Skocz do zawartości

Jaki regulator 3-8 lub 3-12 celli


BartekSz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem dość nowy w elektrykach, ciągle je poznaje i sie uczę. Czytam troche o pakietach zasilających silnikach etc. Zastanawiam sie nad regulatorem który pozwoli na spora elastyczność i latanie modelami 120cm do 170cm. Z tego co widze najbardziej opłaca sie inwestować w zasilanie będące wielokrotnością 4 czyli 4s 8s i 12s. 

Jaki regulator polecacie aby spełnił zadanie czyli zasilanie pakietami 3s 4s ich połączeniem czyli 8s i jako opcja 12s.

 

Jeti mezon odpada ze względu na cene, osobiscie myslałem nad tymi ( chociaz jak widać nie spełniają w pełni założeń przedmiotu zamówienia :) ) najlepiej też taki co nie generuje dużej liczby zakłóceń na 35MHz.

Jeti Spin 80 PRO

http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/WYPOSAZENIE-RC/REGULATORY/Regulatory-Jeti-SPIN/JETI-SPIN-80-PRO.html?ob=p.priceAn&od=DESC

 

Lub:

YEP 80A 4-12S

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__28372__Hobbyking_YEP_80A_HV_4_12S_Brushless_Speed_Controller_OPTO_.html

YEP 120A 4-14S

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__20696__Hobbyking_YEP_120A_HV_4_14S_Brushless_Speed_Controller_OPTO_.html

 

 

Pakiety:

LIHV

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__64924__Turnigy_Bolt_2800mAh_4S_15_2V_65_130C_High_Voltage_Lipoly_Pack_EU_Warehouse_.html

Lub:

Nanotechy

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__32746__Turnigy_nano_tech_2700mah_4S_65_130C_Lipo_Pack_EU_Warehouse_.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Jeti Spin 99 OPTO Pro i mam YEPa 80 HV (oba pod 6S i 12S) i mam ~8 YEPów 30A (pod 3S).

 

Kocham YEPy miłością szczerą i wzajemną ze względu na ich lekkość, niezawodność, nieśmiertelność, cenę i jedną wspólną (taniutką) kartę programującą (1/4 ceny JetiBoxa).

 

YEPem 30A (26gr!!) latam do ~50A (przy 3S), YEPa 80A i Jeti 99 turlam do ~120A (przy 12S). Nie mam YEPa 120A, ale kolega który ma oba (80 i 120) mówi że nie warto brać 120tki bo jest większa, cieższa i się bardziej grzeje niż 80A przy tym samym obciążęniu (ma same EDFy więc wszystko u niego lata wysilone na maksa). YEP 80 spalił mu się ponoć dopiero przy 150-170A (właśnie się naprawia, więc też nie wyparował w kuli ognia).

Pierwszy spalony YEP 30A o jakim w ogóle słyszałem padł w łódce (całkowity brak chłodzenia) przy ~100A.

 

Jeśli chcesz iść w JETi spin pro to polecam 125A: jest cięższy tylko o 10gr a ma wbudowane zabezpieczenie antyprzypięciowe (99tka tego nie ma).

 

Jeśli mogę doradzić mutliplikatory pakietów to raczej 3S, 6S i 12S. 2 pakiety 3S dają 6S, 2 pakiety 6S dają 12S - to ograniczy liczbę pakietów dająć tobie jednocześnie maksymalną elastyczność ich wykorzystania w modelach. Złączki szeregowe sobie sam zalutujesz albo kupisz za drobne. 3/6/12 jest też jak dla mnie optymalnym układem wagowym i cenowym.

 

Jeśli chodzi o sianie na 35mhz to nie pomogę - zawsze umieszcam regiel z dala od reszty i jeszcze nigdy nie miałem więcej jak kilka "sfejdowanych" ramek po locie, no ale Ty masz inne wymagania, inne dystanse i czułości (po 35mHz wnioskuję dalekie FPV).

 

Pakiety...

3S mam nano-techy (6 z 12 spuchło i są w śmietniku, reszta trzyma się super) i Redoxy (latają juz 2 sezon w małych EDFach przy pełnym obciążeniu - są wciąż twarde i mają pełną moc). Jeśli chcesz z HK ciągnąć to raczej obstawił bym zwykłe Turnigy (mam parę 3S 2700mAh i ładnie się trzymają), inne marki HK mają chyba fluktuacje jakości - nigdy nie wiadomo na jaką partię trafisz ot jak choćby moje nano-techy.

6S mam tylko GensAce - latają w heliku i 12Sowych EDFach z grubszą kasę więc nie może być skuchy :)

12S robię łącząc dwa 6S jak pisałem wyżej.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Jeti Spin 99 OPTO Pro i mam YEPa 80 HV (oba pod 6S i 12S) i mam ~8 YEPów 30A (pod 3S i 6S).

 

Kocham YEPy miłością szczerą i wzajemną ze względu na ich lekkość, niezawodność, nieśmiertelność, cenę i jedną wspólną (taniutką) kartę programującą (1/4 ceny JetiBoxa).

 

YEPem 30A (26gr!!) latam do ~50A (przy 3S), YEPa 80A i Jeti 99 turlam do ~120A (przy 12S). Nie mam YEPa 120A, ale kolega który ma oba (80 i 120) mówi że nie warto brać 120tki bo jest większa, cieższa i się bardziej grzeje niż 80A przy tym samym obciążęniu (ma same EDFy więc wszystko u niego lata wysilone na maksa). YEP 80 spalił mu się ponoć dopiero przy 150-170A (właśnie się naprawia, więc też nie wyparował w kuli ognia).

Pierwszy spalony YEP 30A o jakim w ogóle słyszałem padł w łódce (całkowity brak chłodzenia) przy ~100A.

 

Jeśli chcesz iść w JETi spin pro to polecam 125A: jest cięższy tylko o 10gr a ma wbudowane zabezpieczenie antyprzypięciowe (99tka tego nie ma).

 

Czyli przekonałeś mnie do YEP-a jedyny problem to to że nie da sie dostać karty programującej w EU warehous..

Polecasz wersje OPTO czy z BEC? Bo są 2 wersje 80

z SBEC

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__47794__HobbyKing_YEP_80A_2_6S_SBEC_Brushless_Speed_Controller_EU_Warehouse_.html

I OPTO:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__43167__Hobbyking_YEP_80A_HV_4_12S_Brushless_Speed_Controller_OPTO_EU_Warehouse_.html

 

 

Pytam ponieważ 35mhz nie dlatego że latam w FPV tylko kupilem radio w 2003 roku i nadal mi super służy ;) Tylko regler mystery mnie zawiódł, kłócił jak nie wiem.

 

 

 

 

 

 

Jeśli mogę doradzić mutliplikatory pakietów to raczej 3S, 6S i 12S. 2 pakiety 3S dają 6S, 2 pakiety 6S dają 12S - to ograniczy liczbę pakietów dająć tobie jednocześnie maksymalną elastyczność ich wykorzystania w modelach. Złączki szeregowe sobie sam zalutujesz albo kupisz za drobne. 3/6/12 jest też jak dla mnie optymalnym układem wagowym i cenowym.

 

Jeśli chodzi o sianie na 35mhz to nie pomogę - zawsze umieszcam regiel z dala od reszty i jeszcze nigdy nie miałem więcej jak kilka "sfejdowanych" ramek po locie, no ale Ty masz inne wymagania, inne dystanse i czułości (po 35mHz wnioskuję dalekie FPV).

 

Hmm co do pakietów wlasnie 4s szczególnie LiHV idealnie mi pasuja, bo bym łaczył tak 12s= 3x4s a samo 4s pasuje niemal wszedzie raczej mnie nie przekonasz ;)

 

Co do samego napędu wymysliłem żeby to wszystko tak zrobić ale strasznie ciezko wyszło:

 naped.jpg

 

 

Generalnie to co kupić by mieć naped na ciąg

3kg

5kg 

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy ma swoje szczęście :) 3x4S też super - umówmy się :)

 

Czy z BEC czy bez BEC to już kwestja decyzji - czy potrzebujesz więcej niż te 5A czy nie. Jeśli tak to może bez BECa i zasilać prosto z pakietu (jeśli dobrze dobierzesz serwa i podwozie)?

Ja używam tego BECa: Turnigy dlux 10A (10~60V) HV SBEC.

 

YEPa wziołbym tego 80A - jest dużo lżejszy a jak zapewnisz mu dobre chłodzenie i ewentualnie przykleisz radiator to wytrzyma bez problemu.

 

Co do napędu to ciężko tak doradzić... czy to EDF czy jakaś duża makieta to zupełnie inne wymgagania ma... Przy 12Sach ten silnik ma 19k obrotów więc domyślam się że obstawiasz jakiegoś większego EDFa z turbiną 120mm?

 

Ja używam Lehnera 2250/13 do turbiny 120mm (12S) - 710gr w sumie z turbiną.

Drugie to combo Taiwan Tornado 90mm z silnikiem pod 12S - waży podobnie.

Pakiety 2x6S 3300mAh w sumie 1100gr.

Nie ma lekko przy takich mocach :)

 

Kartę mogę Tobie zamówić z magazynu międzynorodowego przy okazji (mam platynowe konto) albo poczekaj chwilę aż będzie UE (radiem też wszystko ustawisz). Albo jak jesteś z Wawy to ustawię tobie raz i spokój :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądząc po komentarzach, możesz się spodziewać wielu problemów, np. odklejania magnesów.

 

"Have major problems with this engine. Have 3 pieces and all the motors have the magnets loose. Has been glued on magnets and one of the motors have winding damaged. This is now s****. Has anyone else had the same problem?"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to lipa, doszedłem do wniosku że najlepiej bedzie kupić

4 pakiety LiHV 3450MAH (chyba że polecacie inne, które będa mieć lepszy stosunek pojemność, wytrzymałość, cena)

regler 80A Yep

 

i teraz potrzebuje 2 silników jeden pod 8s a drugi pod 4s. I najlepiej by ten pod 4s był odpowiednikiem OS MAX 55AX a ten pod 8s to odpowiednik OS MAX 95AX lub np SAITO 125

 

Update:

Wymyśliłem coś takiego

Silnik pod 8s - http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__46824__Turnigy_G110_Brushless_Outrunner_295kv_1_10_Glow_EU_Warehouse_.html

Silnik pod 4s - http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__46425__Turnigy_G46_Brushless_Outrunner_550kv_46_Glow_EU_Warehouse_.html

 

Update:

 

Prezes_Wojtek - czy ten Yep80A dobrze sie spisuje na 4s? Bo to jego minimalny tak jakby zakres pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Pakiety 2x6S 3300mAh w sumie 1100gr.

Nie ma lekko przy takich mocach :)

3300mAh - no faktycznie nie ma lekko :) To wręcz nierozsądne. Pakiety się gotują.

Sensowne obciążenia akumulatorów kończą się na 25 C (trwałość, napięcie) Potem to juz tylko inne naklejki i spuchnięte cele.

 

Bartek - kartę do Sunrise'a mam (YEP) Możesz z nie skorzystać

 

Faktycznie regulatory Sunrise są udane. Chociaz nie wszystkie - akurat 120A HV jest OK. 180 już nie.

Źródłem zakłóceń w reglu jest zwykle BEC w wersji switch (tzw. U-BEC). Jeśli kupisz wersję opto, będziesz musiał zasosować jakieś zasilanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 pakiety LiHV 3450MAH (chyba że polecacie inne, które będa mieć lepszy stosunek pojemność, wytrzymałość, cena)

 

Prezes_Wojtek - czy ten Yep80A dobrze sie spisuje na 4s? Bo to jego minimalny tak jakby zakres pracy.

Nie znam nikogo kto by latał na LiHV - chętnie się dowiem jak to wygląda więc daj znać jak już zamówisz :)

 

Nie latam na 4S więc nie wiem, ale jeśli jest napisane że 4S OK to bym się nie bał tylko kupował - nie wyobrażam sobie żeby nie spałniały specyfikacji. Wiem na pewno że przy 3S ma kłopot z wystartowaniem silnika bo sprawdziłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.