Jump to content

instalacja dymna w samolocie


pablos

Recommended Posts

to może być problem bo dekiel jest plastikowy i niezbyt gruby będzie ciężko coś w nim umocować.musze się dokładnie przyjżeć gdzie by możnabyło tam coś takiego wkręcić

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply
to może być problem bo dekiel jest plastikowy i niezbyt gruby będzie ciężko coś w nim umocować.musze się dokładnie przyjżeć gdzie by możnabyło tam coś takiego wkręcić

 

Trzeba wziąć mosiężną rurkę, nagwintować i wkręcić na loctite w uprzednio nagwintowany otwór w skrzyni korbowej... Przecież ten króciec może być też z boku karteru...

Link to comment
Share on other sites

Paweł a nie lepiej było by gdybyś przesunął otwór z tym wężykiem od nafty w strone tłumika?? jak wiadomo tlumik troszeczke się dławi i wytwarza się tam wysokie cisnienie no i dlatego nafta się "cofała". Zastosuj coś w rodzaju rozpylacza paliwa w gaźniku. Powinno działaś i zasysać nafte.

Link to comment
Share on other sites

Paweł a nie lepiej było by gdybyś przesunął otwór z tym wężykiem od nafty w strone tłumika?? jak wiadomo tlumik troszeczke się dławi i wytwarza się tam wysokie cisnienie no i dlatego nafta się "cofała". Zastosuj coś w rodzaju rozpylacza paliwa w gaźniku. Powinno działaś i zasysać nafte.

 

Niestety to nie zadziała... Dlatego że prędkość przepływy spalin jest zbyt mała aby "wysysać" naftę oraz dlatego że ciśnienie w zbiorniku z naftą jest takie samo jak w tłumiku...

Ciśnienie w zbiorniku z naftą musi być większe niż w tłumiku...

Link to comment
Share on other sites

Paweł a nie lepiej było by gdybyś przesunął otwór z tym wężykiem od nafty w strone tłumika?? jak wiadomo tlumik troszeczke się dławi i wytwarza się tam wysokie cisnienie no i dlatego nafta się "cofała". Zastosuj coś w rodzaju rozpylacza paliwa w gaźniku. Powinno działaś i zasysać nafte.

 

Jakbyś czytał całość to wiedziałbyś że to prawidłowe miejsce do wtrysku nafty. Ponadto w tym miejscu prędkość przepływu spalin jest większa oraz jest niższe ciśnienie niż w bezpośrednio w samym tłumiku gdzie prędkość spalin jest mniejsza i ciśnienie większe. Różnica ciśnień w obydwu miejscach nie jest równa zeru ale wiadomo że jest zbyt mała by wtrysnąć naftę w odpowiedniej ilości.

Link to comment
Share on other sites

 

Trzeba wziąć mosiężną rurkę, nagwintować i wkręcić na loctite w uprzednio nagwintowany otwór w skrzyni korbowej... Przecież ten króciec może być też z boku karteru...

.no właśnie w silniku os 46la nie jest to takie proste bo całą wolną przestrzeń w karterze zajmuje dekiel od skrzyni korbowej i jest w gruncie rzeczy tylko jedno miejsce w górnej części dekla gdzie się można z czymkolwiek wkręcić co już z resztą zrobiłem i jak będę miał jutro czas to przeprowadzę znowu próby
Link to comment
Share on other sites

dziś przreprowadziłem znowu pruby tym razem podpiołem się już napewno do kartera :lol: ciśnienie jest wystarczające żeby wypchać naftę ze zbiornika.Pruby przeprowadziłem zarówno ze wstępnym podgrzewaniem nafty jak i bez . Etekty zobaczycie na filmie (jak mi się go uda wrzucić). niestety efekt końcowy nie jest zadawalający.Dymu nie ma w wystarczającej ilości o tyle o ile na ziemi jest on w miarę widoczny to po dzisiejszych próbach w powietrzu stwierdziłem że w czasie lotu prawie go nie widać. Być może z orginalnym płynem do inst. dymnych efekt byłby lepszy.Aha dla tych co nie wiedzą(bo ja już wiem)przewody silikonowe do metanolu jak i korki gumowe od zbiorników nie nadają się do nafty guma rozmięka a przewody puchną i stają się nie szczelne

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witaj pablos,a jak instalacja działała z tym orginalnym płynem?

A nie dało by sie zrobić tak:Ciśnienie z tłumika doprowadzić tak jak zrobiłeś tym trójnikiem do zbiornika z naftą,tylko końcówke rurki z której ma sie wydobywać dym wyprowadzić przez wydech na zewnątrz tłumika,ot tak minimalnie.Powinno działać,co nie?Ja zrobie właśnie w ten sposób bez ingerencji w strone silnika.Napisz jak bylo z tym plynem.Dzięki

 

 

 

Witam kolegów Modelarzy.Mam zamiar zrobić instalacje dymotworczą w swoim modelu.skladala by sie ona z:zbiornika 50ml,dyszy podającej płyn do wytwornic dymu do tłumika,i mikro kompresorka pompującego powietrze

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=175720612

Kompresorek pompował by powietrze do tegoż zbiornika wypychając ciecz do dyszy.Silnik był by sterowany z nadajnika.Do tego dochodzą jakieś wężyki silikonowe(chyba wytrzymają ten płyn,bo to nie nafta),i regulator do dafkowania,cieczy.

Czy takowa instalacja ma jakiś sens?A może za słaby silnik i ciśnienie.?Silnik założony będzie o pojemności od 4.0 do 10.0ccm,musz sie zastanowić jeszcze.Co możecie mi doradzić?A może założyć do tłumika spirale z rurki mosiężnej?

Link to comment
Share on other sites

pablos,

Witam, i jak działa instalacja z płynem ,od takich wytwornic?Bo kupiłem właśnie 5 litrów fluidu do wytwornic dymu w dyskotekach.I zamierza instalacje założyć w silniku 46LA.Instalacja tak jak wcześniej opisałem z mikropompka i zbiornikiem ,oraz dyszą do wtrysknięcia płynu do tłumika.Czy to zadziała???

Link to comment
Share on other sites

Nafta ma być a nie Fluid do wytwornic dymu. Inna zasada działania takiej wytwornicy. Odpowiednia dysza z zaworkiem zwrotnym a przede wszystkim... temperatura grzałki ok 250 stopni C. Nigdy nigdzie nie widziałem aby ktoś stosował to jako płyn dymotwórczy do silników spalinowych więc na 100% nie powiem że to się na pewno nie nadaje :) ... Odkryjecie najwyżej kolejne błędne rozwiązanie...

 

Pompka powietrza czad! Ciekawe jaką to ma wydajność? :)

Link to comment
Share on other sites

Na takiej właśnie zasadzie pracują te profesjonalne urządzenia:

http://rcskorpion.pl/index.php?cPath=191

Ja chce zrobić coś podobnego tylko że na OS46La,a potem 25FX.Fluid też będzie podawany prosto do tłumika prz samym łączniku tłumika z silnikiem.Powinno działać.Nie wiem tylko za bardzo jak zrobić dysze,najlepiej aby płyn był rozpylany w tłumiku a nie lał sie ciurkiem.Jaki kształt dysza powinna mieć?Te kompresorki dają 0,5atm.Powinno wystarczyć.Myśle że powinno działać.Jeśli ktoś już próbował takie coś zrobić,niech da znać jak wyszło.

Link to comment
Share on other sites

Olej napędowy może być używany w silnikach benzynowych lecz w żarowych znowu kaplica. Zbyt niska temp. silnika żarowego. Dlaczego bronicie się przed naftą? Nafta jest ogólnie łatwo dostępna i dość tania. Próbowali jeszcze chyba olejki najróżniejszej maści ale nie znam wyników.

Link to comment
Share on other sites

No tak nafta,tylko:nafta w postaci dymu nie utzrymuje sie dość długo aby móc dostrzec efektna niebie(nawet w modelu palonym na ziemi ogon dymu zanika prawie za statecznikiem pionowym),pozatym silikonowe wężyki odpadają,i normalne zbiorniki do modeli też bo mają korki z gumy.LIPA

Link to comment
Share on other sites

nafta w postaci dymu nie utzrymuje sie dość długo aby móc dostrzec efektna niebie(nawet w modelu palonym na ziemi ogon dymu zanika prawie za statecznikiem pionowym)

To oznaka za niskiej temperatury nafty. Nafta potrafi ładnie dymić :-)

Link to comment
Share on other sites

GRZECHU I JURAS sory że nie odpowiedziałem do tej pory ale dopiero teraz mogę to zrobić na większość pytań juz sobie odpowiedzieliście sami przeprowadzając próby samemu nafta nie zdaje egzaminu a z orginalnym płynem do inst dymnych nie próbowalem .Po przeczytaniu tematu który podał mati1988k dochodze do wniosku że temp spalin w silniku os 46 la jest za niska można by stosować jeszcze różne dodatki do nafty i próbować ja chyba jednak odżałuję ikupię pompę osulivan z rc skorpion z tego co wyczytałem w jej opisie można ją podłączyć do wolnego kanału odbiornika i sterować z nadajnika co ma niewątpliwie kilka zalet chociaż pomysł z tym mini kompresorkiem jest też godny uwagi

Link to comment
Share on other sites

Witam zamówiłem właśnie w rcskorpion ten płyn do instalacji dymnych, sprzedawca powiedział że z wytworzeniem dymu nie powinno być problemu, a jest to także silnik 46la, płyn będzie podawany do korektora wydechowego przy samym silniku. Mikrokompresorkiem też steruje z wolnego kanału przy pomocy układu zrobionego z modelarski net :D

Dam znac czy działa..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.