Jump to content

motoszybowiec RC- Thermy


stan_m
 Share

Recommended Posts

Rozpoczynam budowę modelu motoszybowca konstrukcji Wolfganga Werlinga - THERMY o następujących parametrach:

Rozpiętość-2340mm

Długość-1280mm

Ciężar-1300-1800g

Profil- SD7037(modyfikowany - od krzywika :) )

Napęd - silnik Pichler BOOST 40, śmigło 13x6,5

Zakupiłem plany wykonawcze w FMT i wyciąłem elementy modelu.

post-6507-0-63887200-1444384656.jpg

post-6507-0-72049900-1444384673_thumb.jpg

post-6507-0-33691600-1444384683_thumb.jpg

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Guest Jerzy Markiton

Jak wyciąłeś te żeberka ? Kopiując z planu ?

Ślinię się nad tymi planami już ponad 2 lata ale ilość szablonów do żeberek mnie skutecznie zniechęca. Zresztą, w równym stopniu podnieca mnie mniejsza wersja - Thermy-specjal.......

Kadłub brzydki, za pękaty. Zmieści się do niego jeszcze z 5 kg ziemniaków.... Ale rozumiem, że jest to jakiś kompromis w przyjętej konwencji mocowania skrzydeł. Cecha dość charakterystyczna dla tego konstruktora (wide: Hai).

Będę ciekaw Twoich wrażeń z lotów.

Pozdrawiam - Jurek

Link to comment
Share on other sites

Jak wyciąłeś te żeberka ? Kopiując z planu ?

Ślinię się nad tymi planami już ponad 2 lata ale ilość szablonów do żeberek mnie skutecznie zniechęca. Zresztą, w równym stopniu podnieca mnie mniejsza wersja - Thermy-specjal.......

Kadłub brzydki, za pękaty. Zmieści się do niego jeszcze z 5 kg ziemniaków.... Ale rozumiem, że jest to jakiś kompromis w przyjętej konwencji mocowania skrzydeł. Cecha dość charakterystyczna dla tego konstruktora (wide: Hai).

Będę ciekaw Twoich wrażeń z lotów.

Pozdrawiam - Jurek

O,  nie wyciąłem z planu lecz wyciąłem włośnicą szablony z bardzo dobrej sklejki lotniczej (ręczne wycinanie włośnicą uspokaja mnie wewnętrznie  :) ). Własnie taki pękaty kadłub moim zdaniem nieźle komponuje się z całością układu konstrukcyjnego co mnie zachęciło do budowy. Mniejszy brat też jest w planie budowy ale o nieco innej konstrukcji...Wg dostępnych filmów i ilości zbudowanych takich modeli w Niemczech Thermy lata nieźle. Ale zobaczymy...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Guest Jerzy Markiton

I już się rumienię....

Na swoje usprawiedliwienie mam 3x Hai czekające w kolejce na montaż. To znaczy już wycięte elementy ploterem.

Pozdrawiam - Jurek

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Witam.Stanisław co słychać w temacie.

Witaj Przemku,

Słychać. "Temat" się rozmnożył :) , gdyż powstają trzy motoszybowce...

Obecnie trwa pokrywanie podkładem akrylowym i szlifowanie. Jest wiele innych rozwiązań konstrukcyjnych w stosunku do planów FMT.

post-6507-0-68934200-1450539649_thumb.jpg

post-6507-0-99392600-1450539706_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

 

Obecnie trwa pokrywanie podkładem akrylowym i szlifowanie. Jest wiele innych rozwiązań konstrukcyjnych w stosunku do planów FMT.Rozumiem że kadłub tkanina,skrzydło folia a orginał niedopracowany,czy zmieniasz''pod siebie,,.

Link to comment
Share on other sites

Obecnie trwa pokrywanie podkładem akrylowym i szlifowanie. Jest wiele innych rozwiązań konstrukcyjnych w stosunku do planów FMT.Rozumiem że kadłub tkanina,skrzydło folia a orginał niedopracowany,czy zmieniasz''pod siebie,,.

Moim zdaniem oczywiście oryginał ma wiele mankamentów, głównie utrudniających montaż i wydłużających czas budowy ale niekoniecznie wszyscy się z tym zgodzą. Moje zmiany to:

- właściwa wręga silnikowa (oryginał to jakaś pomyłka wymiarowa)

- zamknięcie kabiny na zamek

- dodatkowa wręga w rejonie mocowania płata

- łatwiejsze wyprowadzenie bowdenów w okolicach statecznika wraz z oprofilowaniem kadłuba

- stery na zawiasach, lotki i klapy na taśmie KAVAN

- pasy dźwigarów równoległe do siebie (w przekroju płata) a nie styczne do obwiedni profilu jak chce autor

- wypełnienia balsowe między pasami dźwigara na całej rozpiętości (stopniowanie grubości balsy) dla dwóch dźwigarów

- końcówki płata z pełnej balsy, szlifowane do profilu i pasowane wg wagi.

- otwory wypływowe gorącego powietrza z silnika i regulatora na górnej powierzchni centropłata w okolicach przejścia skrzydło-kadłub

- oklejenie papierem japońskim na Eze-Kote całości kadłuba, centropłata i końcówek skrzydeł oraz końcówek stateczników w celu zapewnienia większej wytrzymałości i uniknięcia kłopotów z odklejaniem się foli

- malowanie: kadłub, centropłat, końcówki płatów i stateczników: podkład akrylowy oraz lakier akrylowy

- oklejanie folią Oracover: płaty (poza miejscami malowania) oraz statecznik (również)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 4 months later...

Budowa motoszybowców dobiegła końca. Obecnie trwa instalacja napędu i wyposażenia. Ciężar konstrukcji przed zamontowaniem napędów i wyposażenia zawiera się w przedziale 799-875G.

post-6507-0-01278100-1469033924_thumb.jpg

post-6507-0-18711800-1469033953_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.