Jump to content

opinia o zabezpieczeniu przed spadkiem napięcia


zbjanik
 Share

Recommended Posts

Czy ktoś może się podzielić opinią wynikłą z praktyki i doświadczenia, odnośnie stosowanaia urządzenia o takiej funkcji: zabezpieczenie odbiornika przed spadkiem napięcia. Na chłodno analizuję przebiegi swoich kretów, biorę pod uwagę np. niewydolność pakietów, jako przyczynę, bo wizualnie było dość podobnie: ster wysokości jakby od siebie, pion, albo blisko pionu, brak reakcji na sygnały i łubudu... Ale miałem też takie przed- wskazówki, że coś jest nie halo, bo na dłuższym, ostrym wznoszeniu na dużym, albo pełnym gazie też następowało jakby odcięcie prądu, ale wracało potem do normy. Był na to czas, bo wysokość wtedy była większa. Kraksy konkretne były w lotach na mniejszych wysokościach, odbiornik mógł się nie zdążyć powtórnie połapać w sytuacji. Używam Turniigy 9,v2, czyli 2,4 Hz. Przykład takiegi rozwiązania  (chyba to kondensator ?)

:

 
Właściwie, to kupiłbym to w ciemno, ale pod warunkiem, że nazwa byłaby krótsza, bez ostatniego słowa- żeby ogólnie zabezpieczało prze spadkiem całego modelu, a nie tylko jednego parametru :)
 
 
Link to comment
Share on other sites

Spadek napiecię z tyt. "niewydolności pakietów...." dziwna teoria.

 

Polecam dobre (nowe i lepszych marek) pakiety do odbiornika:

  • Li-po
  • Li-fe
  • Ni-MH ale typu eneloop

Pzyczyny szukałbym w komunikacji nad.-odb. Może odbiornik jest walnięty, źle posadowiony w kadłubie. Kolejną przyczyną może być to, że aparatura jest raczej budżetowa.

Czy był robiony test zasięgu przy zredukowanym sygnale?

 

P.S. Kondensator tu chyba nie pomoże. Trzeba znaleźć przyczynę.

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem, najlepsze zabezpieczenie to osobne zasilanie odbiornika z drugiego pakietu. Ten kondensator nie pomoże spadkom napięcia pod obciążeniem... po za tym, kosztuje grosze jak kolega wyżej napisał.

 

Latam prawie 7 lat elektrykami, głównie na pakietach z HK i nigdy mnie taka sytuacja nie spotkała.

Obecnie min, standard wydolności prądowej pakietu do 35C, coraz częsciej mamy 40,50,60 C. Jakim cudem ma być taki spadek napięcia żeby odcięło odbiornik....

Najpierw odetnie silnik a na resztę na 100% wystarczy. M.in. po to mamy BEC w reglu, żeby coś zostawił jak już jest blisko końca. Choć ja nigdy nie schodzę niżej niż 3,8V/cela.

 

W spalinie musimy pamiętać o zmianie co jakiś czas lub naładowaniu pakietu. Można użyć wynalazku typu Dualsky VR PRO Duo - ma 2 wejscia na pakiety zasilające.

 

Jak już pisałem - nie tu szukałbym przyczyny problemu.

Link to comment
Share on other sites

Miałem podobne jazdy z jednym zestawem 2,4. Czasem się zdarzało, że sygnał docierał jak z opóźnieniem. Obracam model na plecy a on nic. Puszczam drążek a model za chwilę sam na plecy fik. I dalej już słucha drążków. Za kilkanaście sekund podobna sytuacja. I tak kilka razy na pięć minut lotu. Podejrzewałem odbiornik o nadmierną czułość na spadki napięcia więc kupiłem kondensator 4700uF i wpiąłem w odbiornik (bez nadziei na skuteczność) ale oczywiście też nic nie dał. Gdyby serwa były zasilone z oddzielnego źródła to by może miało sens. Sprawdziłem trzy pozostałe odbiorniki z tego systemu, którymi dysponowałem i to samo. Prawdopodobnie nadajnik był przyczyną ale na razie cały zestaw poszedł w odstawkę bez dalszego dociekania.

 

Edit. U mnie BEC wyrabiał bo zmieniłem system na 35mHz i problem zniknął.

Link to comment
Share on other sites

Co do kondensatorów to tutaj http://pfmrc.eu/index.php?/topic/49442-kondensator-na-zasilaniu-dobranie-wielko%C5%9Bci/ koledzy wybili mi je z głowy.

 

Analizując jak powinny zachowywać się BEC'e, to przy odcięciu dalej powinno być podawane napięcie 5V - aż do wydrenowania pakietu. Być może przy lataniu 2s to może mieć znaczenie (wyobrażam sobie sytuację spadku napięcia na zasilaniu poniżej 5V), ale już przy 3s powinno być bardzo dużo czasu na wylądowanie posiadając cały czas działające stery. Przyczyny chyba trzeba szukać gdzie indziej. 

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.