semp Opublikowano 15 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2015 Kilka zdjęć zamontowanych serw i gotowego ogona. Jeszcze jedno, czy można te 9 serw podpiąć bezpośrednio pod odbiornik, czy racaej przez jakiś manager zasilania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 15 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2015 Mam pewne obawy o sztywność napędu sterów ogonowych. Bowden SK na dość długim odcinku jest nie podparty. Z kolei bowden do SW idzie do dźwigni na sterze od dołu, pod kątem. Jeśli wypchniesz drążek (opuścisz ster) ten kąt się powiększy a bowden wygnie się w łuk, bo dźwignia będzie go pchała w górę. Oby wtedy utrzymał sztywność. Dla mnie to ryzyko flatteru. BTW: czy w takim modelu nie wypadałoby schować tych napędów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal3013 Opublikowano 15 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2015 Wracając do serw, miałem w heli trzy mocne i szybkie serwa aligna. Poza tym żyroskop wraz z serwem, i serwo na gaz. Odbiornik futaby dostawał takiego obciążenia, że zaczął świrować. Od tego czasu zmieniłem radio na graupera i stosuje listwy albo powerboxy,po co obciążać odbiornik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 15 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2015 Dużo zależy od odbiornika. Powerboxy to drogie urządzenia. Może warto najpierw sprawdzić, jakie obciążenie prądowe może wytrzymać odbiornik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.Ch. Opublikowano 16 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2015 Uwielbiam TopFlite - wspaniała firma i piękny mode!!! Gratuluję. Ja man w kartonie P-47 60 ARF z TF - ale jeszcze poczeka na pierwszy lot. W kwestii zasilania serw: Zastanów sięnad reglem typu VR PRO DUO Dualsky: Nie moge teraz znaleźś linka z naszego forum, ktoś używał go w Hangar 9 Beaver 2,8m. Poniżej link do tematu: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/50681-regulator-napi%C4%99cia-dualsky-vr-pro-duo/ Sam się sporto nauczyłem od tego czasu. Idea jest taka. Regiel nie lubi zbyt dużego zasilania i dużej redukcji, np. z 2S lipo do 4,8V. Ciepło gdzieś musi z niego ujśc i spada jego wydajność. Wzór na to jest w jego manualu. Wersja DOU ma wyjścia na 2 pakiety zasilające i dodatkowo co najważniejsze 4 wejścia na serwa i 4 wyjscia na odbiornik. Chodzi o to, że podpinasz 4 najbardziej prądożerne serwa do Dualsky i one z niego czerpią prąd. Z odbiornika dostają tylko sygnał. Co dziwne, nie ma go już na stronie producenta i polskich sklepów... Ale chodzi o ideę, na pewno są podobne rozwiązania! Ale podprasujesz folię.....? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
semp Opublikowano 16 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2015 Czy może ktoś używał takich urządzeń z HK http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__41612__Mini_Power_Distributor_DP_BEC.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.Ch. Opublikowano 16 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2015 Chyba szkoda do TAKIEGO modelu + bdb wyposażenie ładować coś z HK... Ta firma ma dobre produkty: http://shop.rc-electronic.com/ Przy okazji, ze strony doskonałego (jak dla mnie pilota) kilka fotek jak chronić elektronikę przed drganiami w benzynie: http://www.pauzuolis-rc.com/88inch-jak-54-from-extremeflightrc-update-2009-03-06.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 16 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2015 Mieliłem ostatnio ten temat, czytałem, rozmawiałem z doświadczonymi Kolegami i wyszło, że do ok. 2m warbirda powerbox jest inwestycją niekonieczną. Potwierdzam. No chyba że, chcesz mieć typowy przerost formy nad treścią...bo kto bogatemu zabroni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 16 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2015 Mam pewne obawy o sztywność napędu sterów ogonowych. BTW: czy w takim modelu nie wypadałoby schować tych napędów? Na moje popychacze do sterów są ok, zastanawia mnie podział modeli w których napędy trzeba schować a w których nie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal3013 Opublikowano 18 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2015 Może faktycznie powerbox jest elementem zbędnym, ze względu na cenę. Lecz uważam że przy modelu za kilka stówek, warto zamontować chociaż listwę. Koszt to kilka złotych i godzinka z lutownicą...i model bezpieczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 18 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2015 ... zastanawia mnie podział modeli w których napędy trzeba schować a w których nie ? Krzysiek, nie trzeba, a linia podziału (modeli) jest płynna. Po prostu, moim zdaniem, w dość dużym modelu warbirda, który jest w standardzie co najmniej półmakiety, odwzorowuje maszynę szybką, o dobrej aerodynamice, naturalne wydaje mi się schowanie napędów. W takich modelach robi się to nawet z napędami lotek i klap, (które są nieco bardziej dyskretne). Jednak to tylko takie moje 3 grosze , a model ma się podobać właścicielowi . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 19 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2015 Bartku racja model jest ładny i ma cieszyć właściciela. Mi w takim modelu uproszczenie elementów sterujących nie przeszkadza a dodam, że przy napędzie silnikiem benzynowym 2T to wolem mieć wszystkie elementy na wierzchu zwłaszcza od steru wysokości. W gotowym zestawie trudno przerobić model nie ingerując mocno w konstrukcję, żeby ukryć te bebechy a i zorganizować przy okazji luki eksploatacyjne dające możliwość nadzoru nad mechanizmami. Model dla mnie ma dawać radochę latając dużo być wykonany estetycznie a w redukcji zbliżony do oryginału w miarę umiejętności i posiadanego warsztatu wykonawcy, bo reszta wypieszczonych perełek nadaje się na wystawę gdzie i tak góra z trzech pasjonatów będzie miało pojęcie o tym co ogląda. Nie mniej wiedzę na temat samolotu, który się buduje lub składa warto posiadać, żeby nie być ignorantem do wszystkiego co się nazywa lotnictwem. Tak ale nad tym zagadnieniem można by dyskutować wieczność. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej_t Opublikowano 19 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2015 Jeśli wypchniesz drążek (opuścisz ster) ten kąt się powiększy a bowden wygnie się w łuk, To nie jest jeszcze tak duży problem bo bowden będzie ciągniony więc będzie naprężony i będzie tylko wybierał luzy po drodze wewnątrz kadłuba. Gorzej jest przy ciągnięciu drążka (co chyba częściej występuje w czasie lotu) gdy wiotki w takiej sytuacji bowden jest pchany a ster stawia opór. Bowden dokładnie wybiera wszelkie luzy po drodze wewnątrz kadłuba (duże odległości mocowania bowdenów od serw) i jeszcze ma możliwość wyginania się poza kadłubem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
semp Opublikowano 19 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2015 Bartku racja model jest ładny i ma cieszyć właściciela. Mi w takim modelu uproszczenie elementów sterujących nie przeszkadza a dodam, że przy napędzie silnikiem benzynowym 2T to wolem mieć wszystkie elementy na wierzchu zwłaszcza od steru wysokości. W gotowym zestawie trudno przerobić model nie ingerując mocno w konstrukcję, żeby ukryć te bebechy a i zorganizować przy okazji luki eksploatacyjne dające możliwość nadzoru nad mechanizmami. Model dla mnie ma dawać radochę latając dużo być wykonany estetycznie a w redukcji zbliżony do oryginału w miarę umiejętności i posiadanego warsztatu wykonawcy, bo reszta wypieszczonych perełek nadaje się na wystawę gdzie i tak góra z trzech pasjonatów będzie miało pojęcie o tym co ogląda. Nie mniej wiedzę na temat samolotu, który się buduje lub składa warto posiadać, żeby nie być ignorantem do wszystkiego co się nazywa lotnictwem. Tak ale nad tym zagadnieniem można by dyskutować wieczność. Model ma głównie dawać radość z latania i fajnie wyglądać w powietrzu.Co do popychaczy na zewnątrz, to tak zostały zaprojektowane i raczej wytrzymają,. Może w późniejszym czasie coś poprzerabiam , ale to w pzryszłość. Na razie się zastanawiam jakie oznaczenia przykleić. Są dwie opcje PFT ZX-6 , lub obecnie latający JH-C w barwach 317 dywizjonu, lub może ktoś ma ciekawsze pomysły(kamuflaż sie nie zmieni, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 19 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2015 Spitfire z PFT powinien mieć barwy pustynne, a ten ma klasyczne kolory z początku wojny. Pozostaw JH-C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek Oleksy Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Ja używam w Hurricane 2,2 m pakietu z ogniw LiJon 2500, z regulatorem Vr Pro Dualsky (model ma 9 serw, w tym 6x HS-635HB, 1xHS-645MG i 2x HS-475HB ) . LiPo nie używam od czasu jak koledze spalił się model. To zdjęcie z Emcotec na gumach do mnie nie przemawia, robiłem takie próby i raczej efekt był odwrotny... zawsze mocuję tak jak każę producent czyli na wkręty z gumkami (tak jak serwo) i jest O.K. Pozdrawiam !Radek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Corsair LZ Opublikowano 28 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2015 Pozwolę sobie dodać swoje (ogólne) uwagi. Jeżeli możesz sobie pozwolić na full power management, a skrzydła go uniosą - nie ma o czym dyskutować, pakuj! Z 10 serw plus tam będzie?/. Jeśli nie masz, każda forma pośrednia też coś wnosi. To już duży model, kosztował Cię kasy, czasu i najcenniejszych w naszym hobby EMOCJI. Nie chcesz, nie powinieneś i nie możesz go stracić. Ciągle ktoś cytuje "kto bogatemu zabroni?". Ano nikt, zwłaszcza sterować swoim życiem tak, żeby mieć luzy w kasie, na modele. Trzeba się wysilić, jeśli tylko okoliczności pozwolą. Są wśród nas na forum niedoścignięci modelarze z niski budżetem jak i ci, którzy kupić mogą wszystko, nawet 10 000 nitów w poszyciu...Piszę posta ze statku, z Afryki Zachodniej, gdzie w niemożebnej ilości papierosów i kawy zarabiam m.in na swoje modele, bo tu nic nie idzie normalnie. nawet w przybliżeniu normalnie. Kto mi zabroni potem zamówić najdroższy model? Ktoś jest chętny podjąć dyskusję???? Rób najlepszy model jak potrafisz, ciesz się, lataj, to Twoje życie i nikt z marudzących na forum Ci go nie odbierze! I podziel się z nami doświadczeniami, sam mam wielka ochotę na dużego warbirda, ale trochę się boję, wiemy, o czym mówimy, czego się bać... A ja latam nieregularnie, z przerwami... Jak nie latam, wtedy zarabiam... Jak to, k... pogodzć? Ps., Radek. ten śliczny Hurricane jeszcze się trzyma? Pytam, bo wrócę do "pieczary" w lutym, jakieś plany trzeba czynić, nawet mając tylko czasami " lokalny" dostęp do Internetu. Nie napiszę "murzyński", political correctness obowiązuje....... Na pewno latasz lepiej ode mnie, margines błędu trzeba ustawić inaczej...Wchodzić, albo nie, w te z chowanym podwoziem...Tu jest mój dylemat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 29 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2015 Leszku, wydaje mi się, że full power management umieszczamy w modelu jak jest sens, jak nie ma - to nie. A nie umieszczamy, bo mamy prawo, pieniądze, i w d... nosie całe forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek Oleksy Opublikowano 29 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2015 Tak Leszku Hurricane się trzyma i ma się dobrze :-) , Przewisiał co prawda w tym roku więcej na wystawie (o najsłynniejszym Ostrowiaku czyli Mirosławie Ferić )niż przelatał, ale w końcówce sezonu poszedł w powietrze i znów sobie przypomniałem jak dobrze się nim lata :-). Co do zasilania przez power menagery to świetnym rozwiązaniem do tej wielkości modeli są menagery polskiej produkcji : 1. I bez stabilizacji napięcia : Battery Menager 2. Ze stabilizacją napięcia: Battery Menager REG Skonstruowane przez modelarza i dla modelarzy, dobre i tanie, a skoro lata na nich model myśliwca ważący 14,8 kg , to taki Spit spokojnie polata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Corsair LZ Opublikowano 29 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2015 Słusznie Bartek zauważa, że model potrzebuje power managera albo nie. W realnym świecie, bo w idealnym, jak by uzasadnić, że nawet w najmniejszym i najprostszym jest niepotrzebny? Ja uważam, że w tym konkretnym modelu już jest potrzebny, ze względu na jego kilogramy, prędkość czy wreszcie wartość w pieniążkach, która ma się unieść w powietrze i wrócić bezpiecznie. I prawda, że to graniczna wielkość, stąd powód do dyskusji. Prawda też, że bez managera może latać bezpiecznie przez długie lata. To nie tylko ampery puszczone przez odbiornik lub nie, ale i kompleks dodatkowych zabezpieczeń. Natomiast co do "mania w d..." kogokolwiek, to chyba się nie zrozumieliśmy. Stwierdzenie "kto...zabroni" jest w mojej opinii równie lekceważące, jak byłaby kpina z tego, kto pożyczonymi od mamy nożyczkami robi swój pierwszy latawiec. Po prostu, inny koniec skali, a to samo hobby, a wydatki na nie są z natury pozbawione logiki. Bez tego, nie było by nas tutaj, na tym forum. Myślę wręcz, że to te super-wypasione i może przeinwestowane modele nakręcają nas do kolejnych projektów, które niestety musimy przykrajać do swoich możliwości. Nie tylko finansowych, ale i czasowych, umiejętności warsztatowych czy pilotażowych, wszystkiego. Tą dyskusję lepiej zostawmy na inną okazję, bo nas tu Spitfire zaatakuje lotem nurkowym za zaśmiecanie wątku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi