Skocz do zawartości

O.S. Max GT60


Xan86
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w tym temacie chciałem przedstawić trochę informacji o silniku O.S.Max GT60, który wybrałem do Corvusa 50cc po długich namysłach i analizach, a z jakim skutkiem to czas pokaże ;)  W miarę możliwości będę starał się zamieszczać informację z eksploatacji tego silnika, może będzie to pomocne w podjęciu decyzji  dotyczącej wyboru silnika. :rolleyes: Silnik został zakupiony w zaprzyjaźnionym sklepie Bocianmix u Pana Piotrka  ;) W zestawie dostarczonym z silnikiem znajduje się tłumik typu pitts, moduł zapłonowy zasilany napięciem 7,4V, świeca CM6,  zestaw naklejek, śruby i uszczelka do tłumika oraz instrukcja obsługi, brakuje natomiast tulejek montażowych. Silnik z zewnątrz jest bardzo ładnie wykonany, zaopatrzony w gaźnik Walbro  różniący się trochę od gaźników stosowanych w chińczykach tym, że śruby do regulacji są bardziej schowane, dźwignie do sterowania przepustnicą i ssaniem są plastikowe co osobiście do mnie nie przemawia i zmienię to na dźwignie metalowe, brakuje śruby regulującej przepustnicę w początkowym ustawieniu, gaźnik jest obrócony o 90 stopni w stosunku np. do DLE 55 przez co śruby regulacyjne są skierowane do góry. Trochę o wadzę bo ta w stosunku do tego co podaje producent różni się:

 

 

                                                   Wg. producenta

 

Silnik:                          1433g            1400g

Tłumik:                          233g              178g

Moduł zapłonowy:         115g              105g 

Uszczelka, świeca,          35g                35g

śruby do tłumika

 

SUMA:                         1816g            1718g

 

Różnica                                  + 98g do wagi podawanej przez producenta

 

Poniżej wrzucam parę zdjęć:

post-8587-0-97216900-1447508684_thumb.jpg

post-8587-0-10701800-1447508704_thumb.jpg

post-8587-0-41861600-1447508715_thumb.jpg

post-8587-0-45799400-1447508724_thumb.jpg

post-8587-0-04794800-1447508736_thumb.jpg

post-8587-0-06676800-1447508752_thumb.jpg

post-8587-0-61564100-1447508765_thumb.jpg

post-8587-0-45670800-1447508784_thumb.jpg

post-8587-0-46857800-1447508807_thumb.jpg

post-8587-0-71781100-1447508826_thumb.jpg

post-8587-0-68927400-1447508849_thumb.jpg

post-8587-0-02705400-1447508866_thumb.jpg

post-8587-0-20179200-1447508881_thumb.jpg

post-8587-0-02568700-1447508895_thumb.jpg

post-8587-0-23293700-1447508907_thumb.jpg

post-8587-0-08599000-1447508925_thumb.jpg

post-8587-0-27011700-1447508942_thumb.jpg

post-8587-0-87080400-1447508955_thumb.jpg

post-8587-0-65478100-1447508968_thumb.jpg

post-8587-0-32184900-1447508984_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prezentuje się znakomicie :) .

Ciekawi mnie czy będą popuszczały się śruby od pittsa. Z reguły to irytujący problem i kończy się dospawaniem podtrzymującego uchwytu.

Tulejek do mocowania silnika brak ? praktycznie to jakieś ok.60-100 gram plus.

Nie zardzewiały w środku ? ;)

Wg opinii naszego znajomego Błażeja to świetny silnik a czas pokaże jak jest naprawdę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prezentuje się znakomicie :) .

Ciekawi mnie czy będą popuszczały się śruby od pittsa. Z reguły to irytujący problem i kończy się dospawaniem podtrzymującego uchwytu.

Tulejek do mocowania silnika brak ? praktycznie to jakieś ok.60-100 gram plus.

Nie zardzewiały w środku ? ;)

Wg opinii naszego znajomego Błażeja to świetny silnik a czas pokaże jak jest naprawdę :)

Zaglądaliśmy z Kazkiem  do środka i szukaliśmy rdzy, ale na szczęście nic nie jest zardzewiałe :) No dojdzie te kilkadziesiąt gram z tulejkami zobaczymy ile.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajnie, że piszesz o takich szczegółach. Dzięki Ci za to.

Ciekawe kiedy silnik został wyprodukowany. "Made in Japan" oznacza, że albo pochodzi z jakiejś starszej partii albo tylko niewielka część produkcji 2-taktów benzynowych przeniesiona została do Chin. Zresztą, z pewnego źródła wiem, że O.S. planuje z Chin się wycofać, ze względu na niższe, niż spodziewane, oszczędności. :)

Z tego, co widziałem na stronie "bocianmix" GT22 również (przynajmniej na zdjęciu) jest z Japonii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajnie, że piszesz o takich szczegółach. Dzięki Ci za to.

Ciekawe kiedy silnik został wyprodukowany. "Made in Japan" oznacza, że albo pochodzi z jakiejś starszej partii albo tylko niewielka część produkcji 2-taktów benzynowych przeniesiona została do Chin. Zresztą, z pewnego źródła wiem, że O.S. planuje z Chin się wycofać, ze względu na niższe niż spodziewane oszczędności. :)

Z tego, co widziałem na stronie "bocianmix" GT22 również (przynajmniej na zdjęciu) jest z Japonii.

 

Tak jak powiedziałem wcześniej będę się starał zdać relację z eksploatacji tego silnika, może komuś się to przyda gdy stanie przed dylematem wyboru napędu do modelu :) Mam nadzieję, że produkcja w Japonii przełoży się na jakość i osiągi :rolleyes: Myślę, że pierwszy rozruch na dotarcie odbędzie się za tydzień w sobotę na "hamowni" u Kazka, także pewnie jakiś filmik powstanie. Na razie czekam na śmigło Xoar 23x8. Później może jakiś węgielek siądzie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj odbył się pierwszy rozruch silnika rozpoczynający proces docierania. Silnik jest docierany na mieszance z olejem syntetycznym  w stosunku 1:25 oraz śmigle 23x8 tak jak zaleca producent. Pierwsze odpalenie przebiegło bez problemu. Po zassaniu paliwa odpalił odrazu i nie potrzebna była żadna regulacja. Wypalony został  jeden zbiornik paliwa. ;)

 

 

post-8587-0-69447500-1448115959_thumb.jpg

post-8587-0-82425900-1448115969_thumb.jpg

post-8587-0-37735000-1448115987_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Proszę o informację jaki jest rozstaw śrub do mocowania śmigła lub gdzie mozna kupić szablon do nawiercania otworów w śmigle. A może coś podchodzi od silników DLA, DLE.

 

pozdrawiam

Włodek

 

Do nawiercania śmigła używałem szablonu pasującego do DA 50, DLE 55.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ponieważ zakupiłem OS 33 GT i jest to mój pierwszy silnik benzynowy prosił bym bardzo o kilka informacji gdyż myślę że można zastosować tutaj podobne zasady docierania jak dla 60 GT. Chciałbym zapytać jaki olej zastosowałeś jak długo powinien pracować silnik po pierwszym odpaleniu i cykl zmiennych obrotów zastosować . Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.


Oczywiście jaki cykl zmiennych obrotów zastosować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ponieważ zakupiłem OS 33 GT i jest to mój pierwszy silnik benzynowy prosił bym bardzo o kilka informacji gdyż myślę że można zastosować tutaj podobne zasady docierania jak dla 60 GT. Chciałbym zapytać jaki olej zastosowałeś jak długo powinien pracować silnik po pierwszym odpaleniu i cykl zmiennych obrotów zastosować . Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.

Oczywiście jaki cykl zmiennych obrotów zastosować.

Do docierania używam oleju Castrol Racing 2T w stosunku 1:25 (45ml oleju na litr benzyny), a później do latania 1:40 czyli (25ml oleju na litr benzyny). Na razie wypaliłem ponad 1L paliwa. Nie trzeba nic regulować. Silnik powinien po zassaniu paliwa normalnie pracować. Cykle jakie robię to ok.5 minut na wolnych obrotach, minuta na średnich ( tak na oko ;)) i go gaszę, żeby trochę ostygł. No i tak w kółko, aż do wypalenia całej mieszanki 2 l, a później drugie 2 l w modelu w czasie lotu i powinno być ok . Na razie unikaj pełnego otwarcia przepustnicy przez około 5-6 lotów tak jak pisze w instrukcji ;)

 

Dokładnie taki olej używam

post-8587-0-45956500-1449159343_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim 22 te ustawienia są tylko punktem wyjścia do dalszej regulacji. Z początku nie ma się co za bardzo przejmować dokładną regulacją, byle tylko silnik równo pracował, wszak silnik ma pracować na lekkim przelaniu. Przed ulotnieniem trzeba już nad regulacją trochę popracować a końcową po pierwszych lotach i później po zmianie mieszanki zrobić.

Instrukcję masz? Tam jest wszystko fajnie opisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.