Irek M Opublikowano 9 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2015 Nie chciałbym się rozpisywać na temat tego modeliku bo według mnie to raczej do zabawy na plaży niż poważnego latania ale mam pytanie do posiadaczy jeśli się tu znajdują. Czy skrzydła przykręcacie tak jak w instrukcji czterema wkrętami czy przerabiacie ? Ja myślę cały czas o położeniu tkaniny i zalaminowaniu części środkowej między gondolami. Ma to wzmocnić łączenie obu płatów ale i wzmocnić gniazda wkrętów tak by za chwilę nie zostały wyrwane. Może lepiej dokleić do ścianek kadłuba sklejkę, przełożyć kołek i mocować skrzydła na gumy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krankor Opublikowano 9 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2015 Mam tę "gaśnicę" Irku i na razie nie przerabiałem tego. Latałem nią w konkursie półmakiet miesiąc temu w Skarżysku. Latanie makietowe nim to wg mnie bajka Malowanie jest w wielu miejscach skopane. Pomylone wersje wcześniejsze z późniejszymi. Planuję jeszcze kilka miejsc poprzerabiać. Min. wylaminować spód. Pewnie też wzmocnię osadzenie nakrętek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 9 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2015 Czyli jednak coś robić przy nim? Też myślałem o tkaninie na spodzie bo pewnie częściej na trawie będzie lądował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krankor Opublikowano 9 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2015 Na zawody wziąłem model, który przyszedł do mnie niecały tydzień wczesniej. Nie było czasu na większe przeróbki. Poza zmianą malowania, dodaniu napisów, przerobieniu mocowania pływaczków na demontowalne (są w złym miejscu, pionowe dodatki na stateczniku poziomym zresztą też) trzeba zmienić snapy w zastrzałach. Są jednorazowe. I nie zamykają się na przednich, grubszych uszkach na dźwigarze. Podlaminowanie spodu poza wzmocnieniem na trawę ma zabezpieczyć kadłub przed pękaniem wzdłuż stępki od twardszych lądowań. Pozostałe przeróbki robiłem i zrobię pod półmakietę. Do startu i lądowania z trawy myślałem nad zastapieniem pływaków w ich miejsce ślizgami z cienkiego drutu stalowego. Pływaki się będą urywać na ziemi. Zdjęcia zrobione w Skarżysku przez Elę Janoszuk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 10 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2015 A zapomniałem zapytać - Twój model to wersja gotowa do lotu ? Mój to golas za 260 obecnie na alle... Nie podobają mi się te zastrzały druciane - muszą być? Cały czas zastanawiam się nad wklejeniem listewki z 60cm wzdłuż płata wtedy mógłbym już nie zakładać ich. Serwo wysokości mocowane w kadłubie czy jak zaproponowali na stateczniku pionowym? Silniki masz mocniejsze niż powiedzmy zwykłe dzwonki skoro śmigła 3łopatowe (?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krankor Opublikowano 10 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2015 Mój to też golas HK Eu. W sumie dopóki nie złożą się skrzydła lub nie wyrwą z całą ramką z kadłuba w czasie jakiejś sewolucji, to nie potrzebne Latałem w spokojnym powietrzu i trochę wywijałem bez akrobacji (mogę wstawić filmik ) z tylko tylnymi, bo przednie były za długie i nie dały się zapiąć na za grubych uszkach. Mozliwe, że wstawienie dodatkowego dźwigara załatwi sprawę. Przewody silnikowe i te do serw nie naklejałem ordynarnie taśmą klejącą do skrzydła, tylko wyciąłem rurką kanały wewnątrz skrzydła chowając wszystko wewnątrz. Serwa ze statecznika nie przestawiałem raczej z braku czasu. Silniki mam nie wiem jakie, bez napisów. Wyjęte z regulatorami z tej samej wielkości Cataliny z GunLi. Wyglądają na podobne do Blue Wonder, mocowane na talerzyk do kołka. Regulatory 20A ale jeszcze nie mierzyłem poboru prądu. Śmigła założone 9x5x3. Silniki wydają mi się słabe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 10 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2015 Moje silniki mają po 700g ciągu więc wystarczą w zupełności. Serwa TP 90 9g na lotki i wysokość. Też przewody nie zostawię na wierzchu bo to wiocha . A ile waży do lotu? Z jednym pakietem 2200(?) czy z dwoma? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krankor Opublikowano 10 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2015 Serwa te same. Ciąg niepomierzony. Latałem najpierw z jednym 2200 potem z dwoma równoległymi. Z jednym musiałem doważyć przód nożyczkami A pochwalę się przed chwilą złożonym wreszcie filmikiem stamtąd. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 3 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2016 Dziś w końcu złożyłem i odpaliłem elektronikę. Śmigła 9x5 przeciwbieżne. Niestety zaistniały problemy: na małych obrotach czuć drgania skrzydeł i gondol silnikowych, przestają gdy wchodzę na wyższe obroty. Ale zbliżając się do wysokich znowu lekko drżą. Patrząc na obracającą się oś ze śmigłem widać, że nie jest dobrze. Dlatego zrezygnowałem dziś z oblotu. Mój bardzo dobrze wyważa się z jednym pakietem 3s 2200 pod warunkiem, że regulatory mam przy pakiecie. Oczywiście zakładam, że instrukcyjne SC 71mm sprawdza się. Masa mojego bez pływaków to jakieś 1025g. Chcę jednak położyć tkaninę łączącą skrzydła da to też lepszą podporę dla wkrętów. spód pewnie też trzeba będzie za laminować bo z wody to będę rzadziej startował i lądował niż z piasku i trawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 14 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2016 Dziś dokonałem oblotu modelu. Serce waliło jak zawsze w takim momencie i jak zawsze nie wiem dlaczego . Model żle trzyma się do startu z ręki - za SC co powoduje opadanie dzioba przy zwiększaniu obrotów. Ale wystartował bardzo ładnie. wiatr był - w szybowaniu na wysokości stał prawie w miejscu. Masa do lotu - 1130g z jednym pakietem 3s 2200 plus ze 40g ołowiu.. Silniki o ciągu statycznym 740g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andgdy Opublikowano 22 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2016 Grzegorz, czy śmigła 3-łopatowe masz też przeciwbieżne? Czy możesz pokazać zdjęcie, w którym miejscu masz ułożone 2 pakiety. Mam taki sam model i mam problemy z uzyskaniem SC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krankor Opublikowano 22 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2016 Mam przeciwbieżne. Muszę dokupić jedno śmigło i sprawdzić, czy to będzie miało wpływ. Pakiety mam dośćmocno cofnięte. Paski rzepów trzymają je za same końce. Zrobię zdjęcie. Do wyważenia podpieram skrzydła na przednim dźwigarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andgdy Opublikowano 25 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2016 Dzięki za zdjęcie. Do wyważenia jaką masz ustawioną odległość od krawędzi skrzydła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krankor Opublikowano 25 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2016 Tak jak w instrukcji. Około 70 mm od krawędzi między silnikami. A wypadło to na przednim dźwigarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi