 40% wartości kanału na 50% wychyleń drążka. Efekt jest taki, że inaczej się lata w prawo a inaczej w lewo, pokrótce. Trudno to wytłumaczyć w prosty sposób, ale jak tę różnicę załapiesz raz to będziesz pamiętać na zawsze... i też nie będziesz wiedział jak to prosto wytłumaczyć. A w kwestii oryginalnego problemu - w miarę możliwości podeślij zdjęcia nadajnika, odbiornika, KK2 i całego quada (a może to inny układ?), zdjęcie jest warte tysiąc słów. Prościej będzie pomóc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi