pablos Opublikowano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 Czy ktoś z was stosuje taką instalację w samolocie .Chciałbym sobie coś takiego sprawić ale nie wiem co byłoby najlepsze. Coś co by mnie interesowało znalazłem tu http://rcskorpion.pl/index.php?cPath=191 Może ktoś mi coś podpowie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TEQ Opublikowano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 Hej Zależy czy w spalinie czy elektryku. Jeśli ma to byc spalinka ,to lepiej. Wystarczy dac taką instalację: http://modelarz.com/artykuly.php?id_art=146&w=d&ta=1 Jeśli chodzi o elektryka to nie wiem czy taka wytwornica co Pan pokazał nie będzie miała za małej wydajności... Nie znam się na takich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogie Opublikowano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 Pompka sullivan skywriter jest swietna, ale niestety tylko do duzych modeli sie nadaje. Jaki masz silnik- od tego moze zacznijmy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablos Opublikowano 16 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 Dzięki TEQ za namiary ale tam wchodzi jakiś zbiornik ze sprężonym powietrzem iżarnik nie będę eksperymentował te inst. które pokazałem są do spalin wkręca się specjalną dysze jak najbliżej kolektora gdzie zostaje wtryśnięty rozpylony płyn do dymu który spala się w spalinach i z tłumnika wychodzi dym.Tylko nie wiem która inst. byłaby najlepsza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablos Opublikowano 16 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 narazie inst. byłaby zamontowana experymentalnie w OS46LA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TEQ Opublikowano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 Zbiornik ze sprężonym powietrzem służy do "wypchnięcia" nafty z zbiornika. Dlatego myślę że wystarczyła by mała buteleczka. Taka instalacja nawet mi nie wydaje się skomplikowana. Niestety trzeba by "poświęcić jeden tłumik. Troszkę lutowania (ale nie cyną bo się roztopi :/ ) Mnie rozwiązanie na modelarz.com wydaje się lepsze i tańsze :twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 Zbiornik ze sprężonym powietrzem służy do "wypchnięcia" nafty z zbiornika.Dlatego myślę że wystarczyła by mała buteleczka. Taka instalacja nawet mi nie wydaje się skomplikowana. Niestety trzeba by "poświęcić jeden tłumik. Troszkę lutowania (ale nie cyną bo się roztopi :/ ) Mnie rozwiązanie na modelarz.com wydaje się lepsze i tańsze :twisted: Dwa posty fachowca który sam przyznaje się do swojej niewiedzy w danym temacie to o 2 posty za dużo. Śmiecisz proponuje żebyś to naprawił usuwając swoje posty a ja zrobię to ze swoim zaraz po tobie albo ktoś inny zaraz za nas obu tu posprząta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 Sullivan Skywriter Smoke Pump cena raczej "powalająca" (349zł) Co do ciśnienia potrzebnego do wypchnięcia nafty inni wykorzystywali ciśnienie z karteru. Proponuję poczytać wątek: http://www.alexrc.com/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=2769 Sam ciekaw jestem jaki to da efekt. Zapewne duże znaczenie ma też dobór odpowiedniej substancji dymotwórczej. W przypadku dwusuwa żarowego mamy do czynienia z mniejszą temp. spalin niż w przypadku silnika benzynowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogie Opublikowano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 Ta instalacja jest dostosowana do silnika benzynowego. Zdajesz sobie sprawe z wagi takiego urzadzenia?? To nie jest tylko 100g dla pompy, ale powinna miec ona oddzielne zasilanie, oddzielny zbiornik itd. W duzych benzynach dodaje to 0,5kg a wiec dla takiego silniczka (i modelu) to baaaaaardzo duzo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablos Opublikowano 17 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2007 w ofercie którą przedstawiłem są również dwie kąpletne inst.nie potrzebójące zasilania .Jedna z pąpą oscylacyjną druga z podciśnieniową i one najbardziej by mnie interesowały właśnie ze względu na małą wagę(brak zasilania itd.).Tylko nie wiem czy w praktyce to dobrze funkcjonuje. Myślałem że być może ktoś takiej inst. używa i wie jak to wygląda w praktyce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHU I JURAS Opublikowano 17 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2007 Kolego daj sobie spokój z wytwornicą dymu..... Znany i wypróbowany sposób to 20% albo 25% oleju w paliwie najlepiej rycyny, wydajność dymu taka sama jak w instalacji dymotwórczej ale oszczędzasz na wadze i nie musisz niszczyć tłumika. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rabbitlkr Opublikowano 17 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2007 obawiam sie, że w zarowym silniku ta pompa nie zda egzaminu, temperatura spalin w żarowym silniku jest duzo nizsza niż w benzyniaku i to moze być problemem nie do przeskoczenia. znajomy kupował własnie w tym sklepie, który podałes pompe do dymu tylko nie jestem pewien dokładnie którą :wink: ale sie dowiem:p i efekt był dość ciekawy;) Tylko, ze on uzył jej do benzyny 40ccm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 17 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2007 Kolego daj sobie spokój z wytwornicą dymu.....Znany i wypróbowany sposób to 20% albo 25% oleju w paliwie najlepiej rycyny, wydajność dymu taka sama jak w instalacji dymotwórczej ale oszczędzasz na wadze i nie musisz niszczyć tłumika. Pozdrawiam. No rzeczywiście zawsze można dać sobie spokuj A że temat i mnie interesuje i szansa jest na to że ktoś tu ma ochotę to wypróbować to ku zachęcie podam jak robią to inni. Oczywiście cały czas rozważamy wytworzenie dymu w silniku żarowym dwusuwowym. zdjęcia pochodzą stąd i jest też filmik (nie sądzę by tak dymiła rycyna w paliwie) http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=509769 tutaj zdjęcie i schemat instalacji z wykorzystaniem ciśnienia z karteru: schemat i zdjęcia pochodzą z tej strony jest i też filmik: http://www.macspro.com/smokesys.asp to tak na zachęte Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarekJ Opublikowano 17 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2007 Znany i wypróbowany sposób to 20% albo 25% oleju w paliwie najlepiej rycyny, wydajność dymu taka sama jak w instalacji dymotwórczej ale oszczędzasz na wadze i nie musisz niszczyć tłumika. Zadziwiająca porada :roll: . Po pierwsze: nie lubię rycyny (mój silnik też). Po drugie: nie chcę 25% oleju (mój silnik też). Można też podpalić cały model i mamy kupę dymu . Chętnie poczytam o NORMALNYCH sposobach wytwarzania dymu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHU I JURAS Opublikowano 17 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2007 Panowie ale to nie tak..... mi chodziło tylko o to, że to też jest jeden zesposobów na wytwarzanie dymu, i nie wmówicie mi że to nie działa. Jest to metoda naj mniej inwazyjna, która daje oczekiwany efekt bez żadnych przeróbek, tak że nie ma co się tu ze mnie wyśmiewać :? . Ale jak kto woli wedle upodobań (ja tam wolę lekki samolot bez zbędnego wyposażenia). Bez urazy.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarekJ Opublikowano 17 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2007 Myślę, że nikt nie miał zamiaru się z Ciebie wyśmiewać. Ja jedynie delikatnie dałem do zrozumienia, że nie każdy chce latać na rycynie i to z tak dużą zawartością. Silnik na takim paliwie ma zdecydownie słabsze osiągi a model cały upaprany jest w oleju. Nie tędy droga... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHU I JURAS Opublikowano 17 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2007 No tak w sumie masz racje MarekJ. No, ja nie twierdze że jestem wszystko wiedzący, chciałem tylko zwrócić uwage, że jest to chyba jeden ze starszych sposobów i faktycznie model cały upaprany. Więc się nie gniewam :wink: . W sumie to brat też chce do naszej Extry 300s coś takiego zamontować wewnątrz tłumika, napędzane ma być przez podcisnienie. Chyba mu pozwole . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pleses Opublikowano 17 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2007 Oj Marek, Marek... Jak Ty lubisz podpuszczać, prawie tak samo jak ja. Przypomnij sobie - w 2000 roku w Oleśnicy mieliśmy już temat obgadany (Ty, Gmeracz i ja) tylko nikomu z nas prób nie chciało się zrobić :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarekJ Opublikowano 17 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2007 Romku, powiem szczerze, że nie pamiętam . Coraz więcej wiosen na karku i spraw na głowie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pleses Opublikowano 17 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2007 Dobra, z wiosną więc zrobię próby (jak to było obgadane) i poczynię art. na modelarskim necie. A wiosną dopiero, bo zimno w garażu odkąd uwaliło komin kozie ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.