stan_m Opublikowano 9 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2015 Rozpoczynam budowę modelu motoszybowca konstrukcji Wolfganga Werlinga - THERMY o następujących parametrach: Rozpiętość-2340mm Długość-1280mm Ciężar-1300-1800g Profil- SD7037(modyfikowany - od krzywika ) Napęd - silnik Pichler BOOST 40, śmigło 13x6,5 Zakupiłem plany wykonawcze w FMT i wyciąłem elementy modelu. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stan_m Opublikowano 9 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2015 Ciąg dalszy montażu kadłuba. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 9 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2015 Jak wyciąłeś te żeberka ? Kopiując z planu ? Ślinię się nad tymi planami już ponad 2 lata ale ilość szablonów do żeberek mnie skutecznie zniechęca. Zresztą, w równym stopniu podnieca mnie mniejsza wersja - Thermy-specjal....... Kadłub brzydki, za pękaty. Zmieści się do niego jeszcze z 5 kg ziemniaków.... Ale rozumiem, że jest to jakiś kompromis w przyjętej konwencji mocowania skrzydeł. Cecha dość charakterystyczna dla tego konstruktora (wide: Hai). Będę ciekaw Twoich wrażeń z lotów. Pozdrawiam - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stan_m Opublikowano 10 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2015 Jak wyciąłeś te żeberka ? Kopiując z planu ? Ślinię się nad tymi planami już ponad 2 lata ale ilość szablonów do żeberek mnie skutecznie zniechęca. Zresztą, w równym stopniu podnieca mnie mniejsza wersja - Thermy-specjal....... Kadłub brzydki, za pękaty. Zmieści się do niego jeszcze z 5 kg ziemniaków.... Ale rozumiem, że jest to jakiś kompromis w przyjętej konwencji mocowania skrzydeł. Cecha dość charakterystyczna dla tego konstruktora (wide: Hai). Będę ciekaw Twoich wrażeń z lotów. Pozdrawiam - Jurek O, nie wyciąłem z planu lecz wyciąłem włośnicą szablony z bardzo dobrej sklejki lotniczej (ręczne wycinanie włośnicą uspokaja mnie wewnętrznie ). Własnie taki pękaty kadłub moim zdaniem nieźle komponuje się z całością układu konstrukcyjnego co mnie zachęciło do budowy. Mniejszy brat też jest w planie budowy ale o nieco innej konstrukcji...Wg dostępnych filmów i ilości zbudowanych takich modeli w Niemczech Thermy lata nieźle. Ale zobaczymy... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 10 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2015 I już się rumienię.... Na swoje usprawiedliwienie mam 3x Hai czekające w kolejce na montaż. To znaczy już wycięte elementy ploterem. Pozdrawiam - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stan_m Opublikowano 21 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Prac ciąg dalszy. Gotowy do oklejenie jest już kadłub i usterzenie. W płatach położona jest sieć elektryczna... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki9514 Opublikowano 22 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 Jaką dałeś grubość balsy od dołu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stan_m Opublikowano 23 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2015 Jaką dałeś grubość balsy od dołu? Cały keson - balsa 2mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awiator Opublikowano 19 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2015 Witam.Stanisław co słychać w temacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stan_m Opublikowano 19 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2015 Witam.Stanisław co słychać w temacie. Witaj Przemku, Słychać. "Temat" się rozmnożył , gdyż powstają trzy motoszybowce... Obecnie trwa pokrywanie podkładem akrylowym i szlifowanie. Jest wiele innych rozwiązań konstrukcyjnych w stosunku do planów FMT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 19 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2015 Robisz trzy na raz ???? !!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stan_m Opublikowano 19 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2015 Robisz trzy na raz ???? !!!! Tak. To bardzo prosty model. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 19 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2015 Podziwiam i gratuluję, Pozdrawiam świątecznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awiator Opublikowano 19 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2015 Obecnie trwa pokrywanie podkładem akrylowym i szlifowanie. Jest wiele innych rozwiązań konstrukcyjnych w stosunku do planów FMT.Rozumiem że kadłub tkanina,skrzydło folia a orginał niedopracowany,czy zmieniasz''pod siebie,,. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stan_m Opublikowano 19 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2015 Obecnie trwa pokrywanie podkładem akrylowym i szlifowanie. Jest wiele innych rozwiązań konstrukcyjnych w stosunku do planów FMT.Rozumiem że kadłub tkanina,skrzydło folia a orginał niedopracowany,czy zmieniasz''pod siebie,,. Moim zdaniem oczywiście oryginał ma wiele mankamentów, głównie utrudniających montaż i wydłużających czas budowy ale niekoniecznie wszyscy się z tym zgodzą. Moje zmiany to: - właściwa wręga silnikowa (oryginał to jakaś pomyłka wymiarowa) - zamknięcie kabiny na zamek - dodatkowa wręga w rejonie mocowania płata - łatwiejsze wyprowadzenie bowdenów w okolicach statecznika wraz z oprofilowaniem kadłuba - stery na zawiasach, lotki i klapy na taśmie KAVAN - pasy dźwigarów równoległe do siebie (w przekroju płata) a nie styczne do obwiedni profilu jak chce autor - wypełnienia balsowe między pasami dźwigara na całej rozpiętości (stopniowanie grubości balsy) dla dwóch dźwigarów - końcówki płata z pełnej balsy, szlifowane do profilu i pasowane wg wagi. - otwory wypływowe gorącego powietrza z silnika i regulatora na górnej powierzchni centropłata w okolicach przejścia skrzydło-kadłub - oklejenie papierem japońskim na Eze-Kote całości kadłuba, centropłata i końcówek skrzydeł oraz końcówek stateczników w celu zapewnienia większej wytrzymałości i uniknięcia kłopotów z odklejaniem się foli - malowanie: kadłub, centropłat, końcówki płatów i stateczników: podkład akrylowy oraz lakier akrylowy - oklejanie folią Oracover: płaty (poza miejscami malowania) oraz statecznik (również) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awiator Opublikowano 19 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2015 Dzięki za szczegóły,pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awiator Opublikowano 29 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2016 Witam'Stan co w temacie Thermy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stan_m Opublikowano 29 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2016 Witam'Stan co w temacie Thermy Modele są już praktycznie gotowe. Pozostało zamontowanie wyposażenia. Jednak teraz "popędzam" RWD-4. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stan_m Opublikowano 20 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 Budowa motoszybowców dobiegła końca. Obecnie trwa instalacja napędu i wyposażenia. Ciężar konstrukcji przed zamontowaniem napędów i wyposażenia zawiera się w przedziale 799-875G. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi