Skocz do zawartości

Spitfire z Top Flite


semp

Rekomendowane odpowiedzi

To manie w .... było z przymrużeniem oka.:)

Kończąc temat w wątku w sposób merytoryczny, ponawiam sugestię, aby autor modelu sprawdził (oczywiście jeśli się da) przepustowość prądową swojego odbiornika. Przypominam, że Optima 9 wytrzymuje 15A. Latają na niej z powodzeniem ponad dwumetrowe akrobaty bez managerów zasilania (z relacji świadka, z którym dane mi było rozmawiać). W analogicznej wielkości warbirdzie obciążenia serw z założenia są mniejsze mimo większych prędkości (mniejsze powierzchnie sterowe, mniejsze wychylenia, rzadko wychylane są jednocześnie wszystkie stery).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartku -  ;)  - lecimy dalej!

A poważne, jak się robi taki test odbiornika, żeby go nie sfajczyć? 

 

 

 

Edit: Nasza dyskusja mi przypomniała, żeby sprawdzić dane odbiornika z podwójnym zasilaniem, konkretnie Futaba R7018SB/2

Niestety, Internet mam mocno kulawy w tej chwili i nie wiem, czy manual mi się załaduje. Czy to jakaś realna alternatywa dla power managementu? Takie rozwiązanie to mogło by być to, co trzeba dla tej wielkości modelu. W reklamie przynajmniej...

 

I jeszcze raz: manual sie załadował. "..perfect for complex aircraft with multiple functions". Konkretnych liczb z symbolem A jak zwykle nie ma... Coś lepiej niż typowy odbiornik, coś mniej, niż full power management. Na pewno dużo lżejszy. 18 kanałów Futaby, to drogi jak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypominam, że Optima 9 wytrzymuje 15A.

 

 

Witam. 

Panowie odnośnie ile wytrzymuje odbiornik Optima 6,7 czy 9 Hitec w instrukcji podaje że można puścić przez niego nawet 35V, za pomocą portu SPC.

 

Jeśli mogę coś podpowiedzieć to w swoim modelu troszkę ponad 2m akrobat 50cc umieściłem listwę prądową która jest bezpośrednio zasilana przez pakiet 2s LiPol. Zasila serwa (które nie są HV a puściłem je bezpośrednio na 7,2V i działają pięknie  :P magia po prostu) a z niej są wypuszczone tylko kable sygnałowe do odbiornika. 

Na ostatnim kanale jest zasilanie wyprowadzone tylko do portu SPC.

Dodatkowo do odbiornika dorzuciłem na wolnym kanale kondensator stabilizujący napięcie odbiornika 4700uF Czy to coś daje ?? osobiście nie widzę różnicy może tak może nie.

 

Wszystko to działa i lata bez managerów zasilania, czy innych regulatorów. Są plusy takiej instalacji jak i minusy.

Do najważniejszych plusów zaliczam, mniej połączeń (nie ma co się popsuć po drodze), sporo kasy na inne wyposażenie modelu.

Minusy to że jak coś się stanie z pakietem, to będę strasznie smutny z uwagi że zamiast modelu będzie latawiec bo wszystko padnie.

 

Osobiście do takiego modelu z resztą do wszystkich powyżej 2m (bo to jednak jest ciężkie, duże oraz kosztowne) zastosował bym choć tak jak kolega Robert pisał na 2 stronie - regulator np. Vr Pro Dualsky aby jednak było zabezpieczone wszystko przez te 2 pakiety a nie pojedynczy. 

A jeśli budżet by nie ograniczał... wszystko co najlepsze np. jakiś manager zasilania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leszku, ja broń Boże, nie sugeruję testowania :D , tylko sprawdzenie u producenta lub przekopanie internetu.

 

Piotr - 35V jak najbardziej. Tylko, o ile się orientuję, kluczowe są tu Ampery, nie volty. Jak błądzę, niech mnie poprawią "wiedzący".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A już się łudziłem, że jest jakiś sposób na bezpieczny test... Nie mogłem go sobie wyobrazić, ale nie jestem specjalistą od kabelków, ot, użytkownik i tyle. Nie bez przyczyny producenci jak ognia unikają tego, krytycznego dla nas tematu. Mają tylko w ofercie kolejny, cudowny produkt. Doświadczenie i chęć podzielenia się nim w sieci - to mamy. Może czasem jestem przeczulony na punkcie bezpieczeństwa, ale takie czasy, za to m.in mi płacą, choć to nie w powietrzu a na wodzie. Dla wzajemnego zrozumienia jeszcze napiszę, że mój power manager kupiłem okazyjnie, za ok pół ceny, tyle że poprzednią wersję i lata teraz w 2.7m Piperze. Po co? Bo mam a skrzydła długie i uniosą. Nawet duże, ciężkie koła zniósł dzielnie  :)


A teraz już prośba do "semp", założyciela wątku, który mu zaśmieciliśmy. Zapewne przed zakupem przestudiowałeś możliwości, konkretnie mam na myśli alternatywy TF i H9. Mi H9 podoba się rozwiązaniem podziału skrzydła, podwozie ( to samo od Robarta) zostaje w centropłacie celach transportowych. Pod kilkoma innymi względami - Twój wybór podoba mi się bardziej.  Możesz się podzielić przemyśleniami, kiedy już jeden z nich masz w garści? Marzy mi się warbird, trochę się boję, trawiaste lotnisko ale przede wszystkim latam z wymuszonymi przerwami, forma niekoniecznie musi być topowa. Za to wiemy, jaką "wartość dodaną" wnosi chowane podwozie, zwłaszcza Robarta. mam jeszcze czas na decyzję - więc marudzę  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ostatnio prace przy Spitfire się trochę posunęły.Model jest wyposażony i wszystko pracuje.Zasilanie to dwa lipole  przez emcoteca.Problem jest jeden, jak załączę zasilanie to Emcotec co jakiś czas zapiszczy i mrugnie czerwona lampka na wyświetlaczu  w kabinie(na jednym ze zdjęć , za głową pilota). Podłączony jeden odbiornik.Czy ktoś wie gdzie można nabyć fajnego pilota z epoki(lalke)

 

post-3609-0-98806900-1450301894_thumb.jpg

post-3609-0-19409600-1450301905_thumb.jpg

post-3609-0-37788000-1450301922_thumb.jpg

post-3609-0-50441600-1450301932_thumb.jpg

post-3609-0-92144100-1450301942_thumb.jpg

post-3609-0-70998400-1450301954_thumb.jpg

post-3609-0-71849500-1450301964_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podwozie bardzo fajne, ale Top Flite chyba nie daje takich gadżetów, tak mi się wydaje.

 

Model ładny :)  Zaobserwuję sobie temat, jestem ciekaw jaka będzie masa no i jak ta maszynka poleci ;)

Sam jestem w trakcie powolnej budowy kitu Top Flite Spitfire gold edition :ph34r:

https://picasaweb.google.com/115643504269219665531/TopFliteSPITFIRE17

 

Powodzenia i pozdrawiam :)

czy wszystkie elementy są wycięte laserem i dobrze pasują ? Myślę o kit- cie P47 giant

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Model został oblatany.Jest trochę ciężki 10-10,5 kg, ale lata bardzo dobrze.Do oblotu miał trochę duże wychylenia i latał trochę nerwowo(lotki), ale po zmniejszeniu lata spokojniej i przewidywalnie.Lądowanie dość spokojne, ale trzeba trzymać prędkość.film.

https://www.youtube.com/watch?v=XaISq35JPf0.

Miał miejsce mały incydent, w piętnastym locie odpadło koło i lądowanie było ze schowanym podwoziem i bez klap, . Model wylądował bez uszkodzeń.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.