Xan86 Opublikowano 14 Listopada 2015 Opublikowano 14 Listopada 2015 Witam, w tym temacie chciałem przedstawić trochę informacji o silniku O.S.Max GT60, który wybrałem do Corvusa 50cc po długich namysłach i analizach, a z jakim skutkiem to czas pokaże W miarę możliwości będę starał się zamieszczać informację z eksploatacji tego silnika, może będzie to pomocne w podjęciu decyzji dotyczącej wyboru silnika. Silnik został zakupiony w zaprzyjaźnionym sklepie Bocianmix u Pana Piotrka W zestawie dostarczonym z silnikiem znajduje się tłumik typu pitts, moduł zapłonowy zasilany napięciem 7,4V, świeca CM6, zestaw naklejek, śruby i uszczelka do tłumika oraz instrukcja obsługi, brakuje natomiast tulejek montażowych. Silnik z zewnątrz jest bardzo ładnie wykonany, zaopatrzony w gaźnik Walbro różniący się trochę od gaźników stosowanych w chińczykach tym, że śruby do regulacji są bardziej schowane, dźwignie do sterowania przepustnicą i ssaniem są plastikowe co osobiście do mnie nie przemawia i zmienię to na dźwignie metalowe, brakuje śruby regulującej przepustnicę w początkowym ustawieniu, gaźnik jest obrócony o 90 stopni w stosunku np. do DLE 55 przez co śruby regulacyjne są skierowane do góry. Trochę o wadzę bo ta w stosunku do tego co podaje producent różni się: Wg. producenta Silnik: 1433g 1400g Tłumik: 233g 178g Moduł zapłonowy: 115g 105g Uszczelka, świeca, 35g 35g śruby do tłumika SUMA: 1816g 1718g Różnica + 98g do wagi podawanej przez producenta Poniżej wrzucam parę zdjęć: 1
Shock Opublikowano 14 Listopada 2015 Opublikowano 14 Listopada 2015 Prezentuje się znakomicie . Ciekawi mnie czy będą popuszczały się śruby od pittsa. Z reguły to irytujący problem i kończy się dospawaniem podtrzymującego uchwytu. Tulejek do mocowania silnika brak ? praktycznie to jakieś ok.60-100 gram plus. Nie zardzewiały w środku ? Wg opinii naszego znajomego Błażeja to świetny silnik a czas pokaże jak jest naprawdę
Xan86 Opublikowano 14 Listopada 2015 Autor Opublikowano 14 Listopada 2015 Prezentuje się znakomicie . Ciekawi mnie czy będą popuszczały się śruby od pittsa. Z reguły to irytujący problem i kończy się dospawaniem podtrzymującego uchwytu. Tulejek do mocowania silnika brak ? praktycznie to jakieś ok.60-100 gram plus. Nie zardzewiały w środku ? Wg opinii naszego znajomego Błażeja to świetny silnik a czas pokaże jak jest naprawdę Zaglądaliśmy z Kazkiem do środka i szukaliśmy rdzy, ale na szczęście nic nie jest zardzewiałe No dojdzie te kilkadziesiąt gram z tulejkami zobaczymy ile.
Bartek Piękoś Opublikowano 14 Listopada 2015 Opublikowano 14 Listopada 2015 Bardzo fajnie, że piszesz o takich szczegółach. Dzięki Ci za to. Ciekawe kiedy silnik został wyprodukowany. "Made in Japan" oznacza, że albo pochodzi z jakiejś starszej partii albo tylko niewielka część produkcji 2-taktów benzynowych przeniesiona została do Chin. Zresztą, z pewnego źródła wiem, że O.S. planuje z Chin się wycofać, ze względu na niższe, niż spodziewane, oszczędności. Z tego, co widziałem na stronie "bocianmix" GT22 również (przynajmniej na zdjęciu) jest z Japonii.
Xan86 Opublikowano 14 Listopada 2015 Autor Opublikowano 14 Listopada 2015 Bardzo fajnie, że piszesz o takich szczegółach. Dzięki Ci za to. Ciekawe kiedy silnik został wyprodukowany. "Made in Japan" oznacza, że albo pochodzi z jakiejś starszej partii albo tylko niewielka część produkcji 2-taktów benzynowych przeniesiona została do Chin. Zresztą, z pewnego źródła wiem, że O.S. planuje z Chin się wycofać, ze względu na niższe niż spodziewane oszczędności. Z tego, co widziałem na stronie "bocianmix" GT22 również (przynajmniej na zdjęciu) jest z Japonii. Tak jak powiedziałem wcześniej będę się starał zdać relację z eksploatacji tego silnika, może komuś się to przyda gdy stanie przed dylematem wyboru napędu do modelu Mam nadzieję, że produkcja w Japonii przełoży się na jakość i osiągi Myślę, że pierwszy rozruch na dotarcie odbędzie się za tydzień w sobotę na "hamowni" u Kazka, także pewnie jakiś filmik powstanie. Na razie czekam na śmigło Xoar 23x8. Później może jakiś węgielek siądzie
Xan86 Opublikowano 21 Listopada 2015 Autor Opublikowano 21 Listopada 2015 Dzisiaj odbył się pierwszy rozruch silnika rozpoczynający proces docierania. Silnik jest docierany na mieszance z olejem syntetycznym w stosunku 1:25 oraz śmigle 23x8 tak jak zaleca producent. Pierwsze odpalenie przebiegło bez problemu. Po zassaniu paliwa odpalił odrazu i nie potrzebna była żadna regulacja. Wypalony został jeden zbiornik paliwa.
wdanilowicz Opublikowano 30 Listopada 2015 Opublikowano 30 Listopada 2015 Proszę o informację jaki jest rozstaw śrub do mocowania śmigła lub gdzie mozna kupić szablon do nawiercania otworów w śmigle. A może coś podchodzi od silników DLA, DLE. pozdrawiam Włodek
Xan86 Opublikowano 30 Listopada 2015 Autor Opublikowano 30 Listopada 2015 Proszę o informację jaki jest rozstaw śrub do mocowania śmigła lub gdzie mozna kupić szablon do nawiercania otworów w śmigle. A może coś podchodzi od silników DLA, DLE. pozdrawiam Włodek Do nawiercania śmigła używałem szablonu pasującego do DA 50, DLE 55.
adam49 Opublikowano 2 Grudnia 2015 Opublikowano 2 Grudnia 2015 Witam. Ponieważ zakupiłem OS 33 GT i jest to mój pierwszy silnik benzynowy prosił bym bardzo o kilka informacji gdyż myślę że można zastosować tutaj podobne zasady docierania jak dla 60 GT. Chciałbym zapytać jaki olej zastosowałeś jak długo powinien pracować silnik po pierwszym odpaleniu i cykl zmiennych obrotów zastosować . Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam. Oczywiście jaki cykl zmiennych obrotów zastosować.
Xan86 Opublikowano 3 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2015 Witam. Ponieważ zakupiłem OS 33 GT i jest to mój pierwszy silnik benzynowy prosił bym bardzo o kilka informacji gdyż myślę że można zastosować tutaj podobne zasady docierania jak dla 60 GT. Chciałbym zapytać jaki olej zastosowałeś jak długo powinien pracować silnik po pierwszym odpaleniu i cykl zmiennych obrotów zastosować . Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam. Oczywiście jaki cykl zmiennych obrotów zastosować. Do docierania używam oleju Castrol Racing 2T w stosunku 1:25 (45ml oleju na litr benzyny), a później do latania 1:40 czyli (25ml oleju na litr benzyny). Na razie wypaliłem ponad 1L paliwa. Nie trzeba nic regulować. Silnik powinien po zassaniu paliwa normalnie pracować. Cykle jakie robię to ok.5 minut na wolnych obrotach, minuta na średnich ( tak na oko ) i go gaszę, żeby trochę ostygł. No i tak w kółko, aż do wypalenia całej mieszanki 2 l, a później drugie 2 l w modelu w czasie lotu i powinno być ok . Na razie unikaj pełnego otwarcia przepustnicy przez około 5-6 lotów tak jak pisze w instrukcji Dokładnie taki olej używam
adam49 Opublikowano 3 Grudnia 2015 Opublikowano 3 Grudnia 2015 Czy śruby regulacyjne są fabrycznie ustawione czy trzeba je wykręcać na pełne dwa obroty .
Gość Columb Opublikowano 3 Grudnia 2015 Opublikowano 3 Grudnia 2015 W moim 22 te ustawienia są tylko punktem wyjścia do dalszej regulacji. Z początku nie ma się co za bardzo przejmować dokładną regulacją, byle tylko silnik równo pracował, wszak silnik ma pracować na lekkim przelaniu. Przed ulotnieniem trzeba już nad regulacją trochę popracować a końcową po pierwszych lotach i później po zmianie mieszanki zrobić. Instrukcję masz? Tam jest wszystko fajnie opisane.
adam49 Opublikowano 3 Grudnia 2015 Opublikowano 3 Grudnia 2015 To jeszcze jedno pytanko . Czy w tych silnikach trzeba tuningować gaźnik żeby zniwelować wpływ zmiany ciśnienia pod maską na pracę silnika .
Rekomendowane odpowiedzi